Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σαμαρά Δήμητρα, 30281 Σκαρλή Νίκη, 30284 Παρασκευοπούλου Δήμητρα, 30275 Μπαβέλα Γεωργία, 30259 Μπουγάτσια Αθηνά, 30263.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σαμαρά Δήμητρα, 30281 Σκαρλή Νίκη, 30284 Παρασκευοπούλου Δήμητρα, 30275 Μπαβέλα Γεωργία, 30259 Μπουγάτσια Αθηνά, 30263."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σαμαρά Δήμητρα, Σκαρλή Νίκη, Παρασκευοπούλου Δήμητρα, Μπαβέλα Γεωργία, Μπουγάτσια Αθηνά, 30263

2 18 ος ΑΙΩΝΑΣ: Καλλιτεχνική Άνοιξη-Σπουδαίες Αλλαγές σε Τέχνες & Γράμματα (Αμερική, Γαλλία), Διαφωτισμός (Σκωτία, Αγγλία)  Εποχή του «Πανεπιστήμονα» :ενασχόληση ενός ανθρώπου με διάφορες επιστήμες, ιατρική, τέχνες (Δαρβίνος, Πρινγκλ, Λιντ) & Εποχή των Συλλεκτών (αδελφοί Χάντερ, Σλόαν, Κουκ, Μπανκς)  Ενασχόληση με Καλές Τέχνες (θέατρο, συγγραφή, ποίηση)

3  Επιδημίες (πχ. πανώλη στην Αγγλία)& Μολύνσεις στροφή ενδιαφέροντος σε Δημόσια Υγεία (Φρανκ),  Ιατρικές ανακαλύψεις και εφευρέσεις  Ίδρυση ιδιωτικών και δημοσίων Ιατρικών Σχολών (πχ. Σχολή του Ουίλιαμ Χάντερ στο Λονδίνο): εκπαίδευση σε νοσοκομεία, κακοπληρωμένοι καθηγητές, έσοδα από δίδακτρα σπουδαστών  Ιατρική- ένδειξη πλούτου και ελίτ (σπουδές, όχι πρακτική εφαρμογή), σε επαρχία Ιατρικοί και μη- Πρακτικοί, ενημέρωση λαϊκών στρωμάτων για ιατρικά θέματα

4  Μικρό ενδιαφέρον σε ιατρική πράξη-κυρίως σε εκπαίδευση (συστηματική παρουσίαση θεμάτων)  Επιλογή από σπουδαστές μαθημάτων & καθηγητών- παράπονα για στείρα μάθηση  Εστίες Γνώσης: Ολλανδία, Εδιμβούργο, Λονδίνο (μέχρι τα τέλη του αιώνα- μεγάλη εξέλιξη κλινικής εκπαίδευσης στη Γαλλία)  Ανακαλύψεις: Ασπιρίνη (Στόουν), Εμβολιασμός (Τζέννερ)  «Ιατρικοί Μαγνήτες» : ιατρικές σχολές και καθηγητές που προσέλκυσαν σπουδαστές από όλο τον κόσμο Πιο αναλυτικά…

5  Θεσμός Μαθητευόμενων μέσω επίσημης συμφωνίας (ζούσαν στο σπίτι του διδάσκοντος ακολουθώντας κανόνες, πχ τζόγος κτλ)  «Οικογένειες Ιατρών» από λαϊκά στρώματα, συχνά από γενιά σε γενιά- μη ορθά δομημένη ύλη, όχι ευελιξία σε εκπαίδευση, μικρό εύρος παρατηρούμενων περιστατικών  Σπουδαστές: πιθανώς ταξίδια και οικονομική στενότητα, μικρή ηλικία (ακόμα και εφηβεία), σκληρή και πολύωρη δουλειά, συχνές λοιμώξεις, ίδρυση σωματείων, καλή εκπαίδευση κινούσε το ενδιαφέρον  Tobias Smollett: “The adventures of Roderick Random”, βιβλίο όπου περιγράφεται η ζωή ενός σπουδαστή ιατρικής της εποχής

6  Γεννήθηκε το 1668  Γιος ιερέα, με ισχυρές θρησκευτικές πεποιθήσεις  Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Leiden, με σκοπό να γίνει θεολόγος  Τελικά, έγινε καθηγητής Βοτανολογίας και αργότερα Χημείας, ενώ παράλληλα έγραψε σπουδαία επιστημονικά βιβλία  Χαρακτηριστικό του η συνεχής ανανέωση γνώσεών του  Γνωστός για τον ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο διδασκαλίας του  Συνδρομή σε πολιτισμική ανάπτυξη του Leiden- ίδρυση 4 πανεπιστημιακών μονάδων

