Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3

2 Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ► Οι µαθητές καθίστανται «ερευνητές πληροφοριών» λόγω της εύκολης πρόσβασης σε δεδοµένα. ► Οι µηχανές αναζήτησης είναι γρήγορες, αποτελεσµατικές κι εύκολες στη χρήση τους.

3 Πλεονεκτήματα σε επίπεδο κοινωνίας ► ∆υνατότητα άµεσης σύνδεσης µε µέρη και ανθρώπους. ► Παγκόσµια διάχυση της πληροφορίας. ► Κίνητρο να µοιραστούν οι µαθητές online τη δουλειά τους µε άλλους οπουδήποτε.

4 Πλεονεκτήματα ► Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών με τη χρήση εικονιστικών αναπαραστάσεων. ► Περισσότερος έλεγχος µάθησης από µέρους των µαθητών (εποικοδοµητισµός) αφού από µόνοι τους ανακαλύπτουν, παρά βλέπουν και αποµνηµονεύουν.

5 Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις σε επίπεδο πηγών ► Υπερφόρτωση πληροφορίας. ► Επιτακτική η ανάγκη ποιοτικού ελέγχου. ► Αποτελέσματα αναζήτησης με βάση εμπορικά και οικονομικά κριτήρια. ► Ανεπαρκής έλεγχος εκπαίδευσης για αποτελεσματική χρήση μηχανών. ► Προβλήματα χρήσης πηγών λόγω προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων. ► Πρέπει οι μαθητές να ασκηθούν στην εκμετάλλευση, την κριτική σύνθεση και όχι στην απλή παράθεσή τους. ► Ευαισθητοποίηση στους κανόνες του νέου τρόπου επικοινωνίας «netiquette».

6 Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις σε επίπεδο κοινωνίας ► Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας. ► Κίνδυνος χάσματος μεταξύ αυτώ που έχουν και αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία. ► Θέματα πνευματικών δικαιωμάτων

7 Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις ► Είναι πολύ εύκολο να θεωρηθεί ότι έχοντας μια επιφανεική γνώση αυτό συνεπάγεται πραγματική κατανόηση. ► Είναι πολύ εύκολο να παρερμηνευθούν δεδομένα που βρίσκονται σε μορφή γραφικών. ► Δημιουργείται μια τάση προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά σκέψου πρώτα.

8 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση αρχειοκαταλόγων

9 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών αναζήτησης

10 Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μεταμηχανών αναζήτησης

11 Παράμετροι αποτελεσματικής αναζήτησης ► Για τον προσδιορισμό βοηθά να θέσουμε ερωτήματα: α) Ποιος είναι αυτός που αναζητών, β) πού βρίσκεται, γ) πότε συνέβη, δ) πώς συνέβη, ε) γιατί. ► Οι κεντρικές λέξεις κλειδιά πρέπει να είναι ουσιαστικές. ► Οι λέξεις κλειδιά πρέπει να εκφράζουν με σαφήνεια την αναζητούμενη πληροφορία. ► Πολλές φορές η χρήση συνωνύμων καλύπτει τις απαιτήσεις μιας αναζήτησης. ► Χρήση φράσεων όπου απαιτείται (πχ. «εν τούτω νίκα»). ► Αναζήτηση με βάση τελεστές (AND, OR, NOT) ► Προσοχή στην ορθογραφία. ► Χρήση περιορισμένων λέξεων – κλειδιά (6 έως 8 το πολύ). ► Χρήση φίλτρων όταν περιορίζεται η έρευνα σε πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση (απόληξη του URL: com, gov, net, edu…)

12

13 Δραστηριότητα Χρησιμοποιείστε μια μηχανή αναζήτησης για να αντλήσετε πληροφορίες για το μύθο της αρχαίας Ατλαντίδας χρησιμοποιώντας ως λέξη κλειδί: ► α) τη λέξη «Ατλαντίδα» ► β) τις λέξεις «Ήπειρος Ατλαντίδας» ► γ) τη λέξη «Ατλαντίδα» χωρίς τις λέξεις «αποστολή», «ταινία», «φιλμ»

14 Δραστηριότητα Διαλέξτε έναν όρο και κάνετε μια σχετική αναζήτηση χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μηχανές αναζήτησης. ► α) Συγκρίνετε τα αποτελέσματα ► β) Δώστε πιθανές ερμηνείες για το διαφορετικό αριθμό αποτελεσμάτων και για τη διαφορετική σειρά με την οποία εμφανίζονται.

15

16

17

18


Κατέβασμα ppt "To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google