Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος Ερευνητική Εργασία Β΄ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ι.Π. Αμπελάς Cineφιλοσοφούμε.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος Ερευνητική Εργασία Β΄ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ι.Π. Αμπελάς Cineφιλοσοφούμε."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος Ερευνητική Εργασία Β΄ Λυκείου Σχ. Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Ι.Π. Αμπελάς Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

2 Tαινίες Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

3 Αφορμή για προβληματισμό και έρευνα Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 3 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

4 Ένας ιστότοπος: Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 4 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

5 Οι 5 ομάδες και οι εργασίες τους Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 5 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

6 Συζητώντας για τις ταινίες με τη μορφή του «καταιγισμού ιδεών» brainstorming και με τη χρήση διαδραστικού πίνακα αιθ. 4β Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 6 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

7 Συγκεντρώνοντας το υλικό μας (πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές) Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 7 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

8 Συγγράφοντας και συνδιαμορφώνοντας την εργασία μας … Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 8 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

9 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 9 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

10 Μία εργασία των Ανδριόπουλου Θανάση Β1 Εγγλέζου ΧριστιάνναςΒ1 Καρούζου Κων/νουΒ1 Κλεινάκη ΔήμητραςΒ1 Μαρρέ ΔέσποιναςΒ2 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 10 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

11 Εκείνος που είπε «Καλύτερα τυχερός παρά καλός» ήξερε καλά τη ζωή. Δεν θέλουμε να παραδεχτούμε πως η τύχη παίζει μεγάλο ρόλο. Είναι τρομακτικό πόσα πολλά δεν μπορούμε να ελέγξουμε. Κάποιες φορές στο τένις, η μπάλα χτυπάει στο δίχτυ και μπορεί να περάσει ή να πέσει πίσω. Με λίγη τύχη περνάει και κερδίζεις. Μπορεί και να μην περάσει και χάνεις. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος11 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

12 Μία ταινία που πραγματεύεται μεταξύ άλλων ζητήματα  τύχης,  ελεύθερης βούλησης,  σύγκρουσης λογικής και συναισθημάτων. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 12

13 Οι Βασικοί Προβληματισμοί › Η Τύχη  Προσπάθεια ορισμού της  Τύχη και ζωή  Μαθηματικά και τύχη  Απροσδιοριστία και Επιστήμες › Η Λογική και τα Συναισθήματα  Η άποψη του Αριστοτέλη › Η έννοια της Ελεύθερης Βούλησης Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 13

14 Jacques Monod: Η δομή, η λειτουργία και η μορφή όλων των έμβιων όντων οφείλονται στην τύχη. Pierre-Paul Grasse: Δεν μπορεί να αποδίδεται στη τύχη το μεγαλείο της ζωής. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 14

15 Η Θεωρία των Πιθανοτήτων › Μελετά μοντέλα για της περιγραφή τυχαίων φαινομένων. › Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιούνται τα πειράματα τύχης δεν προκαθορίζουν το αποτέλεσμα αλλά μόνο το σύνολο των δυνατών αποτελεσμάτων. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 15 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

16 › Είναι αιτιοκρατική. Αναζητά ένα συνεχές αιτιακό πλέγμα βάσει του οποίου ερμηνεύονται όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν και συναπαρτίζουν τον φυσικό κόσμο. › Υποστηρικτές της αιτιοκρατικής άποψης: Στωικοί, Δημόκριτος, Νεύτων, Λαπλάς, Αϊνστάιν… Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 16

17  Κβαντομηχανική Θεωρία › Υπάρχουν γεγονότα τα οποία δεν έχουν αιτία, τα οποία βασίζονται σε κανόνες τυχαιότητας και απροσδιοριστίας.  Αρχή Απροσδιοριστίας (1927) › «Δεν είναι δυνατόν να μετρήσουμε ταυτόχρονα και τη θέση και την ορμή ενός σωματιδίου με απεριόριστη ακρίβεια.» Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 17

18 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18 «Ο Θεός δεν παίζει ζάρια» «Μην λες στο Θεό τι να κάνει και τι να µην κάνει»

