Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη, Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου

2 Σκοπός της διδασκαλίας Η ανάδειξη της ουσίας του αρχαίου πολιτισμού και των διαχρονικών του αξιών μέσω της κριτικής πρόσληψης της τραγωδίας. Για το γενικότερο ανθρωπογνωστικό και αρχαιογνωστικό σκοπό του μαθήματος της Αρχαίας Γραμματείας, βλ. ΕΠΠΣ, ΔΕΠΠΣ (το Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την Αρχαία Γραμματεία).

3 Ειδικότεροι στόχοι Εξέταση καινοτομιών του Ευριπίδη και σύνδεση του έργου με τα εξωκειμενικά του συμφραζόμενα (εποχή παράστασης του έργου) με έμφαση στις διαχρονικές αξίες του. Σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν. Πρόσληψη της τραγωδίας ως θεατρικής παράστασης και όχι μόνο ως γραπτού κειμένου. Καλλιέργεια του κριτικού, οπτικού και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών. Βιωματική- συνεργατική μάθηση.

4 Στα Διδακτικά Σενάρια Γ΄ Γυμνασίου (Παπαθανασίου Β. & Χ. Κοσεγιάν, «Επέκταση Διδακτικού Σεναρίου: Η Ελένη στην Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία», Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, 123-24), προτείνεται να «δουλέψουν οι μαθητές με κόμικς». Για την αρχή της διαθεματικότητας βλ. ΔΕΠΠΣ - ΑΠΣ Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και για τη σημασία των Τ.Π.Ε. στο νέο Π.Σ., βλ. το παραπάνω Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, σελ. 6 για τη ΝΕ γλώσσα.

5 Οπτικός γραμματισμός «Είναι οι δεξιότητες παραγωγής και κατανόησης μηνυμάτων που μεταδίδονται μέσα από εικόνες και διαγράμματα, ενταγμένων στο κοινωνικό γίγνεσθαι», Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, 132. Για τον «οπτικό γραμματισμό», βλ. και Τσαφταρίδη Ν. κ.α., Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό, Τόμος Γ΄ «Αξιοποίηση των τεχνών στην εκπαίδευση», Αθήνα 2011, 106.

6 Ψηφιακός γραμματισμός Είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής έργου μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογικών εργαλείων, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, βλ. και Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, 132.

7 Εγκεκριμένο Πρόγραμμα Σ.Δ. 2012-13 Γ/σιο Αρκαλοχωρίου (Α. Π.: Φ.23/19380/18-12-12) ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Τ.Π.Ε.: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

8 Μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (ανά ομάδες) ΤΜΗΜΑ Γ1 ΑΓΓΕΛΗ Θ., ΒΕΡΥΚΟΚΙΔΗΣ Κ., ΒΙΑΝΝΙΤΑΚΗ Ελ., ΒΛΑΣΤΟΣ Γ., ΕΠΙΤΡΟΠΑΚΗΣ Δ., ΚΑΛΑΙΤΖΑΚΗΣ Γ., ΚΟΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Γ., ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗΣ Γ.-Ρ., ΓΚΙΑΟΥΡΑΚΗ Κ., ΓΚΙΑΟΥΡΑΚΗΣ Ν., ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΑΚΗ Α.-Μ., ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ Μ., ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ Δ., ΑΦΡΑΘΙΑΝΑΚΗΣ Μ., ΒΛΑΧΟΣ Κ., ΚΑΦΙΡΗΣ Α., ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ Π., ΘΕΟΔΩΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ Γ., ΑΕΡΑΚΗ Κ., ΑΕΡΑΚΗΣ Μ., ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ Ε., ΛΙΑΠΑΚΗΣ Α.

9 ΤΜΗΜΑ Γ3 ΛΑΜΠΡΑΚΗ Μ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Γ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Κ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Μ., ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ Χ., ΠΕΡΡΑΚΗΣ Γ., ΠΗΓΑΚΗ Ε., ΡΑΣΙΔΑΚΗ Μ., ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ Μ., ΤΑΧΤΣΙΔΟΥ Α., ΜΠΑΝΑΣΑΚΗΣ Μ., ΠΑΠΟΥΤΣΙΔΑΚΗ Ρ., ΤΡΕΒΙΖΑΚΗ Α., ΠΑΣΟΥΜΑΣ Ν., ΣΑΚΑΒΕΛΗ Ο., ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗΣ Ν., ΣΥΝΤΙΧΑΚΗ Α.-Μ., ΨΑΘΑΚΗΣ Κ., ΣΥΣΚΑΚΗΣ Γ., ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ Κ., ΧΡΙΣΤΟΦΑΚΗΣ Δ.

10 Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα toondoo

11 Ιστότοποι του προγράμματος http://blogs.sch.gr/vakampou και http://blogs.sch.gr/gymarkal/

12 Τα κόμικς μας Δημιουργήθηκαν ομάδες: διασκευαστών, σκηνοθετών, ζωγράφων, μουσικών (τμήμα Γ3) και ομάδες για τις εισαγωγές και την ψηφιακή επεξεργασία.

13

14 Μέθοδοι διδασκαλίας Βιωματική- Ομαδοσυνεργατική μάθηση Καθοδηγούμενη διερευνητική- ανακαλυπτική μάθηση (πρόβλημα, υποθέσεις, οργάνωση πληροφοριών, έλεγχος υποθέσεων, τελικά συμπεράσματα) Φθίνουσα καθοδήγηση Διαθεματική προσέγγιση μέσω της αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. (web 2.0)

15

16

17

18

19 Σχεδιασμένα κόμικς (Συντιχάκη, Ψαθάκης)

20 Σχεδιασμένα κόμικς (Δασκαλάκη, Αεράκη)

21 Επιλεγμένα αποσπάσματα από τον πρόλογο, την πάροδο και το Α΄ επεισόδιο

22 Εισαγωγή στο toondoo

23

24 Δημιουργία λογαριασμού toondoo

25

26

27

28

29

30 Μπάρα εργαλείων

31 Βασική μπάρα εργαλείων toondoo

32 Μπάρα δεξιά (συνέχεια)

33

34 Αποθήκευση

35

36

37

38

39 Οδηγίες για το toondoo http://chatzifokos.blogspot.gr/2012 /09/toondoo.html http://chatzifokos.blogspot.gr/2012 /09/toondoo.html http://pappanna.wordpress.com/20 12/01/20/%CE%B4%CE%B7%CE%BC %CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81% CE%B3%CE%AF%CE%B1-comic- %CE%BC%CE%B5-toodoo/ http://pappanna.wordpress.com/20 12/01/20/%CE%B4%CE%B7%CE%BC %CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81% CE%B3%CE%AF%CE%B1-comic- %CE%BC%CE%B5-toodoo/ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!


Κατέβασμα ppt "«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google