Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το όνειρο του άνθρωπου να πετάξει!  Η προσπάθεια του ανθρώπου να πετάξει στη μυθολογία.  Εξέλιξη και δημιουργία πτητικών μηχανών.  Αεροπλάνα  Ελικόπτερα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το όνειρο του άνθρωπου να πετάξει!  Η προσπάθεια του ανθρώπου να πετάξει στη μυθολογία.  Εξέλιξη και δημιουργία πτητικών μηχανών.  Αεροπλάνα  Ελικόπτερα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το όνειρο του άνθρωπου να πετάξει!  Η προσπάθεια του ανθρώπου να πετάξει στη μυθολογία.  Εξέλιξη και δημιουργία πτητικών μηχανών.  Αεροπλάνα  Ελικόπτερα 

2 Η προσπάθεια του ανθρώπου να πετάξει στη μυθολογία. Το αεροπλάνο άρχισε να χρησιμοποιείται από τον 20ο αιώνα, αλλά από τότε που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη, ονειρευόταν να πετάξει σαν τα πουλιά. Σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς (Ελλάδας, Κίνας, Αιγύπτου, Ινδίας) υπάρχουν εικόνες φτερωτών ανθρώπων. Οι θεότητες των αρχαίων Ελλήνων και Αιγυπτίων πετούσαν στον αέρα χωρίς να έχουν φτερά ή φορούσαν μόνο φτερωτά πέδιλα, ενώ στην Κίνα και στην Ινδία είναι πολύ συχνές οι απεικονίσεις ανθρώπων με φτερά.

3 Ο γνωστότερος ελληνικός μύθος για την πτήση των ανθρώπων, είναι αυτός του Ίκαρου, που πέταξε στον αέρα με φτερά κατασκευασμένα από τον πατέρα του, τον Δαίδαλο. Ο Ίκαρος λοιπόν ήταν γιος του Δαίδαλου και της Ναυκράτης, η οποία κατά μια παράδοση ήταν δούλη του Μίνωα. Ο Δαίδαλος ήταν ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας και γλύπτης, που έφτιαχνε θαυμαστά έργα και πολύ ωραία αγάλματα, τα οποία είχαν φυσική ομορφιά και έμοιαζαν αληθινά.

4 Η φήμη του ως καλλιτέχνη, έφτασε μέχρι την Κρήτη, όπου εκεί βασιλιάς ήταν ο Μίνωας. Τον κάλεσε λοιπόν για να κατασκευάσει ένα οικοδόμημα, που όμοιό του δε θα υπήρχε πουθενά, τον λαβύρινθο. Αυτό ήταν ένα τεράστιο και λαμπρό ανάκτορο με διαμερίσματα, αίθουσες, δωμάτια, αυλές και αποθήκες. Μόλις ολοκληρώθηκε όμως το έργο, ο βασιλιάς Μίνωας φοβήθηκε μήπως ο Δαίδαλος δημιουργήσει ένα παρόμοιο ανάκτορο σε άλλο μέρος. Έτσι τον έκλεισε μαζί με το γιο του, τον Δαίδαλο στο παλάτι και δεν τον άφηνε να φύγει. Η φήμη του ως καλλιτέχνη, έφτασε μέχρι την Κρήτη, όπου εκεί βασιλιάς ήταν ο Μίνωας. Τον κάλεσε λοιπόν για να κατασκευάσει ένα οικοδόμημα, που όμοιό του δε θα υπήρχε πουθενά, τον λαβύρινθο. Αυτό ήταν ένα τεράστιο και λαμπρό ανάκτορο με διαμερίσματα, αίθουσες, δωμάτια, αυλές και αποθήκες. Μόλις ολοκληρώθηκε όμως το έργο, ο βασιλιάς Μίνωας φοβήθηκε μήπως ο Δαίδαλος δημιουργήσει ένα παρόμοιο ανάκτορο σε άλλο μέρος. Έτσι τον έκλεισε μαζί με το γιο του, τον Δαίδαλο στο παλάτι και δεν τον άφηνε να φύγει.

