Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2014ntk 1 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Διδάσκων: Ν. ΚΟΥΣΟΥΛΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2014ntk 1 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Διδάσκων: Ν. ΚΟΥΣΟΥΛΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2014ntk 1 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Διδάσκων: Ν. ΚΟΥΣΟΥΛΑΣ

2 2014ntk 2

3 3

4 4 ΕΔΩ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ: ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ TΗN ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) TΗN ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

5 2014ntk 5 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

6 2014ntk 6 «…το επάγγελμα του μηχανικού είναι ποταπό και αχρείο, καθώς και κάθε είδους τέχνη που στόχο έχει τη χρησιμότητα και το κέρδος…» Αρχιμήδης Δε φύτρωσε χειρότερη καμιά εφεύρεση στον κόσμο σαν το χρήμα. Σοφοκλής [Αντιγόνη]

7 2014ntk 7 Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ  Engineer (Ingénieur, Ingenieur)   Μηχανική;;;  Engineering Μηχανική;;;  Engineering Επιστήμη τού Μηχανικού

8 2014ntk ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ Η «Επιστήμη τού Μηχανικού» εμπεριέχει την ανάπτυξη, παροχή και συντήρηση υποδομών, αγαθών και υπηρεσιών για τη βιομηχανία και την κοινωνία γενικότερα. Η «Επιστήμη τού Μηχανικού» εμπεριέχει την ανάπτυξη, παροχή και συντήρηση υποδομών, αγαθών και υπηρεσιών για τη βιομηχανία και την κοινωνία γενικότερα. Η δημιουργική επίλυση προβλημάτων και ο σχεδιασμός τεχνολογικών αντικειμένων θεωρούνται ο πυρήνας τής «Επιστήμης τού Μηχανικού» αλλά το εύρος των δραστηριοτήτων είναι πολύ μεγαλύτερο. Η δημιουργική επίλυση προβλημάτων και ο σχεδιασμός τεχνολογικών αντικειμένων θεωρούνται ο πυρήνας τής «Επιστήμης τού Μηχανικού» αλλά το εύρος των δραστηριοτήτων είναι πολύ μεγαλύτερο. 8

9 2014ntk Επιστήμη τού Μηχανικού: Η επιστήμη τής λύσης τεχνικών προβλημάτων Ανάλυση Ανάλυση Σχεδιασμός Σχεδιασμός Προγραμματισμός (διαδικασιών) Προγραμματισμός (διαδικασιών) Κατασκευή-Υλοποίηση Κατασκευή-Υλοποίηση Διοίκηση/Διαχείριση Διοίκηση/Διαχείριση 9

10 2014ntk 10 Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Εφαρμοσμένη επιστήμη Η ΒΑΣΗ: Μαθηματικά και Φυσική Η ΒΑΣΗ: Μαθηματικά και Φυσική ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ –Γνώση του αντικειμένου –Χρόνος –Κόστος –Διοικητική (είσοδος υψηλά στην ιεραρχία τής παραγωγής) ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ + ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ + ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Βελτίωσέ το! ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Βελτίωσέ το!

11 2014ntk ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ;ΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ; ΑκρίβειαΠαραδοχές ΒεβαιότηταΠροσέγγιση («στο περίπου») ΕπαναληψιμότηταΑνιχνευσιμότητα και επαλήθευση Έλεγχο του πειράματοςΒασικός σχεδιασμός— Πρωτότυπο ΦαινόμεναΣυνοριακές συνθήκες ΧρηματοδότησηΠωλήσεις 11

12 2014ntk ΔΙΑΦΟΡΕΣ… Ένας καλός επιστήμονας έχει πρωτότυπες ιδέες, ενώ Ένας καλός επιστήμονας έχει πρωτότυπες ιδέες, ενώ Ένας καλός μηχανικός σχεδιάζει κάτι που δουλεύει ικανοποιητικά με όσο το δυνατό λιγότερες πρωτότυπες ιδέες Ένας καλός μηχανικός σχεδιάζει κάτι που δουλεύει ικανοποιητικά με όσο το δυνατό λιγότερες πρωτότυπες ιδέες Ο μηχανικός, αντίθετα με τον τεχνικό, έχει την ικανότητα να υπολογίζει (και γι’ αυτό μπορεί να αναλύει, να προβλέπει και να έχει ποιοτική ενόραση) 12

