Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιστήμη και Τέχνη. Πώς μαθαίνουμε. Γ. Γκαράς, Φυσικός, Δρ. Χημείας, ΜΑ στην Εκπαίδευση. ESCHER :BOND OF UNION.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιστήμη και Τέχνη. Πώς μαθαίνουμε. Γ. Γκαράς, Φυσικός, Δρ. Χημείας, ΜΑ στην Εκπαίδευση. ESCHER :BOND OF UNION."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιστήμη και Τέχνη. Πώς μαθαίνουμε. Γ. Γκαράς, Φυσικός, Δρ. Χημείας, ΜΑ στην Εκπαίδευση. ESCHER :BOND OF UNION

2 2 Η επιστήμη Η Τέχνη Πώς μαθαίνουμε;Πώς μαθαίνουμε;

3 3 Πλάτων 428–348 π.χ -(Θεαίτητος) Έστιν ουν επιστήμη δόξα αληθής μετά λόγου

4 4 Immanuel Kant δεν γίνεται κάποιος να συγκρίνει την γνώμη του για ένα αντικείμενο με το αντικείμενο το ίδιο παρά μόνο την γνώμη του για το αντικείμενο με τη γνώμη του για το αντικείμενο!

5 5 «Τότε μόνον οιόμεθα γιγνώσκειν όταν τα αίτια γνωρίσωμεν τα πρώτα» -(Φυσικά, Προοίμιο). Ἀ ριστοτέλης 384 π.Χ π.Χ

6 6 Οι νόμοι της λογικής του Αριστοτέλη. Νόμος της ταυτότητας (Α≡Α)Νόμος της ταυτότητας (Α≡Α) Νόμος της (μη) αντίφασης (Α≠Ā)Νόμος της (μη) αντίφασης (Α≠Ā) Νόμος της του τρίτου αποκλείσεως (ΑVĀ)Νόμος της του τρίτου αποκλείσεως (ΑVĀ)

7 7 Ηράκλειτος π.Χ. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ

8 8 THE HEGELIAN DIALECTIC

9 9 Ασαφής λογική (fuzzy logic)

10 10 Αβικέννας (Ιμπν Σινά) μ.Χ Υποθετικός συλλογισμόςΥποθετικός συλλογισμός Προτασιακή ΆλγεβραΠροτασιακή Άλγεβρα Χρονική και σχηματική λογικήΧρονική και σχηματική λογική Επαγωγική λογικήΕπαγωγική λογική

11 11 Εάν δεν ξυπνήσω, τότε δεν θα πάω για δουλειά. Εάν δεν πάω για δουλειά, τότε δεν θα πληρωθώ. Επομένως, εάν δεν ξυπνήσω, τότε δεν θα πληρωθώ. Υποθετικός συλλογισμός

12 12 Προτασιακή Άλγεβρα

13 13 Διαχείριση κινδύνου

14 14 Το δείγμα των Αθηναίων που ρωτήθηκε πιστεύει ότι η κυβέρνηση δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Ο Γιάννης είναι Αθηναίος. Επομένως υπάρχει μια πιθανότητα P o Γιάννης να πιστεύει ότι η κυβέρνηση δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Επαγωγική λογική

15 15 Ludwig J. J. Wittgenstein η λογική απαιτεί μια άλλη γλώσσα διαφορετική από την ίδια για να θεμελιωθεί

16 16 Kurt Gödel Θεωρήματα της μη πληρότητας σε οποιοδήποτε τυπικό σύστημα, υπάρχει πάντα μια δήλωση που είναι αληθινή, αλλά που δεν μπορεί να αποδειχθεί στο σύστημα. όλα τα τυπικά συστήματα είναι ελλιπή επειδή είναι σε θέση να διατυπώσουν δηλώσεις που λένε για το εαυτό τους ότι δεν μπορούν να αποδειχθούν

17 17 Ρασιοναλισμός René Descartes Gottfried Wilhelm Leibniz «Ο λόγος είναι δρόμος για τη γνώση»

