Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ …για τη Γ΄ Λυκείου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ …για τη Γ΄ Λυκείου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ …για τη Γ΄ Λυκείου

2 Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του γραπτού λόγου; ο κριτικός- αποφαντικός λόγoς σκoπός είναι η πειθώ υπάρχει λογική οργάνωση κυριαρχεί η αναφορική λειτουργία της γλώσσας υπάρχει ένταξη σε επικοινωνιακό πλαίσιο

3 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Α. ΑΡΘΡΟ ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗ! Εδώ γράφουμε σε γ΄πρόσωπο!

4 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Β. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Αξιότιμε/η κύριε/α, Αγαπητέ/ή…., Σας/σου γράφω για να σας εκφράσω……./Με αφορμή την επιστολή αυτή θα ήθελα να….ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ= Κλείνοντας την επιστολή μου, θα ήθελα να επισημάνω ότι… Με εκτίμηση,/ Φιλικά, ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΟΝΟΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Αξιότιμε/η κύριε/α, Αγαπητέ/ή…., Σας/σου γράφω για να σας εκφράσω……./Με αφορμή την επιστολή αυτή θα ήθελα να….ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ= Κλείνοντας την επιστολή μου, θα ήθελα να επισημάνω ότι… Με εκτίμηση,/ Φιλικά, ΥΠΟΓΡΑΦΗ Εδώ χρησιμοποιούμε και το β’ και το γ’ πρόσωπο.

5 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γ. ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΜΙΛΙΑ Αξιότιμοι/ες κύριες/οι, Αγαπητοί συμμαθητές, Με αφορμή τη σημερινή μου ομιλία θα ήθελα να…. ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου, θα ήθελα να επισημάνω ότι… Σας ευχαριστώ Αξιότιμοι/ες κύριες/οι, Αγαπητοί συμμαθητές, Με αφορμή τη σημερινή μου ομιλία θα ήθελα να…. ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κ.ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου, θα ήθελα να επισημάνω ότι… Σας ευχαριστώ Εδώ χρησιμοποιούμε και το β’ και το γ’ πρόσωπο.

6 Ποια πρέπει να είναι η δομή της έκθεσης; ΠΡΟΛΟΓΟΣ → 1§ ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ → 3-5§ ΕΠΙΛΟΓΟΣ → 1 §

7 Πώς μπορούμε να αναπτύξουμε τα επιχειρήματά μας; Α. Με εκτατική ανάπτυξη ( σε μια παράγραφο αναπτύσσουμε ένα επιχείρημα).

8 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θ.Π. Βασικό αίτιο της ανεργίας είναι το μεγάλο εθνικό εξωτερικό χρέος. Το μεγάλο εξωτερικό χρέοςανεργία ΑΙΤΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

9 ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ Α. ΛΟΓΟΤΥΠΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΕΝΟΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Απαράγει Β (αίτιο) → (αποτέλεσμα) ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ o Τι εννοούμε με το Α;……………………………………….. ΑΠΟΔΕΙΞΗ o Πώς/ γιατί το Α παράγει το Β;……………………………… Η έννοια Β (φαινόμενο) είναι σταθερή, ενώ η έννοια Α (αίτιο) μεταβλητή.

10 Πώς κάνουμε αποσαφήνιση; Δίνουμε έναν ορισμό ή αναφερόμαστε στο ρόλο της έννοιας και την προέλευσή της. Υλικός ευδαιμονισμός Υλικός ευδαιμονισμός = η σύνδεση της ευτυχίας με την απόκτηση υλικών αγαθών.

11 Πώς κάνουμε την απόδειξη; Αναφερόμαστε στις προϋποθέσεις υπό τις οποίες το αίτιο παράγει ένα συγκεκριμένο φαινόμενο. Γιατί ο υλικός ευδαιμονισμός οδηγεί στην όξυνση της εγκληματικότητας; Για να εκπληρώσει τους υλικούς στόχους του, είναι ανάγκη το άτομο να διαθέτει τους απαιτούμενους οικονομικούς πόρους. Όταν, λοιπόν, δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει με νόμιμες μεθόδους (εργασία), στρέφεται στην εγκληματικότητα (αναγκαίο αίτιο). Βεβαίως, δεν οδηγείται κάθε άνθρωπος με χαμηλό βιοτικό επίπεδο και αυξημένους υλικούς στόχους σε παραβατική συμπεριφορά. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι δυνατό να συμβεί, αν το άτομο δεν έχει καλλιεργηθεί ικανοποιητικά σε ηθικό και πνευματικό επίπεδο, ώστε να μπορεί να ιεραρχεί τους στόχους του και να συνειδητοποιεί κάθε φορά αν οι επιθυμίες του θίγουν κάποιες απαραβίαστες αξίες, προκειμένου να απω­θήσει αυτές του τις επιθυμίες ή να τις υποκαταστήσει (επαρκές αίτιο).

