Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAngel Apostolos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Επιστήμη και Τέχνη. Πώς μαθαίνουμε. Γ. Γκαράς, Φυσικός, Δρ. Χημείας, ΜΑ στην Εκπαίδευση. ESCHER :BOND OF UNION
2
2 Η επιστήμη Η Τέχνη Πώς μαθαίνουμε;Πώς μαθαίνουμε;
3
3 Πλάτων 428–348 π.χ -(Θεαίτητος) Έστιν ουν επιστήμη δόξα αληθής μετά λόγου
4
4 Immanuel Kant 17241724 - 18041804 δεν γίνεται κάποιος να συγκρίνει την γνώμη του για ένα αντικείμενο με το αντικείμενο το ίδιο παρά μόνο την γνώμη του για το αντικείμενο με τη γνώμη του για το αντικείμενο!
5
5 «Τότε μόνον οιόμεθα γιγνώσκειν όταν τα αίτια γνωρίσωμεν τα πρώτα» -(Φυσικά, Προοίμιο). Ἀ ριστοτέλης 384 π.Χ - 322 π.Χ
6
6 Οι νόμοι της λογικής του Αριστοτέλη. Νόμος της ταυτότητας (Α≡Α)Νόμος της ταυτότητας (Α≡Α) Νόμος της (μη) αντίφασης (Α≠Ā)Νόμος της (μη) αντίφασης (Α≠Ā) Νόμος της του τρίτου αποκλείσεως (ΑVĀ)Νόμος της του τρίτου αποκλείσεως (ΑVĀ)
7
7 Ηράκλειτος 535-475 π.Χ. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ
8
8 THE HEGELIAN DIALECTIC
9
9 Ασαφής λογική (fuzzy logic)
10
10 Αβικέννας (Ιμπν Σινά) 980-1037 μ.Χ Υποθετικός συλλογισμόςΥποθετικός συλλογισμός Προτασιακή ΆλγεβραΠροτασιακή Άλγεβρα Χρονική και σχηματική λογικήΧρονική και σχηματική λογική Επαγωγική λογικήΕπαγωγική λογική
11
11 Εάν δεν ξυπνήσω, τότε δεν θα πάω για δουλειά. Εάν δεν πάω για δουλειά, τότε δεν θα πληρωθώ. Επομένως, εάν δεν ξυπνήσω, τότε δεν θα πληρωθώ. Υποθετικός συλλογισμός
12
12 Προτασιακή Άλγεβρα
13
13 Διαχείριση κινδύνου
14
14 Το δείγμα των Αθηναίων που ρωτήθηκε πιστεύει ότι η κυβέρνηση δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Ο Γιάννης είναι Αθηναίος. Επομένως υπάρχει μια πιθανότητα P o Γιάννης να πιστεύει ότι η κυβέρνηση δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Επαγωγική λογική
15
15 Ludwig J. J. Wittgenstein 18891889- 19511951 η λογική απαιτεί μια άλλη γλώσσα διαφορετική από την ίδια για να θεμελιωθεί
16
16 Kurt Gödel 1906-1978 Θεωρήματα της μη πληρότητας σε οποιοδήποτε τυπικό σύστημα, υπάρχει πάντα μια δήλωση που είναι αληθινή, αλλά που δεν μπορεί να αποδειχθεί στο σύστημα. όλα τα τυπικά συστήματα είναι ελλιπή επειδή είναι σε θέση να διατυπώσουν δηλώσεις που λένε για το εαυτό τους ότι δεν μπορούν να αποδειχθούν
17
17 Ρασιοναλισμός René Descartes 1596-1650 Gottfried Wilhelm Leibniz 1646-1716 «Ο λόγος είναι δρόμος για τη γνώση»
18
18 Θετικισμός Francis Bacon 1561-1626 Auguste Comte 1798-1857 «Η επιστήμη είναι η μόνη αποδεκτή μέθοδος γνώσης»
19
