Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ζούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και της υψηλής τεχνολογίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ζούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και της υψηλής τεχνολογίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι συνέπειες της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην επικοινωνία και την ψυχαγωγία.

2 Ζούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και της υψηλής τεχνολογίας
Ζούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και της υψηλής τεχνολογίας. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής για ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού των λεγόμενων αναπτυγμένων χωρών του πλανήτη μας.

3 H παρούσα εργασία εξετάζει τις συνέπειες - επικεντρώνοντας στις αρνητικές - της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην επικοινωνία και την ψυχαγωγία. Αρχικά, λοιπόν, αποσαφηνίζονται, οι έννοιες της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας και παρουσιάζεται μια σύντομη περιγραφή των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως προς τον τρόπο λειτουργίας τους και την εξέλιξη τους.

4 Στη συνέχεια περιγράφονται οι τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στην επικοινωνία και την ψυχαγωγία. Οι συνέπειες της χρήσης αναλύονται σε οικολογικές, οικονομικές και κοινωνικές. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας που έγινε στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Κομοτηνής

5 Εισαγωγικές έννοιες – ορισμοί :
Από τους : ΕΜΙΝ ΧΟΥΣΕΪΝ ΕΜΡΕ ΚΑΡΑ ΝΤΑΗ ΑΧΜΕΤ ΑΡΗΦ ΚΑΡΑΜΠΟΖ ΜΟΥΡΑΤ

6 Επικοινωνία...

7 Τι είναι επικοινωνία ; Επικοινωνία είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από έναν πομπό σε ένα δέκτη, χρησιμοποιώντας έναν κώδικα επικοινωνίας. O πομπός μπορεί ταυτόχρονα να είναι και δέκτης, αφού ταυτόχρονα και στέλνει και λαμβάνει μηνύματα, όπως επίσης και ο δέκτης είναι ταυτόχρονα και πομπός.

8 Ψυχαγωγία Η ψυχαγωγία είναι φυσική ανάγκη του ανθρώπου και σχετίζεται με την υπόστασή του, η οποία δεν είναι μόνο βιολογική, αλλά και πνευματική. Oι τρόποι ψυχαγωγίας διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο και από πολιτισμό σε πολιτισμό. Και λέμε πολιτισμό, γιατί η ψυχαγωγία είναι κατεξοχήν πολιτιστικό φαινόμενο.

9 Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Η/Υ)

10 Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Η/Υ)
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και δευτερευόντως από ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα, και έχει ως σκοπό να επεξεργάζεται πληροφορίες. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ένα αυτοματοποιημένο, ηλεκτρονικό, ψηφιακό επαναπρογραμματιζόμενο σύστημα γενικής χρήσης το οποίο μπορεί να επεξεργάζεται δεδομένα βάσει ενός συνόλου προκαθορισμένων οδηγιών, των εντολών που συνολικά ονομάζονται πρόγραμμα.

11 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

12 Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι λογισμικό στο οποίο έχουν καταγραφεί οι κανόνες κάποιου παιχνιδιού .Όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν μια μορφή εισόδου δεδομένων από τον χρήστη, π.χ. ένα πληκτρολόγιο, ένα joystick, ένα gamepad ή ποντίκι, και μια μορφή εξόδου που ικανοποιεί τις αισθήσεις του παίκτη, συνήθως ένα μόνιτορ ή μια τηλεόραση και ηχεία.

13 Μουσική Μπορούμε να ακούμε μουσική στον Η/Υ :
Χρησιμοποιώντας διάφορα προγράμματα ( media player, winamp ,κλπ). O υπολογιστής λειτουργεί όπως ένα ηχοσύστημα (cd-player). Μέσω διαφόρων σελίδων όπου έχουν «ανεβάσει» μουσική σε μορφή βίντεο (youtube, music mp3 κτλ. ). «Κατεβάζοντας» τη μουσική στον υπολογιστή μας χρησιμοποιώντας διάφορα προγράμματα ( youtube ,lime wire κ.λ.π ).

