Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 «Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων

3 Πρωταγωνιστούν με αλφαβητική σειρά:  Αλεξοπούλου Αθανασία (Γ1)  Γεωργιάδη Αλεξάνδρα (Α1)  Ιωαννίδη Άννα (Β2)  Ιωάννου Δημήτριος (Γ2)  Καμαριάρη Νικολέτα (Γ2)  Κοκκοράκη Νάντια (Γ2)  Κοτρατένκο Κωνσταντίνα (Β2)  Κορυφίδη Σοφία (Α1)  Λαμπίρη Ελπίδα (Β2)  Μανάι Χριστίνα (Γ2)  Μαντσάι Μαρίνα (Γ2)  Μπαλαμώτη Κυριακή (Γ2)  Μπαρμπαρή Άννα (Β3)  Μπαρμπαρή Φωτεινή (Α2)  Ξάνθου Μαρία (Γ2)  Παλαμουτάκη Αναστασία (Β3)  Παλαβός Ιωάννης (Γ3)  Πάσσιος Χρήστος (Γ3)  Πάσχος Αλέξανδρος (Α3)

4  Σκιάνος Ευάγγελος (Α3)  Τεντζεράκης Γιώργος (Α3)  Τζέμη Αγγελική (Β4)  Τσαφταρίδης Σάββας (Α4)  Τσομπανόπουλος Νικόλαος (Γ3)  Τσομπανοπούλου Ιουλία (Α4)  Φιτόζοβα Σοφία (Α4)  Φουντά Ναταλία (Α4)  Χαϊδευτός Σωτήριος (Β4) Φιλική Εθελοντική Συμμετοχή:  Αθανασίου Χριστίνα (Γ1)  Ανδριοπούλου Δήμητρα (Γ1)  Αρσενοπούλου Σοφία (Γ1)  Βασιλειάδου Σοφία (Β1)  Ηλιάδου Μαρία (Β1)  Καλαϊτσίδου Νικολέτα (Β1)  Μιχαηλίδου Ντιάνα (Β3)  Τελιανίδου Θεοδώρα (Β4)  Τσιλιγκερίδου Μαρία (Β4)  Φώφιλα Ειρήνη (Γ3)

5 Σενάριο – Σκηνοθεσία: (Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί)  Βλάχου Παναγιώτα  Παναγιωτοπούλου Μαρία  Βοηθοί : Κουντούρη Παναγιώτα - Παπαγιαννακόπουλος Δημήτριος

6 Παιδαγωγικοί Στόχοι Οι μαθητές: Να έρθουν σε επαφή με το πολύτιμο αυτό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα. Να βιώσουν τη μαγεία και να γνωρίσουν τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες μέσα από την ομαδοσυνεργατική έρευνα. Να έρθουν σε επαφή με το πολύτιμο αυτό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς μέσα. Να βιώσουν τη μαγεία και να γνωρίσουν τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα. Να αναπτύξουν πρωτοβουλίες μέσα από την ομαδοσυνεργατική έρευνα.

7 Να αναζητήσουν ταινίες αντιπροσωπευτικές για κάθε δεκαετία Να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο αυτές αποτέλεσαν ζωντανή μαρτυρία των δρώμενων της εποχής μέσα στην οποία δημιουργήθηκαν, με στόχο την πνευματική και αισθητική τους καλλιέργεια. Να εκφρασθούν δημιουργικά Να ψυχαγωγηθούν, να αναπτύξουν παραστατικές δεξιότητες (αναπαριστώντας σκηνές) καθώς και μουσικοχορευτικές (αναπαράγοντας με το δικό τους τρόπο αξεπέραστες μουσικές στιγμές, που καταγράφτηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο).

8 Μεθοδολογία – Βήματα που ακολουθήθηκαν Το πρόγραμμα μας περιλαμβάνει δυο (2) μέρη: το Ερευνητικό και το Βιωματικό (δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων)  1. Συζητήσαμε τα υποθέματα και αποφασίσαμε σε ποια θα δώσουμε περισσότερη έμφαση.

9  Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες βάση του χρώματος των φακέλων το χρώμα των φακέλων που μας μοιράστηκε στα πλαίσια του προγράμματος (κίτρινοι, κόκκινοι, άσπροι, πράσινοι, ροζ )

10 A. Στα πλαίσια του ερευνητικού μέρους Μας ανατέθηκαν (ανά ομάδες) δράσεις που αφορούσαν Πορτραίτα: ηθοποιών σεναριογράφων, σκηνοθετών, συνθετών, παραγωγών, είδη ταινιών με παράλληλη έρευνα του αντικατοπτρισμού σ’ αυτές των δρώμενων στους τομείς:  Κοινωνικές, οικονομικές συνθήκες, επαγγέλματα  Ήθη, αντιλήψεις, νοοτροπία  Κατοικίες, δρόμοι  Μόδα  Εκπαίδευση  Γλώσσα  Θέση γυναίκας

11  Συλλέξαμε οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες ηθοποιών ι ταινιών του ΄50, ΄60, ΄70) - και γίναμε κατασκευαστές αντικειμένων του τότε

