Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του (συγκεκριμένη έννοια). Το διαδίκτυο χρησιμοποιεί μεταγωγή πακέτων και στοίβα πρωτοκόλλων TCP/IP* TCP (Transmission Control Protocol - Πρωτόκολλο Ελέγχου Μεταφοράς) (Ip address - Internet Protocol address), Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

2 Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία. Δημιούργησε: α.Το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη γλώσσα επικοινωνίας των Η/Υ στο διαδίκτυο. β.Το αναγνωριστικό διεύθυνσης (Uniform Resource Locator) κάθε Η/Υ. γ. το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης (browser), και την γλώσσα HTML (HyperText Markup Language).

3 Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Η χρήση του Διαδικτύου από εκπ/κούς και μαθητές πρέπει να εστιάζεται στην: 1.Ανακάλυψη πληροφοριών, μαθησιακών πηγών. 2.Αξιολόγηση ως προς την παιδαγωγική τους αξία και καταλληλότητα. 3.Ενσωμάτωση στην διδασκαλία. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

4 Πλεονεκτήματα από την χρήση. Α.Σε επίπεδο πηγών  Πληθώρα πληροφοριών  Οι μαθητές γίνονται ερευνητές λόγω της εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα  Οι μηχανές αναζήτησης είναι γρήγορες και αποτελεσματικές  Ευκολία στη χρήση Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

5 Πλεονεκτήματα από την χρήση. Β.Σε επίπεδο επικοινωνίας  Δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με μέρη και ανθρώπους  Παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας  Κίνητρο να μοιραστούν οι μαθητές online τη δουλειά τους με άλλους οπουδήποτε. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

6 Πλεονεκτήματα από την χρήση. Γ.Εξεικόνιση (Visualization) και μοντελοποίηση  Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών που αφορούν πολύπλοκα αντικείμενα με τη χρήση εξεικονιστικών αναπαραστάσεων.  Περισσότερος έλεγχος μάθησης από μέρους των μαθητών (εποικοδομητισμός) αφού από μόνοι τους ανακαλύπτουν παρά βλέπουν και απομνημονεύουν. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

7 Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση. Α.Σε επίπεδο πηγών  Υπερφόρτωση πληροφορίας (μεγάλος όγκος για ένα συγκεκριμένο θέμα)  Ανάγκη ποιοτικού ελέγχου στα δεδομένα που βρίσκουν και χρησιμοποιούν οι μαθητές  Τα αποτελέσματα αναζήτησης παρουσιάζονται από τις μηχανές αναζήτησης με βάση το ποιος πληρώνει τα περισσότερα  Ανεπαρκής χρόνος εκπ/σης για επίτευξη αποτελεσματικής χρήσης των μηχανών αναζήτησης Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

8 Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Β.Σε επίπεδο επικοινωνίας  Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας  Κίνδυνος μεγέθυνσης χάσματος μεταξύ αυτών που έχουν κι αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία  Αναδύονται θέματα πνευματικών δικαιωμάτων (οι εκπ/κοί πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι μαθητές ακολουθούν και σέβονται σχετικούς κανόνες) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

9 Επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση Γ.Εξεικόνιση (Visualization) και μοντελοποίηση  Είναι πολύ εύκολο να νομίσεις ότι έχοντας μια επιφανειακή γνώση έχεις πραγματικά καταλάβει  Είναι πολύ εύκολο να παρερμηνεύσεις δεδομένα που βρίσκονται σε μορφή γραφικών  Δημιουργείται μια τάση προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα» Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

10 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση θεματικών καταλόγων (Αρχειοκαταλόγων) web Directories Χρήσιμες σελίδες ταξινομημένες σε ιεραρχική δομή βασισμένη σε συγκεκριμένα θέματα. Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

11 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών αναζήτησης Θέτεις ένα ερώτημα με λέξεις κλειδιά, η μηχανή το συνταιριάζει με τις εγγραφές που έχει στη βάση δεδομένων της και παρουσιάζει μια λίστα πιθανών κειμένων που ικανοποιούν την απαίτησή σου Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

12 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών μετα-αναζήτησης Ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλαπλές μηχανές αναζήτησης (metacrawler, dogpile, webcrawler) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

13 Τεχνικές αναζήτησης Χρήσιμες συμβουλές Οι κεντρικές λέξεις κλειδιά πρέπει να είναι ουσιαστικά. Οι λέξεις κλειδιά να εκφράζουν με σαφήνεια την αναζητούμενη πληροφορία (αποφεύγουμε γενικούς όρους) π.χ ζώο, αρκούδα, πολική αρκούδα. Πολλές φορές η χρήση συνώνυμων καλύπτει τις απαιτήσεις μιας αναζήτησης Αναζήτηση με βάση την ακριβή φράση στην σχετική επιλογή όπου απαιτείται Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

14 Τεχνικές αναζήτησης Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

15 Τεχνικές αναζήτησης Αναζήτηση με χρήση τελεστών αναζήτησης. «AND, OR, NOT,» Προσοχή στην ορθογραφία Χρήση περιορισμένου αριθμού λέξεων-κλειδιών ( 6 εως 8 το πολύ) Χρήση φίλτρων σε περίπτωση περιορισμένης έρευνας (π χ απόληξη του URL) Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.

16 Εκπαιδευτική πύλη (portal) Portal ονομάζουμε μια τοποθεσία στον παγκόσμιο ιστό, η οποία φιλοδοξεί να οδηγήσει το χρήστη-εκπαιδευτικό σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους, ταξινομημένους σε διάφορες κατηγορίες. Πολλά Portal π.χ παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες όπως:www.sch.gr Μηχανισμούς αναζήτησης, αίθουσες συζητήσεων, λογαριασμούς , χώρους φιλοξενίας ιστοσελίδων, υπηρεσίες ειδήσεων, κ.α. Ενδεικτικός κατάλογος Καλέμας Απόστολος, Επιμόρφωση των Εκπ/κών στην χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία.


Κατέβασμα ppt "ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google