Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει)
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ-ΤΑΞΗ: Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΑΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η γραπτή εργασία της Α’ γυμνασίου είναι ατομική, ερευνητική, συνθετική εργασία. ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει) θα μάθετε να συνθέτετε γραπτές εργασίες όχι μόνο στο μάθημα της τεχνολογίας, αλλά σε όλα τα μαθήματα και για όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωής. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η εμπειρία αυτή για την εκπόνηση του Project στην Α΄ & Β΄ λυκείου καθώς και για πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες. θα αναπτύξετε τον γραπτό και τον προφορικό σας λόγο θα διευρύνετε τις γνώσεις σας σχετικά με τα επιτεύγματα της τεχνολογίας θα σας βοηθήσει να γνωρίσετε και να μπορείτε να εφαρμόζετε στην πράξη την ερευνητική διαδικασία κάθε φορά που θα χρειαστεί θα μάθετε να οργανώνετε και να διαχειρίζεσθε το χρόνο σας θα μπορείτε να παρουσιάζετε τα σημαντικότερα σημεία της εργασίας, να απαντάτε σε ερωτήματα και να υποστηρίζετε με επιχειρήματα τη δουλειά σας.
2
Η σύνθεση γραπτής εργασίας είναι μια διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά. Ακούγεται ίσως σαν κάτι δύσκολο, αλλά δεν πρέπει να αγχώνεστε. Με τη βοήθεια του καθηγητή σας θα τα καταφέρετε. Οι παρακάτω διαφάνειες στόχο έχουν να σας καθοδηγήσουν για να φέρετε σε πέρας τη δουλειά σας.
3
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΗΜΑ 1ο : Αναζήτηση και επιλογή θέματος : α. Το θέμα πρέπει να σχετίζεται έστω και έμμεσα με την τεχνολογία β. να μπορείτε εύκολα να βρείτε πληροφορίες και γ. να προκαλεί το ενδιαφέρον σας. Αποδίδουμε καλύτερα όταν το θέμα μας εμπνέει ΒΗΜΑ 2ο : Αναζήτηση πληροφοριών από: α. Έντυπες πηγές (βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά) β. Cd, dvd, video, ραδιόφωνο, τηλεόραση κλπ. γ. Διαδίκτυο και δ. Προφορικές πληροφορίες από επαγγελματίες, ειδικούς, εκπαιδευτικούς κλπ. Η αναζήτηση είναι πιο εύκολη όταν στηρίζεται σε λέξεις-κλειδιά π.χ. για εργασία με θέμα: το αεροπλάνο ψάχνετε τα λήμματα: αεροπλάνο, εναέριες μεταφορές, αδερφοί Ράιτ, αεροπορικά ατυχήματα κλπ. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Καταγράψτε τις πηγές των πληροφοριών σας (βιβλιογραφία) αμέσως μόλις τις βρείτε.
4
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΗΜΑ 3ο : Αξιολόγηση πληροφοριών Οι πληροφορίες πρέπει: α. να είναι κατανοητές από το μαθητή-συγγραφέα β. να είναι αξιόπιστες, δηλαδή να προέρχονται από έγκυρη πηγή γ. να διασταυρώνονται με ανάλογες πληροφορίες από άλλες πηγές ΒΗΜΑ 4ο : Επεξεργασία πληροφοριών α. Ξεχωρίστε ποιες πληροφορίες σας χρειάζονται για τη γραπτή σας εργασία και ποιες όχι. β. Αφαιρέστε τα περιττά κομμάτια γ. Τακτοποιήστε τις πληροφορίες σε ενότητες, ώστε να τις δουλέψετε πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
5
ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΗΘΟΥΝ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΒΗΜΑ 5ο : Σύνθεση πληροφοριών Συνδέστε τις πληροφορίες που έχετε επιλέξει ανά ενότητα, αλλάζοντας όπου χρειάζεται το κείμενο, τον τρόπο γραφής, τη σύνταξη κλπ. βάζοντας την προσωπική σας σφραγίδα. ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ!!! α) ο λόγος σας πρέπει να είναι κατανοητός από εσάς και τους συμμαθητές σας. β) ο χρόνος για τη σύνθεση της εργασίας είναι περιορισμένος. Κάντε χρονοδιάγραμμα και προσπαθήστε να το τηρήσετε προκειμένου να επιτύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
6
ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ενδεικτικά η εργασία της τεχνολογίας πρέπει να έχει τα εξής κεφάλαια: 1. ΕΞΩΦΥΛΛΟ Στο εξώφυλλο αναφέρεται το σχολείο, το θέμα, το όνομά σας και η τάξη, ο υπεύθυνος καθηγητής καθώς και ημερομηνία παράδοσης της εργασίας (μήνας και έτος) 2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ Εκφράζετε τις ευχαριστίες σας σε όποιον σας βοήθησε να κάνετε την εργασία σας. 3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 4. ΠΡΟΛΟΓΟΣ Πολύ σύντομη αναφορά για το θέμα και τη διάρθρωση της εργασίας σας. Ο πρόλογος να μην ξεπερνά το πολύ τη μία σελίδα.
