Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανιχνεύοντας τις « εποχές » του κινηματογράφου. Α ΜΕΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ TOTE & ΣΗΜΕΡΑ Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανιχνεύοντας τις « εποχές » του κινηματογράφου. Α ΜΕΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ TOTE & ΣΗΜΕΡΑ Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανιχνεύοντας τις « εποχές » του κινηματογράφου

2 Α ΜΕΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ TOTE & ΣΗΜΕΡΑ Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά και η ανάγκη για αφήγηση φανταστικών εντυπωσιακών ιστοριών βρήκαν στον κινηματογράφο την ολοκληρωμένη έκφρασης τους. Ωστόσο στην σημερινή εποχή η τεχνολογία έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς, κάτι που γίνεται εμφανές από τα σημερινά μέσα προβολής και γυρίσματος ταινιών !!!

3 1 ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ Κινητοσκόπιο Βιντεοπροβολέας Το κινητοσκόπιο (Kinetoscope) ήταν μία μηχανή παρουσίασης ταινιών, πρόδρομος της σύγχρονης κινηματογραφικής μηχα νής προβολής. Αναπτύχθηκε από τον Ουίλλιαμ Ντικσον στα εργαστήρια του Αμερικανού εφευρέτη Τόμας Έντισον, στον οποίο αποδίδεται και η αρχική σύλληψη της ιδέας κατασκευής του. Η εφεύρεση του κινητοσκοπίου συνδύαζε τη φωτογραφία και την τεχνολογία αναπαράστασης της κίνησης της εικόνας, προβάλλοντας διάτρητο φιλμ των 35 χιλιοστών. Η εικόνα γινόταν ορατή με τη μέθοδο του στερεοσκοπίου. Ο βιντεοπροβολέας ( προτζέκτορα ς ) είναι μια συσκευή που λαμβάνει σήμα βίντεο και το προβάλει σε μια απόσταση πάνω σε μια επιφάνεια μέσω ενός συστήματος φακών. Όλοι οι προτζέκτορες χρησιμοποιούν λαμπτήρες για δυνατό φωτισμό για να μπορέσουν να προβάλουν την εικόνα. Οι σύγχρονοι προτζέκτορες χρησιμοποιούνται ευρέως σε αίθουσες συνεδριάσεων, σχολικές αίθουσες, σε παρουσιάσεις και εκθέσεις. Μπορούν να συνδυαστούν με τον διαδραστικό πίνακα για να γίνει το μάθημα διαδραστικό μέσα στη τάξη.

4 Προβολέας διαφανειών με κερί Μαγικό φανάρι Προβολέας διαφανειών με ηλεκτρικό τόξο άνθρακα Έχει φακούς μεταβαλλόμενης απόστασης, συγκεντρωτικό διαμέτρου 8 cm και αντικειμενικό προβολής διαμέτρου 4 cm. Στο εσωτερικό υπάρχει οδηγός για τη μετακίνμηση της φωτεινής πηγής που ήταν κερί ή - αργότερα - λάμπα πετρελαίου. Έχει καπνοδόχο στην οφοφή. Υπάρχει θήκη τοποθέτησης των διαφανειών προβολής που ήταν ζωγραφισμένες σε γυαλί. Έχει κατασκευαστεί στη Γαλλία στα μέσα του 19 ου αι. Ισχυρός προβολέας που τροφοδοτείται με μονάδα παραγωγής συνεχούς ρεύματος. Μπορεί να προβάλλει χωρίς συσκότιση διαφάνειες ή μικρά αντικείμενα. Έχει κατασκευαστεί στη Γερμανία, τ o 1928 από τον οίκο Max Kohl.

5 Επιδιασκόπιο σε ξύλινη βάση Κινηματογραφική μηχανή προβολής σε ξύλινη βάση Μπορεί να προβάλλει διαφάνειες ή αδιαφανείς σελίδες. Έχει κατασκευαστεί στη Γερμανία στις αρχές του 20 ου αι. από τον οίκο E.Leitz Είναι της εποχής του βωβού κινημηματογράφου. Έχει κατασκευαστεί στη Γερμανία στις αρχές του 20 ου αι. από τον οίκο Carl Reiss.z

6 Κινηματογραφική μηχανή προβολής Είναι της δεκαετίας του 1950, αμερικανικής κατασκευής. Αναγράφει : KEYSTONE MFG.CO.BOSTON.MASS. U.S.A.