13 2014ntk ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ; Γνώση του αντικειμένου Γνώση του αντικειμένου Διαχείριση του κόστους Διαχείριση του κόστους Διαχείριση του χρόνου Διαχείριση του χρόνου Επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων Επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων Διαβεβαίωση ποιότητας Διαβεβαίωση ποιότητας Πρόβλεψη και αποφυγή αστοχιών Πρόβλεψη και αποφυγή αστοχιών 13

14 2014ntk ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ; Ικανότητα και προθυμία για την απόκτηση γνώσεων Ικανότητα και προθυμία για την απόκτηση γνώσεων Συγκροτημένη γνώση των φυσικών επιστημών Συγκροτημένη γνώση των φυσικών επιστημών Καλή γνώση τού εξειδικευμένου αντικειμένου Καλή γνώση τού εξειδικευμένου αντικειμένου Αφοσίωση στην ποιότητα Αφοσίωση στην ποιότητα Ικανότητα εργασίας με άλλους σαν ομάδα Ικανότητα εργασίας με άλλους σαν ομάδα Ικανότητες επικοινωνίας Ικανότητες επικοινωνίας Επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα Επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα Ικανότητα αντιμετώπισης του αβέβαιου και του αμφίβολου Ικανότητα αντιμετώπισης του αβέβαιου και του αμφίβολου Κοινή λογική, δημιουργικότητα και φαντασία Κοινή λογική, δημιουργικότητα και φαντασία 14

15 2014ntk 15 Τι ζητάει η αγορά;

16 2014ntk 16 ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ/ΠΤΥΧΙΟ Η αβεβαιότητα των σπουδών Η αβεβαιότητα των σπουδών –Τεχνολογικά θέματα –Επαγγελματικά θέματα –Κοινωνικά θέματα Τίποτα δεν μένει σταθερό ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΕ!!!... ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΕ!!!... … κι έχετε πάντα έτοιμο στο συρτάρι σας ένα ενημερωμένο και όσο το δυνατόν καλύτερο βιογραφικό! … κι έχετε πάντα έτοιμο στο συρτάρι σας ένα ενημερωμένο και όσο το δυνατόν καλύτερο βιογραφικό!

17 2014ntk 17 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

18 2014ntk 18 ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Πρόγραμμα σπουδών MASTER’S Πρόγραμμα σπουδών MASTER’S –3ετής βασικός κύκλος –2ετής εξειδίκευση σε Κύκλο Σπουδών (πρ. Τομέας) ΤΕΛΙΚΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: ΤΕΛΙΚΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: –ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ –ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ (ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ) ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ (ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΕΣΕΙΣ)

19 2014ntk 19 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ Συστήματα που παράγουν, μεταφέρουν, επεξεργάζονται και μετρούν ηλεκτρικά σήματα Συστήματα που παράγουν, μεταφέρουν, επεξεργάζονται και μετρούν ηλεκτρικά σήματα Ηλεκτρολογικά συστήματα εμφανίζονται παντού και σε κάθε δραστηριότητα της σύγχρονης ζωής [στον Δυτικό πολιτισμό] Ηλεκτρολογικά συστήματα εμφανίζονται παντού και σε κάθε δραστηριότητα της σύγχρονης ζωής [στον Δυτικό πολιτισμό]

20 2014ntk 20 ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ Κοινός παράγοντας: υλοποίηση κυρίως με ηλεκτρικά κυκλώματα

21 2014ntk 2007ntk 21

22 2014ntk 22

23 2014ntk 23 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

24 2014ntk 24

25 2014ntk 25 Τι είναι ηλεκτρικό κύκλωμα; Μια συλλογή από φυσικά ηλεκτρικά στοιχεία διασυνδεμένα μεταξύ τους, π.χ. μπαταρία, πυκνωτές, μετασχηματιστές, μοτέρ, τρανζίστορ, και σύρματα/καλώδια. Μια συλλογή από φυσικά ηλεκτρικά στοιχεία διασυνδεμένα μεταξύ τους, π.χ. μπαταρία, πυκνωτές, μετασχηματιστές, μοτέρ, τρανζίστορ, και σύρματα/καλώδια. Ποιά είναι η σχέση μεταξύ των δυο «κυκλωμάτων» που είδαμε και ποιά η σχέση τους με αυτά που θα μελετήσουμε; Ποιά είναι η σχέση μεταξύ των δυο «κυκλωμάτων» που είδαμε και ποιά η σχέση τους με αυτά που θα μελετήσουμε; Το σχήμα αντιστοιχεί σε μια απεικόνιση- μοντέλο τής πραγματικότητας (δηλαδή των πραγματικών στοιχείων). Το σχήμα αντιστοιχεί σε μια απεικόνιση- μοντέλο τής πραγματικότητας (δηλαδή των πραγματικών στοιχείων).