14 Ταινίες και βίντεο Μπορούμε να παρακολουθήσουμε ταινίες και βίντεο στον Η/Υ : Χρησιμοποιώντας διάφορα προγράμματα (media player, power DVD, GOM player, οn line κτλ. ) όποτε και ο Η/Υ λειτουργεί ως dvd-player. Μέσω διαφόρων σελίδων όπου έχουν «ανεβάσει» ταινίες και βίντεο ( youtube, yahoo.com, Google κλπ). «Κατεβάζοντας» τις ταινίες και τα βίντεο στον υπολογιστή μας χρησιμοποιώντας διάφορα προγράμματα ( youtube, lime wire, free download κλπ).

15 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

16 Skype

17 Skype Το SKYPE είναι ένα πρόγραμμα-υπηρεσία μέσω του οποίου προσφέρεται η δυνατότητα τηλεφωνίας μέσω Internet (Voice Over IP), παρακάμπτοντας τις κλασσικές γραμμές και το σημαντικότερο, χρεώσεις των εταιριών τηλεφωνίας.

18 Facebook

19 Facebook Πρόκειται για μια κοινωνική ιστοσελίδα μέσω της οποίας μπορεί κανείς να κάνει πάρα πολλά πράγματα. Γνωριμίες, παιχνίδια, quiz είναι μερικά από τα  αγαθά που προσφέρει το Facebook στους ενδιαφερόμενους. Η ιστοσελίδα στηρίζεται στις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες του με τον αριθμό των φωτογραφιών να φτάνει τα 14 εκατομμύρια καθημερινά.

20 Οικολογικές Συνέπειες :
Από τους : ΚΥΡΟΥ ΣΑΔΙΚ ΧΑΣΑΝ ΣΑΡΤΖΑΛΗ ΜΕΧΜΕΤ

21 Οικολογικές συνέπειες
Η βιομηχανία των υπολογιστών, χωρίς να μολύνει όσο άλλες βιομηχανίες, αποτελεί πλέον έναν υπολογίσιμο παράγοντα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.

22 Μειώνουμε την ανάγκη για καινούργια υλικά
Όταν για κάποιο λόγο χαλάσει ο υπολογιστής μας θα πρέπει να μην τον πετάξουμε, αλλά να τον δώσουμε σε ειδικές εταιρείες για να τον ανακυκλώσουν. Όταν ανακυκλώνουμε τα υλικά υπολογιστή : Μειώνουμε την ανάγκη για καινούργια υλικά Μειώνουμε το κόστος παραγωγής Υπάρχουν επικίνδυνα στοιχεία που πρέπει να διατεθούν κατάλληλα Παρατείνεται η ζωή των χωματερών

23 Μπαταρίες Το τοξικότερο από τα απόβλητα των υπολογιστών είναι οι μπαταρίες τους, οι οποίες περιέχουν μόλυβδο, κάδμιο και υδράργυρο

24 Πλαστικά Ορισμένα πλαστικά που χρησιμοποιούνται σε υπολογιστές περιέχουν μόλυβδο, κάδμιο και άλλα βαρέα μέταλλα, γεγονός που τα κάνει τοξικά. Διάφορες μελέτες έδειξαν ότι τα περισσότερα πλαστικά τμήματα των υπολογιστών μπορεί να λιωθούν και επαναχρησιμοποιηθούν.

25 Χρήση χαρτιού Η σύγχρονη τεχνολογία όχι μόνον δεν περιόρισε τη χρήση του χαρτιού σαν μέσο διακίνησης της πληροφορίας, αλλά αντιθέτως την αύξησε κατακόρυφα.