18 18 Θετικισμός Francis Bacon Auguste Comte «Η επιστήμη είναι η μόνη αποδεκτή μέθοδος γνώσης»

19 19 Ένας σύγχρονος θετικιστής Stephen Hawkins 1942-

20 20 Η επιστήμη στηρίζεται στην επαγωγή

21 21 Επαγωγή Τα μήλα πέφτουν Τα αχλάδια πέφτουν Τα κυδώνια πέφτουν …………………… Άρα όλα πέφτουν Παραγωγή Όλα πέφτουν Άρα και το φεγγάρι πέφτει

22 22 επαγωγή

23 23 η επαγωγή αν και απαραίτητη στην ζωή και την επιστήμη δεν μπορεί να δικαιωθεί με τον ορθό λόγο επειδή υποθέτει ότι ο κόσμος είναι ομοιόμορφος (uniform) τοπικά και χρονικά. Αλλά αυτή η ομοιομορφία μπορεί να δειχθεί μόνο με επαγωγή! David Hume

24 24 η επιστήμη είναι διαφορετική από την θρησκεία και τις ψευδοεπιστήμες επειδή είναι διαψεύσιμη - The Logic of Scientific Discovery Karl Raimund Popper

25 25 Ludwig J. J. Wittgenstein δεν υπάρχουν απόλυτα χαρακτηριστικά που να χαρακτηρίζουν ένα «παίγνιο».

26 26 υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ δύο καταστάσεων, όταν είναι βέβαιο ότι η δεύτερη κατάσταση προέκυψε εξ αιτίας της πρώτης αιτιότητα

27 27 ανάδραση Η κοινωνία διαφθείρει την εξουσία ή η εξουσία διαφθείρει την κοινωνία;

28 28 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

29 29 Η παρατήρηση δεν είναι ουδέτερη

30 30 ψευδαισθήσεις

31 31

32 32

33 33 τα επιστημονικά δεδομένα είναι «φορτωμένα θεωρία». Είναι «μολυσμένα» με τις ιδέες και τις προκαταλήψεις των επιστημόνων και δεν μπορούν να οδηγήσουν σε αλήθειες έξω από το «παράδειγμα» που τις έχει γεννήσει The Structure of Scientific Revolutions Thomas Samuel Kuhn

34 34 «επιστημονική μέθοδος» = καταγραφή εμπειρικών δεδομένων (εμπειρισμός) + άσκηση πάνω σ’ αυτά λογικομαθηματικών μεθόδων (ορθολογισμός) + μια σκεπτικιστική τάση (σκεπτικισμός)

35 35 Paul Feyerabend οι επιτυχημένοι επιστήμονες μοιάζουν με παιδιά στον τρόπο που κάνουν έρευνα. Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις, τις συνδυάζουν, παίζουν μαζί τους μέχρι να συλλάβουν το νόημά τους το οποίο τους διέφευγε. Αυτή η αρχική παιγνιώδης δραστηριότητα είναι ουσιαστικό μέρος της τελικής πράξης της κατανόησης. Με τον ίδιο τρόπο οι επιστημονικές θεωρίες ακούγονται καθαρές και λογικές αφού πρώτα ασύνδετα μέρη τους χρησιμοποιήθηκαν για κάποιο διάστημα Against Method

36 36 Larry Laudan σκοπός της επιστήμης είναι να δώσει «αποδεκτές απαντήσεις σε ενδιαφέροντα προβλήματα. το γεγονός ότι η επιστήμη έχει πρόβλημα με την λογική δεν σημαίνει ότι είναι απορριπτέα για τον απλό λόγο ότι όπως δείχνουν τα πράγματα αυτή δουλεύει. Beyond Positivism and Relativism

37 37 Οι Αρχαίοι πίστευαν ότι η τέχνη είναι μίμηση. Απόλλωνας, Ρωμαϊκό αντίγραφο.