26 2014ntk 26 Τι είναι ηλεκτρικό κύκλωμα; Τα στοιχεία αυτά μπορούν να αντιστοιχιστούν σε μαθηματικά μοντέλα μέσω των οποίων μπορούμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις σχετικές με τη συμπεριφορά τού πραγματικού κυκλώματος. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να αντιστοιχιστούν σε μαθηματικά μοντέλα μέσω των οποίων μπορούμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις σχετικές με τη συμπεριφορά τού πραγματικού κυκλώματος. Η ανάλυση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων είναι το κλειδί για όλες τις υποπεριοχές τής Ηλεκτρολογίας. Η ανάλυση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων είναι το κλειδί για όλες τις υποπεριοχές τής Ηλεκτρολογίας. Στα πλαίσια του μαθήματος, «ηλεκτρικό κύκλωμα» θα σημαίνει το μοντέλο. Στα πλαίσια του μαθήματος, «ηλεκτρικό κύκλωμα» θα σημαίνει το μοντέλο. –Η μελέτη των ηλεκτρικών κυκλωμάτων είναι αντικείμενο της Θεωρίας Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων… …που είναι εξειδίκευση της ηλεκτρομαγνητικής θεωρίας (ηλεκτρομαγνητικού πεδίου) τής Φυσικής

27 2014ntk 27 ΔΟΜΗ Θεωρία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου (μελέτη στατικών και κινουμένων ηλεκτρικών φορτίων) (μελέτη στατικών και κινουμένων ηλεκτρικών φορτίων) Θεωρία κυκλωμάτων Θεωρία κυκλωμάτων Θεωρία σημάτων και συστημάτων Θεωρία σημάτων και συστημάτων Οι βάσεις τής σύγχρονης ηλεκτρολογίας Οι βάσεις τής σύγχρονης ηλεκτρολογίας

28 2014ntk 28 ΕΡΩΤΗΣΗ Πώς μπορεί να οργανωθεί η μελέτη των ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε μια γενική βάση; ΕΡΩΤΗΣΗ Πώς μπορεί να οργανωθεί η μελέτη των ηλεκτρικών κυκλωμάτων σε μια γενική βάση; ΑΠΑΝΤΗΣΗ Με τη βοήθεια της (μαθηματικής) θεωρίας συστημάτων ΑΠΑΝΤΗΣΗ Με τη βοήθεια της (μαθηματικής) θεωρίας συστημάτων Από τον Θαλή στον N. Tesla με τη βοήθεια του J. C. Maxwell και του H. Poincaré Το μαύρο κουτί με είσοδο και έξοδο Το μαύρο κουτί με είσοδο και έξοδο ΜΟΝΤΕΛΟ-ΠΡΟΤΥΠΟ-ΟΜΟΙΩΜΑ ΜΟΝΤΕΛΟ-ΠΡΟΤΥΠΟ-ΟΜΟΙΩΜΑ

29 2014ntk 29 ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ ΕίσοδοςΈξοδος Είσοδος Έξοδος

30 2014ntk 30 ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ--Παράδειγμα Είσοδοι Έξοδοςαβ α+β

31 2014ntk 31 ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ… …ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΑΥΡΟ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ

32 2014ntk 32 ΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ; Απαιτούμενο υπόβαθρο για τη μελέτη: Μαθηματικά Μαθηματικά Γραμμική άλγεβρα Γραμμική άλγεβρα Συνήθεις διαφορικές εξισώσεις Συνήθεις διαφορικές εξισώσεις [Μετασχηματισμοί Laplace και Fourier] [Μετασχηματισμοί Laplace και Fourier] Σύστημα μετρήσεων Σύστημα μετρήσεων Ηλεκτρικό ρεύμα [Α], Χρόνος [s] Ηλεκτρικό ρεύμα [Α], Χρόνος [s] Παράγωγα (μήκος, μάζα, συχνότητα, ισχύς, ηλεκ. αντίσταση, ηλεκ. χωρητικότητα, κλπ.) Παράγωγα (μήκος, μάζα, συχνότητα, ισχύς, ηλεκ. αντίσταση, ηλεκ. χωρητικότητα, κλπ.)