26 Η ανακύκλωση χαρτιού και η σημασία της για το περιβάλλον
Το ανακυκλωμένο χαρτί φτιάχνεται από ήδη χρησιμοποιημένα χαρτιά και έτσι προστατεύονται τα δάση Ελαττώνεται η μόλυνση του αέρα, του νερού και του εδάφους

27 Κάθε τόνος από ανακυκλωμένο χαρτί σώζει:
17 δέντρα λίτρα νερού 4.200 κιλοβατώρες ενέργειας 1.600 λίτρα καύσιμη ύλη Το ανακυκλωμένο χαρτί παράγει 60% λιγότερο μολυσμένο αέρα από το χαρτί το οποίο φτιάχνεται από τα δέντρα Η ανακύκλωση παρατείνει τη ζωή των χωματερών.

28 Toner και αναλώσιμα εκτυπωτών
Ανακυκλώνοντας τα πλαστικά δοχεία μελάνης και γραφίτη των εκτυπωτών Μειώνουμε τις αρνητικές επιδράσεις στο περιβάλλον: Η μελάνη προσθέτει τοξίνες στο περιβάλλον και τα πλαστικά δεν διασπώνται Μειώνουμε τη ζήτηση για φυσικές πηγές που χρειάζονται για την παραγωγή τους Μειώνονται οι χωματερές

29 Οικονομικές Συνέπειες :
Από τις : ΑΛΗ ΑΓΑΟΓΛΟΥ ΦΕΡΙΔΕ ΔΑΛΗ ΙΣΜΑΗΛ ΟΓΙΑ

30 Πειρατεία μουσικής στο Internet
Η ηλεκτρονική πειρατεία στο Internet είναι στην ουσία ίδια με την πειρατεία με υλικά μέσα - κλοπή της δημιουργικότητας κάποιων ανθρώπων. Όμως η πειρατεία στο Internet είναι δυνητικά μεγαλύτερης έκτασης γιατί επιτρέπει στη μουσική να αναπαραχθεί, ή μάλλον να κλωνοποιηθεί, να συμπιεστεί και να διανεμηθεί σε όλο τον κόσμο.

31 Πειρατεία μουσικής στο Internet
Πρόκειται για κλοπή μεγάλης κλίμακας και εμποδίζει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών για νόμιμη ηλεκτρονική διάθεση μουσικής. Είναι αδύνατη η χρήση μιας τεχνολογίας με νόμιμα μέσα, όταν η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται παράνομα για δωρεάν διάθεση ενός προϊόντος.

32 H μουσική βιομηχανία αντιδρά ενεργά κατά των πειρατών του Internet
Το IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) έχει δημιουργήσει ένα ειδικό τμήμα κατά της ηλεκτρονικής πειρατείας το οποίο βοηθά στον εντοπισμό και την προειδοποίηση των πειρατών.

33 H μουσική βιομηχανία αντιδρά ενεργά κατά των πειρατών του Internet
Το IFPI υπολογίζει ότι οι ενέργειές του οδήγησαν στην κατάργηση παράνομων ιστοσελίδων που περιείχαν πάνω από 3 εκατομμύρια πειρατικά αρχεία μουσικής.

34 Πειρατεία λογισμικού στο Internet
Οι αναδυόμενες αγορές είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους δημιουργούς λογισμικού, με την πλειοψηφία του πειρατικού λογισμικού (αξίας 32 δις) να διακινείται σε αυτές .

35 Άλλες μορφές πειρατείας στο Internet
Υπάρχει παράνομη διακίνηση βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή (σε μικρότερο βαθμό) αλλά και ταινιών. Η βιομηχανία παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια πολύ έντονα το πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι δισκογραφικές εταιρίες την προηγούμενη δεκαετία.

36 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ Η Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική έχουν το υψηλότερο ποσοστό πειρατείας, με 64% έκαστη. Η Ανατολική Ασία είχε κι εκείνη αύξηση μίας ποσοστιαίας μονάδας το 2010, φτάνοντας στο 60%. Τη χαμηλότερη πειρατεία έχουν οι ΗΠΑ, με 21%.