5 Ο εφευρετικός Δαίδαλος άρχισε τότε να σκέφτεται με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να δραπετεύσουν απ’ το νησί. Ζήτησε λοιπόν να του δώσουν ένα κερί για να φτιάξει τάχα ένα ωραίο έργο και χρησιμοποιώντας πούπουλα, έφτιαξε φτερά, τα οποία προσάρτησαν στους ώμους τους και πέταξαν στον ουρανό. Ο Ίκαρος όμως, γοητευμένος απ’ την πτήση, παράκουσε την εντολή του πατέρα του να μην πετάει πολύ ψηλά, για να μη λιώσει από τη ζέστη του ήλιου το κερί των φτερών, με αποτέλεσμα να αποκολληθούν τα φτερά, να πέσει στη θάλασσα και να χάσει τη ζωή του. Από τότε η αυτή η θάλασσα στο ανατολικό Αιγαίο ονομάστηκε Ικάριο πέλαγος και το νησί στο οποίο τον έθαψαν, Ικαρία. Ο εφευρετικός Δαίδαλος άρχισε τότε να σκέφτεται με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να δραπετεύσουν απ’ το νησί. Ζήτησε λοιπόν να του δώσουν ένα κερί για να φτιάξει τάχα ένα ωραίο έργο και χρησιμοποιώντας πούπουλα, έφτιαξε φτερά, τα οποία προσάρτησαν στους ώμους τους και πέταξαν στον ουρανό. Ο Ίκαρος όμως, γοητευμένος απ’ την πτήση, παράκουσε την εντολή του πατέρα του να μην πετάει πολύ ψηλά, για να μη λιώσει από τη ζέστη του ήλιου το κερί των φτερών, με αποτέλεσμα να αποκολληθούν τα φτερά, να πέσει στη θάλασσα και να χάσει τη ζωή του. Από τότε η αυτή η θάλασσα στο ανατολικό Αιγαίο ονομάστηκε Ικάριο πέλαγος και το νησί στο οποίο τον έθαψαν, Ικαρία.

6 Εξέλιξη και δημιουργία πτητικών μηχανών Η πρώτη σοβαρή απόπειρα για την ανάλυση της πτήσης έγινε από τον Αριστοτέλη στο έργο του «Φυσικά», τον 4ο αι. π.Χ. Στη συνέχεια έγιναν πολλές απόπειρες κατασκευής πτητικών συσκευών. Χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικούς σκοπούς από πολλούς λαούς κατά την αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα. Για πολλούς αιώνες, ο άνθρωπος προσπάθησε, χωρίς όμως επιτυχία, να χρησιμοποιήσει τη μυϊκή του δύναμη για να πετάξει. Η πρώτη σοβαρή απόπειρα για την ανάλυση της πτήσης έγινε από τον Αριστοτέλη στο έργο του «Φυσικά», τον 4ο αι. π.Χ. Στη συνέχεια έγιναν πολλές απόπειρες κατασκευής πτητικών συσκευών. Χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικούς σκοπούς από πολλούς λαούς κατά την αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα. Για πολλούς αιώνες, ο άνθρωπος προσπάθησε, χωρίς όμως επιτυχία, να χρησιμοποιήσει τη μυϊκή του δύναμη για να πετάξει.

7 Ο Ιταλός ζωγράφος και μηχανικός Λεονάρντο ντα Βίντσι (τέλη 15ου- αρχές 16 ου αι.), προσπάθησε για πρώτη φορά να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικής μηχανής, με βάση την προσεκτική μελέτη του τρόπου πτήσης των πουλιών. Σχεδίασε πτητικές συσκευές που κινούνταν με τη βοήθεια της μυϊκής δύναμης του ανθρώπου, καθώς και ένα πρότυπο ελικόπτερο με μηχανική κίνηση. Ο Ιταλός ζωγράφος και μηχανικός Λεονάρντο ντα Βίντσι (τέλη 15ου- αρχές 16 ου αι.), προσπάθησε για πρώτη φορά να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικής μηχανής, με βάση την προσεκτική μελέτη του τρόπου πτήσης των πουλιών. Σχεδίασε πτητικές συσκευές που κινούνταν με τη βοήθεια της μυϊκής δύναμης του ανθρώπου, καθώς και ένα πρότυπο ελικόπτερο με μηχανική κίνηση.

8 Τον 17ο αι. ο Ιταλός Τζιοβάνι Μπορέλι και ο Άγγλος Ρ. Γκουκ απέδειξαν πως για να κατασκευαστεί συσκευή πιο βαριά από τον αέρα, που να πετά, χρειάζεται οπωσδήποτε κινητήρας. Όταν εφευρέθηκε η ατμομηχανή τον 18ο αι. και όταν τελειοποιήθηκε τον 19ο αι. έγιναν πολλές απόπειρες να κατασκευαστεί ατμοκίνητη πτητική συσκευή. Έγιναν πολλά αποτυχημένα πειράματα μέχρι το 1783, που δημιουργήθηκε το αερόστατο.