7 ΜΈΣΑ ΗΧΟΥ Φωνογράφος, κοινώς Γραμμόφωνο Γραμμόφωνο Είναι μια από τις πρώιμες συσκευές για την εγγραφή και αναπαραγωγή ήχου. Κατασκευάστηκε από τον Αμερικανό Τόμας Άλβα Έντισον (Thomas A. Edison) (1847 – 1931) το Χρησιμοποιούσε μια βελόνα για να καταγράφει τον ήχο σε έναν κύλινδρο με αυλάκια, επικαλυμμένο με αλουμινόχαρτο, ο οποίος περιστρεφόταν με σταθερή ταχύτητα. Η ιδέα της εγγραφής ήχου με παρόμοιο τρόπο υπήρχε από τουλάχιστον μισό αιώνα πριν, αλλά ο Έντισον με την κατασκευή του της έδωσε σάρκα και οστά. Είναι της δεκαετίας του 1950 και συνοδεύεται από δίσκους δημοτικής μουσικής. Έχει κατασκευαστεί στην Αγγλία το Υπάρχουν σε πινακίδα οι αναγραφές : "His Master's Voice και :The Gramophone Company Ltd, Hayes, Middlesex, GT BRITAIN.

8 2 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

9 Α. Σκηνοθέτης Σκηνοθέτης ονομάζεται το πρόσωπο που κατευθύνει την παραγωγή ενός οπτικοακουστικού έργου, συνηθέστερα μιας κινηματογραφικής ταινίας, ενός τηλεοπτικου προγράμματος ή μιας θεατρικής παράστασης. Ένας σκηνοθέτης οραματίζεται την πραγμάτωση ενός σεναρίου, ελέγχει τις καλλιτεχνικές πτυχές του έργου και κατευθύνει το τεχνικό συνεργείο και τους ηθοποιούς προς την κατεύθυνση που ο ίδιος φαντάστηκε. Ανάλογα με τους όρους του συμβολαίου που έχει υπογράψει, είναι πιθανόν να αναλάβει και το μοντάζ, πρακτική συνηθέστερη στην Ευρώπη, παρά στην Αμερική. Το σκηνοθέτη προσλαμβάνει ο παραγωγός και βασικός χρηματοδότης του έργου, ώστε να εξασφαλίσει την ομαλή πορεία της δημιουργίας του έργου. Τον ίδιο βαραίνει η υποχρέωση να ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα όσο πιο πιστά γίνεται και να μην υπερβαίνει το διαθέσιμο μπάτζετ.

10 Β. Παραγωγοί Παραγωγός ονομάζεται το άτομο το οποίο επιβλέπει την διαδικασία υλοποίησης ενός κινηματογραφικού σχεδίου. Ο παραγωγός είναι πολλές φορές υπεύθυνος για την όλη εξέλιξη του προγράμματος, από την σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι την προβολή του τελικού αποτελέσματος. Στο σύνολο, ο ρόλος του παραγωγού είναι να δίνει σε πρωτότυπες, δημιουργικές ιδέες τη δυνατότητα εμπορευματοποίησης και επαφής με το κοινό. Μια από τις υποχρεώσεις του παραγωγού είναι η χρηματοδότηση του εγχειρήματος, είτε μέσω προσωπικής επένδυσης είτε εξασφαλίζοντας οικονομική παροχή από κάποιο κινηματογραφικό στούντιο. Επίσης, ο παραγωγός φέρει την ευθύνη της επιλογής και του συντονισμού των συνεργατών του καθώς και των ατόμων που παίζουν σημαντικό ρόλο στην πορεία της παραγωγής, όπως ο σκηνοθέτης, ο σεναριογράφος κ. α. Ο παραγωγός αναλαμβάνει την οργάνωση και την εξασφάλιση της προόδου του σχεδίου μέχρι την ολοκλήρωση του. Τέλος, οφείλει να εξασφαλίσει τον κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για να επιτευχθεί ο στόχος του.