19 Ο Καντ διαχωρίζει τη φύση από την ελευθερία. Στη φύση κάθε γεγονός υποτάσσεται στην ακολουθία του αιτιοκρατικού μηχανισμού. Το ίδιο δεν μπορεί παρά να ισχύει και για τον άνθρωπο και κάθε δραστηριότητά του. Εάν, ωστόσο, η αναγκαιότητα αυτή υπέτασσε τον άνθρωπο πλήρως, τότε αρχές και έννοιες όπως ηθικοί κανόνες, το αίσθημα ευθύνης, η επιδίωξη σκοπών και η ενοχή θα στερούνταν νοήματος. Ο άνθρωπος αποτελεί ταυτόχρονα μέρος ενός άλλο κόσμου, πέραν αυτού της φύσης, εκείνου της ελευθερίας, του νοητού κόσμου Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 19

20 Ο Ηρακλής ανάμεσα στον δρόμο της Αρετής και της Κακίας Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 20

21 « Θα μπορούσα να ανταλλάξω όλη μου την τεχνολογία για ένα απόγευμα με τον Σωκράτη.» S. Jobs Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 21 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

22 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 22 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

23  Πόσο εύκολο είναι, στην κοινωνία του σήμερα να εξαλειφθούν οι ατομικές ιδιαιτερότητες και να επικρατήσει η «ισότητα» της ομάδας;  Κατά πόσο είναι δυνατό να εκφραστούν ολοκληρωτικές αντιλήψεις σε μια ενωμένη Ευρώπη που χρόνια τώρα γεύεται τους καρπούς της δημοκρατίας;  Είναι δυνατόν να υπάρξει σήμερα δικτατορία; δικτατορία Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 23 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

24  Η υπόθεση της ταινίας βασίζεται σε αληθινά γεγονότα (1967, Καλιφόρνια)  Το Τρίτο Κύμα ήταν ένα πείραμα πάνω στη φύση του φασισμού και των αιτίων της υποστήριξής του από απλούς ανθρώπους.  Αν και ξεκίνησε σαν απλή άσκηση πειθαρχίας, το πείραμα ξέφυγε από τον έλεγχο του καθηγητή και τέλειωσε με πρωτοβουλία του ίδιου με έναν διδακτικό, όσο και οδυνηρό τρόπο. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 24 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

25  Ο φασισμός είναι αυταρχική εθνικιστική πολιτική ιδεολογία που έχει ως στόχο να θέσει το έθνος, υπεράνω κάθε άλλης αξίας και να δημιουργήσει μια κινητοποιημένη εθνική κοινότητα.  Έχει ως στόχο την υιοθέτηση του «δικαίου της ομάδας» σε αντίθεση με το αντικειμενικό δίκαιο.  Το δίκαιο της ομάδας είναι μια σχετική έννοια, ανάλογα με τις περιστάσεις μπορεί είναι το δίκαιο των σοφιστών, ενώ το αντικειμενικό δίκαιο είναι το δίκαιο ως ιδανικό, την ύπαρξη του οποίου υποστηρίζει ο Σωκράτης. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 25 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

26  Στο «Κύμα», από τον τρόπο με τον οποίο οργάνωνε το μάθημα ο καθηγητής, τα παιδιά αντιμετώπιζαν τη απολυταρχία ως παιχνίδι. Αυτό όμως το «παιχνίδι» θα οδηγήσει τους μαθητές στο φανατισμό και στην υπερβολή.  Επειδή ήταν νέοι χωρίς στόχους και νόημα στη ζωή τους, είδαν το "Κύμα" ως μια καλή ευκαιρία να δράσουν για ένα κοινό σκοπό, ξεφεύγοντας παράλληλα από τα προβλήματα τις καθημερινότητας.  Με έναν αντίστοιχο τρόπο, ο Πλάτωνας, εξηγεί το πώς η δημοκρατία και η άμετρη ελευθερία, μπορεί να οδηγήσει στην τυραννία. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 26 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

