Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος ΟΜΑΔΑ 5 η Β.ΤΣΟΥΠΡΟΣΠ.ΚΟΥΤΣΟΥΝΟΥΡΗΣΑ.ΜΟΥΤΟΣΑ.ΜΑΝΑΚΑΝΑΤΑΚ.ΚΥΡΙΑΖΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος ΟΜΑΔΑ 5 η Β.ΤΣΟΥΠΡΟΣΠ.ΚΟΥΤΣΟΥΝΟΥΡΗΣΑ.ΜΟΥΤΟΣΑ.ΜΑΝΑΚΑΝΑΤΑΚ.ΚΥΡΙΑΖΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος ΟΜΑΔΑ 5 η Β.ΤΣΟΥΠΡΟΣΠ.ΚΟΥΤΣΟΥΝΟΥΡΗΣΑ.ΜΟΥΤΟΣΑ.ΜΑΝΑΚΑΝΑΤΑΚ.ΚΥΡΙΑΖΗ

2 Εισαγωγή Πρωταρχικός παράγοντας επηρεασμού της επαγγελματικής ανάπτυξης του εφήβου είναι η οικογένεια καθώς, μέσα από τις αντιλήψεις της οικογένειας, τα παιδιά οικοδομούν ένα σύστημα επαγγελματικών προτύπων με κυρίαρχο ρόλο το μορφωτικό και το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των γονιών. Πρωταρχικός παράγοντας επηρεασμού της επαγγελματικής ανάπτυξης του εφήβου είναι η οικογένεια καθώς, μέσα από τις αντιλήψεις της οικογένειας, τα παιδιά οικοδομούν ένα σύστημα επαγγελματικών προτύπων με κυρίαρχο ρόλο το μορφωτικό και το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των γονιών. Το σχολείο αποτελεί ορόσημο για την κοινωνικοποίηση, καθώς με τις παρεχόμενες πληροφορίες για τα επαγγέλματα, ο έφηβος επιλέγει τον εργασιακό του χώρο. Το σχολείο αποτελεί ορόσημο για την κοινωνικοποίηση, καθώς με τις παρεχόμενες πληροφορίες για τα επαγγέλματα, ο έφηβος επιλέγει τον εργασιακό του χώρο. Οι γονείς και οι δάσκαλοι διατηρούν τον επηρεασμό στην επιλογή επαγγέλματος καθώς φέρνουν τον έφηβο σε επαφή με ένα ανεπίσημο περιβάλλον διδασκαλίας για την κοινωνική προσαρμογή και λήψη αποφάσεων. Οι γονείς και οι δάσκαλοι διατηρούν τον επηρεασμό στην επιλογή επαγγέλματος καθώς φέρνουν τον έφηβο σε επαφή με ένα ανεπίσημο περιβάλλον διδασκαλίας για την κοινωνική προσαρμογή και λήψη αποφάσεων.

3 Ο ρόλος των γονέων Οι θετικές σχέσεις των εφήβων με τους γονείς τους προάγουν την ψυχοκοινωνική προσαρμογή τους. Αντίθετα, η έλλειψη γονικής στήριξης και η έλλειψη ενασχόλησης των γονέων με τα παιδιά τους αυξάνουν την πιθανότητα εκδήλωσης προβλημάτων συμπεριφοράς στην εφηβεία. Το οικογενειακό περιβάλλον, το σπίτι, μπορεί να επιδράσει στις επαγγελματικές αποφάσεις του παιδιού είτε άμεσα με τη μορφή της άμεσης παρέμβασης (υπόδειξη, απαγόρευση, συμβουλή), είτε έμμεσα μέσα από τη μετάδοση των γονικών αξιών και στάσεων.

4 Η επίδραση του σχολείου Το σχολείο, ως κοινωνικός αλλά και εκπαιδευτικός συγχρόνως θεσμός, αποτελεί βασικό παράγοντα που επηρεάζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό των εφήβων. Ο χώρος του σχολείου είναι πολύ σημαντικός για τα παιδιά, μετά το οικογενειακό και το στενό κοινωνικό περιβάλλον, γιατί τα παιδιά βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση με τους διδάσκοντες και τους άλλους μαθητές. Αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον όπου τα παιδιά παίρνουν χρήσιμες πληροφορίες, για διάφορα επαγγέλματα, που θα βοηθήσουν στη σωστή επιλογή της παραπέρα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης αλλά και μηχανισμός που στοχευμένα ωθεί τα παιδιά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας.