11 Γ. Σεναριογράφος Σεναριογράφος λέγεται αυτός που γράφει το σενάριο ενός κινηματογραφικού έργου. Ο σεναριογράφος όχι μόνο γράφει την υπόθεση της σειράς άλλα είναι αυτός που επινοεί και τους πρωταγωνιστές του έργου.

12 Δ. Ηθοποιοί Ο ηθοποιός είναι ο καλλιτέχνης που συμμετέχει σε θεατρική παράσταση ή σε κινηματογραφικό, τηλεοπτικό, ραδιοφωνικό έργ ο και ερμηνεύει ρόλο. Η λέξη είναι σύνθετη από το ρήμα ποιώ και το ουσιαστικό ήθος που στην Αρχαία Γλώσσα σήμαινε χαρακτήρας. Ηθοποιός σημαίνει αυτός που φτιάχνει - υποδύεται - κάποιον χαρακτήρα.

13 Ε. Ενδυματολόγοι - Μοντέρ Ο ενδυματολόγος είναι υπεύθυνος για την κάλυψη των ενδυμάτων των ηθοποιών και των υπολοίπων συντελεστών της παράστασης. Μοντέρ ονομάζεται ο συντελεστής της παράστασης που ενασχολείται με την τεχνική του μονταρίσματος, μια τεχνική που χρησιμοποιείται για ταχεία επεξεργασία, ειδικά εφέ και μουσική.

14 ΣΤ. Μακιγιέρ - Κασκαντέρ Μακιγιέρ ονομάζεται ο υπεύθυνος που επιμελείται τον καλλωπισμό ( μακιγιαζ ) των ηθοποιών. Κασκαντέρ είναι ο ακροβάτης που αντικαθιστά ( ντουμπλάρει ) έναν ηθοποιό σε επικίνδυνες σκηνές μιας ταινίας.

15 Ζ. Τεχνικός Ήχου O τεχνικός ήχου είναι εξειδικευμένος στη χρήση εξοπλισμού εγγραφής, μίξης και αναπαραγωγής ήχου. Το πεδίο εφαρμογής καλύπτει πολλούς καλλιτεχνικούς και επαγγελματικούς τομείς, όπως της ηλεκτρονικής, της ακουστικής, της ψυχοακουστικής και της μουσικής. Ρυθμίζει και χειρίζεται συσκευές σχετικές με τον ήχο των θεατρικών, μουσικών, κινηματογραφικών, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών παραστάσεων ή εκπομπών. Επίσης, επεξεργάζεται ψηφιακές ηχογραφήσεις ( μοντάζ / μίξη ).

16 Η. Υπόλοιποι Συντελεστές Καλλιτεχνικός Διευθυντής Διευθυντής Φωτογραφίας Υπεύθυνος Διαφήμισης Υπεύθυνος Τίτλων Επόπτης Σεναρίου Τεχνικός Φωτισμού Σχεδιαστής Σκηνικών

17 3 Αίθουσες προβολής Νόμος Ηρακλείου Τεχνόπολις Τεχνόπολις Ανοιχτό Θέατρο Βιτσέντζος Κορνάρος Studio Cinemas Μοίρες Talos Plaza Και τώρα περνάμε στον ρολό των κριτικών...

18 Β ΜΕΡΟΣ 1 Ο ορισμός του κριτικού Κριτικός ονομάζετε αυτός που ασκεί κριτική εξ επαγγέλματος, έχει δηλαδή βαθιά γνώση του αντικειμένου και η κριτική του αναφέρεται κυρίως σε έργα τέχνης.

19 Ο ρόλος του κριτικού 1. αποτιμά την αξία του καλλιτεχνικού έργου, μελετώντας το σε βάθος με την αναλυτική και συνθετική μέθοδο 2. διακρίνει το ορθό από το εσφαλμένο 3. επαινεί και να προβάλλει καθετί άξιο και μεγάλο 4. επισημαίνει τα μειονεκτήματα και τις αδυναμίες του έργου

20 5. προσανατολίζει το δημιουργό στην αναζήτηση νέων αισθητικών χώρων και τρόπων έκφρασης 6. αντιπροτείνει τρόπους βελτίωσης του έργου και να υποδεικνύει λύσεις με απόψεις που συνοδεύονται από επιχειρήματα 7. καθιστά το έργο κατανοητό στο ευρύ κοινό συσχετίζοντάς το με άλλα έργα της εποχής και αναδεικνύοντας τα βαθύτερα νοήματά του

21  Ο κριτικός αντιμετωπίζει το έργο με αντικειμενικότητα. Δηλαδή :  Εντοπίζει στοιχεία του έργου που αποτελούν ασυνείδητη παραίσθηση ακόμη και για τον ίδιο το δημιουργό.  Με το ερευνητικό του πνεύμα και τη θεωρητική του κατάρτιση, το αναλύει ψύχραιμα και εξονυχιστικά Επίσης..

