Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδ. Εν. 35 Βουδισμός ( α μέρος). ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Ο Βουδισμός αναπτύχθηκε στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια από έναν μεγάλο Ινδό δάσκαλο, τον Γκαουτάμα Σιντάρτα,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδ. Εν. 35 Βουδισμός ( α μέρος). ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Ο Βουδισμός αναπτύχθηκε στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια από έναν μεγάλο Ινδό δάσκαλο, τον Γκαουτάμα Σιντάρτα,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδ. Εν. 35 Βουδισμός ( α μέρος)

2 ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Ο Βουδισμός αναπτύχθηκε στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια από έναν μεγάλο Ινδό δάσκαλο, τον Γκαουτάμα Σιντάρτα, που έγινε γνωστός ως Βούδας (δηλαδή, «Φωτισμένος»). Υπάρχουν 500 εκατομμύρια βουδιστές. Οι περισσότεροι από αυτούς ζουν σε χώρες της ανατολικής Ινδίας, αλλά ο Βουδισμός έχει εξαπλωθεί στην Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Ο Βουδισμός αναπτύχθηκε στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια από έναν μεγάλο Ινδό δάσκαλο, τον Γκαουτάμα Σιντάρτα, που έγινε γνωστός ως Βούδας (δηλαδή, «Φωτισμένος»). Υπάρχουν 500 εκατομμύρια βουδιστές. Οι περισσότεροι από αυτούς ζουν σε χώρες της ανατολικής Ινδίας, αλλά ο Βουδισμός έχει εξαπλωθεί στην Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.

3 Ο φωτισμός Η παράδοση αναφέρει πως ένα βράδυ, ο Σιντάρτα κάθισε κάτω από ένα δέντρο, σ’ έναν ναό του θεού Βίσνου. Έμεινε εκεί όλη τη νύχτα σε βαθύ διαλογισμό. Με το ξημέρωμα, είδε το νόημα όλων των πραγμάτων να ξεδιπλώνεται μπροστά του. Φωτίστηκε. Από εκείνη τη στιγμή, ο Σιντάρτα πήρε το όνομα Βούδας. Η παράδοση αναφέρει πως ένα βράδυ, ο Σιντάρτα κάθισε κάτω από ένα δέντρο, σ’ έναν ναό του θεού Βίσνου. Έμεινε εκεί όλη τη νύχτα σε βαθύ διαλογισμό. Με το ξημέρωμα, είδε το νόημα όλων των πραγμάτων να ξεδιπλώνεται μπροστά του. Φωτίστηκε. Από εκείνη τη στιγμή, ο Σιντάρτα πήρε το όνομα Βούδας.

4 Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα – Βούδας

5 Πρόκειται για θρησκεία; Δεν αναγνωρίζει προσωπικό ή απρόσωπο υπέρτατο ον. Δεν αναγνωρίζει προσωπικό ή απρόσωπο υπέρτατο ον. Αναμφισβήτητα στηρίχτηκε στο θρησκευτικό βίωμα των ανθρώπων για να δώσει απαντήσεις στο ζήτημα της ύπαρξης του ανθρώπου. Αναμφισβήτητα στηρίχτηκε στο θρησκευτικό βίωμα των ανθρώπων για να δώσει απαντήσεις στο ζήτημα της ύπαρξης του ανθρώπου. Συνεπώς αποτελεί φιλοσοφικό- θρησκευτικό σύστημα και καλείται να δώσει απαντήσεις στο ζήτημα της ύπαρξης του ανθρώπου. Συνεπώς αποτελεί φιλοσοφικό- θρησκευτικό σύστημα και καλείται να δώσει απαντήσεις στο ζήτημα της ύπαρξης του ανθρώπου.

6 Βασικοί κλάδοι : διακρίνεται σε Χιναγυάνα Βουδισμό ή μικρό όχημα ( έμεινε πιστός στην αρχική βουδιστική διδασκαλία του Κανόνα Πάλι). Χιναγυάνα Βουδισμό ή μικρό όχημα ( έμεινε πιστός στην αρχική βουδιστική διδασκαλία του Κανόνα Πάλι). Μαχαγιάνα Βουδισμό ή μεγάλο όχημα ( για να τονιστεί το ευρύτερο του χαρακτήρα και της διδασκαλίας) ιδιαίτερες σχολές ο Βουδισμός του Θιβέτ και της Μογγολίας. Μαχαγιάνα Βουδισμό ή μεγάλο όχημα ( για να τονιστεί το ευρύτερο του χαρακτήρα και της διδασκαλίας) ιδιαίτερες σχολές ο Βουδισμός του Θιβέτ και της Μογγολίας. Βαρτζαγυάνα ή όχημα του διαμαντιού – - θιβετιανός ταντρικός Βουδισμός (Δαλάι Λάμα) Βαρτζαγυάνα ή όχημα του διαμαντιού – - θιβετιανός ταντρικός Βουδισμός (Δαλάι Λάμα)