7
ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Παραθέτετε πληροφορίες -μικρή ανάλυση- για την τεχνολογική ενότητα στην ανήκει το αντικείμενο που μελετάτε. Για παράδειγμα αν το θέμα της εργασίας σας είναι το τηλέφωνο θα δώσετε πληροφορίες για την επικοινωνία (τι είναι η επικοινωνία, μορφές επικοινωνίας, πομπός, δέκτης, τρόποι επικοινωνίας κατά την αρχαιότητα, εξέλιξη της επικοινωνίας στους νεώτερους χρόνους , μελλοντικές δυνατότητες κλπ) 7. ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ Δημιουργία τεχνικών σχεδίων υπό κλίμακα του αντικειμένου που θα κατασκευάσετε.
8
ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 8.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΚΕ Περιγραφή όλων των βημάτων που ακολουθήσατε για την κατασκευή του έργου-ομοιώματος. Καλό θα ήταν να πάρετε φωτογραφίες κατά τη δημιουργία της κατασκευής και να τις ενσωματώσετε στην εργασία σας. Επίσης να παρουσιάσετε και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του ατομικού έργου. 9.ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ Παρουσιάζετε ιστορικά στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του αντικειμένου στη διάρκεια του χρόνου. Αναφορά των αναγκών που οδήγησαν τον άνθρωπο στην ανακάλυψη και τη συνεχή βελτίωση του αντικειμένου.
9
ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 10. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ – ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Αναφέρετε όλα τα επιστημονικά στοιχεία και τις θεωρίες που σχετίζονται με το αντικείμενο που μελετάτε. 11. ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Περιγράφετε πως το αντικείμενο που μελετάτε επηρεάζει: την οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό, τα ήθη και έθιμα, το εμπόριο, το περιβάλλον και γενικότερα όλες της πτυχές της ανθρώπινης ζωής. Αναλύστε σύντομα και τις θετικές και τις αρνητικές επιπτώσεις.
10
ΔΟΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12.ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ- ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Καταγράφετε τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιήσατε και υπολογίζετε το κόστος κατασκευής. Καλό θα ήταν εδώ να υπολογιστεί και το κόστος της εργασίας σας ανάλογα με το χρόνο που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί η κατασκευή και η γραπτή εργασία (εργατοώρες) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Αναφέρετε όλες τις πηγές που χρησιμοποιήσατε για τη σύνταξη της εργασία σας ταξινομώντας τες σε τρεις κατηγορίες: Α. Έντυπες: i) Βιβλία: Επώνυμο, όνομα συγγραφέα-τίτλος βιβλίου-εκδότης-τόπος και χρόνος έκδοσης π.χ. Γλώσσας Νικόλαος «Τεχνολογία Α Γυμνασίου», Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, Αθήνα, 2000. ii) Εγκυκλοπαίδειες: Τίτλος-τόμος-εκδότης-τόπος και χρόνος έκδοσης π.χ. Εγκυκλοπαίδεια Υδρία, τόμος Β, Cambridge- Ήλιος, 1980. iii) Εφημερίδες-περιοδικά: Τίτλος εντύπου-αριθμός φύλλου-χρόνος-όνομα, επώνυμο συγγραφέα-τίτλος άρθρου. Β. Ηλεκτρονικές: Επωνυμία ιστοσελίδας π.χ. Γ. Προσωπικές μαρτυρίες: Επώνυμο, όνομα ερωτηθέντος-ιδιότητα/επάγγελμα Η έντυπη βιβλιογραφία ταξινομείται κατά αλφαβητική σειρά.
11
Για κάθε κεφάλαιο χρησιμοποιείστε νέα σελίδα
Για κάθε κεφάλαιο χρησιμοποιείστε νέα σελίδα. Προσθέστε φωτογραφικό υλικό για να εμπλουτίσετε την εργασία σας και να την κάνετε πιο ευχάριστη και παραστατική στον αναγνώστη. Η συγγραφή της καλό είναι να γίνει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή για όσους διαθέτουν. Αν δεν έχετε ηλεκτρονικό υπολογιστή μπορείτε να την παραδώσετε χειρόγραφη. Η εργασία να είναι δεμένη σε βιβλίο ( σπιράλ, κλασέρ ή θερμοκόλληση). ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ: -- Ορθογραφία-σύνταξη -- Εμφάνιση κειμένου (ενιαία μορφοποίηση –γραμματοσειρά, χρώμα κλπ.) -- Τήρηση παραγράφων
12
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Χρόνος παρουσίασης: 10-15 λεπτά
Τι περιλαμβάνει: Σύντομη αναφορά της πορείας που ακολουθήσατε από την επιλογή του θέματος μέχρι την ολοκλήρωση της εργασίας. Ιδιαίτερη αναφορά σε σημεία που κρίνετε ότι είναι σημαντικά. Απάντηση σε ερωτήσεις: Αποτελεί πολύ σημαντικό στάδιο, γιατί στην ουσία υποστηρίζετε στην τάξη όλη την προσπάθεια που έχετε κάνει. Κατά την παρουσίαση μπορείτε να αξιοποιήσετε και να χρησιμοποιήσετε ό,τι υλικό θεωρείτε ότι μπορεί να σας βοηθήσει (π.χ. το ομοίωμα της κατασκευής, εικόνες, διαφάνειες κλπ.) ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.