12 Χορν Αυλωνίτης Λαμπέτη Βασιλειάδου Αλεξανδράκης Ρίζος Μερκούρη Σταυρίδης Χατζηαργύρη Λογοθετίδης Μακρής Λιβυκού Φούντας Ηλιόπουλος Χατζηχρήστος Καμπανέλλης Φωτόπουλος Αναλυτή Παπαγιαννόπουλος Παπαμιχαήλ Κωσταντάρας Συνοδινού Φόνσου Μυράτ Βέγγος Βουγιουκλάκη Καρέζη Μπάρκουλης Στολίγκας Διανέλλος Ασχοληθήκαμε με πορτραίτα ηθοποιών που δέσποσαν ή ξεκίνησαν την καριέρα τους τη δεκαετία του ’50, όπως:

13 Ασχοληθήκαμε με σκηνοθέτες, παραγωγούς, σεναριογράφους (Σακελλάριος, Τζαβέλας, Δημόπουλος, Δαλιανίδης, Κακογιάννης)

14 Διακρίναμε τα είδη των ταινιών (κωμωδίες, δράματα κοινωνικά, αισθηματικά, μελό, μιούζικαλ, φαρσοκωμωδίες, αστυνομικές, πολεμικές – ιστορικές ταινίες).

15  B. Στα πλαίσια του βιωματικού μέρους  Δημιουργήσαμε κινηματογραφική λέσχη (σε μεγάλη οθόνη προβάλαμε και παρακολουθήσαμε αποσπάσματα αντιπροσωπευτικών ταινιών, νιώσαμε τη μαγεία του κινηματογράφου, σχολιάζοντας παράλληλα ανά ομάδες τα δρώμενα και καταλήγοντας σε συμπεράσματα για τον τρόπο που αποτυπώνονται αυτά στην 7η τέχνη)  Χρησιμοποιήσαμε κατάλληλα τις ΤΠΕ (παραγωγή βίντεο –movie maker) και τεχνολογικά μέσα (οθόνες προβολής, προτζέκτορες).

16

17  Δημιουργήσαμε θεατρικό εργαστήρι, αναπαριστώντας αξέχαστες σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου, βιώνοντας την εμπειρία του ηθοποιού, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου, ανακαλύπτοντας τα ταλέντα μας, καλλιεργώντας την κοινωνικότητά μας αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες και παραστατικές δεξιότητες.

18  Δημιουργήσαμε μουσικοχορευτικό εργαστήρι, νιώθοντας το ρυθμό ανεπανάληπτων μουσικών στιγμών που αποτυπώθηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο.

19  Συνειδητοποιήσαμε πώς αποτυπώνεται στις ταινίες η διασκέδαση στη νυχτερινή Αθήνα, καθώς διανθίζονται από τα ακούσματα της εποχής και παρελαύνουν σ’ αυτές πλήθος δημιουργών και τραγουδιστών του μουσικού στερεώματος.

20 Συμπεράσματα Γνωρίσαμε τα «ιερά τέρατα» του ελληνικού κινηματογράφου. Δουλέψαμε ανά ομάδες και καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας για το πώς αποτυπώθηκαν χαρακτηριστικές στιγμές της Ελλάδας του ΄50, ΄60, ΄70 στις ταινίες της εποχής. Κατανοήσαμε το λόγο που με τις ταινίες αυτές μεγαλώνουν γενιές και μεταδίδονται από τη μια γενιά στην άλλη σα γνήσιο κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Εντυπωσιαστήκαμε όταν ανακαλύψαμε την ασταμάτητη παραγωγή ελληνικών ταινιών τη δεκαετία του ΄60 και την ανταπόκριση του κοινού, με τα απίστευτα ρεκόρ εισιτηρίων που σημείωσε τότε, γεγονός που το ανέδειξε ως το πλέον κινηματογραφόφιλο κοινό του κόσμου με βάση τη σχέση αριθμού εισιτηρίων και πληθυσμού. Διαπιστώσαμε τη διαχρονικότητά τους Ήταν ένα ταξίδι μαγικό, νοσταλγικό στην Ελλάδα του χθες για να κατανοήσουμε την Ελλάδα του σήμερα….

21  Αφιερώσαμε ατελείωτες ώρες και αναπαραστήσαμε αξέχαστες ελληνικές ταινίες και μουσικές στιγμές!

22 Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα των προβλεπομένων ωρών για την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί παρέμεναν στο σχολείο και μέρες εκτός προγράμματος, πραγματοποιώντας πολλές επιπρόσθετες ώρες εργασίας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ήταν ένα πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα, που το χάρηκαν τα παιδιά, τα οποία δούλεψαν σκληρά, αλλά πραγματικά με μεγάλη ευχαρίστηση κι ενθουσιασμό. Κι επειδή το θέμα είναι τεράστιο, ίσως, ικανοποιώντας και την επιθυμία πολλών μαθητών να το συνεχίσουμε και το επόμενο σχολικό έτος, σ’ ένα ΜΕΡΟΣ Β΄!


Κατέβασμα ppt "«Ο αντικατοπτρισμός των δρώμενων στην Ελλάδα στον αξέχαστο παλιό ελληνικό κινηματογράφο» 3 ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google