Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 1. Πνευματικά Δικαιώματα 2. Εργονομία ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 1. Πνευματικά Δικαιώματα 2. Εργονομία ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 1. Πνευματικά Δικαιώματα 2. Εργονομία ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

2 2 Στόχοι  Πνευματικά Δικαιώματα (Copyright)  Πειρατικό (Software Piracy)  Εισβολείς Συστημάτων (Hackers)  Εργονομία  Προδιαγραφές Εξοπλισμού  Ανθρώπινοι Παράγοντες

3 3 Πνευματικά Δικαιώματα Copyright - © Κάθε πρόγραμμα ανήκει στον δημιουργό του. Οι υπόλοιποι από εμάς μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε αφού πληρώσουμε το ανάλογο αντίτιμο σε λεφτά στον δημιουργό του και πάρουμε την ανάλογη άδεια. Αυτά τα ονομάζομε πνευματικά δικαιώματα (Copyright-©). Επομένως είναι παράνομο να αντιγράφετε, να μοιράζετε ή να δανείζετε προγράμματα που έχουν το ©. Τα περισσότερα προγράμματα πρέπει να τα πληρώσετε για να τα χρησιμοποιήσετε. ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ: Προγράμματα περιορισμένης χρήσης (shareware)  Προγράμματα που είναι διαθέσιμα για περιορισμένη χρονική περίοδο χωρίς κόστος. Μετά την περίοδο δοκιμής, πρέπει να πληρωθεί ένα ποσό για να συνεχίσει να δουλεύει το πρόγραμμα. Προγράμματα δωρεάν (freeware)  Προγράμματα που είναι διαθέσιμα δωρεάν (π.χ. Internet Explorer, Netscape Navigator κ.τ.λ.)

4 4 Πειρατικό - Software Piracy Εάν αποκτήσομε κάποιο λογισμικό χωρίς άδεια τότε αυτό θεωρείται και ονομάζεται Πειρατικό. ΠΩΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  Πολύ Φθηνότερο  Δεν έχει εγχειρίδιο με οδηγίες χρήσης  Δεν διαθέτει πιστοποιητικό αυθεντικότητας ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ  Πολλές αντιγραφές δημιουργούν προβλήματα κατά την χρήση τους  Το κλεμμένο λογισμικό μπορεί να περιέχει Ιούς  Χάνεις το προνόμιο για άμεση υποστήριξη και για μελλοντική αναβάθμιση  Επειδή λείπουν οι οδηγίες χρήσης γίνεται δύσκολη η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του λογισμικού

5 5 Υπάρχουν μερικοί πολύ έμπειροι χρήστες υπολογιστών, οι οποίοι από …χόμπι, ή επαγγελματικά, ασχολούνται με την παραβίαση συστημάτων υπολογιστών, παραβιάζοντας τους κωδικούς πρόσβασης (passwords). Οι ιδιότυποι αυτοί χρήστες ονομάζονται hackers (αν και έχει επικρατήσει λανθασμένα αυτός ο όρος, διότι ο ορθός είναι cracker), και οι γνώσεις τους αξιοποιούνται κάποιες φορές από τα ίδια τα θύματα τους (οργανισμούς, τράπεζες κ.τ.λ.) οι οποίοι τους προσλαμβάνουν για να μάθουν από αυτούς τρόπους με τους οποίους θα αυξήσουν την ασφάλεια των συστημάτων τους και θα προστατευτούν από άλλους επίδοξους εισβολείς. Εισβολείς Συστημάτων Hackers ή Crackers ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ 1.Κλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτών. 2.Αλλαγή εμφάνισης ή καταστροφή Web sites. 3.Η παράνομη εισβολή σε άλλους υπολογιστές και η καταστροφή στοιχείων.

6 6 Η εργονομία ασχολείται με τις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχουν οι διάφορες συσκευές καθώς και ο χώρος εργασίας του ανθρώπου, ώστε να αποφεύγονται οι βλαβερές συνέπειες στην υγεία μας. Με το όρο εργονομία στην πληροφορική εννοούμε ότι τόσο το λογισμικό όσο και το υλικό πρέπει να είναι κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο που να μην κουράζουν, να μην προκαλούν σύγχυση και να κάνουν την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή όσο το δυνατό πιο εύκολη, ευχάριστη και αποδοτική (διεπαφή-interface). Εργονομία ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  Σωστός Φωτισμός  Θερμοκρασία - Υγρασία - Αερισμός  Ήχος - Θόρυβος ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ  Οθόνη  Πληκτρολόγιο  Ποντίκι

7 7 Οθόνη  Να έχει περιστρεφόμενη βάση.  Κατακόρυφη συχνότητα τουλάχιστον 70MHz (για να μην τρεμοπαίζει η εικόνα).  Απόσταση από τα μάτια μεταξύ 50 και 70 εκ.  Το κέντρο οθόνης να βρίσκεται λίγο χαμηλότερα από το επίπεδο των ματιών (15 ο ). Πληκτρολόγιο  Παλάμη και καρπός σε ευθεία παράλληλη με το επίπεδο του δαπέδου.  Οι αγκώνες να βρίσκονται κοντύτερα στο κορμό, να ακουμπούν στο γραφείο και να σχηματίζουν με το βραχίονα γωνιά 90 ο.  Να ξεκουράζονται τα χέρια σε τακτά διαστήματα.  Να είναι ξεκάθαρες οι ενδείξεις των γραμμάτων πάνω στα πλήκτρα.

8 8 Ποντίκι  Χρήση όλης της παλάμης και κίνηση όλου του βραχίονα μας  Όχι πολύ μακριά ή πολύ κοντά στο χέρι μας  Εναλλαγή των χεριών μας όσο είναι δυνατό (λίγη ώρα το δεξί και λίγη το αριστερό)  Να μην πατάμε με δύναμη τα πλήκτρα του  Χρήση mouse pad για διευκόλυνση της κίνησης του

9 9  Το σώμα να κάθεται άνετα.  Να πατάμε τα πλήκτρα όσον το δυνατόν πιο ελαφριά.  Να σηκωνόμαστε και να περπατάμε μετά από μια ώρα εντατικής δουλειάς με το Η/Υ.  Να μη καθόμαστε στην ίδια θέση για πολλή ώρα.  Να ξεκουράζουμε τα μάτια μας (κλείσιμο για λίγα λεπτά).  Να αλλάζουμε εργασίες που γίνονται με Η/Υ, με εργασίες που δεν χρειάζονται Η/Υ  Να εστιάζουμε τα μάτια μας κάθε 10 λεπτά περίπου σε κάποιο μακρινό σημείο, εκτός οθόνης.  Να εξεταζόμαστε από οφθαλμίατρο μια φορά τον χρόνο. Ανθρώπινοι Παράγοντες

10 10 Επανάληψη Στόχων μαθήματος  Πνευματικά Δικαιώματα (Copyright)  Πειρατικό (Software Piracy)  Εισβολείς Συστημάτων (Hackers)  Εργονομία  Προδιαγραφές Εξοπλισμού  Ανθρώπινοι Παράγοντες


Κατέβασμα ppt "1 1. Πνευματικά Δικαιώματα 2. Εργονομία ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΩΣ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΟΛΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google