Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

2 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.2 Κεφάλαιο 4 ο : Η Ψηφιακή Επιχείρηση: Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο Στόχοι του 4 ου Κεφαλαίου: 1.Πώς η τεχνολογία του Internet άλλαξε τις προτάσεις αξίας και τα επιχειρηματικά μοντέλα; 2.Τι είναι ηλεκτρονικό εμπόριο; Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε το καταναλωτικό λιανικό εμπόριο και τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων; 3.Ποια είναι τα κύρια συστήματα πληρωμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο; 4.Πώς μπορεί η τεχνολογία του Internet να διευκολύνει τη διαχείριση και το συντονισμό των εσωτερικών και των διεπιχειρησιακών επιχειρηματικών διεργασιών; 5.Ποιες είναι οι βασικές διοικητικές και οργανωσιακές προκλήσεις που τίθενται από το ηλεκτρονικό επιχειρείν και το ηλεκτρονικό εμπόριο;

3 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.3 To Internet: Μετατρέπεται με ταχείς ρυθμούς στην κατ’ εξοχήν υποδομή για Ηλεκτρονικό Εμπόριο Οικουμενικό και εύχρηστο σύνολο τεχνολογιών και προτύπων Οι τοποθεσίες Ιστού είναι διαθέσιμες 24 ώρες την ημέρα Επεκτείνει τους διαύλους διανομών Μειώνει το κόστος συναλλαγών Μειώνει τα κόστη για δραστηριότητες συντονισμού

4 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.4 Στο παρελθόν: Οι πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες συνδέονται με τη φυσική αλυσίδα αξίας Σήμερα: Η πληροφορία έχει αποδεσμευθεί από την παραδοσιακή αλυσίδα αξίας –Αλλαγή επιχειρηματικών μοντέλων –Δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

5 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.5 Ασυμμετρία πληροφόρησης Η κατάσταση κατά την οποία τα συναλλασσόμενα μέρη δεν έχουν την ίδια πληροφόρηση. Η διαπραγματευτική ισχύς του μέρους που γνωρίζει σημαντικές πληροφορίες για τη συναλλαγή είναι μεγαλύτερη. Τo Internet μειώνει την ασυμμετρία στην πληροφόρηση. Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

6 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.6 Νέα επιχειρηματικά μοντέλα Πλούτος και εμβέλεια πληροφορίας Σε σχέση με τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα, το Internet επιτρέπει τη διεύρυνση του πλούτου και της εμβέλειας της πληροφορίας.

7 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.7 Επιχειρηματικά Μοντέλα που βασίζονται στο Internet Εικονικό κατάστημα: Απευθείας πώληση φυσικών προϊόντων σε πελάτες (άτομα ή επιχειρήσεις). Διαμεσολαβητής Πληροφοριών: Προσφέρει πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τις τιμές των προϊόντων. Έχει έσοδα από διαφημίσεις και από την κατεύθυνση πελατών σε επιχειρήσεις. Διαμεσολαβητής Συναλλαγών: Εκτελεί ηλεκτρονικές συναλλαγές και αμείβεται για αυτό. Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

8 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.8 Επιχειρηματικά Μοντέλα που βασίζονται στο Internet Ηλεκτρονική (ή δικτυακή) αγορά: Παρέχει το (ψηφιακό) περιβάλλον που χρησιμοποιούν οι πωλητές και οι αγοραστές συναλλάσσονται. Πάροχος περιεχομένου: Πώληση ψηφιακού περιεχομένου Πάροχος διαδικτυακών υπηρεσιών: Προσφέρει υπηρεσίες διαδικτύου και κερδίζει από τέλη, συνδρομές, διαφημίσεις, συλλογή στοιχείων μάρκετινγκ για τους πελάτες. Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

9 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.9 Επιχειρηματικά Μοντέλα που βασίζονται στο Internet Εικονική κοινότητα: Προσφέρει ψηφιακό περιβάλλον για την επικοινωνία ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα. Διαδικτυακή Πύλη: Σημείο πρόσβασης, συγκέντρωση πληροφοριών, εξειδικευμένες υπηρεσίες. Πρακτορείο περιεχομένου: συγκεντρώνουν και πωλούν ψηφιακό περιεχόμενο ή εφαρμογές. Νέα επιχειρηματικά μοντέλα

10 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.10 Μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών (Business-to- consumer - B2C) Μεταξύ επιχειρήσεων (Business-to-business - B2B Μεταξύ καταναλωτών (Consumer-to-consumer - C2C Μεταξύ επιχειρήσεων και διοίκησης (Business-to- Government – B2G) Μεταξύ καταναλωτών και διοίκησης (Consumers-to- Government) Κινητό εμπόριο (m-commerce): Ηλ. εμπόριο μέσω ασύρματης πρόσβασης (πχ κινητά τηλέφωνα, PDAs) Κατηγορίες συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου

11 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.11 Άμεσες πωλήσεις μέσω Internet Η εξάλειψη διαμεσολαβητών από την αλυσίδα αξίας, σε ορισμένους επιχειρηματικούς κλάδους, με την απευθείας πώληση στους πελάτες μειώνει το κόστος συναλλαγών. Σε άλλους επιχειρηματικούς κάδους η ανάγκη διαμεσολάβησης μετατοπίζεται στην αλυσίδα αξίας, δημιουργώντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Απομεσολάβηση & Επαναμεσολάβηση

