Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ) Λάμπρος Πόλκας –Μαρία Παλάσκα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ) Λάμπρος Πόλκας –Μαρία Παλάσκα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ) Λάμπρος Πόλκας –Μαρία Παλάσκα

2 Σύνδεση των μεθόδων προσέγγισης των αρχαίων κειμένων με τις θεωρίες μάθησης και τις ΤΠΕ. Συγκρίσεις-διαπιστώσεις

3 Page  3 Οι μέθοδοι προσέγγισης των αρχαιοελληνικών κειμένων

4 Page  4 Οι θεωρίες μάθησης Συμπεριφορισμό ς Οικοδομιστικές/ Γνωστικές θεωρίες Κοινωνικοπολιτισμικέ ς θεωρίες Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας Η γνώση ως σύστημα οικοδομείται με βάση την προϋπάρχουσα Ανακαλυπτική μάθηση (Bruner) Εξελιξη της ύλης σε βαθμίδες δυσκολίας Ζητούμενο η αναδόμηση της γνώσης με τη διαμεσολάβηση του δασκάλου Κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky Μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών (αναλογίες εγκεφάλου και μηχανών) «Εγκαθυδριμένη» μάθηση (Lave & Wenger) Κατανεμημένη γνώση Συνδετιστικές προσεγγίσεις της μάθησης Θεωρητικοί της δραστηριότητας (απόγονοι της θεωρίας του Vygotsky) Πολλαπλές επιλογές Μηχανιστική ανατροφοδότηση

5 Page  5 Θεωρίες μάθησης και λογισμικά εργαλεία Συμπεριφορισμό ς Οικοδομιστικές/ Γνωστικές θεωρίες Κοινωνικοπολιτισμικέ ς θεωρίες Λογισμικά Καθοδήγησης της διδασκαλίας & Πρακτικής και εξάσκησης Logo & Έμπειρα διδακτικά συστήματα Προσομοιώσεις (μικρόκοσμοι) Δίκτυα Περιβάλλοντα συνεργατικής μάθησης

6 Page  6 Η σύνδεση

7 Page  7  Διερεύνηση της δομής ενός λογισμικού από τη σειρά «Θύμησις» -Ποιες μέθοδοι προσέγγισης του αρχαιογνωστικού μαθήματος ευνοούνται; -Ποιες θεωρίες μάθησης υπόκεινται; -Σε ποια κατηγορία λογισμικού θα μπορούσε να ενταχθεί;  Διερεύνηση της δομής της «Πύλης για την ελληνική γλώσσα»Πύλης για την ελληνική γλώσσα» -Παρόμοια ερωτήματα  Διερεύνηση της δομής ενός αρχαιογνωστικού puzzleαρχαιογνωστικού puzzle -Παρόμοια ερωτήματα  Διερεύνηση της δομής ενός εννοιολογικού χάρτηεννοιολογικού χάρτη -Παρόμοια ερωτήματα Παραδείγματα / Δραστηριότητες

8 Ρόλοι – παραδοχές - αντιλήψεις δασκάλων και μαθητών για το μάθημα των «Αρχαίων» υπό το πρίσμα των ΤΠΕ

9 Page  9 Η σχέση δασκάλων και μαθητών με τα «Αρχαία» και τις ΤΠΕ καθορίζεται από το * Insert your footnote here 2. τί γίνεται στην πράξη; 1. τί λέγεται για τη σχέση αυτή; 3. τί και πώς θέλουμε να γίνεται στην πράξη; 4. τί μπορεί να γίνει στην πράξη;

10 Page  10  Το μάθημα των «Αρχαίων» μπορεί να απαλλαγεί από την «εσωστρέφειά» του & τον διδακτικό φορμαλισμό,  Με τις ΤΠΕ ευνοούνται οι: -Διερευνητικές προσεγγίσεις της αρχαιογνωστικής μάθησης -Παράδειγμα; -Ολιστικές και ενωτικές θεωρήσεις της αρχαιογνωσίας με την αρχαιογλωσσία -Παράδειγμα; -Διαλογικές / συνεργατικές και εμπράγματες διαδικασίες αρχαιογνωστικής μάθησης -Παράδειγμα; Οι λέξεις

11 Page  11  Έχουν γίνει αρκετά, αλλά είναι λίγα... -Λείπουν τα βασικά ηλεκτρονικά εργαλεία που είναι απαραίτητα στον κλασικό φιλόλογο, ώστε να γίνουν πράξη οι λέξεις -Παράδειγμα; -Η αρχαιογνωσία με τις ΤΠΕ δεν διαγράφει την «τυραννία του μόχθου», αλλά μπορεί και να την αυξάνει -Παράδειγμα; -«Το μέσον είναι το μήνυμα», δηλαδή αλλάζοντας εργαλεία δουλειάς αλλάζει και ο τρόπος που εργαζόμαστε -Παράδειγμα; -«Το μέσον είναι και δεν είναι το μήνυμα», επειδή χρειάζεται να έχουμε κάτι δημιουργικό να πούμε και να κάνουμε για τα «Αρχαία», προκειμένου να αλλάξει η φυσιογνωμία του μαθήματος προς το καλύτερο -Παράδειγμα; Τα γεγονότα

12 Page  12  Να ξανα-κάνουμε τους αρχαίους μοντέρνους -Σύνδεση με την σημερινή πραγματικότητα -Παράδειγμα; -Κριτική ανάγνωση του παρελθόντος -Παράδειγμα; -Ιστορικές, διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις -Παράδειγμα; Οι επιθυμίες...