38 38 Ενώ η επιστήμη σχετίζεται με την σκέψη η τέχνη σχετίζεται με την αντίληψη. Η αντίληψη όμως δεν είναι άμοιρη σκέψης. Όταν απλώς βλέπουμε κάτι, στο μυαλό μας γίνονται λειτουργίες, οι οποίες αν δεν γινόταν δεν θα βλέπαμε τίποτα !

39 39 Rudolf Arnheim Διεργασίες της όρασης Ενεργητική αναζήτηση Επιλογή Σύλληψη ουσιωδών χαρακτηριστικών Απλούστευση Αφαίρεση Ανάλυση και σύνθεση Ολοκλήρωση Διόρθωση Σύγκριση Επίλυση προβλημάτων Συνδυασμός Διαχωρισμός με περίγυρο Συσχετισμός με περίγυρο

40 40 ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 460 έως το 370 π.Χ. Οι αισθήσεις προς τον νου: «Άθλιε νου, εσύ που ενώ παίρνεις τις αποδείξεις σου από εμάς μετά προσπαθείς παρ’ όλα αυτά να μας ανατρέψεις; Η ανατροπή μας θα σημάνει και τη δικιά σου πτώση.»

41 41

42 42

43 43

44 44 αφαίρεση Κελτικό άλογο 3000π.χ.;

45 45 Κυκλαδικό ειδώλιο 2500 π.χ.;

46 46 Κινέζικα βουνά Kazuya Akimoto 2007

47 47 Χωρίς αφαίρεση θα είμασταν σαν τον Φούνες τον Μνήμονα που αποτύπωνε στη μνήμη ότι έβλεπε ή διάβαζε με αποτέλεσμα να είναι ανίκανος να κάνει οποιαδήποτε σκέψη. Φούνες ο μνήμων Χόρχε Λουίς Μπόρχες

48 48 Σύγκριση

49 49

50 50 Ο χρωματικός τόνος εξαρτάται από το περιβάλλον

51 51 Το μέγεθος εξαρτάται από το περιβάλλον

52 52

53 53

54 54

55 55

56 56

57 57

58 58

59 59

60 60 Το τρίγωνο του Penrose

61 61

62 62

63 63

64 64

65 65 Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by itslef but the wrod as a wlohe.

66 66

67 67

68 68 Ινδική απόδειξη

69 69 Άλγεβρα με Γεωμετρία…

70 70

71 71

72 72

73 73 Nelson Goodman ( ) η «σκέψη με εικόνες» δεν είναι περισσότερο απίθανη από την τη «σκέψη με λέξεις»

74 74 Τι είναι η γνώση;

75 75

76 76

77 77

78 78 JEAN PIAGET Ο μαθητής πρέπει να είναι ενεργός. Δεν είναι ένα δοχείο για να το γεμίσουμε με γνώσεις.

79 79 Lev Vygotsky Υπάρχει απόλυτη σχέση μεταξύ γλώσσας και κτισίματος των εννοιών. Επομένως η γνώση είναι «κοινωνική κατασκευή». - σκέψη και γλώσσα.

80 80

81 81 Ο ανατόμος Αλκμέωνας από τον Κρότωνα (γεν. 525 π.χ.) ανακάλυψε τον ρόλο του εγκέφαλου όταν παρατήρησε ότι το οπτικό νεύρο συνδέεται μ’ αυτόν.

82 82 Κάθε νευρώνας μπορεί να συνδέεται με χιλιάδες (!) άλλους νευρώνες

83 83 ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

84 84 ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

85 85 «Η γνώση είναι δύναμη» Sir Francis Bacon

86 86 γνώση και δύναμη είναι αδιαχώριστες -αρχαιολογία της γνώσης Michel Foucault

87 87 Sir James George Frazer ( ) τρεις τρόποι γνώσης : μαγικός θρησκευτικός ορθολογικός

88 88 Jerome S. Bruner ( )1915 δυο ανεξάρτητοι τρόποι γνώσης: Ο λογικο-επιστημονικός ή «παραδειγματικός» τρόπος γνώσης.Ο λογικο-επιστημονικός ή «παραδειγματικός» τρόπος γνώσης. Ο τρόπος που βασίζεται στην αφήγηση (narrative) αναζητώντας συνδέσεις που δεν υπακούουν υποχρεωτικά στην τυπική λογική.Ο τρόπος που βασίζεται στην αφήγηση (narrative) αναζητώντας συνδέσεις που δεν υπακούουν υποχρεωτικά στην τυπική λογική.

