Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Μιχάλης Παππάς ΠΕ02 Φιλόλογος Μια γενική επισκόπηση των αλλαγών στην παραγωγή, διακίνηση, μελέτη και διδασκαλία της λογοτεχνίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Μιχάλης Παππάς ΠΕ02 Φιλόλογος Μια γενική επισκόπηση των αλλαγών στην παραγωγή, διακίνηση, μελέτη και διδασκαλία της λογοτεχνίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Μιχάλης Παππάς ΠΕ02 Φιλόλογος Μια γενική επισκόπηση των αλλαγών στην παραγωγή, διακίνηση, μελέτη και διδασκαλία της λογοτεχνίας που προκύπτουν από τη χρήση των ΤΠΕ

2 Λογοτεχνικές Θεωρίες 20ου αι Μετά τη συγγραφή του έργου πεθαίνει ο συγγραφέας και υφίσταται μόνο το κείμενο Η αναγνωστική ανταπόκριση παραμερίζει τη κειμενοκεντρική θεώρηση και τον κυρίαρχο ρόλο παίζει ο αναγνώστης Μετατοπίζεται το ενδιαφέρον από το κείμενο στον αναγνώστη

3 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Ο ψηφιακός πολιτισμός εγκυμονεί τον κίνδυνο της απώλειας της ανάγνωσης; Οι Νέες Τεχνολογίες μπορούν να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη σ’ έναν ηλεκτρονικό πολιτισμό που αίρεται η κειμενική ηγεμονία; Μπορούμε να μιλάμε για την ανάδυση της ηλεκτρονικής λογοτεχνίας;

4 Νέα Δεδομένα Μεταφορά λογοτεχνών στο διαδίκτυο Ψηφιοποίηση κειμένων και εμφάνισή τους με υβριδικές μορφές Μεταβολή της μορφής της ανάγνωσης Αλληλεπιδραστική πρόσβαση Ταχύτατη διακίνηση κειμένων Εύκολη τροποποίησή τους Ευχέρεια δημοσιοποίησής τους Ενσωμάτωση οπτικοακουστικού υλικού Νέοι όροι (υπερλογοτεχνία – υπερκειμενική λογοτεχνία – δικτυακή λογοτεχνία) Διαφοροποίηση της σχέσης κειμένου αναγνώστη

5 Υπερκείμενο Ηλεκτρονικό κείμενο διαφορετικό από το έντυπο Οργανωμένο με μη γραμμική μορφή Εδάφια κειμένου που ενώνονται με συνδέσμους

6 Υπερκείμενο Παρέχει τη δυνατότητα διαφορετικών διαδρομών ανάγνωσης και ο αναγνώστης συνδιαμορφώνει τη δομή του κειμένου με το δημιουργό του Χαρακτηρίζεται από δομική ρευστότητα επειδή το κείμενο υπόκειται σε συνεχή διαμόρφωση Ανακατασκευάζει το θεμελιακό χαρακτηριστικό σχήμα παραγωγής και πρόσληψης λόγου (πομπός-μήνυμα- δέκτης) Επηρεάζεται η αναγνωστική συμπεριφορά

7 Υπερκείμενο Στη συμβατική λογοτεχνία είναι παράγωγο πρωτογενούς κειμένου που δεν παραπέμπει σε επεξηγηματικά ή συμπληρωματικά σχόλια «Υποκείμενο» Επικράτηση του όρου στα προγράμματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών

8 Διαδίκτυο Ο πειραματισμός και η καινοτομία του συγγραφέα είναι εφικτά. Τα ψηφιακά κείμενα μπορούν να κυκλοφορήσουν σε ελάχιστο χρόνο, να αναμορφωθούν, να τροποποιηθούν, να δημοσιευθούν και να εμπλουτισθούν με οπτικοακουστικό υλικό Η συνεργασία είναι εύκολη και γρήγορη με απομακρυσμένους συνεργάτες.

9 Υπερκειμενική Λογοτεχνία «Afternoon» του Michel Joyce «Πλανήτης Πρέσπα» της Σοφίας Νικολαΐδου «Δαμασκηνός», διήγημα για υπολογιστή και διαβήτη, του Μirolad Pavic

10 Πολυμέσα Πολυσημία του κειμένου Πολυτροπικότητα Πολλαπλοί σημειωτικοί τρόποι επικοινωνίας του κειμένου Λογοτεχνικά έργα με εικόνες και ήχο Οπτικοακουστικές πληροφορίες

11 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων Κατάρριψη της διάστασης του χώρου και του χρόνου Τροποποίηση της σχέσης κειμένου με το βιβλίο Εύκολη πρόσβαση του ηλεκτρονικού αναγνώστη σε γνώσεις και πληροφορίες

12 Δυνατότητες για: Άμεση πρόσβαση σε βιβλιοθήκες, Αρχεία Πηγές Ηλεκτρονικά Ανθολόγια Βιβλιογραφικές Καταγραφές Εκδοτικούς Οίκους Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Ιστοσελίδες Συγγραφέων Ένταξη οπτικοακουστικού υλικού στο μάθημα Διδασκαλία της λογοτεχνίας

13 Ο μαθητής: Επιλέγει Ελέγχει Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την πληροφορία Συμμετέχει Η μάθηση γίνεται βιωματική Διδασκαλία της λογοτεχνίας

14 Ο εκπαιδευτικός Προετοιμάζεται καλύτερα για το μάθημα Ερευνά πηγές μέσα από ποικίλο υλικό Αναζητά το επιθυμητό αντικείμενο Έχει άμεση πρόσβαση Δεν περιορίζεται στη σχολική βιβλιοθήκη Διδασκαλία της λογοτεχνίας

15 Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να διαμορφώσουν Κατάλληλο κλίμα για την υποδοχή ενός λογοτεχνικού κειμένου Ελκυστικό και ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον Προϋποθέσεις για ομαδικότητα και συνεργασία Διδασκαλία της λογοτεχνίας

16 Αναδεικνύονται σύγχρονες τάσεις διδακτικής προσέγγισης λογοτεχνικών κειμένων Αναδιαμορφώνεται ο ρόλος του δασκάλου και του μαθητή Διδασκαλία της λογοτεχνίας

17 Στη διδακτική διαδικασία ενός λογοτεχνικού έργου αίρονται οι περιορισμοί Της αποσπασματικότητας του έργου Της διακειμενικής του προσέγγισης Της ένταξής του σ’ ένα ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο Της γλωσσικής του εξομάλυνσης Διδασκαλία της λογοτεχνίας

18 Τα εργαλεία των ΤΠΕ μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση Της διερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης Της συνεργατικής μάθησης Της ενδοσχολικής, διασχολικής και παγκόσμιας επικοινωνίας και συνεργασίας Διδασκαλία της λογοτεχνίας

19 Οι νέες Τεχνολογίες προωθούν τη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Προβληματισμοί και ερωτηματικά παραμένουν Όλα δοκιμάζονται στην πράξη Διδασκαλία της λογοτεχνίας


Κατέβασμα ppt "ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Μιχάλης Παππάς ΠΕ02 Φιλόλογος Μια γενική επισκόπηση των αλλαγών στην παραγωγή, διακίνηση, μελέτη και διδασκαλία της λογοτεχνίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google