Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ19 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ), ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕ04-02 (ΧΗΜΙΚΟΣ) ΤΣΙΑΚΙΡΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ)

2

3  1) Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο» και  2) Να ερευνήσουμε και να προτείνουμε τρόπους ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας.

4

5 Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και συμπληρώσανε κάποια φύλλα εργασίας. Η συμπλήρωση έγινε και με τη βοήθεια της διεύθυνσης του σχολείου η οποία έδωσε πληροφορίες για την ενεργειακή κάλυψη του σχολείου. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας φαίνονται παρακάτω.

6 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόσες αίθουσες διδασκαλίας διαθέτει το σχολείο; 20 Πόσα παράθυρα υπάρχουν συνολικά;38 Υπάρχουν φωτοβολταϊκά στοιχεία; Αν ναι, πόσα και ποιας ισχύος; ΟΧΙ Τι προσανατολισμό έχουν οι αίθουσες διδασκαλίας; Ανατολικό Προστατεύεται το κτήριο με αειθαλή δέντρα, ανεμοφράκτη ή άλλο τρόπο ; ΝΑΙ Η στέγη του σχολείου έχει μόνωση; Αν ναι τι είδους; ΟΧΙ Οι τοίχοι του σχολέιου έχουν μόνωση; Αν ναι τι είδους; ΝΑΙ(μεγάλο πάχος τοίχου) Οι αίθουσες διαθέτουν διπλά τζάμια;ΝΑΙ

7 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Τα κουφώματα θυρών και παραθύρων από τι υλικό είναι; Πόρτες:ξύλινες Παράθυρα:αλουμινίου Διαπιστώσατε απώλειες ενέργειας από χαραμάδες θυρών και παραθύρων; ΟΧΙ Υπάρχουν στα παράθυρα συστήματα ηλιοπροστασίας; (κουρτίνες, στόρια, περσίδες,γρίλιες, σκίαστρα, πέργολες κλπ) ΝΑΙ(κουρτίνες) Ποιο είναι το βασικό υλικό κατασκευής του κτηρίου; πέτρα Τι χρώμα είναι εξωτερικά βαμμένο το κτήριο;Δεν είναι βαμμένο, γιατί είναι πέρτινο Υπάρχει κάποιο συστημα δροσισμού; Αν ναι ποιο; ΟΧΙ(παραδοσιακό κτήριο) Υπάρχει βλάστηση στην αυλή του σχολείου;Αν ναι, σε ποιο βαθμό; Υπάρχει περιμετρικά, μικρά παρτέρια και αυλή στο πίσω μέρος Τι υλικά κυριαρχούν στην αυλή του σχολείου;Τσιμέντο Έχει γίνει πρόσφατα κάποια ανακαίνιση; Αν ναι, τι βελτιώσεις έχουν γίνει; Έγινε το 2003

8 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόση επιφάνεια καλύπτει το σχολικό κτήριο χωρίς την αυλή; 4.500m 2 Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου θερμαίνεται; όλη Τι σύστημα χρησιμοποιείται για την θέρμανση του κτηρίου; Κεντρική θέρμανση Πόσα λίτρα καυσίμου χρειάστηκαν τον τελευταίο χρόνο για την θέρμανση; λίτρα Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν για καύσιμα τον τελευταίο χρόνο; € Πόσες ώρες λειτούργησε το σύστημα τον τελευταίο χειμώνα; 500ώρες Σε ποια θερμοκρασία είναι ο θερμοστάτης; 18 ο C

9 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ποιο ποσοστό των συνολικών εξόδων του τελευταίου χρόνου κάλυψαν τα έξοδα θέρμανσης; 50% Κάθε πότε γίνεται συντήρηση του συστήματος θέρμανσης; 1 φορά το χρόνο Ποιο το κόστος της συντήρησης και τυχόν βλαβών τον τελευταίο χρόνο; 300€ Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου φωτίζεται;Όλη εκτός της αυλής Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για τον φωτισμό των αιθουσών; Φθορίου και πυρακτώσεως Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για το φωτισμό της αυλής; Λάμπες αλογόνου και φθορίου Πόσες ώρες λειτουργούν τα φώτα κάθε μέρα μαθημάτων; 7:30-14:05

10 ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΙΣΧΥΣ σε Watt ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ λάμπες Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Κλιματιστικό 9000 BTU φωτοτυπικά Τηλεόραση βίντεο33399 ψυγείο ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ :

11  Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα 1000 W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχέιων τα W ισχύος χρειάζονται 167 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν τις ανάγκες αυτού του σχολείου σε φωτισμό.

12  Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα 1000 W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων τα W ισχύος 272 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν όλες τις ενεργειακές ανάγκες αυτού του σχολείου.