9 Το αερόστατο είναι ένα πτητικό μέσο, ελαφρύτερο από τον αέρα, που αιωρείται χάρη στην αεροστατική άνωση. Αποτελείται από δύο κύρια μέρη. Το αερόστατο είναι ένα πτητικό μέσο, ελαφρύτερο από τον αέρα, που αιωρείται χάρη στην αεροστατική άνωση. Αποτελείται από δύο κύρια μέρη. Α)Τη λέμβο ή γόνδολα (καλάθι) και είναι ο χώρος που βρίσκονται οι επιβάτες. Α)Τη λέμβο ή γόνδολα (καλάθι) και είναι ο χώρος που βρίσκονται οι επιβάτες. Β)Το μπαλόνι, που ονομάζεται αεροστατική σφαίρα και γεμίζει με αέρα ή ελαφρύτερο αέριο, όπως υδρογόνο, ήλιο, φωταέριο, κ.λ.π. Η πρώτη πετυχημένη πτήση με αερόστατο έγινε από τους αδερφούς Μονγκολφιέ. Β)Το μπαλόνι, που ονομάζεται αεροστατική σφαίρα και γεμίζει με αέρα ή ελαφρύτερο αέριο, όπως υδρογόνο, ήλιο, φωταέριο, κ.λ.π. Η πρώτη πετυχημένη πτήση με αερόστατο έγινε από τους αδερφούς Μονγκολφιέ.

10 Τον 19ο αι. κατασκευάστηκε το πρώτο αεροπλάνο από τον Ρώσο εφευρέτη Α. Φ. Μοζάισκι, το οποίο είχε πέντε βασικά μέρη: σώμα, σταθερό, φτερό και κινητήρα με έλικα και κατάφερε να κάνει μικρή πτήση. Αργότερα, στο τέλος του αιώνα, ο Χ. Μαξίμ στην Αγγλία, έκανε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, αλλά στην πρώτη απόπειρα ν’ αποσπαστεί από το έδαφος, η μηχανή έπαθε βλάβη. Μόνο στο τέλος του 19ου αι. όταν αναπτύχθηκαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπόρεσε να επιτευχθεί κατασκευή αεροπλάνου ικανού για πτήση. Τον 19ο αι. κατασκευάστηκε το πρώτο αεροπλάνο από τον Ρώσο εφευρέτη Α. Φ. Μοζάισκι, το οποίο είχε πέντε βασικά μέρη: σώμα, σταθερό, φτερό και κινητήρα με έλικα και κατάφερε να κάνει μικρή πτήση. Αργότερα, στο τέλος του αιώνα, ο Χ. Μαξίμ στην Αγγλία, έκανε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, αλλά στην πρώτη απόπειρα ν’ αποσπαστεί από το έδαφος, η μηχανή έπαθε βλάβη. Μόνο στο τέλος του 19ου αι. όταν αναπτύχθηκαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπόρεσε να επιτευχθεί κατασκευή αεροπλάνου ικανού για πτήση.

11 Έτσι, οι αδερφοί Ράιτ (εφευρέτες και αεροπόροι) κατάφεραν να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει σταθερή πτήση και μάλιστα με επιβάτη. Πολλές κυβερνήσεις στη συνέχεια, το ανέπτυξαν για στρατιωτική χρήση, ιδιαίτερα κατά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα χρησιμοποιήθηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, ως βομβαρδιστικό και καταδιωκτικό και στο τέλος του πολέμου, οι Γερμανοί κατασκεύασαν αεροπλάνο με στροβιλοκινητήρα. Μετά τον πόλεμο κατασκευάστηκαν τα πυραυλοκίνητα αεροπλάνα. Έτσι, οι αδερφοί Ράιτ (εφευρέτες και αεροπόροι) κατάφεραν να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει σταθερή πτήση και μάλιστα με επιβάτη. Πολλές κυβερνήσεις στη συνέχεια, το ανέπτυξαν για στρατιωτική χρήση, ιδιαίτερα κατά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα χρησιμοποιήθηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, ως βομβαρδιστικό και καταδιωκτικό και στο τέλος του πολέμου, οι Γερμανοί κατασκεύασαν αεροπλάνο με στροβιλοκινητήρα. Μετά τον πόλεμο κατασκευάστηκαν τα πυραυλοκίνητα αεροπλάνα.