7 Ιδρυτής Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα ( 560 – 480 π.Χ.).Ήταν γιος πλούσιου ηγεμόνα της φυλής των Σάκυα. Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα ( 560 – 480 π.Χ.).Ήταν γιος πλούσιου ηγεμόνα της φυλής των Σάκυα. Ζούσε σε 4 παλάτια, ένα για κάθε εποχή. 29 ετών για πρώτη φορά είδε ένα άρρωστο, ένα γέρο και ένα νεκρό και βίωσε μια κρίση που σχετιζόταν με την αξία της ζωής, τη γέννηση, το θάνατο, την αρρώστια, τα γηρατειά και η οποία με τις μετενσαρκώσεις διαιωνιζόταν σε διάφορες μορφές ύπαρξης. Ζούσε σε 4 παλάτια, ένα για κάθε εποχή. 29 ετών για πρώτη φορά είδε ένα άρρωστο, ένα γέρο και ένα νεκρό και βίωσε μια κρίση που σχετιζόταν με την αξία της ζωής, τη γέννηση, το θάνατο, την αρρώστια, τα γηρατειά και η οποία με τις μετενσαρκώσεις διαιωνιζόταν σε διάφορες μορφές ύπαρξης. Αυτή η κρίση τον οδήγησε μακριά από την πριγκηπική πολυτέλεια και την οικογένειά του προκειμένου να ανακαλύψει τον τρόπο απελευθέρωσης από τη Σαμσάρα. Αυτή η κρίση τον οδήγησε μακριά από την πριγκηπική πολυτέλεια και την οικογένειά του προκειμένου να ανακαλύψει τον τρόπο απελευθέρωσης από τη Σαμσάρα.

8 Στη διαδρομή προς το δάσος, αντάλλαξε τα πριγκηπικά του ρούχα με τα ρούχα ενός διερχόμενου κυνηγού και αφού απέστειλε επιστολή στην οικογένειά του, αποχαιρετώντας τους, αναζήτησε πνευματικούς δασκάλους που θα τον καθοδηγούσαν να ανακαλύψει τη φώτιση. Στη διαδρομή προς το δάσος, αντάλλαξε τα πριγκηπικά του ρούχα με τα ρούχα ενός διερχόμενου κυνηγού και αφού απέστειλε επιστολή στην οικογένειά του, αποχαιρετώντας τους, αναζήτησε πνευματικούς δασκάλους που θα τον καθοδηγούσαν να ανακαλύψει τη φώτιση. Εφάρμοσε διάφορες μεθόδους, εκ των οποίων η τελευταία ήταν η μέθοδος της λιτότητας, όπου κατάφερε να ελέγχει την αναπνοή και την ανάγκη του για τροφή, για 6 χρόνια, μαζί με άλλους 5 ασκητές, μαθητές του. Μία ημέρα μία υπηρέτρια βλέποντάς τον κοντά σε ένα ποτάμι τον αντελήφθη ως πνεύμα και ειδοποίησε τη κυρία της. Του προσέφεραν φαγητό και εκείνος έφαγε. Απογοητευμένοι οι 5 ασκητές έφυγαν από κοντά του. Εφάρμοσε διάφορες μεθόδους, εκ των οποίων η τελευταία ήταν η μέθοδος της λιτότητας, όπου κατάφερε να ελέγχει την αναπνοή και την ανάγκη του για τροφή, για 6 χρόνια, μαζί με άλλους 5 ασκητές, μαθητές του. Μία ημέρα μία υπηρέτρια βλέποντάς τον κοντά σε ένα ποτάμι τον αντελήφθη ως πνεύμα και ειδοποίησε τη κυρία της. Του προσέφεραν φαγητό και εκείνος έφαγε. Απογοητευμένοι οι 5 ασκητές έφυγαν από κοντά του. Εκείνος όμως είχε πλέον κατανοήσει ότι ο εξευτελισμός της φυσικής υπόστασης του ανθρώπου, όχι μόνο δε βοηθά αλλά αποτρέπει και από την ομαλή πορεία προς τη ζωή. Εκείνος όμως είχε πλέον κατανοήσει ότι ο εξευτελισμός της φυσικής υπόστασης του ανθρώπου, όχι μόνο δε βοηθά αλλά αποτρέπει και από την ομαλή πορεία προς τη ζωή.

9 Κατά τη διάρκεια μιας ολονύκτιας περισυλλογής κάτω από ένα δέντρο ( μπόντι ) είχε μια πνευματική εμπειρία που ο ίδιος θεώρησε ως φωτισμό ( το κήρυγμα για τις 4 ευγενικές αλήθειες). Κατά τη διάρκεια μιας ολονύκτιας περισυλλογής κάτω από ένα δέντρο ( μπόντι ) είχε μια πνευματική εμπειρία που ο ίδιος θεώρησε ως φωτισμό ( το κήρυγμα για τις 4 ευγενικές αλήθειες). Έτσι έγινε Βούδας δηλ. Φωτισμένος Έτσι έγινε Βούδας δηλ. Φωτισμένος

10 Βασικές θέσεις της Βουδιστικής – Χιναγυάνα διδασκαλίας - το κήρυγμα για τις 4 ευγενικές αλήθειες. Βασικές θέσεις της Βουδιστικής – Χιναγυάνα διδασκαλίας - το κήρυγμα για τις 4 ευγενικές αλήθειες.  Σώζεται στον Κανόνα Πάλι και διατείνεται ότι η διδασκαλία του ταυτίζεται με εκείνη που ανέπτυξε ο ίδιος ο Βούδας.