19 Ένας σύγχρονος θετικιστής Stephen Hawkins 1942-
20
20 Η επιστήμη στηρίζεται στην επαγωγή
21
21 Επαγωγή Τα μήλα πέφτουν Τα αχλάδια πέφτουν Τα κυδώνια πέφτουν …………………… Άρα όλα πέφτουν Παραγωγή Όλα πέφτουν Άρα και το φεγγάρι πέφτει
22
22 επαγωγή
23
23 η επαγωγή αν και απαραίτητη στην ζωή και την επιστήμη δεν μπορεί να δικαιωθεί με τον ορθό λόγο επειδή υποθέτει ότι ο κόσμος είναι ομοιόμορφος (uniform) τοπικά και χρονικά. Αλλά αυτή η ομοιομορφία μπορεί να δειχθεί μόνο με επαγωγή! David Hume 1711-1776
24
24 η επιστήμη είναι διαφορετική από την θρησκεία και τις ψευδοεπιστήμες επειδή είναι διαψεύσιμη - The Logic of Scientific Discovery Karl Raimund Popper 1902-1994
25
25 Ludwig J. J. Wittgenstein 18891889- 19511951 δεν υπάρχουν απόλυτα χαρακτηριστικά που να χαρακτηρίζουν ένα «παίγνιο».
26
26 υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ δύο καταστάσεων, όταν είναι βέβαιο ότι η δεύτερη κατάσταση προέκυψε εξ αιτίας της πρώτης αιτιότητα
27
27 ανάδραση Η κοινωνία διαφθείρει την εξουσία ή η εξουσία διαφθείρει την κοινωνία;
28
28 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
29
29 Η παρατήρηση δεν είναι ουδέτερη
30
30 ψευδαισθήσεις
31
31
32
32
33
33 τα επιστημονικά δεδομένα είναι «φορτωμένα θεωρία». Είναι «μολυσμένα» με τις ιδέες και τις προκαταλήψεις των επιστημόνων και δεν μπορούν να οδηγήσουν σε αλήθειες έξω από το «παράδειγμα» που τις έχει γεννήσει The Structure of Scientific Revolutions Thomas Samuel Kuhn 1922-1996
34
34 «επιστημονική μέθοδος» = καταγραφή εμπειρικών δεδομένων (εμπειρισμός) + άσκηση πάνω σ’ αυτά λογικομαθηματικών μεθόδων (ορθολογισμός) + μια σκεπτικιστική τάση (σκεπτικισμός)
35
35 Paul Feyerabend 1924-1994 οι επιτυχημένοι επιστήμονες μοιάζουν με παιδιά στον τρόπο που κάνουν έρευνα. Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις, τις συνδυάζουν, παίζουν μαζί τους μέχρι να συλλάβουν το νόημά τους το οποίο τους διέφευγε. Αυτή η αρχική παιγνιώδης δραστηριότητα είναι ουσιαστικό μέρος της τελικής πράξης της κατανόησης. Με τον ίδιο τρόπο οι επιστημονικές θεωρίες ακούγονται καθαρές και λογικές αφού πρώτα ασύνδετα μέρη τους χρησιμοποιήθηκαν για κάποιο διάστημα Against Method
36
36 Larry Laudan 1941 - σκοπός της επιστήμης είναι να δώσει «αποδεκτές απαντήσεις σε ενδιαφέροντα προβλήματα. το γεγονός ότι η επιστήμη έχει πρόβλημα με την λογική δεν σημαίνει ότι είναι απορριπτέα για τον απλό λόγο ότι όπως δείχνουν τα πράγματα αυτή δουλεύει. Beyond Positivism and Relativism
37
37 Οι Αρχαίοι πίστευαν ότι η τέχνη είναι μίμηση. Απόλλωνας, Ρωμαϊκό αντίγραφο.