33 2014ntk 33 ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

34 2014ntk 34 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ Ηλεκτρικά Κυκλώματα Και Μετρήσεις [εισαγωγή] Ηλεκτρικά Κυκλώματα Και Μετρήσεις [εισαγωγή] Θεωρία Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων [γενική θεωρία] Θεωρία Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων [γενική θεωρία] Ανάλυση Κυκλωμάτων Ισχύος [εξειδίκευση ] Ανάλυση Κυκλωμάτων Ισχύος [εξειδίκευση ]

35 2014ntk Ν Ε Α Κ Α Τ Α Σ Τ Α Σ Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ (3  13) ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ (3  13) ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ (1  13) ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ (1  13) Στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε κυρίως στα Κυκλώματα… …αλλά μην αγνοήσετε τις Μετρήσεις! 35

36 2014ntk 36 Ηλεκτρικά Κυκλώματα Και Μετρήσεις Βασικότερη γνώση για τον ηλεκτρολόγο μηχανικό Βασικότερη γνώση για τον ηλεκτρολόγο μηχανικό Εισαγωγικό αλλά όχι μόνο Εισαγωγικό αλλά όχι μόνο Προετοιμασία για ανώτερο επίπεδο Προετοιμασία για ανώτερο επίπεδο Απλό αλλά απαιτητικό λόγω νέων εννοιών και τεχνικών επίλυσης... Απλό αλλά απαιτητικό λόγω νέων εννοιών και τεχνικών επίλυσης......και διότι το παραμικρό λάθος αλλοιώνει ανεπανόρθωτα το αποτέλεσμα...και διότι το παραμικρό λάθος αλλοιώνει ανεπανόρθωτα το αποτέλεσμα Η χρησιμότητά του έχει ημερομηνία λήξης!!! Η χρησιμότητά του έχει ημερομηνία λήξης!!!

37 2014ntk 37 ΥΛΗ ΥΛΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

38 2014ntk 38 ΥΛΗ Απλά στοιχεία κυκλωμάτων Απλά στοιχεία κυκλωμάτων Σήματα Σήματα Απλοί συνδυασμοί πολύ απλών στοιχείων Απλοί συνδυασμοί πολύ απλών στοιχείων –Μέθοδοι ανάλυσης σύνθετων συνδυασμών πολύ απλών στοιχείων Απλοί συνδυασμοί λιγότερο απλών στοιχείων (πυκνωτή, πηνίου) Απλοί συνδυασμοί λιγότερο απλών στοιχείων (πυκνωτή, πηνίου) Αντίδραση κυκλωμάτων σε εξωτερικά σήματα— Πλήρης ανάλυση Αντίδραση κυκλωμάτων σε εξωτερικά σήματα— Πλήρης ανάλυση –Μέθοδοι ανάλυσης απλών συνδυασμών –Μέθοδοι ανάλυσης σύνθετων συνδυασμών Αντίδραση κυκλωμάτων σε ειδικά σήματα—Μόνιμη κατάσταση Αντίδραση κυκλωμάτων σε ειδικά σήματα—Μόνιμη κατάσταση –Μέθοδοι ανάλυσης απλών και σύνθετων συνδυασμών

39 39

40 2014ntk 40 ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Ανάλυση κυκλωμάτων ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΛΛΗΨΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΤΟΧΟΣ Βελτίωση

41 2014ntk ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Βασικές αρχές Βασικές αρχές Όργανα μετρήσεων Όργανα μετρήσεων Τεχνικές μετρήσεων Τεχνικές μετρήσεων Σφάλματα Σφάλματα Συστήματα μετρήσεων Συστήματα μετρήσεων 41