89 89 Στο σχολείο μαθαίνουμε με τον «λογικο-επιστημονικό τρόπο»

90 90 Alexander Luria «αγράμματοι άνθρωποι δεν μπορούν να σκεφτούν με προτάσεις πέρα από τα δεδομένα της καθημερινής ζωής τους»

91 91 Οι αγράμματοι κάτοικοι της Σιβηρίας δεν μπορούν να απαντήσουν στην παρακάτω ερώτηση: Στον Βορρά όλες οι αρκούδες είναι άσπρες. Η Νόβαγια Ζέμπλγια είναι στο Βορρά. Τι χρώμα έχουν οι αρκούδες στη Νόβαγια Ζέμπλγια;

92 92 Η λογική χρησιμοποιεί μόνο τις «αποφαντικές» προτάσεις γιατί μόνο αυτές μπορούν να είναι «αληθείς» ή «ψευδείς». Όμως η γλώσσα περιέχει και άλλους τύπους προτάσεων όπως «ερωτηματικές», «προστακτικές/παρακλητικές», «επιθυμίας» και «θαυμασμού». Επομένως περιέχει νόημα πέραν αυτού της απλής λογικής!

93 93 Kieran Egan, ( )1942 πέντε τρόποι γνώσης: Σωματικός Μυθικός Ρομαντικός Φιλοσοφικός Ειρωνικός

94 94 Πώς νομίζεις ότι καταλαβαίνεις; Με το κεφάλι; Μπά! Καζαντζάκης. Ζορμπάς.

95 95 Ο τρόπος που μάθαινε και επικοινωνούσε ο άνθρωπος πριν την γλώσσα.

96 96 Ο τρόπος που μαθαίνουν τα βρέφη (κιναισθητικός)

97 97 Ένας από τους τρόπους που μαθαίνουν τα μικρά παιδιά

98 98 Και τα κάπως μεγαλύτερα

99 99 Και τα κάπως μεγαλύτερα

100 100 Και τα ακόμη μεγαλύτερα

101 101 Η γλώσσα του σώματος

102 102 Παγκόσμιες εκφράσεις

103 103 Ο «μυθικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται με τη γλώσσα και στηρίζεται στη χρήση των δυαδικών – αντίθετων Π.χ καλό/κακό Όμορφο/άσκημο φόβος/ελπίδα συμπόνια/σκληρότητα

104 104 συνδέεται με την αφήγηση πριν την εμφάνιση του γραπτού λόγου. Π.χ με τους μύθους.

105 105 παραμύθια

106 106 σύγχρονη αφήγηση

107 107 Ο «ρομαντικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται ιστορικά με την προ-φωνητική γραφή και στηρίζεται στην έλξη του παράξενου και του υπερβολικού. Π.χ. Του ωραιότερου Του δυνατότερου Του ψηλότερου Του γενναιότερου

108 108 WORLD'S TALLEST BUILDING... DUBAI

109 109 WORLD'S HIGHEST STATUE......BRAZIL

110 110 ήρωες και έπη

111 111 ιππότες

112 112 εξωγήινοι

113 113 Η κ. Δρούζα

114 114 Ο «φιλοσοφικός» τρόπος γνώσης σχετίζεται με την φωνητική γραφή και την προσωκρατική φιλοσοφία. Με την φωνητική γραφή οι έννοιες μπορούν να μελετηθούν έξω από το κείμενο μέσα στο οποίο περιέχονται.