12 Ιστορική αναδρομή  1000 π.Χ. Οι Κινέζοι φτιάχνουν τους πρώτους χαρταετούς.  1000 μ.Χ. Οι Κινέζοι φτιάχνουν πυροτεχνήματα.  1490 μ.Χ. Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάζει ένα σχέδιο για αεροπλάνο με φτερά.  1783 μ.Χ. Παρουσιάζεται το πρώτο αερόστατο.  1849 μ.Χ. Οι πρώτες πτήσεις με ανεμόπτερο.  1900 μ. Χ. Πετάνε τα πρώτα αερόπλοια (ζέπελιν).  1903 μ.Χ. Οι αδερφοί Ράιτ πραγματοποίησαν την πρώτη ελεγχόμενη μηχανοκίνητη πτήση. Το ταξίδι κράτησε 12 δευτερόλεπτα σε ύψος 37 μέτρα.

13  1914 μ.Χ. Για τις ανάγκες του πολέμου δημιουργήθηκαν τα πρώτα πολεμικά αεροπλάνα φτιαγμένα από σίδερο.  μ.Χ. Για τις ανάγκες του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, κατασκευάστηκαν πολύ γρήγορα και μεγάλα αεροπλάνα.  1939 μ.Χ. Κατασκευάστηκε το πρώτο ελικόπτερο από τον Σικόρσκι.  1947 μ.Χ. Το αεροπλάνο Bell X -1 σπάει το φράγμα του ήχου.  Σήμερα υπάρχουν αεροπλάνα τα οποία μπορούν να μεταφέρουν έως και 600 επιβάτες, με αρκετά μεγάλη ταχύτητα.  Το υπερηχητικό αεροπλάνο κονκόρτ μπορεί να μεταφέρει 128 επιβάτες με ταχύτητα χ.λ.μ. την ώρα.  Σχεδιάζονται αεροπλάνα τα οποία θα μπορούν να πετάξουν με 10 Μαχ *. * Σαν χαρακτηριστικό μέτρο στις ταχύτητες των αεροπλάνων είναι ο αριθμός Μαχ. Όταν το Μ είναι μικρότερο από 1, οι ταχύτητες χαρακτηρίζονται ως υποηχητικές. Αντίθετα, όταν το Μ είναι μεγαλύτερο από 1, οι ταχύτητες χαρακτηρίζονται υπερηχητικές. * Σαν χαρακτηριστικό μέτρο στις ταχύτητες των αεροπλάνων είναι ο αριθμός Μαχ. Όταν το Μ είναι μικρότερο από 1, οι ταχύτητες χαρακτηρίζονται ως υποηχητικές. Αντίθετα, όταν το Μ είναι μεγαλύτερο από 1, οι ταχύτητες χαρακτηρίζονται υπερηχητικές. αριθμός Μαχ αριθμός Μαχ

14 Αεροπλάνα Αεροπλάνο ονομάζεται η πτητική συσκευή που είναι βαρύτερη από τον αέρα και έχει τη δυνατότητα να πετάει με την προωθητική δύναμη ενός κινητήρα. Χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, σε ειρηνικούς αλλά και πολεμικούς σκοπούς. Αεροπλάνο ονομάζεται η πτητική συσκευή που είναι βαρύτερη από τον αέρα και έχει τη δυνατότητα να πετάει με την προωθητική δύναμη ενός κινητήρα. Χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, σε ειρηνικούς αλλά και πολεμικούς σκοπούς. Αποτελείται από τρία βασικά μέρη:  Το σκάφος, που είναι το κύριο σώμα του αεροπλάνου  Το σύστημα προώθησης και  Τον μηχανικό εξοπλισμό.

