Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 1 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 1 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 1 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΜ-6/ΕΑΙΤΥ ru6.cti.gr/bouras

2 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 2 Τι είναι Ευρυζωνικότητα; (1/2) — Μία υποδομή για τον 21ο αιώνα με σημασία και επίδραση στην κοινωνία, στην ανάπτυξη και στην οικονομία αντίστοιχη του ηλεκτρισμού — Πριν χρόνια λίγα σπίτια είχαν ηλεκτρικό ρεύμα —Τεράστια προσπάθεια να εξασφαλιστεί ηλεκτρική παροχή —Αρχικά χρησιμοποιήθηκε μόνο για φωτισμό, αργότερα και για άλλες συσκευές —Αντιμετώπιση σαν δημόσιο αγαθό και σημαντική υποδομή

3 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 3 Τι είναι Ευρυζωνικότητα; (2/2) — Το προηγμένο, εφικτό και καινοτόμο από πολιτική, κοινωνική, οικονομική και τεχνολογική άποψη περιβάλλον, αποτελούμενο από: —την παροχή γρήγορων συνδέσεων στο Διαδίκτυο (μετάδοση video, δεδομένων, τηλεφωνία) —την κατάλληλη δικτυακή υποδομή —την δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει —το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο για την ενδυνάμωση της καινοτομίας και την προστασία του ανταγωνισμού

4 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 4 Η σημασία της Ευρυζωνικότητας — O Επίτροπος της FCC στην Αμερική, Michael Copps τον Αύγουστο του 2003 είχε αναφέρει: «Τα ευρυζωνικά δίκτυα θα είναι για τον 21 ο αιώνα τόσο κριτικής σημασίας όσο ήταν για τον 19 ο αιώνα οι δρόμοι, τα κανάλια και οι σιδηροδρομικές γραμμές και για τον 20 ο αιώνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και τα ταχύτατα μέσα μαζικής μεταφοράς.»

5 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 5 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (1/3) — Ο συνολικός αριθμός παγκοσμίως ευρυζωνικών γραμμών ανέρχεται στα εκατομμύρια (World Broadband Statistics: Q1 2006) αυξημένος κατά 36% από τον Μάρτιο 2005 — Ένας στους τρεις Αμερικανούς διαθέτουν πλέον ευρυζωνική πρόσβαση στο Internet. Ποσοστιαία αύξηση ύψους 28% παρουσίασε ο αριθμός των χρηστών του broadband στις HΠA σε σχέση με το περασμένο έτος — Στην Αμερική, μέχρι το 2010, το 62% των νοικοκυριών θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο το οποίο σημαίνει ότι ο αριθμός των γρήγορων συνδέσεων θα αγγίξουν τα 71 εκατομμύρια. (Forrester Research)

6 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 6 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (2/3) — Η Ευρώπη βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης του αριθμού των χρηστών που χρησιμοποιούν ευρυζωνικές συνδέσεις. (World Broadband Statistics: Q1 2006) — Στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα 40 εκατομμύρια ευρυζωνικές συνδέσεις, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 70% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά μεγέθη. (World Broadband Statistics: Q4 2005) — Σχεδόν τα μισά από τα νοικοκυριά στη Δυτική Ευρώπη, θα έχουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέχρι το Πρωτοπόροι Ισλανδία, Ολλανδία και οι Σκανδιναβικές χώρες. (Forrester Research)

7 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 7 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (3/3) — Μέχρι πρόσφατα η Νότια Κορέα καταλάμβανε την πρώτη θέση μεταξύ των 30 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ, όσον αφορά στη διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών ανά 100 κατοίκους, που σ’ αυτή τη χώρα φτάνει το 25% (World Broadband Statistics: Q4 2005) — Την ακολουθούσαν, σε μικρή απόσταση τρεις ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Ολλανδία και Ισλανδία), με την Ελβετία να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. (World Broadband Statistics: Q4 2005) — Σήμερα η Δανία, η Ολλανδία και η Ισλανδία την ξεπέρασαν (World Broadband Statistics: Q1 2006) — Η Τουρκία κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων κατά 150% με νέες συνδέσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2005 και άλλες τόσες το πρώτο τρίμηνο του Σημαντική ανάπτυξη (από 1/3/2005 έως 1/3/2006) παρουσίασαν κατά σειρά η Ινδία, το Μαρόκο, η Ελλάδα, η Ρουμανία, η Κροατία, το Βιετνάμ και η Τουρκία (World Broadband Statistics: Q1 2006)

8 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 8 Μερίδιο ευρυζωνικών γραμμών ανά περιοχή (31/3/2006) Ευρυζωνική διείσδυση και αύξηση ανά περιοχή (31/3/2006)