12 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.12 Τα οφέλη της απομεσολάβησης για τον καταναλωτή

13 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.13 Συλλογή πληροφοριών για τους πελάτες με χρήση λογισμικού ελέγχου ιστοσελίδων με σημαντικά χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τις παραδοσιακές έρευνες αγοράς. Τεχνολογία εξατομίκευσης δικτυακών σελίδων σύμφωνα με το προσωπικό προφίλ και τις προηγούμενες συναλλαγές του πελάτη. Αλληλεπιδραστικό μάρκετινγκ και εξατομίκευση

14 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.14 Εξατομίκευση Τοποθεσιών Ιστού

15 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.15 Πελατοκεντρικές Λιανικές Πωλήσεις Οι απαντήσεις μέσω του Ιστού στις ερωτήσεις πελατών στοιχίζουν ένα κλάσμα του κόστους της ζωντανής τηλεφωνικής εξυπηρέτηση του πελάτη Υπάρχουν σημαντικές εξοικονομήσεις από τη χρήση εφαρμογών αυτοεξυπηρέτησης πελατών μέσω του Ιστού, όπως π.χ. ιστότοποι πληροφοριών αεροπορικών πτήσεων Τα παραδοσιακά, βασισμένα στο τηλέφωνο, κέντρα κλήσεων (call centers) έχουν ενοποιηθεί με τον Ιστό

16 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.16 Ηλεκτρονικές προμήθειες μέσω Internet αντικαθιστούν χρονοβόρες διαδικασίες που βασίζονται στην ανταλλαγή εγγράφων. Οι επιχειρήσεις πωλούν σε άλλες επιχειρήσεις μέσω των Web sites, των ιδιωτικών κλαδικών δικτύων και των ηλεκτρονικών αγορών. –Τα ιδιωτικά κλαδικά δίκτυα αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου –Ιδιωτικά ανταλλακτήρια Ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων

17 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.17 Παράδειγμα: Lightnin Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση λογισμικού διευθέτησης παραγγελιών του βασίζεται στον ιστό; Πώς παρέχει αυτό το σύστημα αξία στη Lightnin και τους πελάτες της;

18 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.18 Ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων Ιδιωτικό κλαδικό δίκτυο

19 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.19 Δικτυακή αγορά

20 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.20 Συστήματα πληρωμών με πιστωτική κάρτα μέσω Internet. Το ηλεκτρονικό πορτοφόλι αποθηκεύει προσωπικά στοιχεία και στοιχεία της πιστωτικής κάρτας για τη διευκόλυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Μικροπληρωμές Συστήματα πληρωμών συσσωρευμένου υπολοίπου: συγκεντρώνουν τις χρεώσεις και η πληρωμή γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας ή συνδρομής (πχ. κινητής τηλεφωνίας) Συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών

21 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.21 Συστήματα πληρωμών αποθηκευμένης αξίας (Stored value payment system): άμεσες πληρωμές μέσω ψηφιακού λογαριασμού. Ψηφιακό χρήμα: ρευστό για πληρωμή μικρών ποσών Συστήματα πληρωμών μεταξύ ομοτίμων: δε χρειάζονται κατοχή πιστωτικής κάρτας Έξυπνες κάρτες... Συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών

22 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.22 Ροή πληροφορίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο

23 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.23 Συνδεσιμότητα πολλών διαφορετικών τεχνολογιών Επεκτασιμότητα σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης Συνδυασμός διαφορετικών μορφών δεδομένων (κείμενο, ήχος, εικόνα) Κοινή διεπαφή web Μειωμένο κόστος διανομής πληροφορίας Χρήση Ενδοδικτύων (intranets)

24 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.24 Χρηματοοικονομική και λογιστική Ανθρώπινοι πόροι: γρήγορη ενημέρωση εργαζομένων, εκπαίδευση Πωλήσεις και μάρκετινγκ: συντονισμός πωλητών Συντονισμός και έλεγχος Παραγωγής Εφαρμογές intranet για το ηλεκτρονικό επιχειρείν

25 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.25 Εφαρμογές intranet για το ηλεκτρονικό επιχειρείν

26 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.26 Το κόστος της ενοποίησης των επιχειρηματικών διαδικασιών είναι σημαντικό. Η τεχνολογία του Internet είναι οικονομικά συμφέρουσα σε σχέση με την ανάπτυξη επιχειρησιακού συστήματος. Τα Intranets βελτιώνουν το συντονισμό των επιχειρηματικών διαδικασιών στο εσωτερικό της επιχείρησης. Τα Extranets επιτρέπουν το συντονισμό των διαδικασιών μεταξύ επιχειρήσεων και των πελατών – συνεργατών τους. Ενοποίηση επιχειρηματικών διαδικασιών

27 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.27 Βιωσιμότητα επιχειρηματικών μοντέλων Απαιτήσεις αλλαγών στις επιχειρησιακές διαδικασίες. Συγκρούσεις καναλιών διανομής Νομικό πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου Ζητήματα ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικότητας. Προκλήσεις και ευκαιρίες

28 Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.28 Παράδειγμα: τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές..\..\..\..\Material\e-Commerce\EUROPA - Consumer Affairs - Enforcement - Sweep - Electronic Goods Sweep.htm..\..\..\..\Material\e-Commerce\EUROPA - Consumer Affairs - Enforcement - Sweep - Electronic Goods Sweep.htm


Κατέβασμα ppt "Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο 4.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google