Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1 ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου – Τμήμα ΣΤ2 Συντονίστρια εργασίας: Ηλιάνα Γιαννούση – ΠΕ20 Ρόδος Ιούνιος 2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1 ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου – Τμήμα ΣΤ2 Συντονίστρια εργασίας: Ηλιάνα Γιαννούση – ΠΕ20 Ρόδος Ιούνιος 2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1 ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου – Τμήμα ΣΤ2 Συντονίστρια εργασίας: Ηλιάνα Γιαννούση – ΠΕ20 Ρόδος Ιούνιος 2012

2 Γιατί να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα στο σχολείο;

3 3 Γιατί τα παιδιά έχουν απορίες: Γιατί τα παιδιά έχουν απορίες: Για την χρήση του διαδικτύου Για την χρήση του διαδικτύου Για τους κινδύνους του διαδικτύου Για τους κινδύνους του διαδικτύου Για την προστασία τους στο διαδίκτυο Για την προστασία τους στο διαδίκτυο Γιατί τα παιδιά & οι γονείς θεωρούν δεδομένη την ασφάλεια και την ανωνυμία στο διαδίκτυο Γιατί τα παιδιά & οι γονείς θεωρούν δεδομένη την ασφάλεια και την ανωνυμία στο διαδίκτυο Γιατί, επιτέλους, υπάρχουν εκπομπές και διαφημίσεις στην τηλεόραση σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Αλλά, και πάλι, τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση… Γιατί, επιτέλους, υπάρχουν εκπομπές και διαφημίσεις στην τηλεόραση σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Αλλά, και πάλι, τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση…

4 4

5 Επιπλέον…

6 6 50% των παιδιών ετών “βρίσκουν πιο εύκολο να είναι ο εαυτός τους στο διαδίκτυο” 50% των παιδιών ετών “βρίσκουν πιο εύκολο να είναι ο εαυτός τους στο διαδίκτυο” 30% εξ αυτών κάνουν διαδικτυακούς φίλους που δεν έχουν ξανασυναντήσει 30% εξ αυτών κάνουν διαδικτυακούς φίλους που δεν έχουν ξανασυναντήσει 9% έχουν συναντήσει κάποιον άγνωστο που γνώρισαν στο διαδίκτυο 9% έχουν συναντήσει κάποιον άγνωστο που γνώρισαν στο διαδίκτυο 12% των παιδιών έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο αλλά δεν το ανέφεραν 12% των παιδιών έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο αλλά δεν το ανέφεραν Τα μισά παιδιά που έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο έχουν παρενοχληθεί και πρόσωπο προς πρόσωπο και οι μισοί που παρενοχλούν τους άλλους έχουν και οι ίδιοι παρενοχληθεί Τα μισά παιδιά που έχουν παρενοχληθεί στο διαδίκτυο έχουν παρενοχληθεί και πρόσωπο προς πρόσωπο και οι μισοί που παρενοχλούν τους άλλους έχουν και οι ίδιοι παρενοχληθεί

7 7 88 λεπτά ημερησίως δαπανούν τα παιδιά 9-16 ετών στο διαδίκτυο 88 λεπτά ημερησίως δαπανούν τα παιδιά 9-16 ετών στο διαδίκτυο 118 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας ετών 118 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας ετών 58 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας 9-10 ετών 58 λεπτά δαπανούν τα παιδιά ηλικίας 9-10 ετών Πανευρωπαϊκή έρευνα: EU Kids Online, Σεπτέμβριος 2011

8 8 Σκοπός Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια και την σημασία της ασφάλειας στο διαδίκτυο Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια και την σημασία της ασφάλειας στο διαδίκτυο

9 9 Διδακτικοί Στόχοι Σκέψη Σκέψη Αναγνώριση Αναγνώριση Προβληματισμός Προβληματισμός Απόρριψη Απόρριψη Αυτοπροστασία Αυτοπροστασία Αποφυγή κινδύνων Αποφυγή κινδύνων Δημιουργία σκεπτόμενων χρηστών του διαδικτύου Δημιουργία σκεπτόμενων χρηστών του διαδικτύου

10 10 Θέματα που μελετήθηκαν Τι είδους κίνδυνοι υπάρχουν; Τι είδους κίνδυνοι υπάρχουν; Από πού προέρχονται οι κίνδυνοι; Από πού προέρχονται οι κίνδυνοι; Από ποιους κινδυνεύουν τα παιδιά; Από ποιους κινδυνεύουν τα παιδιά; Μέτρα ασφαλείας και προστασίας Μέτρα ασφαλείας και προστασίας

11 11 ΑσφάλειαστοΔιαδίκτυο Ιοί Ηλεκτρονική Επικοινωνία Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης Κανόνες ασφάλειας Προσωπικά δεδομένα Ηλεκτρονικές απάτες Phishing Παιδική πορνογραφία Ηλεκτρονική παρενόχληση Εθισμός

12 12 Δραστηριότητες Διάρκεια: 10 εβδομάδες Εντοπισμός των απόψεων και των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο Εντοπισμός των απόψεων και των γνώσεων των μαθητών σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο Προβολή σχετικών βίντεο Προβολή σχετικών βίντεο Έρευνα κειμένων στο Διαδίκτυο Έρευνα κειμένων στο Διαδίκτυο Συγκέντρωση χρήσιμων ιστοσελίδων και βίντεο Συγκέντρωση χρήσιμων ιστοσελίδων και βίντεο Ερωτηματολόγιο από τους μαθητές του σχολείου Ερωτηματολόγιο από τους μαθητές του σχολείου Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Δημιουργία παρουσίασης Δημιουργία παρουσίασης