115 115 «Η εμφάνιση του οριστικού άρθρου οδηγεί σε νέες κατηγορίες: Η γίδα Η σκέψη Η γνώση» Και οι νέες κατηγορίες οδηγούν στην φιλοσοφία και την επιστήμη

116 116 Οι νέες ιδέες καταγράφονται σε βιβλία για την «ερμηνεία» των οποίων απαιτείται η ύπαρξη «ερμηνευτικών κοινωνιών» όπως π.χ. οι: Ιωνική σχολή (ο Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Μιλήσιοι) Ελεατική σχολή (Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος, Παρμενίδης ο Ελεάτης, Ζήνων ο Ελεάτης) Πυθαγόρειοι

117 117 Όμως το «Εγώ» δεν έχει ακόμη αποκοπεί από τον κόσμο. Οι πυθαγόρειοι προσεύχονται υπέρ της ψυχής του ζώου πριν το θυσιάσουν. Ενώ στην τέχνη της εποχής κυριαρχούν αναπαραστάσεις «υβριδικών» όντων.

118 118 Σφίγγα

119 119 Μινώταυρος

120 120 Κένταυρος

121 121 Η θεολογία Η ίδρυση των πανεπιστημίων τον Μεσαίωνα Ο Διαφωτισμός Συνδέονται με τον «φιλοσοφικό» τρόπο γνώσης:

122 122 Οι διάφοροι «ολισμοί» όπως Ομοιοπαθητική Ψυχανάλυση Μαρξισμός

123 123 Η Νέα Ακρόπολη και Το New Age

124 124 ΠΟΚΕΜΟΝ!

125 125

126 126 ΕΝ ΟΙΔΑ ΌΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ Σωκράτης Πόσο χαρακτηριστικό σου είναι αυτό το ειρωνικό στυλάκι Σωκράτη! Θρασύμαχος, Πολιτεία.

127 127 Ο Θρασύμαχος κατηγορεί τον Σωκράτη ότι διαρκώς ασχολείται με τους άλλους και αποφεύγει έντεχνα ερωτήσεις που αφορούν τον ίδιο.

128 128 Ο είρωνας διαχωρίζει τον εαυτό του από αυτό που εξετάζει. Ακόμη και όταν αυτό που εξετάζει είναι ο εαυτός του!

129 129 Η σύγχρονη επιστήμη είναι «ειρωνική» με την έννοια ότι έχει καταστήσει τον κόσμο αντικείμενο παρατήρησης.

130 130 και πειραματισμών

131 131 και έχει οδηγήσει την ανθρωπότητα σε απίστευτη τεχνολογική ανάπτυξη.

132 132 και βιο-τεχνολογική ανάπτυξη.

133 133 Howard E. Gardner (1943- ) Πολλαπλές Ευφυΐες Γλωσσική Μουσική Λογικό-Μαθηματική Αντίληψη του χώρου Κιναισθητική Διαπροσωπική Ενδοπροσωπική Νατουραλιστική Υπαρξιακή

134 134 Γλωσσική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά: Ικανότητα στη χρήση της γλώσσας. Καλοί ρήτορες. Σκέφτονται μάλλον με λέξεις παρά με εικόνες. Δεξιότητες: Προσεκτική ακρόαση, ομιλία, γράψιμο, αφήγηση, εξήγηση, διδασκαλία, χιούμορ, κατανόηση σύνταξης και νοήματος λέξεων, απομνημόνευση πληροφοριών, πειστικότητα, ανάλυση χρήσης της γλώσσας. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Ποιητής, δημοσιογράφος, συγγραφέας, δάσκαλος, νομικός, πολιτικός, μεταφραστής

135 135 Μουσική / Ρυθμική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά: Μουσική / Ρυθμική Ικανότητα. Ικανοί στο να εκτιμούν και να παράγουν μουσική. Σκέφτονται με ήχους, ρυθμούς και μοτίβα. Αντιδρούν αμέσως στη μουσική εκτιμώντας ή κριτικάροντας. Πολλοί είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι στους φυσικούς και τεχνητούς ήχους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Μουσικός, disc jockey, τραγουδιστής, συνθέτης Δεξιότητες: τραγούδι, σφύριγμα, παίξιμο μουσικών οργάνων, αναγνώριση μοτίβων, σύνθεση μουσικής, απομνημόνευση μελωδιών, κατανόηση της δομής της μουσικής και του ρυθμού.