38
38 Ενώ η επιστήμη σχετίζεται με την σκέψη η τέχνη σχετίζεται με την αντίληψη. Η αντίληψη όμως δεν είναι άμοιρη σκέψης. Όταν απλώς βλέπουμε κάτι, στο μυαλό μας γίνονται λειτουργίες, οι οποίες αν δεν γινόταν δεν θα βλέπαμε τίποτα !
39
39 Rudolf Arnheim 1904 -2007 Διεργασίες της όρασης Ενεργητική αναζήτηση Επιλογή Σύλληψη ουσιωδών χαρακτηριστικών Απλούστευση Αφαίρεση Ανάλυση και σύνθεση Ολοκλήρωση Διόρθωση Σύγκριση Επίλυση προβλημάτων Συνδυασμός Διαχωρισμός με περίγυρο Συσχετισμός με περίγυρο
40
40 ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 460 έως το 370 π.Χ. Οι αισθήσεις προς τον νου: «Άθλιε νου, εσύ που ενώ παίρνεις τις αποδείξεις σου από εμάς μετά προσπαθείς παρ’ όλα αυτά να μας ανατρέψεις; Η ανατροπή μας θα σημάνει και τη δικιά σου πτώση.»
41
41
42
42
43
43
44
44 αφαίρεση Κελτικό άλογο 3000π.χ.;
45
45 Κυκλαδικό ειδώλιο 2500 π.χ.;
46
46 Κινέζικα βουνά Kazuya Akimoto 2007
47
47 Χωρίς αφαίρεση θα είμασταν σαν τον Φούνες τον Μνήμονα που αποτύπωνε στη μνήμη ότι έβλεπε ή διάβαζε με αποτέλεσμα να είναι ανίκανος να κάνει οποιαδήποτε σκέψη. Φούνες ο μνήμων Χόρχε Λουίς Μπόρχες
48
48 Σύγκριση
49
49
50
50 Ο χρωματικός τόνος εξαρτάται από το περιβάλλον
51
51 Το μέγεθος εξαρτάται από το περιβάλλον
52
52
53
53
54
54
55
55
56
56
57
57
58
58
59
59
60
60 Το τρίγωνο του Penrose
61
61
62
62
63
63
64
64
65
65 Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.
66
66
67
67
68
68 Ινδική απόδειξη
69
69 Άλγεβρα με Γεωμετρία…
70
70
71
71
72
72
73
73 Nelson Goodman (1906-1998) η «σκέψη με εικόνες» δεν είναι περισσότερο απίθανη από την τη «σκέψη με λέξεις»
74
74 Τι είναι η γνώση;
75
75
76
76
77
77
78
78 JEAN PIAGET 1896-1980 Ο μαθητής πρέπει να είναι ενεργός. Δεν είναι ένα δοχείο για να το γεμίσουμε με γνώσεις.
79
79 Lev Vygotsky 1896 -1934 Υπάρχει απόλυτη σχέση μεταξύ γλώσσας και κτισίματος των εννοιών. Επομένως η γνώση είναι «κοινωνική κατασκευή». - σκέψη και γλώσσα.
80
80
81
81 Ο ανατόμος Αλκμέωνας από τον Κρότωνα (γεν. 525 π.χ.) ανακάλυψε τον ρόλο του εγκέφαλου όταν παρατήρησε ότι το οπτικό νεύρο συνδέεται μ’ αυτόν.
82
82 Κάθε νευρώνας μπορεί να συνδέεται με χιλιάδες (!) άλλους νευρώνες
83
83 ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
84
84 ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
85
85 «Η γνώση είναι δύναμη» Sir Francis Bacon 1561-1626
86
86 γνώση και δύναμη είναι αδιαχώριστες -αρχαιολογία της γνώσης Michel Foucault 1926-1984
87
87 Sir James George Frazer ( 1854 - 1941)18541941 τρεις τρόποι γνώσης : μαγικός θρησκευτικός ορθολογικός
88
88 Jerome S. Bruner (1915 - )1915 δυο ανεξάρτητοι τρόποι γνώσης: Ο λογικο-επιστημονικός ή «παραδειγματικός» τρόπος γνώσης.Ο λογικο-επιστημονικός ή «παραδειγματικός» τρόπος γνώσης. Ο τρόπος που βασίζεται στην αφήγηση (narrative) αναζητώντας συνδέσεις που δεν υπακούουν υποχρεωτικά στην τυπική λογική.Ο τρόπος που βασίζεται στην αφήγηση (narrative) αναζητώντας συνδέσεις που δεν υπακούουν υποχρεωτικά στην τυπική λογική.