37 ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ; Παρά την τόσο διαδεδομένη πειρατεία, η BSA (Business Software Alliance) διαπίστωσε πως δεν γνωρίζουν όλοι ότι κάνουν κάτι παράνομο. Περίπου το 60% των ανθρώπων πιστεύουν πως είναι νόμιμο να αγοράσουν μια φορά ένα πρόγραμμα και να το εγκαταστήσουν σε πολλαπλούς υπολογιστές στο σπίτι (η πιο κοινή μορφή πειρατείας

38 Κοινωνικές Συνέπειες :
Από τους : ΧΑΛΗΛ ΙΣΜΕΤ ΧΟΥΣΕΪΝ ΒΕΪΣΕΛ

39 ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών επιδρά σημαντικά στη ζωή του ατόμου και κατ’ επέκταση στην κοινωνία.

40 Εθισμός στο Διαδίκτυο – διαταραχή της συμπεριφοράς
Το Ίντερνετ έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, ενώ μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει, πολλές φορές, οπτική επαφή. Συνήθως, τα παιδιά που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εθισμού στο διαδίκτυο είναι αγόρια και μεγαλώνουν σε δύσκολες καταστάσεις.

41 Τα παιδιά και γενικότερα οι νέοι μπορεί εύκολα να «κολλήσουν» σε online δραστηριότητες όπως παιχνίδια με πολλούς χρήστες, άμεσα μηνύματα, πορνογραφία και chat rooms. Τα παιδιά που δεν είναι δημοφιλή ή είναι ντροπαλά, έλκονται από τις ευκαιρίες δημιουργίας μιας νέας ταυτότητας σε ηλεκτρονικές κοινότητες. Αγόρια, κυρίως, είναι οι συστηματικοί χρήστες των online παιχνιδιών ρόλων, στα οποία δημιουργούν μια άλλη προσωπικότητα και συνομιλούν με τους άλλους παίχτες. Αν και αυτό φαίνεται ως μια κοινωνική δραστηριότητα, για το εσωστρεφές άτομο, η υπερβολική ενασχόληση με τέτοιου είδους παιχνίδια μπορεί να σημαίνει την απομόνωση από τους φίλους και τους συνομηλίκους.

42 Συμπτώματα Ψυχολογικά:
Aίσθηση ευφορίας όση ώρα βρισκόμαστε στο Διαδίκτυο. Είμαστε ανίκανοι να σταματήσουμε την δραστηριότητα. Αποζητούμε όλο και περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο. Παραμελούμε οικογένεια και φίλους. Νιώθουμε κενοί, θλιμμένοι και οξύθυμοι όταν δεν βρισκόμαστε στο Διαδίκτυο. Λέμε ψέματα στην οικογένεια και τους φίλους μας για τις δραστηριότητες μας. Αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τη δουλειά και το σχολείο.

43 Συμπτώματα Σωματικά: Διατροφικές διαταραχές.
Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου. Μυοσκελετικές παθήσεις (π.χ. σκολίωση). Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα. Ξηρά μάτια - μυωπία Ημικρανίες Παραμέληση προσωπικής υγιεινής

44 Στοιχεία ερευνών Το 2,4% των εφήβων ετών, στη χώρα μας, παρουσιάζουν διαδικτυακή εξάρτηση και το 19,1% οριακή χρήση, που δυνητικά στο μέλλον μπορεί να οδηγήσει σε συμπεριφορές εξάρτησης. Το ποσοστό των εφήβων με συμπεριφορές εξάρτησης ήταν μεγαλύτερο στις επαρχιακές πόλεις σε σύγκριση με την Αττική (3,4% έναντι 1,3%). Δεν διαπιστώθηκε διαφοροποίηση που να σχετίζεται με το φύλο. Τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ( FACEBOOK ) αποτελούν πλέον τον πρώτο σε συχνότητα λόγο που οι εξαρτημένοι έφηβοι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ ακολουθούν τα online παιχνίδια. Από το σύνολο των εφήβων, το 63,7% θα δημοσιοποιούσαν προσωπικά τους δεδομένα (το 100% των εφήβων με εξάρτηση), ενώ το 18,5% θα συναντούσαν κάποιον διαδικτυακό φίλο στο φυσικό κόσμο (έναντι 74% των εφήβων με εξάρτηση). Το 95,2% των εφήβων με εθισμό στο Διαδίκτυο προέρχονταν από έγγαμες οικογένειες. Το 44,4% των εφήβων με εθισμό έχουν συχνή πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το κινητό τηλέφωνο, έναντι 15% όσων δεν κάνουν συχνή χρήση του Διαδικτύου.

