Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ατομικός Φάκελος (portfolio) ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΩ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 34ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ατομικός Φάκελος (portfolio) ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΩ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 34ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ατομικός Φάκελος (portfolio) ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΩ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 34ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

2 Τι είναι ο Ατομικός Φάκελος Ένα εργαλείο συλλογής Καταγραφής Ερμηνείας δεδομένων, που αφορούν την ανάπτυξη του παιδιού Ένα μέσο παρουσίασης των προσπαθειών και των επιτευγμάτων Ένα μέσο που θα βοηθά στη λήψη αποφάσεων για αναπροσαρμογή της διδασκαλίας και της μάθησης Δεν είναι: Ένας αναμνηστικός φάκελος Δεν περιλαμβάνει το σύνολο των εργασιών του παιδιού Δεν αποτελεί μέσο σύγκρισης των παιδιών μεταξύ τους. Δεν σημειώνονται οι αποτυχίες του παιδιού.

3 Τι αναδείχνει ο Ατομικός Φάκελος: την ολόπλευρη αναπτυξιακή πορεία του παιδιού Δεξιότητες σε σχέση με τους στόχους των γνωστικών αντικειμένων Γνώσεις σε σχέση με τους στόχους των γνωστικών αντικειμένων Βασικές ικανότητες Στάσεις και αξίες Συνεργασία, αλληλεπίδραση για την επίτευξη κοινών στόχων Γνώσεις σε σχέση με τις συμβάσεις του γραπτού λόγου Κοινωνικές ικανότητες Αυτοανατίληψη Ικανότητα να κάνει επιλογές, να παίρνει αποφάσεις

4 Τι περιλαμβάνει ο Ατομικός Φάκελος Σημειώσεις μέσα από τη συστηματική παρατήρηση και καταγραφές του εκπαιδευτικού Φωτογραφίες, ηχητικά ντοκουμέντα, βίντεο Φύλλα ελέγχου - αξιολόγησης Δείγματα γραφής Υλικό από την υλοποίηση σχεδίων εργασίας Αυτοαξιολογήσεις και έργα που επιλέγουν τα παιδιά

5 Ποιοι εμπλέκονται στην οργάνωση και τη χρήση του Ατομικού Φακέλου Τα παιδιά Οι εκπαιδευτικοί Οι γονείς Οι ειδικοί παιδαγωγοί

6 Ενδεικτική οργάνωση του Ατομικού Φακέλου Εισαγωγή Οργάνωση δεδομένων Αρχειοθέτηση με χρονολογική σειρά Οργάνωση των γνωστικών αντικειμένων Σχολιασμός από τον εκπαιδευτικό Προφίλ του παιδιού Περιέχει πληροφορίες για το σκοπό του Α. Φ Ανά γνωστικό αντικείμενο Χρονολογική σειρά – ημερομηνία μια μικρή σύνοψη του περιεχομένου του κάθε γνωστικού αντικειμένου Σχόλια που συνοδεύουν τα έργα και δείχνουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών 2-3 φορές το χρόνο, το πορτρέτο του παιδιού

7 Aτομικός Φάκελος Του/της…………………………… Εδώ είμαι εγώ Νηπιαγωγείο…………………… Σχολικό έτος:

8 Μέσα στον φάκελο αυτό εγώ και ο/η νηπιαγωγός μου θα τοποθετούμε τις εργασίες και τις ζωγραφιές, τις φωτογραφίες και άλλες κατασκευές, που θα δημιουργήσω σ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, για να σας δείξω τι, πως και πόσα… έμαθα στο νηπιαγωγείο Θα ήθελα για αυτό να τον δείτε με προσοχή, ώστε να διαπιστώσετε τις ικανότητες, γνώσεις και δεξιότητες, που κατάφερα να αποκτήσω στο πρώτο μου σχολείο. Υπογραφή : ……………………………...