22  Διαφοροποιείται από την αυτονόητη υποκειμενικότητα και το συναισθηματισμό του δημιουργού.  Αναδεικνύει ό, τι σωστό και αξιόλογο διακρίνει στο έργο, εντοπίζει τα βαθύτερα νοήματα και τα ειδικότερα στοιχεία που αναδεικνύουν τη μοναδικότητά του.  Δίνει την ευκαιρία στον καλλιτέχνη να επανεξ ετάσει κι ο ίδιος το έργο του.

23 Ο κοινωνικός ρόλος του κριτικού.. Ο κριτικός με το έργο του συμβάλλει :  Στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας του κοινού. Δηλαδή οξύνει το πνεύμα του, επιστρατεύει τη λογική και καλλιεργεί την κρίση του.  Στην πνευματική τους καλλιέργεια. Δηλαδή με την προσαρμογή της τέχνης στα δεδομένα της ζωής, με την ερμηνευτική μεσολάβησή του μεταξύ έργου και κοινού.  Στην αισθητική αγωγή των συγχρόνων του, με την καλλιέργεια αισθητικών αντιλήψεων. Δηλαδή επιλέγουν με αντικειμενικά κριτήρια και υψηλές καλλιτεχνικές αξιώσεις και αποκτούν προσωπική άποψη.

24 2 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

25 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ; Ως Φεστιβάλ ορίζεται ένα συμβάν που οργανώνεται συνήθως από μια τοπική κοινότητα σε τακτική βάση και που επικεντρώνεται σε κάποια ιδιαίτερη σχέση της κοινότητας αυτής με το θέμα του συγκεκριμένου Φεστιβάλ. Ένα Φεστιβάλ Κινηματογράφου αποτελεί μια οργανωμένη και εκτεταμένη παρουσίαση ταινιών σε ένα ή περισσότερα θέατρα ή αίθουσες προβολών, συνήθως σε ορισμένο τόπο. Οι ταινίες είναι πρόσφατες και, ανάλογα με το θέμα στο οποίο επικεντρώνεται, το ανεξάρτητο φεστιβάλ μπορεί να περιλαμβάνει τόσο παγκόσμιες διανομές, όσο και τοπικές κινηματογραφικές παραγωγές.

26 Ενίοτε μπορεί να επικεντρώνεται σε συγκεκριμένο δημιουργό ή είδος ή σε συγκεκριμένο θέμα. Αρκετά Φεστιβάλ αφορούν αποκλειστικά σε μικρού μήκους ταινίες και καθένα τους μπορεί να διέπεται από διαφορετικό κανονισμό σε σχέση με τη μέγιστη διάρκεια των ταινιών που συμμετέχουν. Τα Κινηματογραφικά Φεστιβάλ διοργανώνονται συνήθως σε ετήσια βάση.

27 Η λέξη φεστιβάλ είναι, με τη μεσαιωνική της έννοια, συνώνυμη της γιορτής και του πανηγυριού. Κατά συνέπεια σε ένα φεστιβάλ θα πρέπει να υπάρχει αφενός μεν η γιορτή αφετέρου δε η διακίνηση των ιδεών, οι οποίες θα προσφέρονται ή ακόμα και θα πωλούνται, με την έννοια ότι σε ένα φεστιβάλ υπάρχει συνήθως και ένας χώρος όπου κλείνονται συμφωνίες για παραγωγές και συμπαραγωγές, μεταξύ παραγωγών της ίδιας χώρας ή άλλων χωρών. Κατά συνέπεια, ένα φεστιβάλ είναι πιο πετυχημένο όταν υπάρχουν και αυτοί οι δύο χαρακτήρες σε αρμονική συνύπαρξη. Αν επιστρέψουμε στη γιορτή, τότε θα δούμε ότι η κάθε γιορτή, στη ζωή του ανθρώπου, έχει το δικό της χαρακτήρα..