27 ἡ πλούτου ἀπληστία καὶ δημοκρατίαν καταλύει  Όλοι οι άνθρωποι έχουν κάποιες κρυφές επιθυμίες.  Αυτές οι επιθυμίες θα εκδηλωθούν κάποια στιγμή, συνήθως με τη υποστήριξη μιας ομάδας.  Αυτό θα οδηγήσει σε ανατρεπτικά κινήματα, που θα αντιτίθενται στη δημοκρατία.  Βεβαία πάντα θα υπάρχουν τα διορατικά άτομα που θα διακρίνουν τον κίνδυνο και θα καταπολεμούν τους εχθρούς της δημοκρατίας. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 27 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

28 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 28 Ἐὰν μή ἢ οἱ φιλόσοφοι βασιλεύσωσιν ἐν ταῖς πόλεσιν ἢ οἱ βασιλῆς τε νῦν λεγόμενοι καὶ δυνάσται φιλοσοφήσωσι γνησίως τε καὶ ἱκανῶς, (…) οὐκ ἔστι κακῶν παῦλα ταῖς πόλεσι, δοκῶ δ’ οὐδὲ τῷ ἀνθρωπίνῳ γένει. Πολιτεία, 473d-473e Ο Πλάτων έλπιζε πως θα μπορούσε να αναχαιτίσει την πολιτική αλλαγή με το θεσμικό έλεγχο της διαδοχής στην ηγεσία. Ο έλεγχος οφείλει να είναι κυρίως εκπαιδευτικός, βασισμένος σε μία αυταρχική, κατά πολλούς, αντίληψη για τη μάθηση.

29  Τα παιδιά πρέπει να εκπαιδεύονται ως πολίτες, όχι ως κυβερνώντες.  Ο πόλεμος και η κυριαρχία δεν πρέπει να αποτελούν σκοπό ύπαρξης ενός έθνους.  Υποχρέωση των ανθρώπων είναι: να μην υποδουλωθούν σε κανέναν, να αναζητούν την καλύτερη εξουσία και να υποδουλώνουν όσους μόνο το αξίζουν.  Η παιδεία πρέπει να ασχολείται πρώτα με το σώμα, έπειτα με τις επιθυμίες και τέλος με το νου. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 29 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

30  Ο Νίτσε αναφέρεται σε μία φιλοσοφία που απελευθερώνει αναίσχυντα ό,τι πιο ισχυρό υπάρχει μέσα μας και μας καθιστά ικανούς να ανέλθουμε σε ένα ανώτερο επίπεδο.  Σε αυτό το ανώτερο επίπεδο διαμένει ο Υπεράνθρωπος, ο οποίος είναι και ο άνθρωπος του μέλλοντος. Αφού «ο Θεός είναι νεκρός», εγώ πρέπει να τελειοποιήσω τον κόσμο· και αυτό θα το κάνω υπερβαίνοντας τον εαυτό μου μέσα στον Υπεράνθρωπο.  Για να φτάσω σε αυτήν την υψηλή θέση πρέπει να αποτινάξω τα δεσμά με τα οποία με εμποδίζουν οι αδύναμοι.  Πρέπει λοιπόν να υπάρχει ένας ηγέτης που να επιβάλει πειθαρχία και να κυριαρχεί με σκληρότητα. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 30 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

31  Η δικτατορία και ο φασισμός είναι πολύ επικίνδυνα ζητήματα και δεν έχουν θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία.  Οι πολίτες πρέπει να είναι διαρκώς ενημερωμένοι και να δείχνουν αντίσταση σε κάθε συμπεριφορά τέτοιου είδους  Ναι, η δικτατορία αποτελεί κίνδυνο ακόμα και στις μέρες μας – παράδειγμα οι μαθητές της ταινίας, αλλά και του σχολείου στο οποίο έγινε το πείραμα, και η τόσο εύκολη μύησή τους σε μια τέτοια νοοτροπία.  Με όλο και περισσότερα νεοφασιστικά κινήματα, με όλο και περισσότερες απενεχοποιημένες και κατευθυνόμενες συζητήσεις επί του θέματος, η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μία και το «Κύμα» έρχεται να την επιβεβαιώσει. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 31 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