11 Η ζωή είναι πόνος (ντούκκα), καθώς ο άνθρωπος είναι αιχμαλωτισμένος στη φθορά και στο θάνατο- ασθένειες, γηρατειά, θάνατος. Η ζωή είναι πόνος (ντούκκα), καθώς ο άνθρωπος είναι αιχμαλωτισμένος στη φθορά και στο θάνατο- ασθένειες, γηρατειά, θάνατος. Αιτία του πόνου (ντούκκα) είναι η επιθυμία (τάνχα) για τα πράγματα αυτού του κόσμου μέσω της σαμσάρα. Αιτία του πόνου (ντούκκα) είναι η επιθυμία (τάνχα) για τα πράγματα αυτού του κόσμου μέσω της σαμσάρα. Η κατάπαυση του πόνου επιτυγχάνεται με το Νιρβάνα που σημαίνει σβήσιμο και είναι η κατάσταση της απόλυτης γαλήνης και μακαριότητας. Η κατάπαυση του πόνου επιτυγχάνεται με το Νιρβάνα που σημαίνει σβήσιμο και είναι η κατάσταση της απόλυτης γαλήνης και μακαριότητας. Ο δρόμος που οδηγεί στην κατάπαυση του πόνου (Νιρβάνα), λέγεται « οκταπλό μονοπάτι» και αποτελείται από 8 στάδια. Επίσης μέση οδός γιατί κινείται ανάμεσα στην εγωιστική ικανοποίηση των παθών και την υπερβολική άσκηση. Ο δρόμος που οδηγεί στην κατάπαυση του πόνου (Νιρβάνα), λέγεται « οκταπλό μονοπάτι» και αποτελείται από 8 στάδια. Επίσης μέση οδός γιατί κινείται ανάμεσα στην εγωιστική ικανοποίηση των παθών και την υπερβολική άσκηση.

12 ο κύκλος (η Σαμσάρα) κρατείται από τα δόντια ενός θηρίου. Αυτό το θηρίο αντιπροσωπεύει τον Χρόνο και την Μη- Μονιμότητα. Η περίμετρός του διαιρείται σε δώδεκα προ-στάδια. Στον άξονά του υπάρχουν τρία ζώα, ο Κόκορας που συμβολίζει το Πάθος, το Φίδι που συμβολίζει το Μίσος και το Γουρούνι που συμβολίζει την Αδιαφορία. Αυτές οι τρεις δυνάμεις είναι εκείνες που ωθούν την ανθρώπινη ύπαρξη στη Ζωή, καθώς το Κάρμα των προηγούμενων Ενσαρκώσεών της καθορίζει κάτω ποια συγκεκριμένη υπο- επιρροή αυτή θα επαναγεννηθεί.

13

14 Τροχός της Ύπαρξης (Μπχαβατσάκρα) είναι ένα οπτικό βοήθημα το οποίο βοηθά στην κατανόηση της κυκλικότητας της Ζωής (Σαμσάρα). Τα τρία ζώα που υπάρχουν στο κέντρο του Τροχού, αντιπροσωπεύουν τα τρία δηλητήρια που δεσμεύουν την ανθρώπινη εξέλιξη: Την εμπάθεια, το μένος και την πλάνη, εξαιτίας των οποίων ο Τροχός διατηρείται σε κίνηση. Ο επόμενος κύκλος έξω από το κέντρο του Τροχού απεικονίζει τις διαδρομές του Εκφυλισμού και της Βελτίωσης. Στη δεξιά πλευρά του Τροχού, οι άνθρωποι δεμένοι από τις ανομίες τους, έλκονται προς τα κάτω από τους Δαίμονες. Στην αριστερή πλευρά του Τροχού, οι άνθρωποι κινούνται ανοδικά, ακολουθώντας το Ντάρμα τους. Τροχός της Ύπαρξης (Μπχαβατσάκρα) είναι ένα οπτικό βοήθημα το οποίο βοηθά στην κατανόηση της κυκλικότητας της Ζωής (Σαμσάρα). Τα τρία ζώα που υπάρχουν στο κέντρο του Τροχού, αντιπροσωπεύουν τα τρία δηλητήρια που δεσμεύουν την ανθρώπινη εξέλιξη: Την εμπάθεια, το μένος και την πλάνη, εξαιτίας των οποίων ο Τροχός διατηρείται σε κίνηση. Ο επόμενος κύκλος έξω από το κέντρο του Τροχού απεικονίζει τις διαδρομές του Εκφυλισμού και της Βελτίωσης. Στη δεξιά πλευρά του Τροχού, οι άνθρωποι δεμένοι από τις ανομίες τους, έλκονται προς τα κάτω από τους Δαίμονες. Στην αριστερή πλευρά του Τροχού, οι άνθρωποι κινούνται ανοδικά, ακολουθώντας το Ντάρμα τους.

