Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2007-08 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Είμαι άχρηστος αλλά όχι για πέταμα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2007-08 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Είμαι άχρηστος αλλά όχι για πέταμα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Είμαι άχρηστος αλλά όχι για πέταμα

3 ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ zΟργανικά απορρίμματα………..48% zΧαρτί………………………….……..22,5% zΠλαστικά……………………...……10% zΜέταλλα……………………….…….4,2% zΓυαλί……………………………….…3,5% zΎφασμα, ξύλο, λάστιχα………..3,5% zΑδρανή υλικά(μπάζα)………….. 3,3%

4 Χρόνος που απαιτείται για τη διάσπαση των απορριμμάτων σ’ ένα ΧΥΤΑ zΧαρτί………………………………2-4 εβδομάδες zΒαμβακερό ύφασμα………………..1-5 μήνες zΣχοινί……………………………… μήνες zΜάλλινο ύφασμα……………………1 έτος zΒαμμένο ξύλο……………………….13 έτη zΤενεκεδάκι κονσέρβας…………… έτη zΑλουμινένιο κουτάκι……………… έτη zΠλαστικό μπουκάλι…………………450 έτη zΓυαλί…………………………………>2000 έτη

5 Σήμερα στην Ελλάδα παράγονται κάθε χρόνο: z4 εκατ. τόνοι οικιακών απορριμμάτων z τόνοι επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων z τόνοι μολυσματικών νοσοκομειακών αποβλήτων

6 Πόσα χρόνια χρησιμοποιείται ένα αντικείμενο; Δύση Τρίτος Κόσμος zΠοδήλατο 2 25 zΠλυντήριο 5 25 zΑυτοκίνητο <10 40 zΜικροσυσκευές <5 50

7 Στρατηγικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης zΟφείλουμε να περιορίσουμε τα σκουπίδια στην πηγή τους παράγοντας λιγότερα. zΌποιος παράγει σκουπίδια αναλαμβάνει και το κόστος των επιπτώσεων και της διαχείρισής τους. zΠρολαμβάνουμε τα προβλήματα. zΗ διαχείριση των σκουπιδιών γίνεται εκεί που παράγονται.

8 ΜΕΤΡΑ zΔημιουργία χώρων υγειονομικής ταφής, όπου δεν υπάρχουν. zΕκστρατεία ενημέρωσης

9 zΠεριορισμός του όγκου των σκουπιδιών στην πηγή. Αυτό σημαίνει ανακύκλωση των χρήσιμων υλικών, όπως είναι το χαρτί, το γυαλί, τα μέταλλα. zΔιαχωρισμός και ξεχωριστή επεξεργασία οργανικών υπολειμμάτων – σκουπιδιών zΕφαρμογή των νόμων σε κάθε περίπτωση που κάποιος πετά, όπου βρίσκει, οτιδήποτε. zΑπαγόρευση καύσης στο ύπαιθρο επικίνδυνων υλικών

10 zΔημιουργία χώρων για να συγκεντρώνονται τα υπόλοιπα από τα φυτοφάρμακα και τα γεωργικά εφόδια, όπως επίσης τα υλικά συσκευασίας τους. zΕνημέρωση αγροτών για τη χρήση και τις επιπτώσεις των χημικών παρασκευασμάτων που χρησιμοποιούν, στην υγεία τους και το περιβάλλον. zΑστυνόμευση των δημόσιων χώρων και ιδιαίτερα των ευαίσθητων βιότοπων για να προλαμβάνονται εγκληματικές ενέργειες ρύπανσής τους.

11 Τι μπορούμε εμείς να κάνουμε; zΑγοράζουμε προϊόντα ποιότητας που αποδεδειγμένα αντέχουν περισσότερο. zΠροτιμούμε προϊόντα σε επιστρεφόμενη συσκευασία. zΌχι στα προϊόντα μιας χρήσης. zΔιαλέγουμε προϊόντα με την ελάχιστη συσκευασία. zΕκτός από τα προϊόντα σε γυαλιστερό περιτύλιγμα υπάρχουν και τα φρέσκα στο μανάβικο ή στο φούρνο της γειτονιάς.

12 zΔεν αγοράζουμε είδη από πλαστικό. Ζουν λίγο – βρωμίζουν πολύ. zΠαλιά ρούχα και παιχνίδια, όταν είναι σε καλή κατάσταση, μπορούν να φανούν χρήσιμα, σε κάποιους άλλους. Υπάρχουν πάντα φορείς που θα φροντίσουν να πιάσουν τόπο. zΑς θυμηθούμε τις παλιές συνταγές για γλυκό, μαρμελάδα, γιαούρτι. Θα γλιτώσουμε χρήματα, θα κερδίσουμε νοστιμιά και ποιότητα, θα περιορίσουμε τα σκουπίδια και το κρυφό κόστος.

13 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΡΟΥ Μέρος Δεύτερο ΔΡΑΣΕΙΣ & ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ

14 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΈΝΑ ΔΥΟ ΤΡΙΑ…ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

15 & ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΑ

16 ΜΠΑΛΟΝΙΑ…ΜΕ ΜΗΝΥΜΑ

17 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ ΥΛΙΚΑ: zΚΡΗΣΑΡΕΣ zΣΙΔΕΡΟ zΜΠΟΛ zΥΦΑΣΜΑΤΑ zΛΕΚΑΝΕΣ zΣΦΟΥΓΚΑΡΙΑ zΠΑΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

18 ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΑ ΚΟΜΑΤΙΑ

19

20 ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ 24 ΩΡΕΣ

21 ΏΣΤΕ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΗΛΟΣ

22 Με τα χέρια ρίχνουμε το χαρτί στα μπολ

23 ..στραγγίζοντας ελαφρά

24

25

26

27

28 Τοποθετούμε το χαρτί στις κρησάρες και το απλώνουμε σε λεπτό στρώμα

29

30

31

32 Το σκεπάζουμε με το ειδικό ύφασμα

33

34 Το αναποδογυρίζουμε από τις κρησάρες

35 Το σκεπάζουμε με ύφασμα και το σιδερώνουμε

36

37

38

39

40 Το αφήνουμε 48 ώρες να στεγνώσει

41 Και είναι έτοιμο

42

43 Συμπέρασμα: Η κατασκευή ήταν μια μικρογραφία της Βιομηχανικής κατασκευής ανακυκλωμένου χαρτιού καθώς τα βασικά βήματα είναι: zΚόψιμο σε μικρά κομμάτια zΔημιουργία πηλού zΘέρμανση zΣτέγνωμα Και μην ξεχνάμε ότι: Ένα μικρό δάσος δέντρων ίσως καταστρέφεται για την κυκλοφορία μιας Κυριακάτικης Εφημερίδας

44 ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟ ΓΟΥΜΕΡΟ ΚΑΘΩΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ Η ΑΝΑΓΕΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΣΤΟ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟ ΓΟΥΜΕΡΟ ΕΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54 ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΨΗ ΣΤΟ ΠΡΟΑYΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

55

56

57

58

59

60 ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΓΛΑΣΤΡΕΣ

61

62 ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

63

64

65 ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟ 2 Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΔΕΣΣΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΓΝΩΜΕΩΝ, ΕΜΠΕΙΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΩΡΩΝ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΤΟΠΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΛΙΣΤΩ ΜΕ:

66 ΜΙΑ ΝΕΑ ΖΩΗ… ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

67

68

69 ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΈΝΑΝ ΟΜΟΡΦΟ ΚΟΣΜΟ


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2007-08 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Είμαι άχρηστος αλλά όχι για πέταμα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google