136 136 Χαρακτηριστικά. Λογικο-μαθηματική ικανότητα. Ικανοί στη χρήση ορθού λόγου και αριθμών. Σκέφτονται με έννοιες σε λογικά και αριθμητικά μοτίβα και κάνουν συνδέσεις μεταξύ πληροφοριών. Είναι περίεργοι για τον κόσμο γύρω τους, κάνουν διαρκώς ερωτήσεις και τους αρέσει να κάνουν πειράματα. Λογικο-μαθηματική ευφυΐα

137 137 Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός Επιστήμονες, μηχανικοί, προγραμματιστές υπολογιστών, ερευνητές, λογιστές, μαθηματικοί. Δεξιότητες: Λύση προβλημάτων, κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση πληροφορίας, εργασία με αφηρημένες έννοιες για εντοπισμό σχέσεων μεταξύ τους, χρησιμοποίηση αλυσίδων λογικών σκέψεων για επίτευξη τοπικής προόδου, εκτέλεση ελεγχόμενων πειραμάτων, σκέψη πάνω σε φυσικά φαινόμενα, εκτέλεση σύνθετων μαθηματικών υπολογισμών, εργασία με γεωμετρικά σχήματα.

138 138 Οπτική / Χωρική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Οπτική ικανότητα. Έχουν την τάση να σκέφτονται με εικόνες και να δημιουργούν ζωηρές νοητές εικόνες για να συγκρατήσουν πληροφορίες. Απολαμβάνουν να βλέπουν χάρτες, διαγράμματα, εικόνες και ταινίες.

139 139 Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός οδηγοί, πιλότοι, γλύπτες, εικαστικοί καλλιτέχνες, εφευρέτες, αρχιτέκτονες, διακοσμητές χώρων, μηχανικοί. Δεξιότητες: puzzle, διάβασμα, γράψιμο, κατανόηση χαρτών και διαγραμμάτων, καλή αίσθηση προσανατολισμού, σχέδιο, ζωγραφική, οπτικές μεταφορές και αναλογίες (στις εικαστικές τέχνες), διαμόρφωση εικόνων, κατασκευή, επιδιόρθωση, σχεδίαση πρακτικών αντικειμένων, αναγνώριση/νοηματοδότηση οπτικών σημάτων.

140 140 Σωματική / Κιναισθητική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα ελέγχου της κίνησης του σώματος και επιδεξιότητα στην χρήση αντικειμένων. Εκφράζουν τον εαυτό τους μέσα από την κίνηση. Έχουν καλή αίσθηση ισορροπίας, και συνεργασία ματιού-χεριού. Αλληλεπιδρώντας με τον χώρο γύρω τους συγκρατούν και επεξεργάζονται πληροφορίες.

141 141 Δεξιότητες: χορός, σπορ, πειραματισμός με τα χέρια, έκφραση μέσω γλώσσας σώματος, χειροτεχνίες, ηθοποιία, μίμηση, τέχνες και δουλειές με τα χέρια, έκφραση συναισθημάτων με το σώμα. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Αθλητές, γυμναστές, χορευτές, ηθοποιοί, πυροσβέστες, χειροτέχνες.

142 142 Διαπροσωπική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα να σχετίζεσαι και να καταλαβαίνεις τους άλλους. Προσπαθούν να δουν τα πράγματα από την οπτική γωνία των άλλων ανθρώπων. Πολλές φορές έχουν την ικανότητα να διαισθάνονται αισθήματα, διαθέσεις και κίνητρα. Είναι καλοί οργανωτές αν και μερικές φορές καταφεύγουν στην χειραγώγηση. Συνήθως προσπαθούν να επιφέρουν γαλήνη στην ομάδα τους και να ενθαρρύνουν συνεργασία. Χρησιμοποιούν κάθε είδους τρόπο (γλώσσα, γλώσσα σώματος, επαφή με τα μάτια) για να ανοίξουν κανάλια επικοινωνίας με τους άλλους.