42 2014ntk 42 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ [ΕΛΛΗΝΙΚΗ] Ν. Μάργαρης, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, Ν. Μάργαρης, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη,  + ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ  + ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ (δύο τόμοι) C. K. Alexander and M. Sadiku, Εισαγωγή στα Ηλεκτρικά Κυκλώματα, 4 η Έκδ., Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, C. K. Alexander and M. Sadiku, Εισαγωγή στα Ηλεκτρικά Κυκλώματα, 4 η Έκδ., Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, Ν. Παπαμάρκου, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων Ν. Παπαμάρκου, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων   + ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (δύο τόμοι) Hayt & Kemmerly, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, 4η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, Hayt & Kemmerly, Ανάλυση Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων, 4η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη,   + ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

43 2014ntk ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ [ΑΓΓΛΙΚΗ] James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Electric Circuits (9 th edition), Addison Wesley Publishing Co., James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Electric Circuits (9 th edition), Addison Wesley Publishing Co., C. K. Alexander and M. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits, 5 th Ed., C. K. Alexander and M. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits, 5 th Ed., James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Using Computer Tools for Electric Circuits (6 th edition), Addison-Wesley Publishing Co., James W. Nilsson and Susan A. Riedel, Using Computer Tools for Electric Circuits (6 th edition), Addison-Wesley Publishing Co., Norman Balabanian, Electric Circuits, McGraw Hill, New York, NY, Norman Balabanian, Electric Circuits, McGraw Hill, New York, NY, C. A. Desoer, and E. S. Kuh, Basic Circuit Theory, McGraw-Hill, NY, C. A. Desoer, and E. S. Kuh, Basic Circuit Theory, McGraw-Hill, NY, L. O. Chua, C. A. Desoer, and E. S. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw-Hill, NY, 1987 (out of print). L. O. Chua, C. A. Desoer, and E. S. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw-Hill, NY, 1987 (out of print). +Web: κλπ. 43

44 2014ntk 44

45 2014ntk 45 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  Richard M. White and Roger W. Doering, Electrical Engineering Uncovered, 2/e, Prentice Hall, Englewood, Cliffs, NJ,  Richard M. White and Roger W. Doering, Electrical Engineering Uncovered, 2/e, Prentice Hall, Englewood, Cliffs, NJ,  Donald Fink & Wayne Beaty, Standard Handbook for Electrical Engineers, 13th Edition, McGraw-Hill, New York, 1994 (2240 pages).  Donald Fink & Wayne Beaty, Standard Handbook for Electrical Engineers, 13th Edition, McGraw-Hill, New York, 1994 (2240 pages).  Δ. Γ. Τσαούσης, Εισαγωγή στις Πανεπιστημιακές Σπουδές, Gutenberg, Αθήνα,  Δ. Γ. Τσαούσης, Εισαγωγή στις Πανεπιστημιακές Σπουδές, Gutenberg, Αθήνα, 1996.

46 2014ntk 46 ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Προβλήματα που λύνονται στην αίθουσα Προβλήματα που λύνονται στην αίθουσα Προβλήματα με τελικές απαντήσεις Προβλήματα με τελικές απαντήσεις Προβλήματα με λύσεις στο Διαδίκτυο Προβλήματα με λύσεις στο Διαδίκτυο Λύσεις προβλημάτων «βιβλίου» Λύσεις προβλημάτων «βιβλίου» (από Εκδόσεις Τζιόλα) (από Εκδόσεις Τζιόλα) Βιβλία από την αγορά Βιβλία από την αγορά

47 2014ntk 47 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Εμπέδωση των θεωρητικών εννοιών και των τεχνικών Εμπέδωση των θεωρητικών εννοιών και των τεχνικών Εξοικείωση με ένα εξαιρετικά σημαντικό τμήμα τής δουλειάς μας Εξοικείωση με ένα εξαιρετικά σημαντικό τμήμα τής δουλειάς μας –(η άγνοια μπορεί να μάς εκθέσει ανεπανόρθωτα) Υλικό εργαστ. ασκήσεων από το Διαδίκτυο Υλικό εργαστ. ασκήσεων από το Διαδίκτυο Κανονισμός εργαστηρίου Κανονισμός εργαστηρίου –20% βαθμού –Η παρουσία απολύτως απαραίτητη