7  Ενέπνευσε μια γενιά φοιτητών, αφού οι ομιλίες του καταγράφηκαν σε βιβλία και εξαπλώθηκαν σε όλη τη γη  Huston-Σκωτία, William Hillary-μαθητευόμενος: γράφουν επαινετικά σχόλια  Sinclair, φοιτητής από Β. Σκωτία εκμεταλλεύτηκε τον πλούτο βιβλίων της βιβλιοθήκης του Leiden  Δέχτηκε και αρνητική κριτική από τον W. Cullen, που θεωρούσε ότι επιδείκνυε τις γνώσεις του  Μουσείο του Boerhaave: 4 πίνακες απεικονίζουν τις 4 μορφές του γιατρού (Θεός-Άγγελος-Άνθρωπος- Διάβολος)

8 Κέντρο της Ιατρικής εκπαίδευσης στην Μ. Βρετανία (εκπαίδευση ιατρών προερχόμενων από τη μεσαία και κατώτερη τάξη) Πρωτοπορία σε χημεία και βοτανολογία με την διδασκαλία του W. Cullen Η σχολή του Εδιμβούργου θετικότερη σε αλλαγές έναντι εκείνης της Γλασκόβης οπότε και παρατηρούνται μεγαλύτερες καινοτομίες (προσθήκη κλινικών μαθημάτων)

9  Πολλοί Σκωτσέζοι ιατροί και ακαδημαϊκοί που εργάζονταν στην Ιατρική σχολή του Εδιμβούργου είχαν σπουδάσει στο Leiden και κάποιοι από αυτούς ήταν μαθητές του Boerhaave  Ενώ επικρατούσε οι λέκτορες να πληρώνονται από τους φοιτητές, στην Γλασκόβη το ποσό ήταν συμβολικό και στο Εδιμβούργο οι καθηγητές δεν είχαν μισθό

10  Εμφάνιση εγχειριδίων για την φοίτηση στις ιατρικές σχολές της εποχής.  Το συγκεκριμένο περιείχε:  Πληροφορίες για τα μαθήματα και λεπτομέρειες για το ποιοι καθηγητές παρέδιδαν τις καλύτερες διαλέξεις στη σχολή του Εδιμβούργου  Πληροφορίες για σπουδές σε Λονδίνο και Παρίσι  Συμβουλές σε πτυχιούχους που ήθελαν να φοιτήσουν και στο Εδιμβούργο  Προτεινόμενη σειρά μαθημάτων για την απόκτηση συγκεκριμένης ειδικότητας  Πληροφορίες για βιβλιοθήκες και δωρεάν διαλέξεις

11  Γεννήθηκε στο Hamilton του Lanarkshire, πήγε στη Γλασκόβη για σπουδές που μαθήτευσε σε έναν χειρουργό.  Ταξίδεψε στο Λονδίνο και της Δυτ. Ινδίες πριν εγκατασταθεί ξανά στο Hamilton  Φίλος του W. Hunter  Δίδαξε στις σχολές της Γλασκόβης και του Εδιμβούργου έπειτα. Μάλιστα, θεωρείται «πατέρας» της Ιατρ. Σχολής της Γλασκόβης.

12  Εκτός από καθηγητής υπήρξε και μέντορας για τους μαθητές του (Black, Willan, Blane, κ.α.) όπως έγραψαν πολλοί από αυτούς ανάμεσά τους και ο J. Black (βοηθός του)  Προσπάθεια για παράδοση με κατανοητό τρόπο χωρίς υπερβολική έμφαση σε λεπτομέρειες  Έγραψε το Institutes of Medicine (3 τόμοι)  Κύριος στόχος του οι φοιτητές του να μην είναι παθητικοί δέκτες της γνώσεις αλλά το μάθημα να αποκτά δυναμικότητα

13 Μέσα από τη ζωή και το έργο του εξαίρονται:  Ρόλος-σημασία της Ανατομίας  Μέθοδοι βελτίωσης της ιατρικής διδασκαλίας  Αξίες-ρόλος του διδάσκοντος

14  αποτελεί τη βάση της χειρουργικής  ουσιώδης για την προστασία του ανθρώπινου σώματος  εξοικειώνει με τις τομές ιστών και χαρίζει επιδεξιότητα

15  Περιεκτική διδασκαλία που καλύπτει ευρύ φάσμα γνώσεων  Διεξαγωγή διαλέξεων και λιγότερο συμβατικό μάθημα στηριζόμενο μόνο σε βιβλία  Πειραματική φυσιολογία και ανατομία  Παρακολούθηση τμημάτων για μελέτη και διατομή πτωμάτων  Προώθηση πρακτικής και κλινικής άσκησης σε νοσοκομεία  Συνδυασμός τέχνης-ανατομίας (χρήση ανατομικών πινάκων ζωγραφικής, επισκέψεις διανοούμενων και καλλιτεχνών για συζητήσεις κι εκθέσεις ανατομίας)  Βελτίωση εγκαταστάσεων διδασκαλίας