45 ΕΡΕΥΝΑ : Από τους : ΚΑΜΠΑ ΑΛΗ ΡΟΥΚΙΕ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΧΜΕΤ ΟΝΤΕΡ

46 Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΤΟΠΟΣ: ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΧΡΟΝΟΣ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011
ΔΕΙΓΜΑ : 100 ατόμων (μαθητές/τριες, και προσωπικό ΕΠΑ.Λ.) Σκοπός της έρευνας :Να διερευνήσει το βαθμό και τους τρόπους με τους οποίους το προσωπικό και οι μαθητές του σχολείου μας χρησιμοποιεί του ηλεκτρονικούς υπολογιστές

47

48

49 Ο χρόνος που καταναλώνεται από την πλειοψηφία των χρηστών Η/Υ σε ημερήσια βάση είναι από μία έως τέσσερις ώρες καθημερινά. Περισσότερες ώρες αφιερώνουν οι μικρότερες ηλικίες.

50

51 Οι ηλικίες 20-30 είναι αυτές που συνήθως επισκέπτονται πιο συχνά το internet-cafe.

52 Η πλειοψηφικά των απαντήσεων μας δείχνουν ότι οι χρήστες γνωρίζουν πολύ καλά το διαδίκτυο.

53 Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν και την ανάλογη σύνδεση (στο σπίτι, στην εργασία).

54 Παρατηρούμε επίσης ότι η επικοινωνία μέσω υπολογιστή καταλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό της έρευνας, το 68% ακολουθεί η ψυχαγωγία με 53% η πληροφόρηση ενημέρωση με 43% η εργασία 33% και με πολύ χαμηλό ποσοστό οι συναλλαγές 17%.

55 Εντυπωσιακό και το αποτέλεσμα από τη δημιουργία και χρήση προσωπικής ιστοσελίδας (facebook, twitter) το 66% του συνόλου απάντησε πως έχει δική του σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ενώ το 34% των ερωτηθέντων δεν έχει.

56 Ενθαρρυντικές και οι απαντήσεις που πήραμε για τους κινδύνους που ενέχει το διαδίκτυο. Ενημερωμένοι οι χρήστες και γνώστες των παγίδων που ενδεχομένως υπάρχουν στο διαδίκτυο.

57 Σύμφωνα με την έρευνα μεγάλο ποσοστό συμμετεχόντων το 74 % πιστεύουν πως η υπερβολική χρήση του Η/Υ επηρεάζει πρώτα από όλα την ψυχολογική υγεία του χρήση και λιγότερο τη σωματική και ναυτική υγεία

58 Δυστυχώς στο ερώτημα που αφορά στην ανακύκλωση βλέπουμε ότι δεν έχουμε εξοικειωθεί και πολύ μ αυτή τη διαδικασία. Το μεγαλύτερο ποσοστό δεν ανακυκλώνει τις ηλεκτρονικές του συσκευές , κάποιοι πηγαίνουν για ανακύκλωση μόνο λίγες φόρες και μόνο το % είναι αυτοί που δίνουν τις χαλασμένες τους συσκευές για ανακύκλωση, γεγονός που πρέπει να μας προβληματίσει .


Κατέβασμα ppt "Ζούμε στην κοινωνία της πληροφορίας και της υψηλής τεχνολογίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google