48 2014ntk 48 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-Δεδομένα Οι εξετάσεις προκαλούν άγχος και απαιτούν χρόνο για προετοιμασία, άρα δεν είναι ευχάριστες Οι εξετάσεις προκαλούν άγχος και απαιτούν χρόνο για προετοιμασία, άρα δεν είναι ευχάριστες Η διόρθωση 200+ γραπτών, πολλών με απαίσια γράμματα, χωρίς εξηγήσεις και με θολή ανάπτυξη ΔΕΝ είναι ευχάριστη στον διδάσκοντα Η διόρθωση 200+ γραπτών, πολλών με απαίσια γράμματα, χωρίς εξηγήσεις και με θολή ανάπτυξη ΔΕΝ είναι ευχάριστη στον διδάσκοντα Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ακόμα καλύτερος τρόπος για να διαπιστωθεί Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ακόμα καλύτερος τρόπος για να διαπιστωθεί –η κατανόηση της ύλης –η εμπέδωση των βασικών εννοιών –η γνώση των βασικών τεχνικών –η ικανότητα εξαγωγής σωστών αποτελεσμάτων

49 2014ntk 49 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  Αναγκαίο κακό  Αναγκαίο κακό Το τέλειο γραπτό και η λευκή κόλλα είναι τα πιο επιθυμητά (ελάχιστος και μηδενικός χρόνος, αντίστοιχα) Το τέλειο γραπτό και η λευκή κόλλα είναι τα πιο επιθυμητά (ελάχιστος και μηδενικός χρόνος, αντίστοιχα) Η συνειδητή επιζήτηση της λευκής κόλλας από τον διδάσκοντα είναι ανεύθυνη και αντιπαραγωγική Η συνειδητή επιζήτηση της λευκής κόλλας από τον διδάσκοντα είναι ανεύθυνη και αντιπαραγωγική Υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση ότι το τέλειο γραπτό είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση Υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση ότι το τέλειο γραπτό είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση

50 2014ntk 50 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Κάλυψη όλης τής ύλης Κάλυψη όλης τής ύλης Ίδιου τύπου θέματα (έλεγχος βασικών γνώσεων) Ίδιου τύπου θέματα (έλεγχος βασικών γνώσεων) Προβλήματα παρόμοια με των φροντιστηρίων Προβλήματα παρόμοια με των φροντιστηρίων ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ –Σημασία και στο σωστό και ελεγμένο αποτέλεσμα –Σοβαρότατα σφάλματα ακυρώνουν ένα σωστό κατά τα άλλα θέμα («7 ολέθρια σφάλματα») –Υποχρεωτικά θέματα –Αν δείξετε έστω και χλιαρό ενδιαφέρον θα δυσκολευτείτε να πάρετε κάτω από 8. –Σκεφτείτε λίγο τι σημαίνει το «5»

51 2014ntk 51 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Τι σημαίνει «5»; Θα ήσασταν ευχαριστημένοι αν: Ο γιατρός που σάς θεραπεύει έχει πτυχίο με 5,2; Ο γιατρός που σάς θεραπεύει έχει πτυχίο με 5,2; Ο δικηγόρος που σάς υπερασπίζεται έχει πτυχίο με 5,1; Ο δικηγόρος που σάς υπερασπίζεται έχει πτυχίο με 5,1; Ο οικονομικός διευθυντής τής εταιρίας (σας) έχει πτυχίο με 5; Ο οικονομικός διευθυντής τής εταιρίας (σας) έχει πτυχίο με 5;

52 2014ntk 52 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ «5» (που συχνά είναι 4 ή 3,5) σημαίνει ότι: Υπάρχει παντελής έλλειψη γνώσεων σε έναν ή περισσότερους τομείς γνώσης Υπάρχει παντελής έλλειψη γνώσεων σε έναν ή περισσότερους τομείς γνώσης Υπάρχει μερική έλλειψη γνώσεων σε όλους τους τομείς γνώσης Υπάρχει μερική έλλειψη γνώσεων σε όλους τους τομείς γνώσης Τάση για σοβαρά σφάλματα Τάση για σοβαρά σφάλματα

53 2014ntk 53 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ--ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Μπορείτε να πάρετε μεγάλο βαθμό αν Μπορείτε να πάρετε μεγάλο βαθμό αν –Μελετάτε σωστά –Εξασκηθείτε σωστά (αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε «στρατηγικά» τη λύση, συνηθίστε να επαληθεύετε τα σημαντικά ενδιάμεσα αποτελέσματα, βρείτε τον ρυθμό σας, ανεβάστε το επίπεδό σας αν χρειάζεται) –«Κατεβείτε» στην εξέταση ξεκούραστοι, με αυτοπεποίθηση (που χτίζεται μόνο με αρκετή εξάσκηση) και δουλέψτε συγκεντρωμένα Ζητάτε βοήθεια και υποστήριξη (την έχετε ήδη πληρώσει!) Ζητάτε βοήθεια και υποστήριξη (την έχετε ήδη πληρώσει!)