32 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 32 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

33  Α. Μέρος:  Περίληψη Ταινίας  Περίληψη του Μύθου του Σπηλαίου  Β. Μέρος:  Αναφορά στον Πλάτωνα και τις απόψεις του  Συσχέτιση ανάμεσα στον μύθο του Σπηλαίου και στην ταινία Matrix  Γ. Μέρος:  Τι είναι αλήθεια;  Μπορούν όντως όλοι οι άνθρωποι να δεχτούν την αλήθεια;  Είναι οι επιλογές μας ελεύθερες ή κινούμαστε σύμφωνα με τη μοίρα μας;  Σύγχρονη εποχή - Μ.Μ.Ε. (πολιτικά συμφέροντα κ.α.).  Μήπως ζούμε σε μια εικονική πραγματικότητα; Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 33 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

34  1999(;) ο Thomas Anderson, ή Neo ψάχνει απαντήσεις σχετικά με το λεγόμενο “Matrix”.λεγόμενο “Matrix”.  Έρχεται σε επαφή με τον Μορφέα και καταφέρνει να αποδράσει από τον κόσμο που ζούσε – το Matrix.  O Thomas, εκπαιδεύεται από τον Μορφέα για να μπορέσει να πολεμήσει τις μηχανές που έχουν υποδουλώσει την ανθρωπότητα.  Τελικά ο Neo μέσα από πολλές μάχες και εκπαίδευση καταφέρνει να αποκτήσει πλήρη έλεγχο των δυνάμεών του και στην ουσία «παίζει» μέσα στο “Matrix” με τα ίδια κόλπα που παίζουν και οι μηχανές και καταφέρνει να σκοτώσει μία από αυτές, κάτι το αδιανόητο έως τότε. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 34 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

35 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 35

36 Στο μύθο του Σπηλαίου υπάρχουν 4 στάδια γνώσης:  η Ε ἰ κασία, δηλαδή ο άνθρωπος γνωρίζει μόνο τις σκιές μέσα στο σπήλαιο  η Πίστις, δηλαδή άνθρωπος αντιλαμβάνεται πως οι σκιές των τοιχωμάτων είναι δημιούργημα των αισθητών  η Διάνοια, δηλαδή ο άνθρωπος γνωρίζει τις πρώτες απλές ιδέες έξω από το σπήλαιο των αισθητών  η Νόησις, δηλαδή ο άνθρωπος προσεγγίζει σταδιακά τις πιο σύνθετες ιδέες, για να φτάσει στην ιδέα του Αγαθού. Αντίστοιχα και στην ταινία «Τhe Matrix» διαπιστώνουμε 4 στάδια:  1 ο Στάδιο : Ο βασικός ήρωας της ταινίας ο Neo, ένας προγραμματιστής υπολογιστών, παγιδευμένος κι αυτός, αρχικά γνωρίζει μόνο τον ψεύτικο ψηφιακό κόσμο του Matrix.  2 ο Στάδιο : Οι Πράκτορες που καταδιώκουν τον Neo, βρίσκονται στο δεύτερο στάδιο γνώσης. Ελέγχουν το Matrix, όπως οι θαυματοποιοί στην αλληγορία, αλλά αποτελούν μέρος του.  3 ο Στάδιο : O Cypher, ένα άλλο πρόσωπο της ταινίας, βρίσκεται στο τρίτο στάδιο γνώσης αφού «βλέπει» τον πραγματικό κόσμο πέρα από το Matrix στην πιο απλή διάστασή του, αλλά αισθάνεται αδύναμος και θέλει να επιστρέψει στον ψηφιακό κόσμο. Έτσι, προδίδει όσους θέλουν να τον ανατρέψουν αυτόν τον ψεύτικο κόσμο.  4 ο Στάδιο : Ο Morpheus, η Trinity και ο απελευθερωμένος Neo εκφράζουν το ανώτερο στάδιο γνώσης. Μάχονται για την ανατροπή του Matrix και στο τέλος ο Neo δίνει ένα ελπιδοφόρο Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και ΚινηματογράφοςΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 36