15 Οι λαϊκοί κατά κανόνα βρίσκονται στον πυθμένα αυτού του Τροχού, ενώ οι μοναχοί τοποθετούνται στα ανώτερα στρώματα αυτού. Ο επόμενος πιο εξωτερικός κύκλος του Τροχού χωρίζεται σε έξι τμήματα, καθένα από τα οποία απεικονίζει έναν από τους κόσμους στον οποίο λαμβάνει χώρα η Επαναγέννηση κάθε ανθρώπου. Οι Θεότητες και οι Αγγελικές οντότητες γεννιούνται στο ανώτερο από τα έξι τμήματα, απολαμβάνοντας την πιο ευχάριστη Επαναγέννηση ενώ οι Δαιμονικές υπάρξεις υποβάλλονται στην πιο επίπονη επαναγέννηση, εντός του κατωτέρου από τους έξι μέρη του Τροχού. Οι λαϊκοί κατά κανόνα βρίσκονται στον πυθμένα αυτού του Τροχού, ενώ οι μοναχοί τοποθετούνται στα ανώτερα στρώματα αυτού. Ο επόμενος πιο εξωτερικός κύκλος του Τροχού χωρίζεται σε έξι τμήματα, καθένα από τα οποία απεικονίζει έναν από τους κόσμους στον οποίο λαμβάνει χώρα η Επαναγέννηση κάθε ανθρώπου. Οι Θεότητες και οι Αγγελικές οντότητες γεννιούνται στο ανώτερο από τα έξι τμήματα, απολαμβάνοντας την πιο ευχάριστη Επαναγέννηση ενώ οι Δαιμονικές υπάρξεις υποβάλλονται στην πιο επίπονη επαναγέννηση, εντός του κατωτέρου από τους έξι μέρη του Τροχού.

16 Εξαιτίας της ποικιλίας των υπαρχουσών «Κολάσεων» μόνων μερικές από αυτές απεικονίζονται στον Τροχό. Κινούμενοι με την φορά του ρολογιού από τον κόσμο των Θεοτήτων, συναντούμε τον κόσμο των Ασούρας (των εμπαθών οντοτήτων) και των ζώων, ενώ αντίθετα από τη φορά του ρολογιού, υπάρχει ο κόσμος των ανθρώπων και των Πρέτας (πεινασμένων φαντασμάτων). Στην άκρη του Τροχού, αυτός χωρίζεται σε δώδεκα τμήματα με συμβολικές αναπαραστάσεις οι οποίες βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση μεταξύ τους. Ο εξωτερικός κύκλος του Τροχού ξεκινά με την Αβίντια (άγνοια) και κινούμενος σύμφωνα με τη φορά του ρολογιού πηγαίνει προς την Τζάρα-Μαράνα (τη γήρανση και το θάνατο), καταλήγοντας και πάλι στον Αβίντια. Εξαιτίας της ποικιλίας των υπαρχουσών «Κολάσεων» μόνων μερικές από αυτές απεικονίζονται στον Τροχό. Κινούμενοι με την φορά του ρολογιού από τον κόσμο των Θεοτήτων, συναντούμε τον κόσμο των Ασούρας (των εμπαθών οντοτήτων) και των ζώων, ενώ αντίθετα από τη φορά του ρολογιού, υπάρχει ο κόσμος των ανθρώπων και των Πρέτας (πεινασμένων φαντασμάτων). Στην άκρη του Τροχού, αυτός χωρίζεται σε δώδεκα τμήματα με συμβολικές αναπαραστάσεις οι οποίες βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση μεταξύ τους. Ο εξωτερικός κύκλος του Τροχού ξεκινά με την Αβίντια (άγνοια) και κινούμενος σύμφωνα με τη φορά του ρολογιού πηγαίνει προς την Τζάρα-Μαράνα (τη γήρανση και το θάνατο), καταλήγοντας και πάλι στον Αβίντια.

17 Ο όλος Τροχός κρατείται από τα δόντια ενός τρομερού θηρίου, που μοιάζει να καταβροχθίζει τα πάντα, συμβολίζοντας ότι η εμπειρία της Σαμσάρα είναι αυτή της καταστροφής, δηλαδή της αποσύνθεσης και του θανάτου. Το θηρίο είναι στεμμένο από πέντε κρανία, τα οποία συμβολίζουν το Σκάντχας (πεπερασμένο). Το θηρίο στέκεται σταθερά σε ένα βουνό, το οποίο συμβολίζει την κατασκευασμένη πραγματικότητά μας. Ο όλος Τροχός κρατείται από τα δόντια ενός τρομερού θηρίου, που μοιάζει να καταβροχθίζει τα πάντα, συμβολίζοντας ότι η εμπειρία της Σαμσάρα είναι αυτή της καταστροφής, δηλαδή της αποσύνθεσης και του θανάτου. Το θηρίο είναι στεμμένο από πέντε κρανία, τα οποία συμβολίζουν το Σκάντχας (πεπερασμένο). Το θηρίο στέκεται σταθερά σε ένα βουνό, το οποίο συμβολίζει την κατασκευασμένη πραγματικότητά μας.