15  Το σκάφος αποτελεί τον κορμό του αεροπλάνου και αποτελείται από 2 μέρη:  τις πτέρυγες και  την άτρακτο. Οι πτέρυγες είναι σταθερά συνδεμένες με την άτρακτο και σ' αυτό ακριβώς διαφέρει από το ελικόπτερο, που σ' αυτό τα πτερύγιά του κινούνται. Ανάλογα με τον αριθμό των πτερύγων, τα αεροπλάνα ονομάζονται μονοπτέρυγα, διπτέρυγα, πολυπτέρυγα. Οι πτέρυγες είναι σταθερά συνδεμένες με την άτρακτο και σ' αυτό ακριβώς διαφέρει από το ελικόπτερο, που σ' αυτό τα πτερύγιά του κινούνται. Ανάλογα με τον αριθμό των πτερύγων, τα αεροπλάνα ονομάζονται μονοπτέρυγα, διπτέρυγα, πολυπτέρυγα. Η άτρακτος, όπως το λέει και το όνομά της, έχει σχήμα ατρακτοειδές και αποτελεί το βασικό τμήμα του σκάφους, στο οποίο προσαρμόζονται και οι πτέρυγες. Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου υπάρχει ο θάλαμος διακυβέρνησης και το μεγαλύτερο μέρος της χρησιμοποιείται για επιβάτες ή εμπορεύματα, αν το αεροπλάνο είναι μεταφορικό ή για αμυντικό ή επιθετικό εξοπλισμό, αν είναι πολεμικό. Η άτρακτος, όπως το λέει και το όνομά της, έχει σχήμα ατρακτοειδές και αποτελεί το βασικό τμήμα του σκάφους, στο οποίο προσαρμόζονται και οι πτέρυγες. Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου υπάρχει ο θάλαμος διακυβέρνησης και το μεγαλύτερο μέρος της χρησιμοποιείται για επιβάτες ή εμπορεύματα, αν το αεροπλάνο είναι μεταφορικό ή για αμυντικό ή επιθετικό εξοπλισμό, αν είναι πολεμικό.

16  Το προωθητικό σύστημα είναι, είτε η έλικα στα πιο παλιά αεροπλάνα είτε ο κινητήρας τζετ (στροβιλοαντιδραστήρας) στα πιο καινούρια. Ο δεύτερος χρησιμοποιείται στα αεροπλάνα που θέλουν να έχουν μεγάλες ταχύτητες, γιατί η απόδοση της έλικας ελαττώνεται, όταν η ταχύτητα είναι πάνω από 700 χλμ. την ώρα.  Ο μηχανικός εξοπλισμός αποτελείται από τα εξαρτήματα που βοηθούν στην οδήγηση του αεροπλάνου από τις συσκευές κλιματισμού και διατήρησης σταθερής πίεσης μέσα στην άτρακτο. Επίσης εδώ περιλαμβάνονται το ταχύμετρο, ο αυτόματος χειριστής (πιλότος), οι εγκαταστάσεις ραδιοτηλεφωνίας και ραδιοεντοπισμού, το σύστημα προσγείωσης, οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, οι επιπλώσεις των θαλάμων κλπ.

17 Είδη αεροπλάνων  Τα αεροπλάνα, ανάλογα με τους σκοπούς χρήσης τους, διακρίνονται σε πολιτικά και στρατιωτικά. Επίσης ανάλογα με το είδος των οργάνων προσγείωσης διακρίνονται σε αεροπλάνα και υδροπλάνα, ανάλογα με τις μορφές του προωθητικού συστήματος διακρίνονται σε "ελικοφόρα" και "αεριωθούμενα". Επίσης ένας άλλος διαχωρισμός είναι ανάλογος με τη χρήση τους, σύμφωνα με την οποία υπάρχουν αεροπλάνα εκπαιδευτικά, περιπολικά, ψεκαστικά, πυροσβεστικά, μαχητικά, μεταγωγικά, κατασκοπευτικά κλπ.  Επίσης υπάρχουν και αεροπλάνα νοσοκομειακά με ειδικά διαρρυθμισμένο χώρο για άμεση εξυπηρέτηση, που όμως δεν είναι τόσο πρακτικά όσο τα ελικόπτερα, γιατί χρειάζονται ειδικό χώρο προσγείωσης (αεροδρόμια).  Τα επιβατικά αεροπλάνα έφτασαν στον υψηλότερο ίσως βαθμό εξέλιξής τους με την κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου Κονκόρντ από τη γαλλική και βρετανική αεροπορική βιομηχανία, που μπορούσε να μεταφέρει 128 επιβάτες με ταχύτητα χλμ. την ώρα. Το μήκος του είναι 61,66 μ. το ύψος του 12,19 μ. και με ύψος πτήσης μέτρα.