37 Σύγκριση Σπηλαίου - Matrix Φανταστικός κόσμος Το Σπήλαιο : πλάνη, άγνοια, χειραγώγησηΤο Matrix : πλάνη, άγνοια, χειραγώγηση Η ανθρώπινη βούληση είναι εγκλωβισμένη στο Σπήλαιο Υποταγή της ανθρώπινης βούλησης στις μηχανές Κάποιος τραβά έξω από το Σπήλαιο ένα δεσμώτηΟ Μορφέας Ο «απελευθερωμένος» δεσμώτηςΟ Neo Ανηφορικός δρόμος που οδηγεί εκτός ΣπηλαίουΤο κόκκινο χάπι Επίπονη και βίαιη η έξοδος του δεσμώτη από το Σπήλαιο Επίπονη και με μεγάλες θυσίες η έξοδος του Neo από το Matrix Στο τέλος καταφέρνει ο δεσμώτης να αντικρίσει τον ήλιο- πραγματική αλήθεια Σταδιακή εκπαίδευση για την γνώση της αλήθειας Οι υπόλοιποι δεσμώτες αρνούνται και δυσπιστούν για την αλήθεια που τους αποκαλύπτει ο «απελευθερωμένος» δεσμώτης Ο προδότης Σάιφερ, ο οποίος μετάνιωσε για την απόφασή του να γνωρίσει την πραγματική αλήθεια και επιθυμεί να γυρίσει στην προηγούμενη κατάστασή του Η γνώση της αλήθειας και η επιθυμία να τη μεταδώσει και στους άλλους δεσμώτες μπορεί να προκαλέσει τον θάνατο στον «απελευθερωμένο» δεσμώτη από εκείνους Οι κατάσκοποι προσπαθούν να πιάσουν και να εξοντώσουν όσους γνωρίζουν την αλήθεια και την αποκαλύπτουν και σε άλλους ανθρώπους Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 37 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

38 38

39  Εκπομπές με ευτελές περιεχόμενο που υποτιμούν ως ένα μεγάλο βαθμό και την ανθρώπινη νοημοσύνη.  Συσσώρευση βίας στις προβαλλόμενες ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές   Δημιουργία επιφανειακών χαρακτήρων που επιζητούν τη προσωρινή ευχαρίστηση και στερούνται κάθε ανιδιοτελούς ιδεολογίας.  Απανθρωποίηση μέσω της οικειοποίησης με τα φαινόμενα βίας και σταδιακή υποτίμηση ή και γελοιοποίηση της ανθρώπινης ευαισθησίας. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 39

40  Το σώμα που αποτελείται από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τον υπόλοιπο φυσικό κόσμο.  Την ψυχή, η οποία χωρίζεται στο λογιστικόν, το θυμοειδές και το ἐπιθυμητικόν. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 40 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

41  Το λογιστικόν μέρος δέχεται τα αδιάκοπα «πυρά» των φτηνών εκπομπών  Το θυμοειδές συνεχώς περιορίζεται λόγω της εξοικείωσής μας με την βία και την σταδιακή απόρριψη του συναισθηματισμού.  Το επιθυμητικόν έχει διογκωθεί, σε σημείο όμως που κρίνεται επικίνδυνο για την κοινωνία. ⇨ Όντα (ή μάλλον μηχανές) μονοδιάστατα που επικεντρώνονται αποκλειστικά στην επιβίωσή τους και εξασφάλιση του προσωπικού τους συμφέροντος. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 41 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

42 Άνθιση της συλλογικότητας και του αμοιβαίου σεβασμού. Στροφή στις ανθρωπιστικές αντιλήψεις και τις ηθικές αξίες ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 42 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

43 Μία εργασία των Ζαχαρίου Μάριου Β1 Ηλιακοπούλου Σοφίας Β1 Καπώνη Ναταλίας Β1 Λάδη Ελένης Β2 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος43 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