16  Μετάδοση γνώσης με ενδιαφέρον και αγάπη για τους νεότερους  Αποτροπή παραβίασης πνευματικής ιδιοκτησίας (να τονίζεται ο δημιουργός κάθε ιδέας και να μην υποκλέπτονται οι γνώσεις)  Ο διδάσκων οφείλει να προσελκύει το ενδιαφέρον των εκπαιδευομένων χρησιμοποιώντας εύστοχα, ευχάριστα παραδείγματα για να εξηγήσει δυσνόητα και πληκτικά σημεία της ιατρικής  Διέγερση του πνεύματος των φοιτητών- ιατροί με ικανότητες που θα εμπνέουν τη σιγουριά και το σεβασμό στους ασθενείς τους

17 Έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Long Calderwood έως το 1748 οπότε μετακόμισε στο Λονδίνο. Εκεί σπούδασε την ιατρική κοντά στους Cheselden και Pott.Στη συνέχεια εργάστηκε στο St Mary’s Hall,σύντομα όμως λόγω της εξάπλωσης της φυματίωσης υπηρέτησε ως χειρουργός το στρατό όπου προετοίμασε τα δύο του μεγάλα έργα. Με την επιστροφή του στο Λονδίνο ασχολήθηκε με την εμβρυολογία κ την ανατομία.

18 Έγινε ιδιαίτερα γνωστός ύστερα από την επέμβαση που πραγματοποίησε στον Adam Smith. Καθώς αποκτούσε φήμη παντρεύτηκε την Anne η οποία και του άσκησε ιδιαίτερη επιρροή. Αρνούμενος να διδάξει στο νοσοκομείο πραγματοποιούσε διαλέξεις στο σπίτι του σε μαθητές ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο Εdward Jenner.

19 Περίπου το 1774 πραγματοποίησε δημόσιες διαλέξεις με κύριο αντικείμενο τη φυσική ιστορία και με βασική ιδέα όσον αφορά την ιατρική εκπαίδευση ότι η ιατρική είναι «ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ». Αργότερα ενώ είχε γίνει μέλος της Royal Society, οργάνωσε μια ομάδα όπου δίδασκε τη φυσιολογία και τη γενική ιδέα της υγείας πραγματοποιώντας μία βιολογική προσέγγιση της χειρουργικής πρακτικής. Αναμφισβήτητα όμως αυτό που τον χαρακτήριζε ήταν η εργατικότητα και η εμμονή του να μάθει και να εξηγήσει τα πάντα, με αποτέλεσμα πολλοί να τον χαρακτηρίζουν περίεργο.

20 Η διδασκαλία τους αποτέλεσε οδηγό σημείο για πολλούς νεότερους τους επιστήμονες. Συγκεκριμένα οι Whilliam Shippen, John Morgan και Syng Physick υπήρξαν μαθητές του J. Hunter. Από αυτούς ο τελευταίος διακρίθηκε ως ο πατέρας της χειρουργικής στην Αμερική και ήταν αυτός που έμαθε από τον Hunter την αξία του πειράματος όσον αφορά τις αρχές της χειρουργικής.

21 Τον 18 ο αιώνα διακεκριμένοι επιστήμονες χρησιμοποιώντας ως κινητήρια δύναμη την περιέργειά τους όρισαν την νέα πορεία της ιατρικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα ο J. Hunter τόνισε την αξία της έρευνας και του πειράματος, ενώ παράλληλα εισήγαγε νέους τρόπους σκέψης. Από την άλλη ο Adam Smith έδωσε έμφαση στην φιλανθρωπική φύση της ιατρικής και στο πόλο της εκπαίδευσης και της μάθησης. Το σημαντικότερο όμως που διαπιστώθηκε είναι ότι ο σκοπός της ιατρικής που επιτυγχάνεται και μέσω της ιατρικής εκπαίδευσης είναι το να επωφεληθεί ο συνάνθρωπός μας!

22  Πηγή:MEDICAL EDUCATION.PAST,PRESENT AND FUTURE  Κύριος Συγγραφέας: Calman, Kenneth C.  Εκδότης: Elsevier Health Sciences  Ημερομηνία Έκδοσης: 17/10/2006  Σελίδες: 560  ISBN:

23 Το βιβλίο αναφέρεται στην ιστορία της Ιατρικής Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το άρθρο αφορά τον 18 ο αιώνα στην Αγγλία. Το βιβλίο έχει εκπαιδευτικό σκοπό, το ίδιο και το άρθρο.


Κατέβασμα ppt "Σαμαρά Δήμητρα, 30281 Σκαρλή Νίκη, 30284 Παρασκευοπούλου Δήμητρα, 30275 Μπαβέλα Γεωργία, 30259 Μπουγάτσια Αθηνά, 30263."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google