18 Οι 8 βαθμίδες που οδηγούν στο Νιρβάνα 1. Ορθή κατανόηση της βουδιστικής διδασκαλίας 2. Ορθή σκέψη 3. Ορθή ομιλία 4. Ορθή πράξη 5. Ορθός βιοπορισμός 6. Ορθή προσπάθεια 7. Ορθή μνήμη 8. Ορθός αυτοβυθισμός Όλα αυτά οδηγούν στο σβήσιμο της επιθυμίας και την κατάπαυση του πόνου, στη διακοπή του κύκλου των μετενσαρκώσεων δηλ. στη σωτηρία. Ας θυμηθούμε την Ινδουιστική γιόγκα

19 Σαμσάρα = ανακύκληση μεταβιώσεων Όπως ακριβώς διαδίδεται από Ανατολικές θρησκείες, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, η πραγματικότητα στην οποία ζούμε δεν είναι τίποτε άλλο από μία τρισδιάστατη ολογραφική προσομοίωση η οποία λειτουργεί κατά μήκος του χρόνου, παρέχοντας μας καταστάσεις και ουσίες και καθιστώντας καθήκον μας, απλά την ανύψωση της συνείδησής μας πάνω από αυτές, με απώτερο σκοπό την ένωσή μας με το Θείο. Όπως ακριβώς διαδίδεται από Ανατολικές θρησκείες, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, η πραγματικότητα στην οποία ζούμε δεν είναι τίποτε άλλο από μία τρισδιάστατη ολογραφική προσομοίωση η οποία λειτουργεί κατά μήκος του χρόνου, παρέχοντας μας καταστάσεις και ουσίες και καθιστώντας καθήκον μας, απλά την ανύψωση της συνείδησής μας πάνω από αυτές, με απώτερο σκοπό την ένωσή μας με το Θείο.

20 Το ιδανικό του Χιναγυάνα Βουδισμού Το ιδανικό του Χιναγυάνα είναι να αποκτήσει ο άνθρωπος αντίληψη της αληθινής πραγματικότητας και να απελευθερωθεί (Νιρβάνα). Το ιδανικό του Χιναγυάνα είναι να αποκτήσει ο άνθρωπος αντίληψη της αληθινής πραγματικότητας και να απελευθερωθεί (Νιρβάνα). Αυτό μπορεί να το πετύχει μόνο ο μοναχός. Οι λαϊκοί περιορίζονται στη συσσώρευση καλού κάρμα με τήρηση των κανόνων του 8πλού μονοπατιού, με τη ντάνα δηλ. την προσφορά, τις ιερές αποδημίες,ελπίζοντας σε μια καλύτερη μετενσάρκωση. Αυτό μπορεί να το πετύχει μόνο ο μοναχός. Οι λαϊκοί περιορίζονται στη συσσώρευση καλού κάρμα με τήρηση των κανόνων του 8πλού μονοπατιού, με τη ντάνα δηλ. την προσφορά, τις ιερές αποδημίες,ελπίζοντας σε μια καλύτερη μετενσάρκωση.

21

22 Ιερά βιβλία του Χιναγυάνα Βουδισμού ή μικρό όχημα Κανόνας Πάλι. Επειδή τον αποτελούν τρία τμήματα ον. και Τριπίτακα δηλ. τρεις κάλαθοι. Κανόνας Πάλι. Επειδή τον αποτελούν τρία τμήματα ον. και Τριπίτακα δηλ. τρεις κάλαθοι. 1. Βινάγια Πίτακα (περιέχει κανόνες της βουδιστικής μοναχικής ζωής ) 2. Σούτα Πίτακα (εκθέτει την Ντάμμα διδασκαλία) 3. Αμπιντάμα Πίτακα (συλλογή με ταξινομήσεις και ερμηνείες φιλοσοφικών και ψυχολογικών όρων)

23 Μαχαγυάνα Βουδισμός ή μεγάλο όχημα - διαφορές από Χιναγυάνα Η αληθινή φύση της πραγματικότητας. Στον Χιναγυάνα τα όντα δεν είναι πραγματικά γιατί είναι μεταβλητά και σύνθετα, στο Μαχαγυάνα δεν είναι πραγματικά γιατί δεν υπάρχουν καθ εαυτά. Είναι κενά από το δικό τους εαυτό και αυτό ονομ. >. Η κενότητα ισοδυναμεί με την αληθινή πραγματικότητα. Η αληθινή φύση της πραγματικότητας. Στον Χιναγυάνα τα όντα δεν είναι πραγματικά γιατί είναι μεταβλητά και σύνθετα, στο Μαχαγυάνα δεν είναι πραγματικά γιατί δεν υπάρχουν καθ εαυτά. Είναι κενά από το δικό τους εαυτό και αυτό ονομ. >. Η κενότητα ισοδυναμεί με την αληθινή πραγματικότητα.

24 Κοσμολογία: Στον Χιναγυάνα: Βούδας σημαίνει φωτισμένος Στον Μαχαγυάνα Βούδας σημαίνει μία υπερβατική πραγματικότητα ίδιο με το Ινδουιστικό Μπράχμαν. Από το βασικό – αρχικό Μπράχμαν απορρέει ένα σύμπαν από χιλιάδες κόσμους και εκπορεύονται εμφανίσεις του Μπράχμαν που ονομ. επίσης Βούδες και διδάσκουν τη Βουδιστική διδασκαλία στον κόσμο. Ένας τέτοιος ήταν και ο Σιντάρτα Γκαουτάμα. Κοσμολογία: Στον Χιναγυάνα: Βούδας σημαίνει φωτισμένος Στον Μαχαγυάνα Βούδας σημαίνει μία υπερβατική πραγματικότητα ίδιο με το Ινδουιστικό Μπράχμαν. Από το βασικό – αρχικό Μπράχμαν απορρέει ένα σύμπαν από χιλιάδες κόσμους και εκπορεύονται εμφανίσεις του Μπράχμαν που ονομ. επίσης Βούδες και διδάσκουν τη Βουδιστική διδασκαλία στον κόσμο. Ένας τέτοιος ήταν και ο Σιντάρτα Γκαουτάμα.