44 Λίγα λόγια για την υπόθεση … Ο Μάθιου, στερημένος από αγάπη υπό την επιρροή του εγκληματία φίλου του, τον οποίο είχε ως πρότυπο, διαπράττει εν ψυχρώ τη δολοφονία ενός ζευγαριού και το βιασμό της νεαρής κοπέλας. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ44

45 Η Έλεν, ως καλόγρια, αναλαμβάνει να οδηγήσει τον θανατοποινίτη στην ομολογία των πράξεών του, στην μετάνοια και τελικά στην λύτρωσή του. Τελικά καταφέρνει να σπάσει το σκληρό κέλυφός του και να αγγίξει την ψυχή του. την ψυχή του ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ45 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

46 Μερικά από τα ερωτήματα που ανακύπτουν από την ταινία: Η θανατική ποινή είναι η μόνη λύση; Ποιος είναι ο ρόλος της κοινωνίας; Είναι ηθικά ορθό να εφαρμόζεται η θανατική ποινή; Το κράτος δεν εγκληματεί με την επιβολή της; Αξίζει πραγματικά ο θάνατος σε έναν άνθρωπο; Ποιο είναι το ηθικά ορθό, ποιο είναι το δίκαιο και ποιο το άδικο; Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ46

47 Ηθική και Δίκαιο Ωφελιμισμός (Τζέρεμυ Μπένθαν – Τζον Στιούαρτ Μιλ) «ηθικά ορθή πράξη είναι αυτή της οποίας τα αποτελέσματα είναι καλύτερα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.»- το ποσό της ωφέλειας που θα προκύψει από τη συμπεριφορά μας. ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ47 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

48 Προβλήματα που προκύπτουν  Δυσκολία πρόβλεψης αποτελεσμάτων των πράξεων μας  Ποσοτικό πρόβλημα: δεν συμφωνούν όλοι με την ευτυχία ή το συμφέρον που επιδιώκουμε  Ποιοτικό πρόβλημα: οι γνώμες για τη λύπη ή την ηδονή διίστανται και ο καθένας δίνει διαφορετική αξία σε αυτές.  Δεν διασφαλίζεται ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, ακόμα και αν θεωρητικά ικανοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών.  Εθίζονται στη θεσμοθετημένη βία.  Ανάγεται σε αξία ο εκφοβισμό ς.  Αλλοιώνεται η έννοια της ισότητας και της δικαιοσύνης. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ48

49 Καντιανή Ηθική – Ιμμάνουελ Καντ  Επίκεντρο της σκέψης μας: οι ηθικές κρίσεις μας καθολικού χαρακτήρα  Κατηγορική προσταγή: γνώμονας της πράξης του να ισχύει ως καθολικός νόμος - πάντοτε όλοι οι άνθρωποι σκοποί και όχι μέσα των πράξεων του. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ49

50 Εφαρμόζοντας την καντιανή ηθική σχετικά με την θανατική ποινή  Σεβασμός της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας των συνανθρώπων μας- ισότιμα δικαιώματα  Απόρριψη του εκφοβισμού ως μέσου συνετισμού και πρόληψης  Απόρριψη της θανατικής ποινής αφού αυτή χρησιμοποιεί τον άνθρωπο ως μέσο και όχι ως σκοπό. ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ50 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

51 Η θανατική ποινή ως μέσο εκδίκησης  Ποινή: κακό που επιβάλλεται στον δράστη ορισμένης πράξης ως ένδειξη αποδοκιμασίας από την έννομη τάξη.  Η ποινή επιβάλλεται ακριβώς για να προσβάλει τα αγαθά του τιμωρουμένου.  Δεν ταυτίζεται με τα πρόστιμα και τις χρηματικές αποζημιώσεις.  Ανταποδοτικός χαρακτήρας.  Προβαλλόμενος σκοπός: η αποκατάσταση δικαιοσύνης σε μια κοινωνία ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ51 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