54 2014ntk 54 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Φροντιστήρια από την 3 η εβδομάδα Φροντιστήρια από την 3 η εβδομάδα Παρασκευή 9-11 Ώρες επαφής: 9-12: 00 Ώρες επαφής: 9-12:

55 2014ntk 55 ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΗ (2009) ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ (Τ.Ε.Ε.) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ / ΝΕΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ / ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

56 2014ntk ipod Generation precaire Generation precaire Generation praktikum Generation praktikum Mileuristas Mileuristas ipod ipod –insecure –pressurised –over-taxed –debt-ridden 56

57 2014ntk Ο ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ (+Η/Υ) ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟΝ 21 ο ΑΙΩΝΑ Ποιο θα μπορούσε να ήταν το σύμβολο του ηλεκτρολόγου/ΗΥ μηχανικού; Ποιο θα μπορούσε να ήταν το σύμβολο του ηλεκτρολόγου/ΗΥ μηχανικού; 57

58 2014ntk ΤΟ ΚΟΥΜΠΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΟΝΕΙΡΑ! Καλύτερη υγεία, καλύτερη παιδεία, καλύτερη διασκέδαση, …ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ! = Υψηλή τεχνολογία = Υψηλή τεχνολογία 58 Αλλά είναι η υψηλή τεχνολογία η απάντηση για όλα τα προβλήματα;;;

59 2014ntk Η ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ: Για πρώτη φορά στην Ιστορία, η βελτίωση των συνθηκών ζωής δεν έχει επιφέρει και αντίστοιχη βελτίωση στις οικονομικές συνθήκες της διαβίωσης «των πολλών» (εμάς δηλαδή). Για πρώτη φορά στην Ιστορία, η βελτίωση των συνθηκών ζωής δεν έχει επιφέρει και αντίστοιχη βελτίωση στις οικονομικές συνθήκες της διαβίωσης «των πολλών» (εμάς δηλαδή). Αντίθετα, έχει ευνοηθεί η δημιουργία των υπερυπερπλουσίων που αυξάνουν το μερίδιό τους στον διαθέσιμο πλούτο την ώρα που η μεσαία τάξη συρρικνώνεται. Αντίθετα, έχει ευνοηθεί η δημιουργία των υπερυπερπλουσίων που αυξάνουν το μερίδιό τους στον διαθέσιμο πλούτο την ώρα που η μεσαία τάξη συρρικνώνεται. 59

60 2014ntk World Wealth Report The number of people in the world with more than $1 million to invest soared to a record of 12 million in 2012, a 9.2 percent increase over The aggregate wealth of this group hit a new high, too — $46.2 trillion — a 10 percent increase over the previous year. December 2010 total (M2): December 2010 total (M2): U.S. $55 trillion U.S. $55 trillion [source: Hewitt] (Mike Hewitt, editor of the economics blog DollarDaze.com) : Hewitt: Hewitt 60

61 2014ntk ΓΙΑΤΙ;;; “We are increasingly becoming a ‘winner- take-all’ economy” Alan KruegerAlan Krueger, Princeton economist 61

62 2014ntk The classic free-market capitalist answer to this has been, “So what?” Και στο κάτω-κάτω αυτοί οι άνθρωποι ξεκίνησαν από το μηδέν, μπορεί να πείνασαν στην πορεία, και έχουν κάνει τη ζωή μας καλύτερη. Βέβαια, υπάρχουν κι άλλοι (τα χρηματοοικονομικά κυκλώματα) που μας έχουν καταστρέψει… 62