28 Οι διαφορετικές γιορτές διαφέρουν μεταξύ τους γιατί είναι αφιερωμένες σε διαφορετικά θέματα και για αυτό ξεχωρίζουν. Με αυτή την έννοια, τα φεστιβάλ μεταξύ τους ξεχωρίζουν από το διαφορετικό χαρακτήρα τους. Σε άλλα υπερισχύει ένα θέμα της παγκόσμιας κινηματογραφίας και σε άλλα άλλο θέμα. Έτσι έχουμε την ευκαιρία να παρουσιάζονται διαφορετικά θέματα και, κατά συνέπεια, διαφορετικές ταινίες, με τέτοιο τρόπο που το σύνολο των φεστιβάλ πιάνει όλα τα ενδιαφέροντα του ανθρώπου και, πρακτικά δεν υπάρχει έστω και ένα ανθρώπινο ενδιαφέρον που να μην έχει απασχολήσει τον προγραμματισμό ενός φεστιβάλ

29 Έτσι υπάρχουν φεστιβάλ που ασχολούνται με την πολιτική, την ανθρωπολογία, τις εθνικές κινηματογραφίες, την οικολογία, τον πειραματικό κινηματογράφο, τις ταινίες ντοκιμαντέρ, τον ερωτικό κινηματογράφο, σε όλες τις εκφάνσεις του, τον κινηματογράφο πορνό, τις παραγωγές καλτ κ. λπ. Φυσικά υπάρχουν και αυτά τα φεστιβάλ που δεν έχουν ένα ξεκάθαρο χαρακτήρα που να ξεχωρίζει και απλά προβάλλουν ταινίες. Αυτό όμως που ισχύει είναι ότι όλα τα φεστιβάλ προβάλλουν και ταινίες που δύσκολα θα βρουν διανομή στο λεγόμενο εμπορικό κύκλωμα. Ο θεατής έχει λοιπόν την ευκαιρία να δει έναν κινηματογράφο που δύσκολα θα το βρει, τουλάχιστον στις μεγάλες αίθουσες.

30 Η γιορτή είναι να βρεις κάτι που σε ενδιαφέρει και σου ανοίγει νέους ορίζοντες, είτε αυτό είναι μια ταινία είτε είναι ένας άνθρωπος που ενδιαφέρεται για τη δουλειά σου είτε μια άποψη που σου ανοίγει ένα παράθυρο στον παγκόσμιο ιδεολογικό χώρο. Με αυτή την έννοια στα φεστιβάλ ξεφεύγουμε προς έναν άλλο κόσμο πραγματικά παγκόσμιο, όπου υπάρχει αυτή η ποικιλότητα, αυτό που ομορφαίνει τη ζωή μας ή μας ωθεί να βρούμε κάτι το καινούργιο μέσα στον εαυτό μας και να ανακαλύψουμε ακόμα ένα στοιχείο με το οποίο συνδεόμαστε με τον παγκόσμιο ιστορικό χώρο.

31 Ας αναφέρουμε τώρα ονομαστικά κάποια από τα πιο διάσημα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ. Το BFI London Film Festival διενεργείται κάθε χρόνο από το 1956 και αναδεικνύει τις καλύτερες νέες ταινίες ανά τον κόσμο. Αυτό που κάνει το BFI Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου διαφορετικό από τα άλλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ κινηματογράφου είναι ότι δεν είναι μόνο για τους ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Μπορούν να το παρακολουθήσουν οι πάντες γνώστες ή μη της κινηματογραφικής τέχνης και μάλιστα διατίθενται εισιτήρια για όλους και για κάθε προβολή.

32 Το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, το οποίο καλείται και Berlinale είναι ένα από τα σπουδαιότερα διεθνή φεστιβάλ για τον κινηματογράφο. Γίνεται ανελλιπώς κάθε Φεβρουάριο, από το Τα Βραβεία που απονέμονται είναι η Χρυσή Άρκτος και η Αργυρή Άρκτος.