52 Επιχειρήματα κατά της θανατικής ποινής Τα όρια της δικαιοσύνης  Αναμιγνύεται σε τομείς εκτός της ανθρώπινης δικαιοδοσίας.  Εμπλέκεται στον χώρο του μεταφυσικού ερωτήματος για το νόημα της ζωής και του θανάτου.  Η κοινωνία ανταποδίδει στον δράστη το έγκλημά του αποκαλώντας το νόμιμη ποινή. ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ52 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

53 Κατάχρηση εξουσίας  Αποτελεί αυταρχικό κατάλοιπο του παρελθόντος.  Διαιωνίζει το χάσμα λαού-κράτους.  Είναι το ισχυρότερο μέσο επίδειξης της δύναμης του κράτους.  Νοθεύει το δημοκρατικό χαρακτήρα μιας κοινωνίας. ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ53 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

54 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ54 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος

55 Στο πιάνο: Ζωή Δημοπούλου Β1 Παρουσίαση: Μαργαρίτα Πούλου Β3 Συμμετοχή: Ολυμπία Κουφαλέξη Β2 Ηλιάνα Μάνου Β2 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 55 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

56 Η ΤΑΙΝΙΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΤΗΣ ΒΑΡΣΟΒΙΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΤΟ ΓΚΕΤΟ ΤΗΣ ΒΑΡΣΟΒΙΑΣ Βασισμένη στην πραγματική ιστορία του πιανίστα Wladyslaw Szpilman Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 56 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

57 Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 57 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

58 . Μόνος πλέον περιπλανιέται στους δρόμους του γκέτο αναζητώντας τη σωτηρία. Με τη βοήθεια κάποιων παλιών φίλων του καταφέρνει να το σκάσει και ζει συνεχώς κρυμμένος και φοβισμένος μην τον ανακαλύψουν. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 58 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

59 Προσπαθώντας να ανοίξει μια κονσέρβα, ένας γερμανός αξιωματικός τον ανακαλύπτει και αφού μαθαίνει πως ήταν πιανίστας, του ζητάει να του παίξει κάτι. Μία διφορετική σχέση αναπτύσσεται ανάμεσα πλέον στους δύο άνδρες. Η ΤΕΧΝΗ ΝΙΚΑΕΙ ΤΟΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 59 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

60  Οι πράξεις του αποσκοπούν στην ανάδειξη και την ανύψωση των δικών του πιστεύω και στην επιβολή τους, με αποτέλεσμα να γίνεται άκριτος φορέας μιας συγκεκριμένης ιδέας.  Θεωρεί πως ο τρόπος ζωής που πρέπει να επικρατεί, είναι ένας και μοναδικός, αυτός που ο ίδιος έχει επιλέξει να υποστηρίζει. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 60 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

61  Λύτρωση της σκληρής ψυχής  Διέγερση των ευμενών συναισθημάτων  Ευαισθητοποίηση  Εξανθρωπισμός και διαγραφή της βίαιης συμπεριφοράς, του βάναυσου τρόπου σκέψης και της ζωώδους συμπεριφοράς του εαυτού του. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 61 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

62  Καταφέρνει να επιδρά θετικά στον ψυχισμό του ανθρώπου,να αφυπνίσει τις πνευματικές ανάγκες του ανθρώπου, να κινητοποιήσει τη συνείδησή του, να τον προβληματίσει, να τον οδηγήσει σε ηθική καλλιέργεια.  Προτρέπει τον άνθρωπο στο να αποκτήσει οικουμενική συνείδηση, αφού η μύηση στην τέχνη ενός πολιτισμού εισάγει τον δέκτη στην κουλτούρα και στη νοοτροπία του λαού. Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος 62 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

63 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας 63


Κατέβασμα ppt "Cineφιλοσοφούμε στο Σχολείο: Φιλοσοφία και Κινηματογράφος Ερευνητική Εργασία Β΄ Λυκείου Σχ. Έτος 2012-13 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ι.Π. Αμπελάς Cineφιλοσοφούμε."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google