12 ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ Β. ΛΟΓΟΤΥΠΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α παράγει Β (φαινόμενο) → (συνέπεια) ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ o Τι εννοούμε με το Β;……………………………………….. ΑΠΟΔΕΙΞΗ o Πώς/ γιατί το Α παράγει το Β;……………………………… Η έννοια Α (φαινόμενο) είναι σταθερή, ενώ η έννοια Β (συνέπεια) μεταβλητή.

13 ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ «Μία από τις αρνητικές συνέπειες της ανεργίας είναι και η αύξηση της νεανικής εγκληματικότητας». ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣ Η Τι εννοούμε όταν μιλάμε για αύξηση της νεανικής εγκληματικότητας; - φαινόμενα πολιτικού εξτρεμισμoύ: βίαιες αντιδράσεις προς το κοινωνικό κατεστημένο (συμμετοχή σε τρομο­ κρατικές ενέργειες, χουλιγκανισμός κλπ.), - στροφή σε διάφορα κανάλια εκτόνωσης (ναρκομανία, σωματεμπορία, πορνεία κτλ), - ανθρωποκτονίες, κλοπές αντικειμένων μεγάλης αξίας. ΑΠΟΔΕΙΞΗΠώς η ανεργία ευνοεί τη νεανική εγκληματικότητα; - ο νέος αδυνατεί να ικανοποιήσει βασικές του ανάγκες για επιβίωση (αρκετά τα περιστατικά κλοπών ή ληστειών που πολλές φορές οδηγούν ακόμη και σε φόνο για ένα κομμάτι ψωμί ή για λίγα χρήματα που ικανοποιούν πρό­σκαιρα κάποιες βασικές ανάγκες), - ο νέος αδυνατεί να ικανοποιήσει και την ανάγκη του για μια εκλεπτυσμένη διαβίωση: ζει σε κοινωνίες που τα πάντα εξαρτώνται από το χρήμα, η ευτυχία, η φήμη, οι σπουδές, η συναισθηματική αποκατάσταση, η συμπαρά­ σταση στους οικείους του κτλ. Όμως, η ανεργία του στε­ ρεί τη δυνατότητα της ατομικής αποκατάστασης. Γι' αυ­ τό, στρέφεται στην αναζήτηση παράνομων μεθόδων για τη βελτίωση της κοινωνικής θέσης. Αποτέλεσμα όλων αυτών αποτελεί είτε το μίσος προς το κατεστημένο, που οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές, είτε η αποδοχή του κα­ τεστημένου και η αναζήτηση παράνομων μεθόδων ενσωμάτωσης σ' αυτό.

14 ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ Γ. ΛΟΓΟΤΥΠΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΝΟΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α επιφέρει Β (μέτρο) → (ενίσχυση ενός θετικού φαινομένου ή αντιμετώπιση ενός αρνητικού φαινομένου) ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗ o Τι εννοούμε με το Α;……………………………………….. ΑΠΟΔΕΙΞΗ o Πώς/ γιατί το Α ενισχύει ή αποτρέπει το Β;……………………………… o Είναι εφικτό να υλοποιηθεί το Α;…………………………... o Είναι ηθικά αποδεκτό να υλοποιηθεί το Α;………………… Η έννοια Β (φαινόμενο) είναι σταθερή, ενώ η έννοια Α (μέτρο) μεταβλητή.

15 ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ «Η ελευθερία έκφρασης έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της αξιοκρατίας». ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΗΤι σημαίνει ελευθερία έκφρασης; το δικαίωμα του ανθρώπου να εκφράζει ανεμπόδιστα τις σκέψεις και τις κρίσεις του. ΑΠΟΔΕΙΞΗΠώς η ελεύθερη έκφραση ενισχύει την αξιοκρατία; Μέσω της ελεύθερης έκφρασης ασκείται δημόσια κριτι­κή για τους χειρισμούς που πραγματοποιούνται στους τομείς δράσης της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής. Έτσι, αποκαλύπτονται τα σφάλματα και οι δυσλειτουργίες που οφείλονται στην ανεπάρκεια των υπευθύνων και προ­ βάλλονται αυτοί που διαθέτουν ικανότητες. Παράλληλα, ασκούνται πιέσεις για την αποκατάσταση της τάξης μέ­σω της τοποθέτησης των σωστών ανθρώπων στις ευαί­σθητες-νευραλγικές θέσεις. Είναι εφικτό; ναι, αν δεν υπάρχει πολιτική πατρωνία, δηλαδή «ρουσφέτι», και λειτουργεί αντικειμενικά ο μηχανισμός κοι­νωνικής ιεράρχησης (ο μηχανισμός με βάση τον οποίο απονέμουμε τίτλους και αξιώματα).