89
89 Στο σχολείο μαθαίνουμε με τον «λογικο-επιστημονικό τρόπο»
90
90 Alexander Luria 1902-1977 «αγράμματοι άνθρωποι δεν μπορούν να σκεφτούν με προτάσεις πέρα από τα δεδομένα της καθημερινής ζωής τους»
91
91 Οι αγράμματοι κάτοικοι της Σιβηρίας δεν μπορούν να απαντήσουν στην παρακάτω ερώτηση: Στον Βορρά όλες οι αρκούδες είναι άσπρες. Η Νόβαγια Ζέμπλγια είναι στο Βορρά. Τι χρώμα έχουν οι αρκούδες στη Νόβαγια Ζέμπλγια;
92
92 Η λογική χρησιμοποιεί μόνο τις «αποφαντικές» προτάσεις γιατί μόνο αυτές μπορούν να είναι «αληθείς» ή «ψευδείς». Όμως η γλώσσα περιέχει και άλλους τύπους προτάσεων όπως «ερωτηματικές», «προστακτικές/παρακλητικές», «επιθυμίας» και «θαυμασμού». Επομένως περιέχει νόημα πέραν αυτού της απλής λογικής!
93
93 Kieran Egan, (1942 - )1942 πέντε τρόποι γνώσης: Σωματικός Μυθικός Ρομαντικός Φιλοσοφικός Ειρωνικός
94
94 Πώς νομίζεις ότι καταλαβαίνεις; Με το κεφάλι; Μπά! Καζαντζάκης. Ζορμπάς.
95
95 Ο τρόπος που μάθαινε και επικοινωνούσε ο άνθρωπος πριν την γλώσσα.
96
96 Ο τρόπος που μαθαίνουν τα βρέφη (κιναισθητικός)
97
97 Ένας από τους τρόπους που μαθαίνουν τα μικρά παιδιά
98
98 Και τα κάπως μεγαλύτερα
99
99 Και τα κάπως μεγαλύτερα
100
100 Και τα ακόμη μεγαλύτερα
101
101 Η γλώσσα του σώματος
102
102 Παγκόσμιες εκφράσεις
103
103 Ο «μυθικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται με τη γλώσσα και στηρίζεται στη χρήση των δυαδικών – αντίθετων Π.χ καλό/κακό Όμορφο/άσκημο φόβος/ελπίδα συμπόνια/σκληρότητα
104
104 συνδέεται με την αφήγηση πριν την εμφάνιση του γραπτού λόγου. Π.χ με τους μύθους.
105
105 παραμύθια
106
106 σύγχρονη αφήγηση
107
107 Ο «ρομαντικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται ιστορικά με την προ-φωνητική γραφή και στηρίζεται στην έλξη του παράξενου και του υπερβολικού. Π.χ. Του ωραιότερου Του δυνατότερου Του ψηλότερου Του γενναιότερου
108
108 WORLD'S TALLEST BUILDING... DUBAI
109
109 WORLD'S HIGHEST STATUE......BRAZIL
110
110 ήρωες και έπη
111
111 ιππότες
112
112 εξωγήινοι
113
113 Η κ. Δρούζα
114
114 Ο «φιλοσοφικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται με την φωνητική γραφή και την προσωκρατική φιλοσοφία. Με την φωνητική γραφή οι έννοιες μπορούν να μελετηθούν έξω από το κείμενο μέσα στο οποίο περιέχονται.