13 13 Ερωτηματολόγιο

14 14 Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (1/3) Συμμετείχαν: Συμμετείχαν: 84 παιδιά 84 παιδιά 9-12 ετών 9-12 ετών Χρήση Η/Υ (ανεξαρτήτως αν μπαίνουν στο διαδίκτυο): 90% Χρήση Η/Υ (ανεξαρτήτως αν μπαίνουν στο διαδίκτυο): 90% 1-2 ώρες ημερησίως στον Η/Υ 1-2 ώρες ημερησίως στον Η/Υ Κύρια ενασχόληση: παιχνίδια Κύρια ενασχόληση: παιχνίδια

15 15 Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (2/3) 81% μπαίνουν στο διαδίκτυο 81% μπαίνουν στο διαδίκτυο 0,5-1 ώρα ημερησίως 0,5-1 ώρα ημερησίως Κύρια ενασχόληση: Κύρια ενασχόληση: Παιχνίδια Παιχνίδια Εργασίες Εργασίες Βίντεο, τραγούδια Βίντεο, τραγούδια FACEBOOK FACEBOOK 45% των παιδιών είναι μόνα τους όταν μπαίνουν στο διαδίκτυο. Γιατί; 45% των παιδιών είναι μόνα τους όταν μπαίνουν στο διαδίκτυο. Γιατί; Οι γονείς έχουν δουλειές Οι γονείς έχουν δουλειές Οι γονείς τα εμπιστεύονται Οι γονείς τα εμπιστεύονται

16 16 Συνοπτικά Αποτελέσματα Ερωτηματολογίων (3/3) Πηγή πληροφόρησης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο: Πηγή πληροφόρησης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο: Σχολείο Σχολείο Γονείς Γονείς Φίλοι Φίλοι Κανείς Κανείς

17 17 Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (1/2) Σύντομη παρουσίαση για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο από τα στελέχη του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

18 18 Τηλεδιάσκεψη με το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (2/2) Δόθηκε η δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων από τα παιδιά. Απαντήσεις έδωσε ο κ. Σφακιανάκης, Διευθυντής του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

19 19 Τι άλλαξε στη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές Μαθητές ανέφεραν πως αφαίρεσαν τα προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες κλπ από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή παιχνιδιών Μαθητές ανέφεραν πως αφαίρεσαν τα προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες κλπ από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή παιχνιδιών Επίσης, διέγραψαν από φίλους “αγνώστους” ανήλικους ή ενήλικες Επίσης, διέγραψαν από φίλους “αγνώστους” ανήλικους ή ενήλικες Οι μαθητές γνωρίζουν πλέον την επιλογή “Report Abuse” σε διάφορες ιστοσελίδες και ξέρουν πότε και πώς να την χρησιμοποιούν. Αρκετοί από αυτούς ανέφεραν πως ήδη την εντόπισαν σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται Οι μαθητές γνωρίζουν πλέον την επιλογή “Report Abuse” σε διάφορες ιστοσελίδες και ξέρουν πότε και πώς να την χρησιμοποιούν. Αρκετοί από αυτούς ανέφεραν πως ήδη την εντόπισαν σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται

20 20 Σύντομα Συμπεράσματα Ιδιαίτερο ενδιαφέρον των μαθητών για θέματα που αφορούν το διαδίκτυο (είτε το χρησιμοποιούν στο σπίτι είτε όχι) Ιδιαίτερο ενδιαφέρον των μαθητών για θέματα που αφορούν το διαδίκτυο (είτε το χρησιμοποιούν στο σπίτι είτε όχι) Άγνοια ή ημιμάθεια των παιδιών και γονιών σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου Άγνοια ή ημιμάθεια των παιδιών και γονιών σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου Αίσθηση των παιδιών πως είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Αίσθηση των παιδιών πως είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Αίσθηση των γονέων πως τα παιδιά τους είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Αίσθηση των γονέων πως τα παιδιά τους είναι “ασφαλή” πίσω από την οθόνη του υπολογιστή τους Πολύωρη και ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά (με ή χωρίς την έγκριση των γονέων) Πολύωρη και ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά (με ή χωρίς την έγκριση των γονέων) Καταχώρηση από τα παιδιά προσωπικών δεδομένων (παρά το μικρό ποσοστό) Καταχώρηση από τα παιδιά προσωπικών δεδομένων (παρά το μικρό ποσοστό)

21 21 Δυσκολίες Μη εξοικείωση των μαθητών με το θέμα Μη εξοικείωση των μαθητών με το θέμα Διαπραγμάτευση “ευαίσθητων” θεμάτων Διαπραγμάτευση “ευαίσθητων” θεμάτων Π.χ. παιδική πορνογραφία Π.χ. παιδική πορνογραφία Συντονισμός ομάδων λόγω πληθώρας θεμάτων και μαθητών Συντονισμός ομάδων λόγω πληθώρας θεμάτων και μαθητών Ερμηνεία της παρουσίασης της τηλεδιάσκεψης και των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν Ερμηνεία της παρουσίασης της τηλεδιάσκεψης και των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν Αποκωδικοποίηση ερωτηματολογίου Αποκωδικοποίηση ερωτηματολογίου Στατιστική και ποιοτική ανάλυση πληροφοριών Στατιστική και ποιοτική ανάλυση πληροφοριών


Κατέβασμα ppt "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο 1 ο Δημοτικό Σχολείο πόλεως Ρόδου – Τμήμα ΣΤ2 Συντονίστρια εργασίας: Ηλιάνα Γιαννούση – ΠΕ20 Ρόδος Ιούνιος 2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google