18 Ελικόπτερα Ελικόπτερο (έλιξ + πτερόν) ονομάζεται το αεροσκάφος το οποίο, για την ανύψωσή του από το έδαφος και τη διατήρησή του σε πτήση, κάνει χρήση ενός ή περισσότερων οριζόντιων (ή σχεδόν οριζόντιων) στροφείων (ελίκων). Οι κύριες διαφορές του από το αεροπλάνο είναι ότι: Ελικόπτερο (έλιξ + πτερόν) ονομάζεται το αεροσκάφος το οποίο, για την ανύψωσή του από το έδαφος και τη διατήρησή του σε πτήση, κάνει χρήση ενός ή περισσότερων οριζόντιων (ή σχεδόν οριζόντιων) στροφείων (ελίκων). Οι κύριες διαφορές του από το αεροπλάνο είναι ότι:  αφ' ενός το μέσο που παρέχει την άντωση είναι κινούμενο (τα πτερύγια του στροφείου), σε αντίθεση με το αεροπλάνο που έχει σταθερά πτερύγια, και  αφ' ετέρου ότι για την ανύψωσή και πτήση του δεν απαιτείται οριζόντια κίνηση, όπως στην πλειονότητα των αεροπλάνων. Έχει, επίσης τη δυνατότητα να κινείται προς κάθε κατεύθυνση, σε αντίθεση με το αεροπλάνο που κινείται μόνο προς τα εμπρός, και ακόμα μπορεί να αιωρείται (σχεδόν) ακίνητο στον αέρα. Οι ιδιότητές του αυτές το καθιστούν αναντικατάστατο ως μέσο εναέριας μεταφοράς σε περιορισμένους χώρους όπου η δυνατότητα ελιγμών είναι μικρή, ή σε απομακρυσμένους τόπους όπου η κατασκευή αεροδρομίων δεν είναι εφικτή.

19 Χαρακτηριστικά ελικοπτέρου Τα ελικόπτερα κατασκευάζονται σε πολλά μεγέθη και μορφές και τα περισσότερα αποτελούνται από τα ίδια βασικά μέρη. Τα κύρια αυτά μέρη είναι: Τα ελικόπτερα κατασκευάζονται σε πολλά μεγέθη και μορφές και τα περισσότερα αποτελούνται από τα ίδια βασικά μέρη. Τα κύρια αυτά μέρη είναι:  Η καμπίνα (cabin), στην οποία μεταφέρονται οι επιβάτες, το φορτίο και το πλήρωμα.  Το πλαίσιο (airframe), το οποίο συνδέει διάφορα κομμάτια του ελικοπτέρου.  Η μηχανή (engine ή powerplant).  Ο μηχανισμός μετάδοσης της κίνησης (transmission), ο οποίος βρίσκεται κρυμμένος μέσα σε αλλά τμήματα και μεταφέρει την ισχύ από τη μηχανή και τη διαβιβάζει στον κύριο έλικα.  Ο κύριος έλικας (rotor), ο οποίος παρέχει τις αεροδυναμικές δυνάμεις χάρη στις οποίες το ελικόπτερο πετάει.  Ο μηχανισμός εξισορρόπησης (antitorque system) που θα αντισταθμίζει τη στρεπτική ροπή που δημιουργεί ο κύριος έλικας για να μην στριφογυρνά το ελικόπτερο.  Η βάση προσγείωσης, η οποία μπορεί να είναι βάση ολίσθησης (landing gear), ρόδες, σκι, ή επιπλέοντα σώματα.

20 Μια ομαδική εργασία των μαθητών της Δ΄ τάξης του Δ.Σ. Αφιδνών Εργάστηκαν: ( κατά αλφαβητική σειρά )  Αγκά Κριστίνα  Βασίλη Κωνσταντίνα  Γκιόλα Μανουέλ  Δήμας Νικόλαος  Κουράκλης Βασίλειος  Κρόκος Ιάσων  Κωστάκης Ματθαίος

21  Λεοντιάδης Ιωάννης  Μανιά Σταματία  Μανιάς Κωνσταντίνος  Μανουσογεωργάκης Χαράλαμπος  Μιχαλίδης Άγγελος  Μπελεχρής Θεόδωρος  Νέλι Άντζελα  Ντόστης Αναστάσιος

22  Παληός Φίλιππος-Αλέξανδρος  Πάντου Μαρία-Μαρκέλλα  Παπαδέας Αθανάσιος  Σινγκ Ικτζότ  Σινγκ Παραμγιότ  Σπυροπούλου Μαρίνα  Ταχτσίδης Σταύρος  Τίκος Δημήτριος- Σταύρος (Δασκάλα Δ΄ τάξης: Μοροσίδου Αλεξάνδρα)

23 Μη σταματάς ποτέ να ονειρεύεσαι!!!


Κατέβασμα ppt "Το όνειρο του άνθρωπου να πετάξει!  Η προσπάθεια του ανθρώπου να πετάξει στη μυθολογία.  Εξέλιξη και δημιουργία πτητικών μηχανών.  Αεροπλάνα  Ελικόπτερα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google