115
115 «Η εμφάνιση του οριστικού άρθρου οδηγεί σε νέες κατηγορίες: Η γίδα Η σκέψη Η γνώση» Και οι νέες κατηγορίες οδηγούν στην φιλοσοφία και την επιστήμη
116
116 Οι νέες ιδέες καταγράφονται σε βιβλία για την «ερμηνεία» των οποίων απαιτείται η ύπαρξη «ερμηνευτικών κοινωνιών» όπως π.χ. οι: Ιωνική σχολή (ο Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Μιλήσιοι) Ελεατική σχολή (Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος, Παρμενίδης ο Ελεάτης, Ζήνων ο Ελεάτης) Πυθαγόρειοι
117
117 Όμως το «Εγώ» δεν έχει ακόμη αποκοπεί από τον κόσμο. Οι πυθαγόρειοι προσεύχονται υπέρ της ψυχής του ζώου πριν το θυσιάσουν. Ενώ στην τέχνη της εποχής κυριαρχούν αναπαραστάσεις «υβριδικών» όντων.
118
118 Σφίγγα
119
119 Μινώταυρος
120
120 Κένταυρος
121
121 Η θεολογία Η ίδρυση των πανεπιστημίων τον Μεσαίωνα Ο Διαφωτισμός Συνδέονται με τον «φιλοσοφικό» τρόπο γνώσης:
122
122 Οι διάφοροι «ολισμοί» όπως Ομοιοπαθητική Ψυχανάλυση Μαρξισμός
123
123 Η Νέα Ακρόπολη και Το New Age
124
124 ΠΟΚΕΜΟΝ!
125
125
126
126 ΕΝ ΟΙΔΑ ΌΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ Σωκράτης Πόσο χαρακτηριστικό σου είναι αυτό το ειρωνικό στυλάκι Σωκράτη! Θρασύμαχος, Πολιτεία.
127
127 Ο Θρασύμαχος κατηγορεί τον Σωκράτη ότι διαρκώς ασχολείται με τους άλλους και αποφεύγει έντεχνα ερωτήσεις που αφορούν τον ίδιο.
128
128 Ο είρωνας διαχωρίζει τον εαυτό του από αυτό που εξετάζει. Ακόμη και όταν αυτό που εξετάζει είναι ο εαυτός του!
129
129 Η σύγχρονη επιστήμη είναι «ειρωνική» με την έννοια ότι έχει καταστήσει τον κόσμο αντικείμενο παρατήρησης.
130
130 και πειραματισμών
131
131 και έχει οδηγήσει την ανθρωπότητα σε απίστευτη τεχνολογική ανάπτυξη.
132
132 και βιο-τεχνολογική ανάπτυξη.
133
133 Howard E. Gardner (1943- ) Πολλαπλές Ευφυΐες Γλωσσική Μουσική Λογικό-Μαθηματική Αντίληψη του χώρου Κιναισθητική Διαπροσωπική Ενδοπροσωπική Νατουραλιστική Υπαρξιακή
134
134 Γλωσσική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά: Ικανότητα στη χρήση της γλώσσας. Καλοί ρήτορες. Σκέφτονται μάλλον με λέξεις παρά με εικόνες. Δεξιότητες: Προσεκτική ακρόαση, ομιλία, γράψιμο, αφήγηση, εξήγηση, διδασκαλία, χιούμορ, κατανόηση σύνταξης και νοήματος λέξεων, απομνημόνευση πληροφοριών, πειστικότητα, ανάλυση χρήσης της γλώσσας. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Ποιητής, δημοσιογράφος, συγγραφέας, δάσκαλος, νομικός, πολιτικός, μεταφραστής
135
135 Μουσική / Ρυθμική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά: Μουσική / Ρυθμική Ικανότητα. Ικανοί στο να εκτιμούν και να παράγουν μουσική. Σκέφτονται με ήχους, ρυθμούς και μοτίβα. Αντιδρούν αμέσως στη μουσική εκτιμώντας ή κριτικάροντας. Πολλοί είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι στους φυσικούς και τεχνητούς ήχους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Μουσικός, disc jockey, τραγουδιστής, συνθέτης Δεξιότητες: τραγούδι, σφύριγμα, παίξιμο μουσικών οργάνων, αναγνώριση μοτίβων, σύνθεση μουσικής, απομνημόνευση μελωδιών, κατανόηση της δομής της μουσικής και του ρυθμού.