9 Λίγα λόγια από τον/τη νηπιαγωγό μου για μένα….και την ανάπτυξη μου στη μάθηση Στον συναισθηματικό τομέα Να ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους Να συγκεντρώνουν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους Η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση Η ενσυναίσθηση Η διαχείριση των συναισθημάτων του Στον κοινωνικό τομέα Η ικανότητα των παιδιών να σχετίζονται με άλλα παιδιά ή ενήλικες Να συνεργάζονται Να επιλύουν διαφορές Στον γνωστικό – νοητικό τομέα Η ικανότητα των παιδιών να μιλούν, να σκέφτονται, να περιγράφουν, να διακρίνουν σχέσεις, να ταξινομούν, να περιγράφουν ομοιότητες – διαφορές, Δεξιότητες κατανόησης εννοιών Στην επικοινωνία - γλώσσα Η ανάπτυξη και η χρήση της γλώσσας Ανάγνωση – γραφή Στον φυσικό – κινητικό τομέα Το σώμα των παιδιών Η υγεία τους Ο συντονισμός ματιού χεριού Έλεγχος της αδρής και λεπτής κινητικότητα Η δύναμη και η αντοχή, περπατούν, να τρέχουν, να παίζουν, να σκαρφαλώνουν

10 Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς ή ΦΥΛΛΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ (συμπληρώνεται από τους γονείς ) 1. Ονοματεπώνυμο παιδιού: 2. Όνομα υποκοριστικό: 3. Ημερομηνία γέννησης: 4. α. Θέση στην οικογένεια: Πρώτο παιδί: το δεύτερο: το τρίτο: β. Αν υπάρχουν άλλα αδέλφια παρακαλούμε σημειώστε την ηλικία τους. γ. μοναχοπαίδι 5. Άλλα μέλη της οικογένειας, που μένουν μαζί σας: Παππούς : γιαγιά: άλλα πρόσωπα: 6. Κατοικίδια ζώα και το όνομα τους: 7. Μητρική γλώσσα του παιδιού: 8. Μητρική γλώσσα των γονέων: 9. Γλώσσα που χρησιμοποιείτε στο σπίτι: 10. Παρακαλούμε πείτε μας αν το παιδί σας: α) Έχει κάποιους ιδιαίτερους φόβους ή πράγματα που δεν του αρέσουν β) Έχει κάποιες ιδιαίτερες ανάγκες-συνήθειες (π.χ. ιατρικές, διατροφικές, κτλ) 11. Με ποια παιχνίδια παίζει το παιδί στο σπίτι; 12. Πως θα περιγράφατε την προσωπικότητα του παιδιού σας με λίγα λόγια: 13. Πως θα χαρακτηρίζατε την επικοινωνία τους παιδιού σας με άλλα παιδιά; 14. Έχει το παιδί σας εμπειρία από άλλα προσχολικά κέντρα; Αν ναι, παρακαλούμε διευκρινίστε: Παιδικό σταθμό δημόσιο νηπιαγωγείο ιδιωτικό νηπιαγωγείο 15. Πόσο συχνά θα θέλατε να επικοινωνούμε μαζί σας και τι σας ενδιαφέρει να μαθαίνετε από τη φοίτηση του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο; 16. Υπάρχει κάτι άλλο που πιστεύετε ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε για το παιδί σας; Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία Οι νηπιαγωγοί

11 Ερωτηματολόγιο Αυτοαξιολόγησης (συνέντευξη με το κάθε παιδί από τη νηπιαγωγό στο χρόνο των ελευθέρων δραστηριοτήτων) Όνομα παιδιού: ………………………….. Ημερομηνία:……………………… 1.Θέλεις να έρχεσαι κάθε μέρα στο νηπιαγωγείο και γιατί; 2.Σε ποια γωνιά της τάξης (παρεούλα, βιβλιοθήκη, κουκλόσπιτο, μπακάλικο, οικοδομικού υλικού, ιατρείου, παιδαγωγικού υλικού, κουκλοθέατρο)προτιμάς να παίζεις πιο πολύ; 3.Με ποιον θέλεις να παίζεις πιο πολύ, είναι ο αγαπημένος σου φίλος/η και τι σου αρέσει σ’ αυτόν/σ’ αυτή; 4.Τι μαθαίνεις στο νηπιαγωγείο; 5.Τι νομίζεις ότι κάνεις πολύ καλά - ότι είσαι πολύ καλός/ή; 6.Κάνεις κάτι που στενοχωρεί τη νηπιαγωγό σου και μπορεί να λυπάται; 7.Τι είναι αυτό που δεν σου αρέσει καθόλου στο νηπιαγωγείο; 8.Υπάρχει κάποια δραστηριότητα (ιστορία – παραμύθι, τραγούδι) που σου αρέσει περισσότερο; 9.Θυμάσαι κάτι που να σε στενοχώρησε ή να σε φόβισε πολύ στο νηπιαγωγείο; 10.Αν η μαμά σου έλεγε πως δεν θα ξαναπάς στο νηπιαγωγείο, πως θα ένοιωθες;