63 2014ntk International Labor Organization (ΟΗΕ) 2012/13 Global Wage Report : …a world trend of a decreasing workers’ share in the national income. That is true even in China, where wages are rising fast but gross domestic product is growing even more strongly. Πιο ανησυχητικό είναι το ότι η παραγωγικότητα (αυτό που κάνει τη ζωή όλων καλύτερη) δεν επηρεάζει πια πολύ τους μισθούς. Στις ΗΠΑ, σε μη αγροτικές εργασίες, η παραγωγικότητα αυξήθηκε 85% από το 1980, όμως οι πραγματικοί μισθοί αυξήθηκαν 35%. Στη Γερμανία τα τελευταία 20 χρόνια, η παραγωγικότητα αυξήθηκε 25%, όμως οι πραγματικοί μισθοί έμειναν στάσιμοι. 63

64 2014ntk ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ; Ανισότητα στο εισόδημα = ανισότητα στις ευκαιρίες και τις δυνατότητες Ανισότητα στο εισόδημα = ανισότητα στις ευκαιρίες και τις δυνατότητες Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να «ανέλθεις κοινωνικά» και πολύ πιο εύκολο να κατέβεις μερικά σκαλιά στην οικονομική και φυσικά την κοινωνική διαστρωμάτωση Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να «ανέλθεις κοινωνικά» και πολύ πιο εύκολο να κατέβεις μερικά σκαλιά στην οικονομική και φυσικά την κοινωνική διαστρωμάτωση Συρρίκνωση της μεσαίας τάξης Συρρίκνωση της μεσαίας τάξης Η δημοκρατία αντικαθίσταται βαθμιαία από ολιγαρχία Η δημοκρατία αντικαθίσταται βαθμιαία από ολιγαρχία Οι κοινωνικές εντάσεις είναι βέβαιες Οι κοινωνικές εντάσεις είναι βέβαιες 64

65 2014ntk ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: 65

66 2014ntk ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ O αλυσοδεμένος ελέφαντας 66

67 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Ο ελέφαντας: Ο ελέφαντας: Ένα θεόρατο ζώο με τεράστιο βάρος (6 t), όγκο και δύναμη, που μπορεί να ξεριζώνει δέντρα με μια κίνηση ΔΥΝΑΜΗ: 1 ελέφαντας = 6 άλογα = 50 άνθρωποι 67

68 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας ΣΡΙ ΛΑΝΚΑ

69 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας …αλλά και να μάς διασκεδάζει με κομψές κινήσεις 69

70 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Μετά τη δουλειά ή την παράσταση: 70

71 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος με μια αλυσίδα ή ένα απλό σκοινί μπορεί και κρατάει ένα πανίσχυρο ζώο που θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει. ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ;;;; 71

72 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Απάντηση: Ο ελέφαντας δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σ’ ένα παρόμοιο πάσσαλο από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός. Το ελεφαντάκι είχε σπρώξει, τραβήξει και ιδρώσει πασχίζοντας να λευτερωθεί αλλά δεν τα είχε καταφέρει, γιατί το σκοινί και ο πάσσαλος ήταν πολύ γερά για τις δυνάμεις του. Την επόμενη μέρα θα προσπαθούσε ξανά, και τη μεθεπόμενη το ίδιο... …Ώσπου μια μέρα, θα παραδεχόταν την αδυναμία του και θα υποτασσόταν στη μοίρα του. 72

73 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Αυτός ο πανίσχυρος και θεόρατος ελέφαντας δεν φεύγει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί. Η ανάμνηση της αδυναμίας που ένιωσε λίγο μετά τη γέννησή του είναι χαραγμένη στη μνήμη του. Και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν αμφισβήτησε ξανά αυτή την ανάμνηση. 73

74 2014ntk O αλυσοδεμένος ελέφαντας Όλοι είμαστε λίγο-πολύ σαν τον εξημερωμένο ελέφαντα: Ενώ έχουμε τεράστιες δυνάμεις και μπορούμε να καταφέρουμε οτιδήποτε, περιδιαβαίνουμε τον κόσμο δεμένοι σε εκατοντάδες πασσάλους που μάς στερούν την ελευθερία (συμπεριλαμβανομένων των «έτοιμων» λύσεων και απαντήσεων σε τεχνικά προβλήματα). Ας αφήσουμε λοιπόν τον εαυτό μας ελεύθερο να ξανασκέφτεται τα πάντα και ας πιστέψουμε στις δυνάμεις μας! 74

75 2014ntk 75 ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΦΤΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ!!


Κατέβασμα ppt "2014ntk 1 ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ Διδάσκων: Ν. ΚΟΥΣΟΥΛΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google