136
136 Χαρακτηριστικά. Λογικο-μαθηματική ικανότητα. Ικανοί στη χρήση ορθού λόγου και αριθμών. Σκέφτονται με έννοιες σε λογικά και αριθμητικά μοτίβα και κάνουν συνδέσεις μεταξύ πληροφοριών. Είναι περίεργοι για τον κόσμο γύρω τους, κάνουν διαρκώς ερωτήσεις και τους αρέσει να κάνουν πειράματα. Λογικο-μαθηματική ευφυΐα
137
137 Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Επιστήμονες, μηχανικοί, προγραμματιστές υπολογιστών, ερευνητές, λογιστές, μαθηματικοί. Δεξιότητες: Λύση προβλημάτων, κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση πληροφορίας, εργασία με αφηρημένες έννοιες για εντοπισμό σχέσεων μεταξύ τους, χρησιμοποίηση αλυσίδων λογικών σκέψεων για επίτευξη τοπικής προόδου, εκτέλεση ελεγχόμενων πειραμάτων, σκέψη πάνω σε φυσικά φαινόμενα, εκτέλεση σύνθετων μαθηματικών υπολογισμών, εργασία με γεωμετρικά σχήματα.
138
138 Οπτική / Χωρική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Οπτική ικανότητα. Έχουν την τάση να σκέφτονται με εικόνες και να δημιουργούν ζωηρές νοητές εικόνες για να συγκρατήσουν πληροφορίες. Απολαμβάνουν να βλέπουν χάρτες, διαγράμματα, εικόνες και ταινίες.
139
139 Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός οδηγοί, πιλότοι, γλύπτες, εικαστικοί καλλιτέχνες, εφευρέτες, αρχιτέκτονες, διακοσμητές χώρων, μηχανικοί. Δεξιότητες: puzzle, διάβασμα, γράψιμο, κατανόηση χαρτών και διαγραμμάτων, καλή αίσθηση προσανατολισμού, σχέδιο, ζωγραφική, οπτικές μεταφορές και αναλογίες (στις εικαστικές τέχνες), διαμόρφωση εικόνων, κατασκευή, επιδιόρθωση, σχεδίαση πρακτικών αντικειμένων, αναγνώριση/νοηματοδότηση οπτικών σημάτων.
140
140 Σωματική / Κιναισθητική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα ελέγχου της κίνησης του σώματος και επιδεξιότητα στην χρήση αντικειμένων. Εκφράζουν τον εαυτό τους μέσα από την κίνηση. Έχουν καλή αίσθηση ισορροπίας, και συνεργασία ματιού-χεριού. Αλληλεπιδρώντας με τον χώρο γύρω τους συγκρατούν και επεξεργάζονται πληροφορίες.
141
141 Δεξιότητες: χορός, σπορ, πειραματισμός με τα χέρια, έκφραση μέσω γλώσσας σώματος, χειροτεχνίες, ηθοποιία, μίμηση, τέχνες και δουλειές με τα χέρια, έκφραση συναισθημάτων με το σώμα. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Αθλητές, γυμναστές, χορευτές, ηθοποιοί, πυροσβέστες, χειροτέχνες.