143 143 Δεξιότητες: Να βλέπεις πράγματα από άλλη προοπτική, να ακούς με συμπάθεια, να καταλαβαίνεις τα συναισθήματα και τις ψυχικές διαθέσεις των άλλων, να συμβουλεύεις, να συνεργάζεσαι, να αντιλαμβάνεσαι τα κίνητρα και τις διαθέσεις των άλλων, να επικοινωνείς λεκτικά και με άλλους τρόπους, να χτίζεις εμπιστοσύνη, να λύνεις ειρηνικά διαφορές, να δημιουργείς θετικές σχέσεις με τους άλλους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Σύμβουλος, πωλητής, πολιτικός, επαγγελματίας.

144 144 Ενδοπροσωπική Ευφυΐα Χαρακτηριστικά. Ικανότητα να σκέφτεσαι πάνω στον ίδιο τον εαυτό σου και να αντιλαμβάνεσαι την εσωτερική σου κατάσταση. Προσπαθούν να καταλάβουν τα πιο βαθιά τους συναισθήματα, όνειρα, τις σχέσεις με τους άλλους τις ικανότητες και τα μειονεκτήματα.

145 145 Δεξιότητες: Να αναγνωρίζεις τις ικανότητες και τις αδυναμίες σου, να μπορείς να σκέφτεσαι για τον εαυτό σου και να αναλύεις τον εαυτό σου. Να καταλαβαίνεις τα βαθιά σου συναισθήματα, τις επιθυμίες και τα όνοιρα, και να καταλαβαίνεις τον ρόλο σου και τις σχέσεις σου με τους άλλους. Πιθανός επαγγελματικός προσανατολισμός: Ερευνητής, συγγραφέας, θεωρητικός, φιλόσοφος.

146 146 10% από αυτά που έχουμε διαβάσει 20% από αυτά που έχουμε ακούσει 30% από αυτά που έχουμε δει 50% από αυτά που έχουμε δει και ακούσει 70% από αυτά που συζητήσαμε με άλλους 80% από αυτά που πειραματιστήκαμε προσωπικά 95% από αυτά που προσπαθήσαμε να διδάξουμε σε κάποιον άλλον. ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ;

147 147 ? Αλλά ποιος την έχει γράψει αυτή τη λίστα; Και τι σχέση έχει με την αλήθεια; ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ! (απ’ ότι ξέρω).

148 148 Γιατί μαθαίνουμε;

149 149 «Ο Διαφωτισμός κατανοητός στην ευρύτερη του έννοια σαν πρόοδος της σκέψης πάντοτε στόχευε στην απελευθέρωση των ανθρώπων από το φόβο και την μετατροπή τους σε αφεντικά. Παρ’ όλα αυτά ολόκληρη η διαφωτισμένη γη ακτινοβολεί όλεθρο» -Διαλεκτική του Διαφωτισμού Theodor W. Adorno Max Horkheimer

150 150

151 151

152 152 Ανησυχία προκαλούν τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Εργαστηρίου Ελέγχου Περιβαλλοντικής Ρύπανσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Στη Χαλκιδική πίνουν νερό με αρσενικό Ερευνες έδειξαν συγκεντρώσεις του επικίνδυνου δηλητηρίου ως και 184 φορές πάνω από το ανώτατο όριο!

153 153 Τι να κάνουμε;

154 154

155 155

156 156

157 157 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ

158 158 ΌΧΙ ΆΛΛΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ

159 159 Ο ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

160 160 Αλλά ποιος την έχει γράψει αυτή τη λίστα; Και τι σχέση έχει με την αλήθεια; ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ! (απ’ ότι ξέρω).


Κατέβασμα ppt "Επιστήμη και Τέχνη. Πώς μαθαίνουμε. Γ. Γκαράς, Φυσικός, Δρ. Χημείας, ΜΑ στην Εκπαίδευση. ESCHER :BOND OF UNION."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google