Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δικαιώματα των παιδιών Προστασία από τις διακρίσεις 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Τάξη Ά 2013-14 Σπυροπούλου Ροζαλία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δικαιώματα των παιδιών Προστασία από τις διακρίσεις 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Τάξη Ά 2013-14 Σπυροπούλου Ροζαλία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δικαιώματα των παιδιών Προστασία από τις διακρίσεις 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Τάξη Ά Σπυροπούλου Ροζαλία

2 Ομάδα: Η Γροθιά Κατερίνα Κ. Μαρία Σ. Αλέξανδρος Π. Λάμπρος Μ.

3 Περιεχόμενα •Εισαγωγή •Πρόλογος •Θεματικό μέρος • Η Συνθήκη για τα Δικαιώματα των Παιδιών • Μια μικρή ηρωίδα • Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ •Μαλάλα Γιουσαφζάι •Η Νικήτρια Bethany Hamilton •Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της •Βιβλιογραφία

4 Πρόλογος Η ομάδα μας (Γροθιά) επέλεξε να ασχοληθεί με το δικαίωμα των παιδιών στην προστασία από τις διακρίσεις, διότι είναι ένα θέμα που απασχολεί έντονα την σημερινή κοινωνία. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την υπεύθυνη καθηγήτρια κα Σπυροπούλου Ροζαλία που μας έδωσε την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας στο θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού.

5 Εισαγωγή Ο λόγος που επιλέξαμε αυτό το θέμα είναι ότι μας κέντρισε το ενδιαφέρον διότι είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους τους νέους του σημερινού κόσμου. Το θέμα που επιλέξαμε χωρίζεται σε υποθέματα τα οποία είναι Προστασία από τις: 1.Διακρίσεις λόγω φύλου 2.Φυλετικές διακρίσεις( λόγω διαφορετικής φυλής) 3.Γλωσσικές διακρίσεις 4.Διακρίσεις λόγω αναπηρίας

6 Επιλέξαμε το δικαίωμα της προστασίας από τις διακρίσεις με σκοπό την διεύρυνση των γνώσεών μας στο θέμα αυτό. Το εκ των προτέρων αποτέλεσμα της ερευνάς μας αναμένουμε να είναι μία πρωτότυπη, εργασία που θα ενημερώσει τους συμμαθητές μας σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών πάνω στις διακρίσεις. Αυτή η ερευνητική εργασία είναι σημαντική για δυο λόγους. Πρώτον, θα μας δυναμώσει στις σχέσεις μας με τους συμμαθητές μας και δεύτερον, θα μας γνωστοποιήσει τα δικαιώματά μας. Τρίτον, πιστεύουμε ότι θα μας ευαισθητοποιήσει και θα μας παρακινήσει για την υπεράσπισή τους

7 Πώς εργαστήκαμε; Καθένα από τα μέλη της ομάδας μας (Γροθιά) ανέλαβε από ένα υπόθεμα της εργασίας. Έτσι λοιπόν για την ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς εργάστηκε στην αρχή ο καθένας ατομικά και στην συνέχεια συνθέσαμε τα υποθέματα.

8 Θεωρητικό μέρος Η Συνθήκη για τα Δικαιώματα των Παιδιών του ΟΗΕ ορίζει ως παιδί «κάθε ανθρώπινο ον μικρότερο της ηλικίας των 18 ετών, εκτός εάν ο ισχύων νόμος για τα παιδιά ορίζει την ενηλικίωση νωρίτερα». Βιολογικά παιδί είναι ο κάθε άνθρωπος που βρίσκεται στο αναπτυξιακό στάδιο της παιδικής ηλικίας, μεταξύ της βρεφικής ηλικίας και της ενηλικίωσης.

9 Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ο πρώτος παγκόσμιος νομικά δεσμευτικός κώδικας για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. Θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα. Η Σύμβαση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1989 τέθηκε σε ισχύ το Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992.