25 Το ιδανικό του Μαχαγυάνα Βουδισμού Στον Μαχαγυάνα Βουδισμό αναπτύχθηκε η ιδέα ότι εκτός από το φωτισμό για να σωθεί κάποιος πρέπει να κατέχεται από συμπόνια προς όλα τα όντα και να θέλει να τα βοηθήσει να σωθούν. Στον Μαχαγυάνα Βουδισμό αναπτύχθηκε η ιδέα ότι εκτός από το φωτισμό για να σωθεί κάποιος πρέπει να κατέχεται από συμπόνια προς όλα τα όντα και να θέλει να τα βοηθήσει να σωθούν. Το ιδανικό στο Μαχαγυάνα είναι να ακολουθήσει κάποιος το μονοπάτι που οδηγεί σ αυτούς τους δύο σκοπούς. Το ιδανικό στο Μαχαγυάνα είναι να ακολουθήσει κάποιος το μονοπάτι που οδηγεί σ αυτούς τους δύο σκοπούς. Εκείνος που το κάνει ονομ. μπόντι σάτβα μπόντι= φωτισμός Σάτβα = ον σε πορεία προς φωτισμό. Εκείνος που το κάνει ονομ. μπόντι σάτβα μπόντι= φωτισμός Σάτβα = ον σε πορεία προς φωτισμό.

26 350 εκατομμύρια Βουδιστές σε όλο τον κόσμο Συμπέρασμα Συμπέρασμα Ο Βουδισμός είναι κλασική περίπτωση θρησκείας χωρίς Θεό, που προσπαθεί με την άρνηση της ζωής, καθώς και με μεθόδους μυστικισμού, εσωτερικής αταραξίας, αυτοστοχασμού και ατέλειωτης περισυλλογής να δώσει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τους οπαδούς του. Ο Βουδισμός είναι κλασική περίπτωση θρησκείας χωρίς Θεό, που προσπαθεί με την άρνηση της ζωής, καθώς και με μεθόδους μυστικισμού, εσωτερικής αταραξίας, αυτοστοχασμού και ατέλειωτης περισυλλογής να δώσει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τους οπαδούς του.

27 Θιβετιανός Βουδισμός Αποτελεί μίξη Βουδισμού και γιόγκα Αποτελεί μίξη Βουδισμού και γιόγκα Ο Δαλάι Λάμα είναι ο πολιτικός και θρησκευτικός ηγέτης στο Θιβέτ. Ο Δαλάι Λάμα είναι ο πολιτικός και θρησκευτικός ηγέτης στο Θιβέτ. Είναι η 14η μετενσάρκωση του Βούδα Είναι η 14η μετενσάρκωση του Βούδα Ονομάζεται > και >. Ονομάζεται > και >. Πρωτεύουσα του Θιβέτ είναι η Λάσα, όμως από το 1959 η εξόριστη κυβέρνηση του Θιβέτ έχει μεταφερθεί στη Νταραμσάλα της Ινδίας. Πρωτεύουσα του Θιβέτ είναι η Λάσα, όμως από το 1959 η εξόριστη κυβέρνηση του Θιβέτ έχει μεταφερθεί στη Νταραμσάλα της Ινδίας.

28 O Τένζιν Γκιάτζο είναι ο 14ος Δαλάι Λάμα Δαλάι Λάμα είναι ο τίτλος που δίνεται στον ένα από τους δύο ηγέτες του Λαμαϊσμού (Θιβετιανού Βουδισμού) (ο άλλος ηγέτης είναι ο Παντσέν Λάμα). Δαλάι Λάμα είναι ο τίτλος που δίνεται στον ένα από τους δύο ηγέτες του Λαμαϊσμού (Θιβετιανού Βουδισμού) (ο άλλος ηγέτης είναι ο Παντσέν Λάμα).ΛαμαϊσμούΘιβετιανούΒουδισμούΠαντσέν ΛάμαΛαμαϊσμούΘιβετιανούΒουδισμούΠαντσέν Λάμα Ο Δαλάι - Λάμα ήταν μέχρι το 1950 ο πολιτικός αρχηγός του Θιβέτ. Θεωρείται ότι αντιπροσωπεύει στη γη τη ζωντανή ενσάρκωση του Βαδισάτβα Αβαλοκιτέσβαρα, που είναι μια από τις μορφές του Βούδα και συγκεκριμένα η μορφή του ελέους. Ο Δαλάι - Λάμα ήταν μέχρι το 1950 ο πολιτικός αρχηγός του Θιβέτ. Θεωρείται ότι αντιπροσωπεύει στη γη τη ζωντανή ενσάρκωση του Βαδισάτβα Αβαλοκιτέσβαρα, που είναι μια από τις μορφές του Βούδα και συγκεκριμένα η μορφή του ελέους Θιβέτ Βαδισάτβα ΑβαλοκιτέσβαραΒούδα 1950 Θιβέτ Βαδισάτβα ΑβαλοκιτέσβαραΒούδα