12 Η πρώτη μου ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο Τι είπα/τι ένοιωσα για τη ζωγραφιά μου ….

13 Αγαπημένες ζωγραφιές που διάλεξα για τον ατομικό μου φάκελο, γιατί… Τι είπα για τη ζωγραφιά μου αυτή….

14 Η τελευταία μου ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο Τι ένοιωσα για τη ζωγραφιά μου αυτή….

15 ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 1.Ακούει με προσοχή παραμύθια, μικρές ιστορίες… 2.Αναγνωρίζει τους ήρωες, τα μέρη – τοποθεσίες 3.Κατανοεί την εξέλιξη χρονικά της ιστορίας 4.Προφέρει σωστά τις λέξεις 5.Σχηματίζει σωστά μικρές προτάσεις 6.Περιγράφει καταστάσεις, γεγονότα, αντικείμενα 7.Αφηγείται ιστορίες, βιώματα, εμπειρίες 8.Γράφει το όνομά του 9.Αναγνωρίζει γράμματα του αλφάβητου 10.Αντιγράφει λέξεις ή φράσεις με νόημα για λειτουργικές ανάγκες

16 ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Γράφει το όνομα του χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο στον Η/Υ Αναγνωρίζει τα περισσότερα γράμματα στο πληκτρολόγιο καθώς και άλλα σύμβολα Χρησιμοποιεί με ενδιαφέρον λογισμικό της γλώσσας στον Η/Υ Γράφει μόνο του δικές του λέξεις ή μικρές προτάσεις για λειτουργικές ανάγκες στον Η/Υ

17 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 1.Αναγνωρίζει βασικά σχήματα, χρώματα, μεγέθη, στερεά 2.Ταξινομεί με βάση ένα κριτήριο 3.Ομαδοποιεί - Συγκρίνει σύνολα αντικειμένων 4.Εκτελεί διαδρομές και προσανατολίζεται στο χώρο 5.Χρησιμοποιεί πίνακες διπλής εισόδου 6.Χρησιμοποιεί συμβατές και μη μονάδες μέτρησης 7.Αντιστοιχίζει ποσότητες με αριθμούς 8.Γνωρίζει την ακολουθία των αριθμών ως το … 9.Αναγνωρίζει τους αριθμούς ως … 10.Κάνει πρόσθεση και αφαίρεση με μικρούς αριθμούς

18 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Χρησιμοποιεί σωστά αριθμούς στο πληκτρολόγιο του Η/Υ Ενδιαφέρεται για παιχνίδια με μαθηματικές έννοιες μέσα από διάφορα λογισμικά Προκαλούν την προσοχή του παιχνίδια εξάσκησης της μνήμης, της αντίληψης, της φαντασίας Δημιουργεί δικά του μαθηματικά δεδομένα στον Η/Υ

19 ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Βάζει σε χρονική ακολουθία γεγονότα και ιστορίες Προβληματίζεται και ρωτά για τα φυσικά φαινόμενα Αναγνωρίζει ομοιότητες και διαφορές, σχέσεις και επιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις ή αντικείμενα Μπορεί να κάνει υποθέσεις ή προβλέψεις για διάφορα φαινόμενα ή γεγονότα Αναγνωρίζει τη σημασία και την αξία του περιβάλλοντος Ενδιαφέρεται για τον κόσμο που το περιβάλλει και προσπαθεί να τον κάνει καλύτερο με μικρές απλές καθημερινές οικολογικές δράσεις Αναγνωρίζει τον χρόνο, τις εποχές, τους μήνες, τις μέρες της εβδομάδας Χρησιμοποιεί απλά σύμβολα ή απλά μέσα για να καταγράφει στοιχεία