33 To φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, το οποίο είναι το αρχαιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ στον κόσμο. Αποτελεί τμήμα της παγκόσμιας φήμης έκθεσης τέχνης που γίνεται στην βενετία κάθε 2 χρόνια και μιλάμε για την περιβόητη ''biennale di venezia''.

34 To φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών, το οποίο είναι ίσως το μεγαλύτερο και ποιοτικότερο φεστιβάλ κινηματογράφου στον κόσμο. Διοργανώνεται κάθε χρόνο στις κάννες σε μια μικρή πόλη στη νότια Γαλλία.

35 Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο ( αγγλικά : Toronto International Film Festival είναι Φεστιβάλ Κινηματογράφου που λαμβάνει χώρα κάθε Σεπτέμβριο στο Τορόντο του Οντάριο στον Καναδά. Ιδρύθηκε Το 2010, 339 ταινίες από 59 χώρες προβλήθηκαν σε 32 οθόνες στους κεντρικούς χώρους του Τορόντο. Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν παρευρεθεί στο Φεστιβάλ έχει ξεπεράσει τους Το Φεστιβάλ αρχίζει την Πέμπτη βράδυ μετά την Labour Day ( αντίστοιχη με την Εργατική Πρωτομαγιά, η οποία στον Καναδά εορτάζεται την πρώτη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου ). Το Φεστιβάλ διαρκεί έντεκα ημέρες.

36 To Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη από το Ξεκίνησε το 1960 ως «E βδομάδα E λληνικού K ινηματογράφου » μέχρι και το Το 1966 ονομάστηκε « Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου » μέχρι και το Το 1992 το Φεστιβάλ έγινε Διεθνές.

37 3 ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑΝ ΕΠΟΧΗ ΒΟΥΒΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Απαρχές Εποχή του Nickelodeon

38 ΟΜΙΛΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Οι πρώτες προσπάθειες Η περίοδος ευημερίας του Hollywood ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Μεταπολεμικός κινηματογράφος Ταινίες μέχρι και σήμερα

39 Ίσως να σας φανεί λίγο παράξενο αλλά ο άνθρωπος που επινόησε τον κινηματογράφο είναι ο Τόμας Έντισον. Η πρώτη ταινία λέγεται « Record of a Sneeze» και κινηματογραφήθηκε στις 7 Ιανουαρίου του 1894

40 Η πρώτη έγχρωμη ταινία λοιπόν για τα κινηματοσκόπια του 1895 ήταν ο χορός της Άναμπελ.

41 6 Οκτωβρίου 1927: « Ο τραγουδιστής της τζαζ » με πρωταγωνιστή τον Αλ Τζόλσον είναι η πρώτη ομιλούσα κινηματογραφική ταινία που κάνει πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη. Είναι ιστορική στιγμή για τον κινηματογράφο.

42 Με την φράση “You ain’t heard nothing yet” ξεκινάει ο ομιλών κινηματογράφος. Η ταινία είναι μερικώς βωβή, εκτός από τα τραγούδια. Ένα τιμητικό Όσκαρ δόθηκε στην παραγωγή, για τον επαναστατικό της ρόλο. Η πλοκή είναι η εξής : Ο γιος ενός Εβραίου διευθυντή κλασικής ορχήστρας αμφισβητεί τον πατέρα του, ακολουθώντας το ένα και μοναδικό του όνειρο. Να γίνει τραγουδιστής της τζαζ.

43 Διάσημοι σκηνοθέτες, ανάμεσα τους ο Αϊζενστάιν και ο Τσάπλιν, είχαν ταχθεί εναντίον του ήχου, τονίζοντας πως αυτός θα κατέστρεφε την ιδιάζουσα γλώσσα που είχε δημιουργήσει ο βωβός κινηματογράφος. Γλώσσα παγκόσμια, μια και δεν χρειαζόταν διαλόγους για να εκφραστεί. Παρ ’ όλο που ορισμένοι σκηνοθέτες ήταν ενάντια στη χρήση του ήχου, το κοινό, αντίθετα, τον αντιμετώπιζε διαφορετικά. Η μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το 1927 « Ο τραγουδιστής της τζαζ » έκανε στούντιο να στραφούν με ταχύτητα προς τον ομιλούντα.