29 Η Σάνγκα Σάνγκα σημαίνει «μοναχικός βίος». Οι μοναχοί που άκουσαν την πρώτη διδασκαλία του Βούδα δημιούργησαν την πρώτη βουδιστική μοναχική κοινότητα, τη Σάνγκα. Μετά από πολλές παρακλήσεις, ο Βούδας αποφάσισε να δεχτεί και γυναίκες στο μοναχικό τάγμα Σάνγκα σημαίνει «μοναχικός βίος». Οι μοναχοί που άκουσαν την πρώτη διδασκαλία του Βούδα δημιούργησαν την πρώτη βουδιστική μοναχική κοινότητα, τη Σάνγκα. Μετά από πολλές παρακλήσεις, ο Βούδας αποφάσισε να δεχτεί και γυναίκες στο μοναχικό τάγμα

30 Ιεροί τόποι Μερικά από τα κύρια βουδιστικά προσκυνήματα συνδέονται στενά με σημαντικά γεγονότα της ζωής του Βούδα. Κατά την παράδοση, ο ίδιος ο Βούδας καθόρισε ως προσκυνήματα το Λουμπίνι στο Νεπάλ, όπου γεννήθηκε, την Μποντγκάγια, όπου φωτίστηκε, τη Σαρνάθ, όπου κήρυξε για πρώτη φορά και τη Κουσιναγκάρα, όπου πέθανε. Μερικά από τα κύρια βουδιστικά προσκυνήματα συνδέονται στενά με σημαντικά γεγονότα της ζωής του Βούδα. Κατά την παράδοση, ο ίδιος ο Βούδας καθόρισε ως προσκυνήματα το Λουμπίνι στο Νεπάλ, όπου γεννήθηκε, την Μποντγκάγια, όπου φωτίστηκε, τη Σαρνάθ, όπου κήρυξε για πρώτη φορά και τη Κουσιναγκάρα, όπου πέθανε.

31 Οι πέντε κανόνες Ο Βούδας δίδαξε πως η μόνη οδός για τον φωτισμό ήταν να αναλάβει ο άνθρωπος την ευθύνη των πράξεών του. Έθεσε πέντε κανόνες, που ο βουδιστής πρέπει να υπακούει στην καθημερινή του ζωή. Ο Βούδας δίδαξε πως η μόνη οδός για τον φωτισμό ήταν να αναλάβει ο άνθρωπος την ευθύνη των πράξεών του. Έθεσε πέντε κανόνες, που ο βουδιστής πρέπει να υπακούει στην καθημερινή του ζωή.

32 1. Να αποφεύγουμε να βλάψουμε ζωντανά όντα. 2. Να μην παίρνουμε τίποτε που δεν μας έχει δοθεί. 3. Να ζούμε έντιμα. 4. Να αποφεύγουμε να μιλάμε με αγένεια και ψευτιά. 5. Να αποφεύγουμε αλκοόλ και ναρκωτικά.

33 Το οκταπλό μονοπάτι Το Οκταπλό Μονοπάτι είναι η Μέση Οδός που ακολούθησε ο Βούδας στην προσωπική του αναζήτηση για φωτισμό. Είναι ο κώδικας, για να ζει ένας βουδιστής. Το Οκταπλό Μονοπάτι είναι η Μέση Οδός που ακολούθησε ο Βούδας στην προσωπική του αναζήτηση για φωτισμό. Είναι ο κώδικας, για να ζει ένας βουδιστής.

34 1. Σωστή αντίληψη: όπως η κατανόηση των Ευγενικών Αληθειών. 2. Σωστή πρόθεση: όπως να προσπαθείς να ενεργείς διακριτικά. 3. Σωστή ομιλία: ν’ αποφεύγεις τον θυμό, τα ψέματα και το κουτσομπολιό. 4. Σωστή ενέργεια: όπως το να ζεις τίμια και να μη βλάπτεις τα ζωντανά πλάσματα (πολλοί βουδιστές είναι χορτοφάγοι).

35 5. Σωστή εργασία: ν’ αποφεύγεις εργασίες που μπορεί να βλάψουν κάποιον. 6. Σωστή προσπάθεια: όπως το να προσπαθείς σκληρά να ξεπεράσεις την επιθυμία και την προσκόλληση. 7. Σωστή σκέψη: όπως να σκέφτεσαι πριν κάνεις κάποια ενέργεια. 8. Σωστός διαλογισμός: να ελευθερώσεις το μυαλό σου από τις απολαύσεις, για να οδηγηθείς στον φωτισμό και τη νιρβάνα. 8. Σωστός διαλογισμός: να ελευθερώσεις το μυαλό σου από τις απολαύσεις, για να οδηγηθείς στον φωτισμό και τη νιρβάνα.

36

37 Ερωτήσεις εμπέδωσης Ποιες είναι οι 4 ευγενικές αλήθειες στον Χιναγυάνα Βουδισμό; Ποιες είναι οι 4 ευγενικές αλήθειες στον Χιναγυάνα Βουδισμό; Τι είναι το μονοπάτι που οδηγεί στην κατάπαυση του πόνου στον Χιναγυάνα Βουδισμό; Τι είναι το μονοπάτι που οδηγεί στην κατάπαυση του πόνου στον Χιναγυάνα Βουδισμό; Αναλύστε τους όρους: κάρμα, σαμσάρα, νιρβάνα, ντάνα και αναπτύξτε τον μεταξύ τους συσχετισμό. Αναλύστε τους όρους: κάρμα, σαμσάρα, νιρβάνα, ντάνα και αναπτύξτε τον μεταξύ τους συσχετισμό.

