Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης (Learning Communities)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης (Learning Communities)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης (Learning Communities)

2 Σχολική Κοινότητα Εκπαιδευτική Κοινότητα Ετυμολογία; Από τι αποτελείται; Μέλη (ενεργά και παθητικά) Πώς λειτουργούν;  Κοινή ορολογία  Κοινές απόψεις κοινές στάσεις και αξίες  Κοινές πρακτικές  Κοινές προσδοκίες  Επικοινωνία μεταξύ τους  Συνεργασία  Διαμόρφωση δεσμών

3 Σχολιάστε… Ποιοι είναι; Με τι ασχολούνται;

4 Τα μέλη της Κοινότητας Πρακτικής και Μάθησης αναπτύσσουν… Κοινωνικό Κεφάλαιο Κοινωνικό Κεφάλαιο: Τα μέλη των κοινοτήτων συγκροτούν κάποιο κοινωνικό ιστό, ένα είδος δικτύου ανθρώπων που έχουν αναπτύξει δεσμούς Γνωσιακό κεφάλαιο: η κατανομή της γνώσης μέσω της κοινής προσπάθειας επίλυσης προβλημάτων που απασχολούν την κοινότητα, εμπλουτίζουν το ατομικό γνωστικό απόθεμα και το κοινό συλλογικό αποθεματικό.

5 Τα μέλη της Κοινότητας Πρακτικής και Μάθησης … Πώς λειτουργεί μια ερευνητική επιστημονική ομάδα Πώς λειτουργεί μια ερευνητική επιστημονική ομάδα;  Νέες γνώσεις  Ατομική και συλλογική μάθηση  Κατασταλαγμένη γνώση επιστημονικής κοινότητας Πώς λειτουργεί μια συγγραφική ομάδα Πώς λειτουργεί μια συγγραφική ομάδα ; Συναντίληψη εννοιών, ιδεών και πραγμάτων μετά από ζυμώσεις Η συμμετοχή σε κοινότητες  Βάση μάθησης  Τα μέλη ενστερνίζονται ίδιες πρακτικές  Παράγοντας παραγωγής νοήματος:  Νοηματοδότηση γνώσης.  Επαναπροσδιορισμός της αξίας και της χρηστικότητας μέσα από τις διαδικασίες συμμετοχής.

6 Ψηφιακές Κοινότητες (Onlineor Virtual communities)  Στηρίζονται στην ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία  Υφίστανται χάρη στην ύπαρξη δικτύων ΤΠΕ  Δημιουργούνται και λειτουργούν χάρη στα δίκτυα Η/Υ  Αναδύονται νέοι ρόλοι

7 Χαρακτηριστικά του μοντέλου της κοινότητας μάθησης: Προσωπική δέσμευση  Αίσθηση σύνδεσης με κοινότητα και περικείμενο  Ελευθερία και πρόκληση  Κατανόηση εννοιών  Δράση ανεξάρτητα από τον έλεγχο  Εμπειρία δημιουργίας γνώσης  Εκπαιδευτικός ως δημιουργός αλλαγών

8 Σύγκριση μοντέλων για την εκπαίδευση  Έλεγχος: περιορίζει και καλουπώνει τη ροή πληροφορίας άρα και τις ανθρώπινες διασυνδέσεις oαπομακρύνει τους ανθρώπους oμικρή δυνατότητα επιρροής και ανάπτυξης  Δέσμευση: διατηρεί τη δράση ανεξάρτητα από τον έλεγχο oΔίνει δυνατότητα διαπραγμάτευσης, ερμηνείας και δημιουργίας της γνώσης, θέτει εμπόδια, θεωρεί την ασάφεια και την αμφιταλάντευση ως νόμιμα και θεμιτά, ο εκπαιδευτικός προκαλεί και διευκολύνει

9 Χαρακτηριστικά μεταρρύθμισης  Η διαδικασία είναι μακροχρόνια και ακατάστατη (ανοικτό σύστημα)  Δεν προσδιορίζεται με ποζιτιβιστική ακρίβεια ο στόχος και το μέσο  Ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και πρόκλησης  Υποβοήθηση ανάπτυξης κοινότητας μάθησης  Προσδιορισμός γενικών στόχων με έμφαση στις βασικές έννοιες και ιδέες  Το αναλυτικό πρόγραμμα ως πίνακας βασικών εννοιών  Ποιότητα στη συνδιαλλαγή  Αξιολόγηση μέσω περιγραφής δραστηριοτήτων και δημιουργημάτων

10 Δημιουργία κοινότητας μάθησης Στάδια εφαρμογής καινοτομίας  Πρόκληση - Δημιουργία έντασης  Δράση ως αποτέλεσμα  Παθιασμένη εφαρμογή  Φαινομενική ησυχία  Ολοκληρωμένη εφαρμογή

11 Δημιουργία κοινότητας μάθησης  Μακροχρόνια διαδικασία  Ακατάστατη διαδικασία (αντιθέσεις - εντάσεις)  Εσωγενή κίνητρα  Μπορεί να επιτευχθεί;  Αξίζει τον κόπο;  Πώς μπορεί να διατηρηθεί;

12 Η δική μας περίπτωση  Καθιερωμένοι ρόλοι και θεσμοί oΟ ρόλος των ΠΛΗΝΕΤ και η αντιμετώπισή τους oΟ ρόλος των ανθρώπων με οργανική θέση στο σχολείο και των σχολικών συμβούλων  Νέοι ρόλοι και θεσμοί o Ο ρόλος του επιμορφωτή o Ο ρόλος του συντονιστή και του ΤΥΣΕ o Ο ρόλος διοίκησης και τεχνικής υποστήριξης o Ο ρόλος της υπηρεσίας παιδαγωγικής υποστήριξης

13 Η δική μας περίπτωση  Αίσθηση μονιμότητας αυτής της αλλαγής  Συμμετοχή σε εξελισσόμενη διαδικασία  Πολλαπλή πηγή πληροφορίας  Χρόνος συνεχούς επιμόρφωσης  Επιμορφωτής  Χρόνος για συνθετικές εργασίες την ώρα του μαθήματος  Νομιμοποίηση και καθιέρωση ώρας, όπου δεν “καλύπτουμε ύλη” αλλά συζητούμε, σκεφτόμαστε, κάνουμε πειράματα, δημιουργούμε, χειριζόμαστε πληροφορίες, χειριζόμαστε μοντέλα

14 Η εξέλιξη των αντιλήψεων για το ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία

15 Πεποιθήσεις  Το διδακτικό αντικείμενο  Η μάθηση του αντικειμένου  Ο ρόλος του μαθητή

16 Θεώρηση εκπαιδευτικού  Εξέλιξη από: –τεχνικό διεκπεραιωτή προδιαγεγραμμένης ύλης και μεθόδου διδασκαλίας αιτιολόγηση επίδοσης εκπαιδευτικού με βάση το κατά πόσο η εφαρμογή πέτυχε τους στόχους της  Σε: –δημιουργό και αναδιοργανωτή προσωπικής παιδαγωγικής σε σχέση με την κοινωνία της τάξης και την ευρύτερη κοινωνία

17 Καινοτομία και ρόλος εκπαιδευτικού  Διάσταση μεταξύ “γραφειοκρατικής” και “αναστοχαστικής” αλλαγής ύλης και διδακτικής μεθοδολογίας  Ο εκπαιδευτικός εξελίσσεται με το να προσπαθεί να ερμηνεύσει και να κατανοήσει το μαθησιακό περιβάλλον καθώς δρα μέσα σε αυτό


Κατέβασμα ppt "Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης (Learning Communities)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google