Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διερευνητική Μάθηση Inquiry Based Science Education Πανεπιστήμιο Κρήτης Κάλλια Κατσαμποξάκη-Hodgetts.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διερευνητική Μάθηση Inquiry Based Science Education Πανεπιστήμιο Κρήτης Κάλλια Κατσαμποξάκη-Hodgetts."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διερευνητική Μάθηση Inquiry Based Science Education Πανεπιστήμιο Κρήτης Κάλλια Κατσαμποξάκη-Hodgetts

2 Inquiry Based Science Education (IBSE)  Διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού πειραμάτων, αναζήτησης πληροφοριών & ερμηνεία δεδομένων (Levy & Lameras, 2011)  Δομημένη μαθητο-κεντρική μέθοδος επίλυσης προβλημάτων (Bodzin & Beerer, 2003)

3 Inquiry Based Science Education (IBSE) Oι καθηγητές αξιολογούν ( Bodzin και Beerer 2003) με βάση το αν και κατά πόσο oι μαθητές :BodzinBeerer •διατυπώνουν επιστημονικές ερωτήσεις •σχεδιάζουν ένα πλάνο εκτέλεσης έρευνας •διατυπώνουν επεξηγήσεις και αναλύσεις των ευρημάτων τεκμηριώνοντας τα. •αξιολογούν τα ευρήματα τους •δημοσιεύουν τα ευρήματα τους

4 (IBSE) Κεντρική ιδέα  Η Διδασκαλία  Ο Εκπαιδευτικός  Ο Μαθητής

5 Παραδοσιακή Vs διερευνητική διδασκαλία  Πηγή γνώσης: δάσκαλος κ σχολικό εγχειρίδιο  Δάσκαλος: αυθεντία,  (για οικονομία χρόνου) παρουσιάζει το πρόβλημα, την αιτία και τη λύση.  Μαθητής: παράθεση και απομνημόνευση πληροφοριών  Πηγή γνώσης: ανοιχτή  Δάσκαλος: διατυπώνει το πρόβλημα, διαπιστώνει το προβληματισμό του, ενθαρρύνει και κατευθύνει τους μαθητές στην αναζήτηση του προβλήματος.  Μαθητής: οργανώνει τη δική του διαδρομή γνώσης με το δικό του τρόπο και ρυθμό

6 Παραδοσιακή Vs διερευνητική διδασκαλία  Μαθητής: ασκείται στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών  Αναδεικνύεται κ αξιοποιείται η όποια γνώση των μαθητών

7 Παραδοσιακή Vs διερευνητική διδασκαλία  Σχέδιο μαθήματος: δομημένο & προκαθορισμένο, επίτευξη γνωστικών σκοπών και στόχων  Σχέδιο μαθήματος: δομημένο αλλά και εύκαμπτο, εναλλακτικές διαδρομές, επεκτείνεται σε περιοχές έξω από το γνωστικό πεδίο του μαθήματος  επίτευξη στόχων κοινωνικοποίησης κ ανάδειξη προσωπικών δεξιοτήτων  Ανακαλυπτικές δραστηριότητες μέσα στο εργαστήριο και αναζητήσεις στο διαδίκτυο

8 Διδασκαλία της επιστήμης στα πλαίσια της διερευνητικής μάθησης Οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητες για να διεξάγουν επιστημονική έρευνα:  διατύπωση ερωτήσεων  το σχεδιασμό ερευνών  την ανάλυση των δεδομένων  τη χρήση μοντέλων και επεξηγήσεων  την επικοινωνία-διάδοση των ευρημάτων τους

9 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού  να κινήσει το ενδιαφέρον  να διατυπώσει ερωτήματα και να δώσει υλικό σχετικό με την προηγουμένη εμπειρία του μαθητή  να «κατευθύνει» τις απαντήσεις κεντρικού ερωτήματος  Να κάνει χειρισμούς ανατροφοδότησης του ενδιαφέροντος

10 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού  Απευθύνετε τις ερωτήσεις των παιδιών σε άλλα παιδιά (Doris, 1991)  Αναρτήσετε πίνακα ερωτήσεων και απαντήσεων (Pearce,1999) Πηγή: Keys C.W., Lynn A. Bryan. (2001)

11 Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας (ΕΜΔ)  με απλά υλικά καθημερινής χρήσης

12 Το παράδειγμα της κλεψύδρας  α) Ο εκπαιδευτικός δείχνει στους μαθητές μια κλεψύδρα και δηλώνει ότι ο χρόνος που απαιτείται για να τρέξει η άμμος εξαρτάται από παράγοντες όπως [...] και στη συνέχεια οι μαθητές παρατηρούν μία κλεψύδρα. (παραδοσιακή) Πηγή: Edith Saltiel (2005) Inquiry-Based Science Education: Applying it in theClassroom Methodological Guide  β) Οι μαθητές αφού παρατηρήσουν, σχεδιάσουν και να περιγράψουν μια κλεψύδρα που έχει στο γραφείο του ο δάσκαλος, απαντούν ερώτημα που θέτει ο δάσκαλος για το ποιοι παράγοντες καθορίζουν το χρόνο που παίρνει για να τρέξει έξω η άμμος. (λιγότερο δασκαλοκεντρική)