13

14

15

16

17

18

19  Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ηλεκτρολόγος μηχανικός κ. Τσαρούχης Χρήστος και μίλησε στους μαθητές του προγράμματος για τις ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας καθώς και για τα φωτοβολταϊκά στοιχεία και τη γεωθερμία.

20

21  Tα φωτοβολταϊκά συστήματα έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: ● Τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον ● Η ηλιακή ενέργεια είναι ανεξάντλητη ενεργειακή πηγή, διατίθεται παντού και δεν στοιχίζει απολύτως τίποτα ● Η λειτουργία του συστήματος είναι ολοσχερώς αθόρυβη. ● Έχουν σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης. ● Έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής ● Υπάρχει πάντα η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών.

22

23  Ενέργεια σε ελάχιστο κόστος  Ανεξαρτησία από το πετρέλαιο θέρμανσης  Ασφάλεια  Φιλικό προς το περιβάλλον  Ζεστό νερό χειμώνα και καλοκαίρι  Δροσιά χωρίς κόστος το καλοκαίρι

24  Η διαδικασία παραγωγής του κομπόστ (φυτικό λίπασμα) από την αποσύνθεση οργανικών υλικών

25  Ο Δήμος Ιωαννιτών σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείο μας, τοποθέτησε στην αυλή του σχολείου έναν κομποστοποιητή.

26  Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότηταςαπορριμμάτων

27  Συλλογή όλων των ανακυκλώσιμων υλικών και τοποθέτησή τους στους δημοτικούς κάδους ανακύκλωσης έξω από το σχολείο μας

28  1) Συνεργάστηκαν για την ολοκλήρωση της έρευνας που ανέλαβε η κάθε ομάδα.  2) Πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην περιοχή της Καβάλας- Ξάνθης και συμμετείχαν στο μονοήμερο πρόγραμμα του ΚΠΕ Βιστωνίδας στα στενά του Νέστου.

29

30

31

32

33

34  Δείξε μου το ίχνος σου να σου πω ποιος είσαι…

35  Το ενεργειακό αποτύπωμα είναι η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα (CO 2 ) που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τις καθημερινές μας συνήθειες, οι οποίες συχνότερα σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας.

36 Τρόποι βελτίωσης του συμβατικού σχολείου  › Αύξηση πράσινου χώρου  › Τοποθέτηση σκιάστρων  › Φωτοβολταϊκά συστήματα  › Πράσινες ταράτσες  › Συστήματα βρόχινων στερνών  › Κομποστοποίηση

37  Κλείνετε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, τηλεοπτικός εξοπλισμός κλπ.) από τον κεντρικό διακόπτη on/off  Χρησιμοποιήστε φορητό υπολογιστή αντί για σταθερό  Βγάλτε από την πρίζα τους φορτιστές όταν δεν τους χρησιμοποιείτε  Όταν αγοράζουμε νέες ηλεκτρικές συσκευές, επιλέγουμε υψηλή ενεργειακή κλάση (Α++, Α+, Α)  Επιλέξτε λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης  Φροντίστε για την τακτική συντήρηση και τον καθαρισμό των συστημάτων θέρμανση/ ψύξης  Φροντίστε ώστε να μη περνάει αέρας από τα κουφώματα  Φυτέψτε δέντρα για να σκιάσετε εξωτερικά το κτίριό σας, αλλά και για να δημιουργήσετε καλύτερο, ευνοϊκό «μικροκλίμα»  Σκιάστε όλα σας τα παράθυρα

38  ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ  14 ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ  15 ΓΚΕΣΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ  16 ΓΚΙΖΑΣ ΧΑΡΗΣ  17 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ  18 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ  19 ΚΟΥΑΛΙΑΡΕΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  20 ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΙΑΣΩΝ  21 ΚΙΤΣΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ  22 ΚΟΣΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ  23 ΚΟΥΤΡΑ ΧΑΡΙΤΙΝΗ  24 ΙΑΣΩΝΙΔΗ ΧΑΡΙΣ  25 ΔΑΣΟΥΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ  26 ΓΟΓΟΛΟΥ ΝΙΚΗ  ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ  1 ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 2 ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ  3 ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ  4 ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΩΡΑΙΑ  5 ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ  6 ΑΡΙΣΤΟΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  7 ΒΑΡΔΑΚΗ ΕΥΘΑΛΙΑ 8 ΒΑΡΛΑΜΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  9 ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 10 ΒΕΡΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ  11 ΒΛΑΧΟΘΑΝΑΣΗ ΕΛΕΝΗ  12 ΓΑΛΛΙΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ  13 ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

39


Κατέβασμα ppt "Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google