44 Η επανάσταση όμως στον κινηματογράφο έγινε όταν αυτός έπαψε να είναι βωβός και έγινε ομιλών. Στα τέλη του 1927, κυκλοφόρησε η ταινία “The Jazz Singer”, η οποία αν και κατά το μεγαλύτερο μέρος της ήταν βουβή, υπήρξε η πρώτη που περιείχε διαλόγους.

45 Ο Δράκος του Νίκου Κούνδουρου που γυρίστηκε το 1956 θεωρείται από πολλούς ότι αποτελεί την απαρχή του Ελληνικού Κινηματογράφου. Η κινηματογραφική παραγωγή στην χώρα μας είχε ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του ’20 αλλά όπως γίνεται συνήθως με αυτά τα πράγματα οι πρώτες ταινίες είχανε έντονα τα στοιχεία του πρωτόλειου.

46 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Χαρακτηριστικά εποχών του κινηματογράφου

47 Εποχές Κινηματογράφου Α. Οι απαρχές του κινηματογράφου ( ) και η πρώτη ενασχόληση με το είδος. Β : Στις Ηνωμένες Πολιτίες υπήρχαν περίπου κινηματογράφοι. Οι ταινίες είχαν διάρκεια δεκα με δεκαπέντε λεπτά,αλλά σταδιακά αυξήθηκε ο χρόνος προβολής. Σημαντική συμβολή σε αυτό είχε ο Αμερικάνος σκηνοθέτης D.W. Griffith στον οποίο ανήκουν μερικά από τα πρώτα ιστορικά έπη του κινηματογράφου.

48 Γ : Ο κινηματογράφος χαρακτηρίζεται ως έβδομη τέχνη. Δ : Μεχρι τα τέλη του 1920 ο κινηματογράφος παρέμενε βουβός κι συχνά οι προβολές συνοδεύονταν από ζωντανή μουσική. Η ιστορία του ηχογραφημένου κινηματογραφικού ήχου ξεκίνησε το 1926 όταν οι Warners Brothers παρουσίασαν μια συσκευή (Vitaphone),η οποία έδινε την δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής,μέσω ενός δίσκου που συγχρονιζόταν με την μηχανή προβολής της ταινίας.

49 Ε : Καμία σημαντική αλλαγή λόγω της κρίσης και του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. ΣΤ : Ανάμεσα στις πρώτες συνθετικές μεθόδους προσθήκης χρώματος υπήρξε η Technicolor,η οποία τελειοποιήθηκε το Φυσικά ο αριθμός των έγχρωμων ταινιών μειοψηφούσε.

50 Ζ. Δεκαετίες '50-'60: Η τεχνολογία εξελίσσεται σε μείζονα βαθμό,ώστε οι εγχρωμες ταινίες να επικρατούν. Η. Μεταπολεμικός κινηματογράφος: Ο κινηματογράφος επηρεάζεται από τον Παγκόσμιο Πόλεμο και κυκλοφορεί μεγάλος βαθμός πολεμικών ταινιών. Θ. Ταινίες μέχρι και σημέρα.

51 Οι 3 μεγάλες κατηγορίες του κινηματογράφου είναι: Α. Βουβός Κινηματογράφος ( ) Β. Ομιλών Κινηματογράφος ( ) Γ. Σύγχρονος Κινηματογράφος (1950- σήμερα)

52 Χαρακτηριστικά εποχών κινηματογράφου 1. Βωβός Κινηματογράφος: Με τον όρο βωβός κινηματογράφος,αναφερόμαστε σε κινηματογραφικές ταινίες δίχως ήχο στις οποιές οι διάλογοι υπονοούνται μέσα απο χειρονομίες,παντομίμα και κάρτες τίτλων. Ένας από τους πρώτους κινηματογραφιστές που χρησιμοποίησε την διαθέσιμη τεχνική της εποχής του με σκοπό την παραγωγή ταινιών κάτω από όρους τέχνης υπήρξε ο Ζορζ Μελιέ.

53 Επιπλέον,εισήγαγε τεχνικές οπτικών εφέ,ενω για πρώτη φορά πρόβαλε έγχρωμες ταινίες,χρωματίζοντας την κινηματογραφική ταινία (καρρέ) με το χέρι.

