Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Ξεκινάμε με μια υπόθεση εάν για το παραδοσιακό ή εθνικό (με την έννοια της ιθαγένειας όπως ορίζεται από το ΕΚΚ), ή έννοια της οικογένειας και των παραδοσιακών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Ξεκινάμε με μια υπόθεση εάν για το παραδοσιακό ή εθνικό (με την έννοια της ιθαγένειας όπως ορίζεται από το ΕΚΚ), ή έννοια της οικογένειας και των παραδοσιακών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Ξεκινάμε με μια υπόθεση εάν για το παραδοσιακό ή εθνικό (με την έννοια της ιθαγένειας όπως ορίζεται από το ΕΚΚ), ή έννοια της οικογένειας και των παραδοσιακών έμφυλων ρόλων και σεξουαλικότητας ήταν μέρος της εθνικής ιδεολογίας, τι γίνεται με το διεθνικό σινεμά;  Εάν μέρος του τελευταίου είναι οικογένειες σε διασπορά, η αμφισβήτηση του οικείου (σπίτι/οίκος) και της ταυτότητας, πώς μετασχηματίζονται η παραπάνω έννοιες;

3  Υπήρξε έντονο φεμινιστικό ενδιαφέρον για τα προϊόντα της λαϊκής κουλτούρας  Αυτό οδήγησε σε επανεξέταση των έργων προς και από γυναίκες σε σχέση με γυναίκες, και συνακόλουθη μεταβολή ή των κανόνων των κινηματογραφικών σπουδών.

4  Θεωρία της αντανάκλασης, δεκ. 1970 (Molly Haskell, Marjorie Rosen): ο κινηματογράφος αντανακλά την πραγματικότητα, όπως μεταχειρίζεται και τοποθετεί τις γυναίκες. Μιλάνε για γυναικείου τύπους και ιστορικές περιόδους αναπαραστάσεις (βωβός-σεβασμός, δεκ. 1940 ανεξάρτητη γυναίκα, 1960-1970, βιασμός)  Ο κινηματογράφος δεν αντανακλά γλώσσα αλλά δημιουργεί μια γλώσσα που συνδέεται με οικονομικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αναπαραστάσεις των γυναικών έχουν δομικές θέσεις όχι πάντα χωρίς αντιφάσεις (femme fatale) (Claire Johnston, τέλη 1970)

5  H περιγραφή των έμφυλων διαδικασιών της επιθυμίας της θέασης και της ταύτισης μεταφράζονται στον κινηματογράφο στο δίπολο, γυναίκα-εικόνα/ άνδρας- φορέας βλέμματος  Γυναίκα ως θέαμα  Τι γίνεται με το γυναικείο ή το gay κοινό- μελόδραμα  Αρχίζουν και αναδεικνύονται οι αντιφάσεις και οι πολυσημίες της πρόσληψης που δεν είναι μια ενιαία διαδικασία (δηλ. δεν έχουμε ομοιογενές κοινό)  Όχι απλή μίμηση αλλά διαπραγμάτευση της αποκωδικοποίησης της εικόνα (γυναίκες δημιουργοί ή ως μέρος της βιομηχανίας, πολιτισμός και κινηματογραφική παραγωγή και πρόσληψη κτλ)

6  Γεννημένος στη Γερμανία από Τούρκους γονείς  Στις ταινίες του αυτός ο διχασμός ανάμεσα σε πατρίδα –χώρα καταγωγής και χώρα προέλευσης είναι κεντρικό και αφορά όχι μόνο του Τούρκους τις Γερμανίας αλλά και άλλες μεταναστευτικές κοινότητες

7  Golden Bear Berlinale in 2004,  FIPRESCIPrize,  European Film Awards  German Film Awards.

8  Ταινίες με ξεκάθαρη αφήγηση  Καλή κινηματογράφηση με παραδοσιακό τρόπο  Θέματα που μπορεί να αγγίζουν την αγάπη για το εξωτικό χωρίς όμως να τα εξωτικοποιεί  Ο ίδιος μιλάει για ‘δειγματισμό’ (samling) στο έργο του‘I’m a kid of the hip-hop culture. I sample what I need  and the rest I don’t’ (Akin 2005),

9  Στο σινεμά με προφορά ο Nacify υπογραμμίζει ότι η προσέγγιση της πατρίδας γίνεται με διαφορετικούς τρόπους, που αγγίζουν τις διαφορετικές εμπειρίες της διασποράς, της εξορίας, του εθνοτικού.  Το σινεμά του Ακίν μοιάζει να πλησιάζει το τελευταίο (ethnic cinema). Το έργο του εντάσσεται μέσα στο Heimat film genre του γερμανικού κινηματογράφου που αναπτύχθηκε με τον επαναπατρισμό των Γερμανών μετά το Β’ΠΠ

10  Παρόλο όμως που τα παραπάνω φιλμ αναζητούσαν την πατρίδα την έβλεπαν σε ένα ιδεαλιστικό πλαίσιο ενώ η πατρίδα του Ακλι και μέσα στο πλαίσιο του διεθνικού είναι ένα ερωτηματικό  Ethnic identity deals with the conflict between descent relations, emphasizing  bloodline and ethnicity, and consent relations, stressing self-made contractual  affiliations’ (Naficy 2001: 15).