20 ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Ζωγραφίζει χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές Σχεδιάζει την ανθρώπινη φιγούρα ολοκληρωμένα Αναγνωρίζει φυσικούς και τεχνητούς ήχους Αναγνωρίζει τα μουσικά όργανα της τάξης Μαθαίνει εύκολα τραγούδια και τραγουδά Παίζει σε διάφορους ρόλους συμμετέχοντας στη δραματοποίηση παραμυθιών ή στο κουκλοθέατρο Απαγγέλλει ποιήματα, διηγείται μικρές ιστορίες με ευχαρίστηση Αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος και συμμετέχει σε κινητικά, ομαδικά παιχνίδια

21 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Λειτουργεί αυτόνομα και μπορεί να αυτοεξυπηρετείται Σέβεται τους συλλογικούς κανόνες της τάξης Ολοκληρώνει την εργασία ή καθήκοντα που αναλαμβάνει Περιμένει τη σειρά του για να πάρει το λόγο, ή να παίξει στην ομάδα Συνεργάζεται με τους άλλους σε ομαδικές δραστηριότητες ή παιχνίδια Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και καθοδηγεί την ομάδα της τάξης, οργανώνει παιχνίδια Αντιμετωπίζει με επιτυχία νέες καταστάσεις ή προβλήματα που δημιουργούνται στην τάξη Αναγνωρίζει και σέβεται τη διαφορετικότητα Κατανοεί αξίες, στάσεις, αρχές

22 Επαναληπτικές – τυποποιημένες εργασίες ανά τρίμηνο, που δείχνουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού. Ζωγραφίζω τον εαυτό μου Ζωγραφίζω την οικογένεια μου Ζωγραφίζω το σπίτι μου Ζωγραφίζω το σχολείο Ζωγραφίζω τον αγαπημένο μου φίλο Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου ζωάκι Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου παιχνίδι Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου φαγητό, φρούτο Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου παραμύθι

23 Πράγματα που μου άρεσαν πολύ στο Νηπιαγωγείο !!!

24 Πράγματα που δεν μου άρεσαν καθόλου…

25 Αγαπητοί γονείς Στις 10 Ιουνίου το παιδί σας θα φέρει στο σπίτι τον Ατομικό του Φάκελο, ένα πολύτιμο και ξεχωριστό βιβλίο, όπου έχουν τοποθετηθεί όλες οι εργασίες, που δείχνουν την εξέλιξη και την ανάπτυξη του. Η ιδιαίτερη αυτή συλλογή εργασιών είναι σημαντική τόσο για το ίδιο το παιδί, που θα καμαρώνει για όσα έμαθε, όσο και για σας, που ελπίζω να βρείτε το χρόνο, μαζί με το παιδί να σας δείξει τα επιτεύγματά του, να σας εκμυστηρευτεί πως ένοιωθε, να σας αποδείξει πόσα πολλά και δύσκολα κατάφερε. Μοιραστείτε αυτή τη μοναδική στιγμή και φυλάξτε αυτό τον φάκελο στη βιβλιοθήκη του σπιτιού σας για το μέλλον. Ευχές θερμές για ένα μακρύ, δημιουργικό και γεμάτο χαρές δρόμο της ζωής του! Με εκτίμηση ο/η νηπιαγωγός του

26 Ενδεικτική Βιβλιογραφία Κingore Bertie(2010), Aξιολόγηση στο νηπιαγωγείο, εκδ. Δίπτυχο, Αθήνα ΜcAfee Oralie, Leong Deborah, Bodrova Elena(2010), επιμ. Σακελλαρίου Μ. –Κόνσολας Μ, Bασικές αρχές της αξιολόγησης στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα Ντολιοπούλου Έλσα - Γουργιώτου Έφη(2008), Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική, εκδ. Gutenberg, Aθήνα Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (2011), ΕΣΠΑ /Ε.Π.Ε. & ΔΒΜ/ Α.Π «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΝEΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΠΡΑΞΗ», ΜΙS


Κατέβασμα ppt "Ατομικός Φάκελος (portfolio) ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΩ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 34ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google