54 2. Ομιλών Κινηματογράφος: Η ιδέα του συνδυασμού κίνησης με εικόνες που καταγράφονται σε συνδυασμό με ήχο,είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο η έννοια του κινηματογράφου. Το 1919,θα καταγραφεί η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για ενσωμάτωση και συγχρονισμο του ήχου στο κινηματογραφικό φιλμ,απο τον Αμερικανό Λι Ντε Φορεστ. Τον Απρίλιο του 1923,στη Νέα Υόρκη με βάση την τεχνολογία του Φόρεστ,γίνονται οι πρώτες προβολές εμπορικών ταινιών με πλήρως συγχρονισμένο ήχο.

55 Παράλληλα,μ'αυτές τις βελτιώσεις του ήχου και την καταγραφή του στο κινηματογραφικό φιλμ,κάποιες εταιρίες προσπαθούν να δημιουργήσουν και να βελτιώσουν τις τεχνικές καταγραφής σε φωνογραφικό δίσκο, ο οποίος συνδεόμενος μηχανικά με ενα ειδικό κινηματογραφικό προβολέα,επιτρέπει την προβολή εικόνας με συγχρονισμένο ήχο. Στα τέλη του 1927,κυκλοφόρησε η ταινία The Jazz Singer,η οποία αν και κατά το μεγαλύτερο μέρος της ηταν βουβή,υπήρξε η πρώτη που περιείχε διαλόγους.

56 3. Έγχρωμος Κινηματογράφος: Οι πρώτες έγχρωμες ταινίες εμφανίστηκαν σχεδόν την ίδια εποχή με τις πρώτες ομιλούσες. Μετά το 1927, οπότε και γα την εισαγωγή του ήχου απαιτήθηκε η υιοθέτηση ενός σταθερού ρυθμού προβολής που ορίστηκε στα 24 καρρέ ανα δευτερόλεπτο,άρχισαν οι πρώτες συστηματικές προσπάθειες για την προσθήκη χρώματος.

57 ΕΠΙΛΟΓΟΣ Η έρευνα ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία βίντεο από τους μαθητές με αποσπάσματα ταινιών του παλαιού ελληνικού κινηματογράφου « Η κάλπικη λίρα » - « Η δε γυνή να φοβάται τον άνδρα » – « Χτυποκάρδια στα θρανία »

58 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΕΡΟΣ Α ( Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ) 1. Μέσα προβολής – Μέσα Ήχου 2. Ανθρώπινοι συντελεστές που συμβάλλουν στη δημιουργία κάποιας ταινίας 3. Αίθουσες προβολής της περιοχής ΜΕΡΟΣ Β ( Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ) 1. Κριτικός κινηματογράφου 2. Φεστιβάλ 3. Ταινίες που άφησαν εποχή Συμπεράσματα

59 Βιβλιογραφία Εγκυκλοπαίδεια : « Δομή » Τόμος 9 Τόμος 8 Τόμος 23 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΟΜΗ Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ ( Ιούνιος 1996 τεύχος 69)

60 Μαθητές ΤΜΗΜΑ Β 1 Αλικάι Μαρία – Αστυρακάκη Φωτεινή – Βαμβουκάκη Ειρήνη – Βογιατζη Μαρία – Γιαννακάκη Χαρά – Δαφέρμου Δέσποινα – Καλλιγιαννάκη Μικαέλα – Κονιός Νικόλαος – Κότσι Κλάιντα – Μακρυπόδη Ειρήνη – Μαυράκη Μαρία – Νιθαυριαννάκη Ιωάννα – Παπαδάκη Θεοδώρα – Παπαστεφανάκης Εμμανουήλ – Πηρουνάκης Στέργιος – Σγουρού Ανδριανή – Σηφάκη Αγγελική – Σταματάκη Αφροδίτη – Στειακάκη Αικατερίνη – Συσμανίδης Ιωάννης – Χριστοφοράκης Ιωάννης Η καθηγήτρια Κουρτικάκη Ασημένια ΠΕ 12- πολ. Μηχανικός Λύκειο Γαζίου ( Δομήνικος Θεοτοκόπουλος )


Κατέβασμα ppt "Ανιχνεύοντας τις « εποχές » του κινηματογράφου. Α ΜΕΡΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ TOTE & ΣΗΜΕΡΑ Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google