5 Η επίδραση των συνομηλίκων Πολλοί έφηβοι στρέφονται προς ορισμένη εκπαιδευτική ή επαγγελματική κατεύθυνση ακολουθώντας το παράδειγμα των φίλων τους, από τους οποίους οι περισσότεροι είναι συμμαθητές τους. Οι έφηβοι αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους κατά την διάρκεια των μαθημάτων στο σχολείο, παίζοντας διάφορα αθλήματα και άλλα παιχνίδια, με αποτέλεσμα οι ιδέες τους να διαμορφώνονται από τις συζητήσεις με τους συμμαθητές τους. Μολονότι οι συνομήλικοι και οι φίλοι παίζουν σημαντικό ρόλο στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων ο ρόλος τους αυτός είναι μάλλον περιορισμένος, τόσο σε ένταση όσο και σε χρονική διάρκεια σε σύγκριση με τον επηρεασμό που δέχονται από τους γονείς και από τις σχολικές διαδικασίες κοινωνικοποίησης.

6 Η έρευνά μας Με βάση τα προηγούμενα η ομάδα μας σχεδίασε ένα ερωτηματολόγιο για να πραγματοποιήσει την έρευνά της. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε στους μαθητές της «Γ’ Λυκείου» του σχολείου μας.Από την αποδελτίωση του ερωτηματολογίου προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα: Με βάση τα προηγούμενα η ομάδα μας σχεδίασε ένα ερωτηματολόγιο για να πραγματοποιήσει την έρευνά της. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε στους μαθητές της «Γ’ Λυκείου» του σχολείου μας.Από την αποδελτίωση του ερωτηματολογίου προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα:

7 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ …53.. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

8 Πόσο σε επηρέασαν στην επιλογή επαγγέλματος/σχολής οι παρακάτω παράγοντες; Πόσο σε επηρέασαν στην επιλογή επαγγέλματος/σχολής οι παρακάτω παράγοντες; ΑΓΟΡΙΚΟΡΙΤΣΙ

9 Πόσο σε επηρέασαν στην επιλογή επαγγέλματος/σχολής οι παρακάτω παράγοντες; ΑΓΟΡΙΚΟΡΙΤΣΙ

10 ΑΓΟΡΙΚΟΡΙΤΣΙ

11 ΑΓΟΡΙΚΟΡΙΤΣΙ

12 Πόσο σε επηρέασε το επάγγελμα των γονιών σου (ή κάποιου συγγενή) στην απόφασή σου;

13 Πόσο σε επηρέασαν οι γονείς σου στην επιλογή της σχολής;

14 Σε πίεσε κάποιο μέλος της οικογένειας σου στην απόφασή σου;

15 Πόσο σε επηρέασαν οι φίλοι σου στις μεταλυκειακές σπουδές;

16 Σε βοήθησε το μάθημα του Σχ/κού Επαγ/κού Προς/σμού της Γ’ Γ/σίου στην απόφασή σου;

17 Έχεις απευθυνθεί σε κάποιο σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού;

18 Σε ενδιαφέρουν οι πανελλαδικές εξετάσεις;

19 Πιστεύεις ότι ο τρόπος που γίνονται οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι :

20 Πώς θα χαρακτήριζες το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα; Πώς θα χαρακτήριζες το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα;

21 Έχεις κάνει κάποιο τεστ δεξιοτήτων; Έχεις κάνει κάποιο τεστ δεξιοτήτων;

22 Πόσο σε επηρέασε το φύλο σου στην απόφαση σου;

23 Πιστεύεις ότι υπάρχουν αντρικά και γυναικεία επαγγέλματα ;

24 Αν ΝΑΙ πιστεύεις ότι είναι σωστός ο διαχωρισμός αυτός ;


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή επαγγέλματος ΟΜΑΔΑ 5 η Β.ΤΣΟΥΠΡΟΣΠ.ΚΟΥΤΣΟΥΝΟΥΡΗΣΑ.ΜΟΥΤΟΣΑ.ΜΑΝΑΚΑΝΑΤΑΚ.ΚΥΡΙΑΖΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google