13 Page  13  Καθορίζονται από -τη «ζήτηση» που έχει ο κλάδος των κλασικών σπουδών -Παράδειγμα; -Τις τεχνολογικές εξελίξεις -Παράδειγμα; -Τις επιλογές που ακολουθούνται στην εκπαιδευτική πολιτική -Παράδειγμα; -Τις ανάγκες του εκπαιδευτικού πλαισίου -Παράδειγμα; Οι δυνατότητες του μέσου

14 Σχέδια διδακτικών προτάσεων για την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία με τις ΤΠΕ

15 Page  15 Τα μέρη μιας διδακτικής πρότασης Θεματική ενότητα: περιεχόμενο ΣτόχοιΔραστηριότητεςΕργαλεία/ Λογισμικά Αξιολόγηση

16 Page  16 Σχέσεις των μερών μιας διδακτικής πρότασης Στόχοι Αξιολόγηση Θεματική ενότητα: Περιεχόμενο Εργαλεία / λογισμικά δραστηριότητες Χαρακτηριστικά μαθητών / εκπ. πλαισίου

17 Page  17 Τίτλος Θεματική ενότητα: Περιεχόμενο Χρονική κατανομή Περιεχόμενο Τα προοίμια της Ιλιάδας και της Οδύσσειας Σύγκριση των δύο προοιμίων Υποθέματα Τυπολογία και λειτουργία των δύο προοιμίων ΤάξηΑ & Β Γυμνασίου Δύο διδακτικές ώρες

18 Page  18 Γνωστικοί Στόχοι Παιδαγωγικοί Να γνωρίσουν οι μαθητές την τυπολογική ενότητα που συνέχει τα δύο ομηρικά προοίμια Να συνειδητοποιήσουν τις αναλογίες μέσα στις επιμέρους διαφορές ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική γλώσσα Να κατανοήσουν την πολύτροπη αναπαραστατική λειτουργία των αρχαίων κειμένων στην οθόνη του υπολογιστή Τεχνολογικοί

19 Page  19 Τί: περιγραφή Δραστηριότητες Πώς: εργαλεία / λογισμικά Στόχοι: παιδαγωγικοί Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις αναλογίες μέσα στις επιμέρους διαφορές ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική γλώσσα Με την καθοδήγηση του δασκάλου οι μαθητές εντοπίζουν και καταγράφουν στο φύλλο εργασίας λέξεις ή φράσεις των δύο αρχαίων προοιμίων, οι οποίες στα νέα ελληνικά μένουν αμετάφραστες ή ελαφρώς παραλλάσσονται Χρησιμοποιούν το λογισμικό Ομηρικά Έπη, όπου το κείμενο των δύο προοιμίων εμφανίζεται αντικριστά με τη νεοελληνική του απόδοση

20 Δημιουργία σεναρίου για την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία με τις ΤΠΕ

21 Page  21 Βασικές ενότητες ΙδέαΑνάλυσηΣτόχοιΔραστηριότη τες Διδακτικό υλικό/μέσα Αξιολόγηση

22 Page  22 Ερωτήματα Πώς θα εντάξω την ιδέα στον στόχο; Πώς θα οικειοποιηθεί την ιδέα ο μαθητής; Πώς θα υλοποιηθούν οι στόχοι και με ποια μέσα; ΙδέαΑνάλυσηΣτόχοιΔραστηριότη τες Διδακτικό υλικό/μέσα Αξιολόγηση

23 Page  23 Εμπλεκόμενοι ρόλοι στο σενάριο Τί θέλω και πώς θα διδάξω το σενάριο; ΚαθηγητήςΜαθητής Να καταγράψω πρώτα τη διδακτική ατζέντα Μετά να πω τί θα κάνει ο μαθητής Πώς θα ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του σεναρίου;

24 Page  24 Βασικά περιεχόμενα σεναρίου Διδακτικό αντικείμενο/ τάξη Διδακτικοί στόχοι Προβλεπόμενος χρόνος Σχέση με το πρόγραμμα σπουδών Προαπαιτούμενα Παιδαγωγικές αρχές και μέθοδος υλοποίησης Υλικό και λογισμικά εργαλεία Οργάνωση της τάξης / ομάδες / ρόλοι Πορεία δρστηριοτήτων Αξιολόγηση Προβλεπόμενος τόπος

25 Page  25 Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ


Κατέβασμα ppt "ΠΑΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ) Λάμπρος Πόλκας –Μαρία Παλάσκα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google