13 Το παράδειγμα της κλεψύδρας  γ) Αφού παρατηρήσουν μια κλεψύδρα, οι μαθητές πρέπει να ανακαλύψουν πώς θα αυξήσουν ή θα μειώσουν το χρόνο για να τρέξει η άμμος από τη μία άκρη στην άλλη. Εδώ το παιδί απευθύνει ερωτήματα & κάνει υποθέσεις καθώς ψάχνει τρόπο να κάνει κάτι να συμβεί.  δ) Με τρεις κλεψύδρες διαφορετικής διάρκειας, οι μαθητές, σε ομάδες, παρατηρούν, σχεδιάζουν & περιγράφουν την κλεψύδρα που έχουν μπροστά τους. Όταν παρατηρήσουν ότι μία κλεψύδρα διαρκεί περισσότερο, ενώ οι υπόλοιπες έχουν σταματήσει, ενστικτωδώς θα αναρωτηθούν γιατί συμβαίνει αυτό.

14 Ομαδική εργασία  όλοι συμμετέχουν στην πειραματική εργασία  συζητούν, συγκρίνουν και συμφωνούν σε ένα κοινό συμπέρασμα  ορίζουν έναν εκπρόσωπο και ανακοινώνουν τα συμπεράσματα της ομάδας

15 Συντονισμός ομαδικής συγγραφής

16 Τι σημαίνει ερευνητής-επιστήμονας; Πηγή: Marilyn Brodie Sheffield Hallam University

17 Τι σημαίνει ερευνητής- επιστήμονας; ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Η επιστημονική μέθοδος είναι ένα άκαμπτο σώμα;  Εποικοδομητική ή όχι προσέγγιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών;

18 Τι σημαίνει ερευνητής- επιστήμονας;  Δεν είναι αυθεντία  Πειραματίζεται  Οργανώνει την έρευνα του με βάση ενδεχομένως λανθασμένες υποθέσεις  Θεωρεί ότι τα λάθη βοηθούν στην αναζήτηση της αλήθειας  Αναλύει και συνθέτει πληροφορίες  Δημοσιεύει τις ανακαλύψεις του γνωρίζοντας ότι μία επόμενη έρευνα μπορεί να τις ακυρώσει

19 Chain Reaction: Αλυσιδωτή αντίδραση κ Μαθητές  Πως συλλέγονται τα επιστημονικά δεδομένα  Πώς να σχεδιάζονται και να λύνονται επιστημονικά προβλήματα  Πως συλλέγονται πρωτοταγείς & δευτεροταγείς πηγές  Πως δίνονται επεξηγήσεις και πως αναπτύσσονται οι ιδέες  Πως αξιολογούνται οι μέθοδοι συλλογής πληροφοριών  Πώς να παρουσιάζονται τα επιστημονικά ευρήματά

20 Chain Reaction (Αλυσιδωτή αντίδραση) και Μαθητές  Τα πλεονεκτήματα και δυσκολίες των σύγχρονων επιστημονικών πρακτικών  Ότι η επιστήμη δεν απαντά όλα τα ερωτήματα  Η επιστημονική γνώση αλλάζει από χρόνο σε χρόνο  Ηθικά ερωτήματα που συχνά προκύπτουν

21 Μαθητικές Δραστηριότητες και Chain Reaction  Ερευνούν, σχεδιάζουν και πειραματίζονται σε ομάδες μέσα και έξω από την τάξη (3-4 μήνες)  Παρουσιάζουν αποτελέσματα των ερευνών τους και γράφουν αναφορές  Καθηγητές και μαθητές συμμετέχουν ως ομιλητές σε τοπικό συνέδριο (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Μάρτιος 2014)  Μία τουλάχιστον ομάδα μαθητών και ο/η καθηγητής /τριά τους παρουσιάζουν σε διεθνές συνέδριο (Μάιος 2014, Sheffield Hallam University, UK)

22 Sheffield UK (Μάιος 2014)

23 Βιβλιογραφία  Bodzin A. M. and Beerer K. M. Promoting inquiry-based science instruction: The validation of the Ccience Teacher Inquiry Rubric (STIR) Journal of Elementary Science Education, Vol. 15 (2), pp (2003) BodzinBeerer  Keys C. W. and Bryan L. A.. Co-Constructing Inquiry-Based Science with Teachers: Essential Research for Lasting Reform, Journal of Research in Science Teaching VOL. 38, 6,p (2001)  Klentschy Μ., Amaral O.,Garrison L. Helping English Learners Increase Achievement Through Inquiry-Based Science Instruction Bilingual Research Journal, 26: ( 2002)  Saltiel E.. Inquiry-Based Science Education: Applying it in the Classroom. Methodological Guide (2005)


Κατέβασμα ppt "Διερευνητική Μάθηση Inquiry Based Science Education Πανεπιστήμιο Κρήτης Κάλλια Κατσαμποξάκη-Hodgetts."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google