38 Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ποιο είναι το ιδανικό στο Χιναγυάνα Βουδισμό; Ποιο είναι το ιδανικό στο Χιναγυάνα Βουδισμό; Όσοι προσεύχονται και διαλογίζονται; Όσοι προσεύχονται και διαλογίζονται; Οι μοναχοί; Οι μοναχοί; Οι μοναχοί και οι λαϊκοί; Οι μοναχοί και οι λαϊκοί;

39 Ποιο είναι το ιδανικό στο Μαχαγυάνα Βουδισμό; Ποιο είναι το ιδανικό στο Μαχαγυάνα Βουδισμό; Οι μοναχοί; Οι μοναχοί; Ο φωτισμός και η συμπόνια – βοήθεια προς όλα τα όντα προκειμένου να φτάσουν στη σωτηρία; Ο φωτισμός και η συμπόνια – βοήθεια προς όλα τα όντα προκειμένου να φτάσουν στη σωτηρία; Η συμπόνια; Η συμπόνια;

40 σημειώστε σωστό ή λάθος : Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα υπήρξε ο ιδρυτής του βουδδισμού; Σ Λ Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα υπήρξε ο ιδρυτής του βουδδισμού; Σ Λ Σαμσάρα θα πει: ανακύκληση μεταβιώσεων Σ Λ Σαμσάρα θα πει: ανακύκληση μεταβιώσεων Σ Λ Βούδδας θα πει : φωτισμένος Σ Λ Βούδδας θα πει : φωτισμένος Σ Λ Η ζωή είναι χαρά; Σ Λ Η ζωή είναι χαρά; Σ Λ Νιρβάνα σημαίνει :σβήσιμο της επιθυμίας, μακαριότητα και λύτρωση; Νιρβάνα σημαίνει :σβήσιμο της επιθυμίας, μακαριότητα και λύτρωση; Σ Λ Σ Λ

41 Ιερό βιβλίο στο Χιναγυάνα Βουδισμό θεωρείται: A. ο θιβετιανός κανόνας B. ο κινεζικός κανόνας C. ο κανόνας Πάλι Νιρβάνα στο Μαχαγυάνα Βουδισμό σημαίνει: A. κατάπαυση του πόνου B. ένωση με το απόλυτο Ιερό βιβλίο στο Χιναγυάνα Βουδισμό θεωρείται: A. ο θιβετιανός κανόνας B. ο κινεζικός κανόνας C. ο κανόνας Πάλι Νιρβάνα στο Μαχαγυάνα Βουδισμό σημαίνει: A. κατάπαυση του πόνου B. ένωση με το απόλυτο

42 Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα – Βούδας

43 βουδιστής, καλόγερος

44

45 Μοναχοί υπό εξέταση: Ο διαλογισμός επεμβαίνει σε βασικές εγκεφαλικές αντιδράσεις Μοναχοί υπό εξέταση: Ο διαλογισμός επεμβαίνει σε βασικές εγκεφαλικές αντιδράσεις

46 Βουδιστής μοναχός με τα άμφια

47 Βουδιστικό μοναστήρι

48 Στον βουδισμό samsara είναι ο αιώνιος κύκλος των μετενσαρκώσεων... Η samsara απεικονίζεται με έναν κύκλο χωρισμένο στα 6... Στον βουδισμό samsara είναι ο αιώνιος κύκλος των μετενσαρκώσεων... Η samsara απεικονίζεται με έναν κύκλο χωρισμένο στα 6...

49 Είναι 6 διαφορετικές καταστάσεις ύπαρξης... αυτές οι καταστάσεις είναι: 1) σαν deva δηλαδή σαν άγγελοι 2) σαν asura δηλαδή σαν δαίμονες, θεοί 3) σαν ανθρώπινα όντα 4) σαν ζώα 5) σαν θυμωμένα φαντάσματα και τέλος 6) να ξαναγεννηθείς σε μια κατάσταση την Naraka όπου είναι η κόλαση ή το καθαρτήριο... Είναι 6 διαφορετικές καταστάσεις ύπαρξης... αυτές οι καταστάσεις είναι: 1) σαν deva δηλαδή σαν άγγελοι 2) σαν asura δηλαδή σαν δαίμονες, θεοί 3) σαν ανθρώπινα όντα 4) σαν ζώα 5) σαν θυμωμένα φαντάσματα και τέλος 6) να ξαναγεννηθείς σε μια κατάσταση την Naraka όπου είναι η κόλαση ή το καθαρτήριο...

50

51 ναός

52

53 Βούδας

54 Διαλογισμός

55 Κέντρο διαλογισμού Διάλεξη του Λάμα Όλε Νύνταλ Ο εκπρόσωπος του Βουδισμού Ζεν V.Shoegen


Κατέβασμα ppt "Διδ. Εν. 35 Βουδισμός ( α μέρος). ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ Ο Βουδισμός αναπτύχθηκε στην Ινδία πριν από 2500 χρόνια από έναν μεγάλο Ινδό δάσκαλο, τον Γκαουτάμα Σιντάρτα,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google