10 Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού Τα Συμβαλλόμενα στην παρούσα Σύμβαση Κράτη: Επειδή, σύμφωνα με τις αρχές που διακηρύσσονται στον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, η αναγνώριση της εγγενούς αξιοπρέπειας και των ίσων και αναφαίρετων δικαιωμάτων όλων των μελών της ανθρώπινης οικογένειας, αποτελεί το θεμέλιο της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της ειρήνης στον κόσμο, Έχοντας υπόψη ότι οι λαοί των Ηνωμένων Εθνών έχουν διακηρύξει εκ νέου, στον Καταστατικό Χάρτη, την πίστη τους στα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και στην αξιοπρέπεια και την αξία του ανθρώπου, και έχουν αποφασίσει να προαγάγουν την κοινωνική πρόοδο και να καθορίσουν καλύτερες συνθήκες ζωής μέσα στα πλαίσια μιας μεγαλύτερης ελευθερίας, Αναγνωρίζοντας ότι τα Ηνωμένα Έθνη, στην Παγκόσμια Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και στις διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα διακήρυξαν και συμφώνησαν ότι καθένας δικαιούται να απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που αναφέρονται σε αυτές, χωρίς καμία απολύτως διάκριση ιδίως εξαιτίας της φυλής, του χρώματος, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας, των πολιτικών του ή άλλων πεποιθήσεων, της εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής, της περιουσίας, της γέννησης ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης, Υπενθυμίζοντας ότι, στην παγκόσμια Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου, τα Ηνωμένα Έθνη διακήρυξαν ότι τα παιδιά δικαιούνται ειδική βοήθεια και υποστήριξη, Έχοντας πεισθεί ότι η οικογένεια όντας η θεμελιώδης μονάδα της κοινωνίας και το φυσικό περιβάλλον για την ανάπτυξη και την ευημερία όλων των μελών της, και ιδιαίτερα των παιδιών, πρέπει να έχει την προστασία και την υποστήριξη που χρειάζεται για να μπορέσει να διαδραματίσει πληρέστατα το ρόλο της στην κοινότητα,

11 Μια μικρή ηρωίδα • Η έφηβη από το Πακιστάν, Μαλάλα Γιουσαφζάι, που έγινε στόχος (9 Οκτωβρίου 2012 )των Ταλιμπάν επειδή υπερασπιζόταν το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση, έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση. Στην ομιλία της στον ΟΗΕ δήλωσε πως οι σφαίρες που δέχτηκε στο κεφάλι δεν την έκαναν να σιωπήσει. Και ξανάρχισε τη μάχη της.

12 Μια μικρή ηρωίδα •Μιλώντας στην Συνέλευση των Νέων την έδρα του ΟΗΕ, στην Νέα Υόρκη, τόνισε πως >. Η Μαλάλα είχε γίνει σύμβολο στο Πακιστάν με το blog της στο οποίο από τα 14 της υπερασπιζόταν το δικαίωμα των κοριτσιών όπως εκείνη να πηγαίνουν στο σχολείο. Το όνομά της όμως έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο εξαιτίας της φρίκης που έζησε, όταν οι Ταλιμπάν μπήκαν σε σχολικό λεωφορείο και την πυροβόλησαν στο κεφάλι.

13 Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ,Μπαν Γκι- μουν υπενθύμισε ότι περισσότερα από 57 εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν ούτε καν στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Τα περισσότερα από αυτά είναι κορίτσια και τα μισά ζουν σε εμπόλεμες ζώνες. Αναφερόμενος στις πρόσφατες επιθέσεις εναντίον εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στο Πακιστάν και στην Νιγηρία, σημείωσε ότι >.

14 Μαλάλα Γιουσαφζάι Η 16χρονη Μαλάλα Γιουσαφζάι, που είναι υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης, παρέδωσε στον Μπαν μία πρόταση που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο και συγκέντρωσε περισσότερες από 3 εκατομμύρια υπογραφές με αιτήματα να χρηματοδοτηθούν από τις 193 χώρες-μέλη του Οργανισμού εκπαιδευτικά ιδρύματα ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι το 2015.