16 Πώς αλλιώς μπορούμε να αναπτύξουμε τα επιχειρήματά μας; Α. Με συνοπτική ανάπτυξη ( σε μια παράγραφο αναπτύσσουμε 2-3 επιχειρήματα).

17 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θ.Π. Οι θετικές συνέπειες της παράδοσης για τον άνθρωπο ποικίλλουν. Παράδοσηθετικές συνέπειες για άνθρωπο

18 Η προσφορά της παράδοσης στο άτομο είναι πολύ σημαντική. Πιο αναλυτικά, η παράδοση προσφέρει αξίες και πρότυπα στο άτομο που καθορίζουν τους στόχους και τη δράση του προκειμένου, υιοθετώ­ντας τα, να ενταχθεί ομαλότερα στην κοινωνία. Επιπλέον, μεταβιβάζει γνώσεις από την πείρα των προγενεστέρων, ώστε να αποφεύγονται τα ίδια λάθη στο μέλλον. Η γvώση των στοιχείων της παράδοσης βοηθά το άτομο να αποκωδικοποιήσει τις δομές περασμένων εποχών, κατανοώντας πληρέ­στερα τα περασμένα και εξηγώντας με βάση αυτά τις σύγχρονες εξελίξεις. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Παράδοση → Θετικές συνέπειες στο Άτομο Θετική συνέπεια 1: Αποσαφήνιση και Απόδειξη Θετική συνέπεια 2: Αποσαφήνιση και Απόδειξη Θετική συνέπεια 3: Αποσαφήνιση και Απόδειξη

19 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ Θ.Π. Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας και μελέτης περιορίζουν τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.  πολύς χρόνος σε διάβασμα και προετοιμασία για την επιτυχία σε ΑΕΙ  ΣΤΟΧΟΣ: η καλή επαγγελματική αποκατάσταση λόγω του υλικού ευδαιμονισμού  δημιουργία πλαστών αναγκών= αύξηση εσόδων

20 Η καταναλωτική κοινωνία έχει προσανατολίσει τον άνθρωπο στην απόκτηση όλο και περισσοτέρων υλικών αγαθών. Γι’ αυτό, επιδιώκει την καλύτερη δυνατή επαγγελματική αποκατάσταση με την επιτυχία σε μια ανώτατη σχολή, που θα του εξασφαλίσει κύρος και ικανοποιητικές προσόδους. Προκειμένου να υλοποιήσει τον παραπάνω στόχο, αφιερώνει όλο το χρόνο του στην προετοιμασία για την επίτευξή του, καταφεύγοντας και στην παραπαιδεία (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα κτλ.). Ωστόσο, δεν αφιερώνει χρόνο στην ευρύτερη καλλιέργειά του.  πολύς χρόνος σε διάβασμα και προετοιμασία για την επιτυχία σε ΑΕΙ  ΣΤΟΧΟΣ: η καλή επαγγελματική αποκατάσταση λόγω του υλικού ευδαιμονισμού  δημιουργία πλαστών αναγκών= αύξηση εσόδων

21 Σας δίνεται η εξής Θ.Π.: Θ.Π. Τα διαπλεκόμενα συμφέροντα και το τεχνοκρατικό κράτος οδηγούν τη δημοκρατία σε κρίση.

22 …και το παρακάτω υλικό: Μεταξύ πολιτικών και επιχειρηματιών (κυρίως αυτών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ενημέρωσης) αναπτύσσονται παρασκηνιακά, αλληλεξαρτώμενα συμφέροντα, ώστε να εξυπηρετούνται αμοιβαία οι σκοπιμότητές τους: προβολή και προπαγάνδα από την πλευρά των πολιτικών και οικονομικά οφέλη από την πλευρά των επιχειρηματιών. Επίσης, λόγω της πολυπλοκότητας των σύγχρονων προβλημάτων, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι του λαού βασίζονται σε συστάσεις των τεχνοκρατών συμβούλων τους, οι απόψεις των οποίων προωθούνται συνολικά ως βέλτιστες πολιτικές λύσεις, χωρίς οι ίδιοι να έχουν λάβει τη λαϊκή εντολή για κάτι τέτοιο ή να λογοδοτούν στο λαό με κάποιον τρόπο. Γράψτε μια παράγραφο, αφού πρώτα φτιάξετε το διάγραμμά της.


Κατέβασμα ppt "ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ …για τη Γ΄ Λυκείου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google