142
142 Διαπροσωπική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα να σχετίζεσαι και να καταλαβαίνεις τους άλλους. Προσπαθούν να δουν τα πράγματα από την οπτική γωνία των άλλων ανθρώπων. Πολλές φορές έχουν την ικανότητα να διαισθάνονται αισθήματα, διαθέσεις και κίνητρα. Είναι καλοί οργανωτές αν και μερικές φορές καταφεύγουν στην χειραγώγηση. Συνήθως προσπαθούν να επιφέρουν γαλήνη στην ομάδα τους και να ενθαρρύνουν συνεργασία. Χρησιμοποιούν κάθε είδους τρόπο (γλώσσα, γλώσσα σώματος, επαφή με τα μάτια) για να ανοίξουν κανάλια επικοινωνίας με τους άλλους.
143
143 Δεξιότητες: Να βλέπεις πράγματα από άλλη προοπτική, να ακούς με συμπάθεια, να καταλαβαίνεις τα συναισθήματα και τις ψυχικές διαθέσεις των άλλων, να συμβουλεύεις, να συνεργάζεσαι, να αντιλαμβάνεσαι τα κίνητρα και τις διαθέσεις των άλλων, να επικοινωνείς λεκτικά και με άλλους τρόπους, να χτίζεις εμπιστοσύνη, να λύνεις ειρηνικά διαφορές, να δημιουργείς θετικές σχέσεις με τους άλλους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Σύμβουλος, πωλητής, πολιτικός, επαγγελματίας.
144
144 Ενδοπροσωπική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα να σκέφτεσαι πάνω στον ίδιο τον εαυτό σου και να αντιλαμβάνεσαι την εσωτερική σου κατάσταση. Προσπαθούν να καταλάβουν τα πιο βαθιά τους συναισθήματα, όνειρα, τις σχέσεις με τους άλλους τις ικανότητες και τα μειονεκτήματα.
145
145 Δεξιότητες: Να αναγνωρίζεις τις ικανότητες και τις αδυναμίες σου, να μπορείς να σκέφτεσαι για τον εαυτό σου και να αναλύεις τον εαυτό σου. Να καταλαβαίνεις τα βαθιά σου συναισθήματα, τις επιθυμίες και τα όνοιρα, και να καταλαβαίνεις τον ρόλο σου και τις σχέσεις σου με τους άλλους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Ερευνητής, συγγραφέας, θεωρητικός, φιλόσοφος.
146
146 10% από αυτά που έχουμε διαβάσει 20% από αυτά που έχουμε ακούσει 30% από αυτά που έχουμε δει 50% από αυτά που έχουμε δει και ακούσει 70% από αυτά που συζητήσαμε με άλλους 80% από αυτά που πειραματιστήκαμε προσωπικά 95% από αυτά που προσπαθήσαμε να διδάξουμε σε κάποιον άλλον. ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ;
147
147 ? Αλλά ποιος την έχει γράψει αυτή τη λίστα; Και τι σχέση έχει με την αλήθεια; ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ! (απ’ ότι ξέρω).
148
148 Γιατί μαθαίνουμε;
149
149 «Ο Διαφωτισμός κατανοητός στην ευρύτερη του έννοια σαν πρόοδος της σκέψης πάντοτε στόχευε στην απελευθέρωση των ανθρώπων από το φόβο και την μετατροπή τους σε αφεντικά. Παρ’ όλα αυτά ολόκληρη η διαφωτισμένη γη ακτινοβολεί όλεθρο» -Διαλεκτική του Διαφωτισμού Theodor W. Adorno 1903-1969 Max Horkheimer 1895-1973
150
150
151
151
152
152 Ανησυχία προκαλούν τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Εργαστηρίου Ελέγχου Περιβαλλοντικής Ρύπανσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Στη Χαλκιδική πίνουν νερό με αρσενικό Ερευνες έδειξαν συγκεντρώσεις του επικίνδυνου δηλητηρίου ως και 184 φορές πάνω από το ανώτατο όριο!
153
153 Τι να κάνουμε;
154
154
155
155
156
156
157
157 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ
158
158 ΌΧΙ ΆΛΛΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ
159
159 Ο ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
160
160 Αλλά ποιος την έχει γράψει αυτή τη λίστα; Και τι σχέση έχει με την αλήθεια; ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ! (απ’ ότι ξέρω).
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.