11  Σχολιάστε πως παρουσιάζεται η οικογένεια των Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία  Παρατηρείστε την αναπαράσταση των φύλων. › Πώς δίνεται η σχέση ανάμεσα αφιλόξενη- χώρα υποδοχής/ φιλόξενη –χώρα καταγωγής? Είναι ίδια η σχέση που αναπτύσσουν τα διαφορετικά φύλα;

12  Στη διεκδίκηση των LGBT κινημάτων ο κινηματογράφος και η διαμόρφωση της εικόνας στην πολιτική των ταυτοτήτων έπαιξε σημαντικό ρόλο  Mέσα στις στρατηγικές ανάδειξης αυτών των ταυτοτήτων τη δεκ του 1970 ο ομοφυλοφιλικός ακτιβισμός ήθελε να αναδείξει νέα ταυτότητες καταφεύγοντας συχνά στη στρατηγική ουσιοκρατία που δημιουργεί ολότητες και ομοιογένειας παραβλέποντας την πολυσημία που υπάρχει και τους συσχετισμούς που δημιουργεί

13  Ως μια προσπάθειας διαφυγής από τα προβλήματα ουσιοκρατίας εμφανίστηκε o queer κινηματογράφος που προσπαθούσε να μη ταυτιστεί με τον ομοφυλοφιλική αλλά να εξετάσει αμφισβητώντας και προκαλώντας τις κατηγορίες του φύλου 

14  «New Queer Cinema makes use of postmodern ideas and aesthetic styles (as  does queer theory itself). The films also regularly explore sexuality in relation  to gender, race, class, age, etc.- in order to show how other discourses of social  difference inflect our understanding of sexuality. In most of these films there is a  focus on permeable formal boundaries – the crossing of styles and genres.  New Queer Cinema simultaneously draws on minimalism and excess, appropriation  and pastiche, the mixing of Hollywood and avant-garde styles, and  even the mix of fictional and documentary style»

15  Εξετάζει τα θέματα φύλου/σεξουαλικότητας, πολιτικής και μετανάστευσης  Ο ίδιος τονίζει,  What I am trying to grapple with now is whether my sexuality has any relevance  to the broader world. How does it allow certain insights (...) I want to  use these formal devices, that outlook and sensibility to look at a wider  society (...) It’s taking on taboos, saying the unsayable – to me that’s what  queerness is.  (Giannaris in Bell et al. 1992: 35)

16  Ερασιτέχνες και επαγγελματίες ηθοποιοί  cinema-verite (πραγματικότητα/φαντασία, σχέση βλέμματος σκηνοθέτη/χαρακτήρων)

17  Σχολιάστε τι στοιχεία queer cinema μπορείτε να βρείτε είτε σε επίπεδο αφήγησης είτε σε επίπεδο κινηματογραφικής γλώσσας

18  It is precisely because these films problematize  aspects of identification and pleasure that can come out of watching them,  that they also problematize the idea of a single, homogeneous and heteronormative  Greek community as a natural point of reference. Greece is not  one – neither as it shapes the identity positions of those shown in these  films nor of those seeing them. Greece is not the origin or the utopian  return destination of an idealistic migratory journey, but a Greece is posited  as the radically altered point of reference. It is, subtly, surreptitiously, magnificently,  a new queer(ed) Greece that emerges to frame these films.

19  Βλέπουμε ότι στο διεθνικό σινεμά οι κατηγορίες του φύλου, οικογένειας και σεξουαλικότητας χρησιμοποιούνται και παραμένουν σημαντικές για να προκαλέσουν την κυρίαρχη αντίληψη και αφήγηση, να επανοηματοδοτήσουν, όπου είναι δυνατόν ή να διαπραγματευτούν την πιθανότητα του νέου

20  Φεμινισμός και κινηματογράφος, ομοφυλοφιλικός ακτιβισμός και κινηματογράφος, queer cinema,  Η περίπτωση του Ακίν και το γερμανικό σινεμά της Heimat, ο Γιάνναρης και σεξουαλικότητα και μετανάστευση


Κατέβασμα ppt " Ξεκινάμε με μια υπόθεση εάν για το παραδοσιακό ή εθνικό (με την έννοια της ιθαγένειας όπως ορίζεται από το ΕΚΚ), ή έννοια της οικογένειας και των παραδοσιακών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google