15 Η Νικήτρια Bethany Hamilton Στις 31 Οκτωβρίου 2003, στην ηλικία των 13, η Χάμιλτον πήγε ένα πρωί για surf κατά μήκος της Tunnels Beach, Νησί Kauai με την καλύτερη φίλη της Alana Blanchard και τον πατέρα και τον αδελφό της Αλάνα. Γύρω στις 7:30 π.μ., με πολλές χελώνες στην περιοχή, ήταν ξαπλωμένη στην ιστιοσανίδα της και το αριστερό της χέρι κρέμονται στο νερό, όταν της επιτέθηκε ένας καρχαρίας τίγρης, αποκόπτοντας το αριστερό της χέρι λίγο κάτω από τον ώμο. Οι Blanchards έκανα κουπί και την έβγαλαν στην ακτή, τότε ο πατέρας της Αλάνα διαμόρφωσε ένα λουρί στη σανίδα του surf και το τύλιξε γύρω από το κολόβωμα του χεριού. Την μετέφεραν αμέσως στο Wilcox Memorial Hospital. Μέχρι τη στιγμή που έφτασε εκεί είχε χάσει πάνω από το 60 % του αίματός της και ήταν σε ολιγοογκαιμικά σοκ. Ο πατέρας της, ο οποίος είχε προγραμματίσει να χειρουργηθεί στο γόνατο το πρωί, ήταν ήδη στο νοσοκομείο. Κατά τη διάρκεια της μετέπειτα συνέντευξης, επιβεβαίωσε ότι αισθάνθηκε φυσιολογικό πόνο όταν δαγκώθηκε από τον καρχαρία και δεν αισθάνονται πολύ πόνο από το δάγκωμα κατά τη στιγμή της καταστροφής, αλλά αισθάνθηκε μουδιασμένη κατά τη διάρκεια της μεταφοράς της στο νοσοκομείο.

16 Η Νικήτρια Bethany Hamilton •Παρά το τραύμα του συμβάντος, η Χάμιλτον ήταν αποφασισμένη να επιστρέψει στο surfing. Σε λιγότερο από ένα μήνα μετά το περιστατικό, επέστρεψε στο στόχο της. Αρχικά, υιοθέτησε μια custom –made της σανίδας και είχε μια λαβή για το δεξί χέρι της, πράγμα που καθιστά ευκολότερο την ανάβασή της στην σανίδα, και έμαθε να κλωτσάει περισσότερο για να αντισταθμίσει την απώλεια του αριστερού χεριού της. Μετά τη διδασκαλία από τον πατέρα της, στις 10 Ιανουαρίου του 2004, πήρε μέρος σε ένα μεγάλο διαγωνισμό. Χρησιμοποιεί τώρα στάνταρ ανταγωνιστικές επιδόσεις στο surfing.

17 Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της Το βιβλίο αυτό της Άλκη Ζέη παρουσιάζει την ιστορία μίας νεαρής κοπέλας, η οποία φεύγει από την Γερμανία, όπου μένει με τους γονείς της και μετακομίζει στην Ελλάδα μαζί με την γιαγιά της. Μη μπορώντας να αντέξει τον ρατσισμό λόγω του διαφορετικού τρόπου ζωής, κουλτούρας, κώδικα,λόγω του εμφάνισης, συμπεριφοράς,επικοινωνιακού τόπου που ανατράφηκε και επειδή δεν ανήκει από προηγούμενα χρόνια στην ομάδα των συμμαθητών. Μη μπορώντας να τα αντέξει όλα αυτά καταφεύγει στα ναρκωτικά.

18 Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της Ο ρατσισμός παρατηρείται σε όλη την έκταση του μυθιστορήματος και ιδιαίτερα στο σημείο όπου η Κωνσταντίνα πηγαίνει πρώτη μέρα στην σχολή και οι συμμαθητές της, της φέρονται πολύ άσχημα, όπως και οι καθηγητές της. Επιπλέον, όταν μπλέκει με τα ναρκωτικά ο κόσμος την περιφρονεί και της φέρονται σαν παράσιτο.

19 Βιβλιογραφία •Bethany Hamilton Wikipedia(http://en.wikipedia.org/wiki/Bethany_Hamilton) •Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της (Άλκη Ζέη,Εκδόσεις Κέδρος) •Μαλάλα Γιουσαφζάι Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Malala_Yousafzai) •Η διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Παιδιών (http://www.0-18.gr/gia-megaloys/dsdp)


Κατέβασμα ppt "Δικαιώματα των παιδιών Προστασία από τις διακρίσεις 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Τάξη Ά 2013-14 Σπυροπούλου Ροζαλία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google