9 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 9 Ευρυζωνικές τεχνολογικές τάσεις (31/5/2006) Ευρυζωνικές γραμμές ανά τεχνολογία (31/5/2006)

10 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 10 Οι 10 κορυφαίες χώρες σε ρυθμό αύξησης:31/3/ /3/2006 Οι 10 κορυφαίες χώρες σε αριθμό ευρυζωνικών γραμμών παγκοσμίως Οι 10 κορυφαίες χώρες σε αριθμό προστιθέμενων ευρυζωνικών γραμμών στο πρώτο τρίμηνο του 2006 Οι 10 κορυφαίες χώρες ανά πληθυσμό

11 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 11 Διείσδυση της ευρυζωνικότητας ανά τεχνολογία (Δεκέμβριος 2005)

12 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 12 Κατάταξη χωρών Ευρώπης με βάση τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων (Q1 2006) — Πρώτη στην Ευρωπαϊκή κατάταξη είναι πλέον η Γερμανία με 11,45 εκατομμύρια ευρυζωνικές συνδέσεις — Ακολουθούν η Γαλλία με 10,82 και η Αγγλία με 10,75 εκατομμύρια ευρυζωνικές συνδέσεις — Η Αγγλία ήταν μέχρι πρότινος κυρίαρχη αλλά παρουσίασε σχετική πτώση στην αύξηση των ευρυζωνικών συνδέσεων

13 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 13 Επισκόπηση του Διεθνούς Περιβάλλοντος — Διείσδυση ευρυζωνικότητας: —13,6% (στοιχεία ΟΟΣΑ Δεκέμβριος 2005) — Ευρυζωνικές τεχνολογίες πρόσβασης: —DSL: 62% —Καλωδιακό modem: 31%. —Άλλες τεχνολογίες (π.χ. τεχνολογία οπτικών ινών, LAN, δορυφορικό και σταθερό ασύρματο δίκτυο): 7% — Κόστος: σημαντική μείωση κατά τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ, η ποιότητα και η ποικιλία των υπηρεσιών αυξάνονται σε συνδυασμό με τις υψηλότερες ταχύτητες πρόσβασης. — Υπηρεσίες: Εμφάνιση των προσφορών «πολλαπλού παιχνιδιού» με υπηρεσίες —φωνής (σταθερή τηλεφωνία), —γρήγορης πρόσβασης σε συνδέσεις δεδομένων και —βίντεο (τηλεοπτικά προγράμματα, βίντεο κατ’ απαίτηση, al a carte τηλεοπτικά προγράμματα)

14 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 14 Διείσδυση του Διαδικτύου και της Ευρυζωνικότητας στις χώρες της ΕΕ (% νοικοκυριών), Πηγή: Eurostat

15 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 15 Λόγος διείσδυσης του Διαδικτύου και της Ευρυζωνικότητας στις χώρες της ΕΕ (% νοικοκυριών), Πηγή: Eurostat

16 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 16 Ευρυζωνικές υπηρεσίες διεθνώς (1/2) Διαθεσιμότητα πολλαπλού παιχνιδιού στις χώρες του ΟΟΣΑ (Σεπτέμβριος 2005)

17 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 17 Ευρυζωνικές υπηρεσίες διεθνώς (2/2) Υπηρεσίες Πολλαπλού Παιχνιδιού ανά Τεχνολογία (Σεπτέμβριος 2005)

18 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 18 Στρατηγικές και πολιτικές για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας διεθνώς — Οι πολιτικές που οι χώρες υιοθετούν για την ανάπτυξη και την επέκταση της ευρυζωνικότητας σχετίζονται σημαντικά τόσο με τη διείσδυση του Διαδικτύου και τη διείσδυση της ευρυζωνικότητας, όσο και με το ποσοστό του αγροτικού πληθυσμού και των απομακρυσμένων περιοχών — Οι χώρες με μεγάλο ποσοστό διείσδυσης επικεντρώνονται στη διατήρηση και στην επέκταση του υψηλού ποσοστού διείσδυσης μέσω πολιτικών για παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών και περιεχομένου, καθώς και μέσω της συνολικής κάλυψης του πληθυσμού — Οι χώρες με μικρότερα ποσοστά διείσδυσης δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών

19 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 19 Παράγοντες ανάπτυξης ευρυζωνικότητας: Θεσμικό Πλαίσιο — Αποτίμηση

20 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 20 Παράγοντες ανάπτυξης ευρυζωνικότητας: Οικονομικές και κοινωνικές παράμετροι (1/2) — Συσχέτιση ανάμεσα στο κατά κεφαλήν εισόδημα το μορφωτικό επίπεδο, την οικογενειακή κατάσταση, την ηλικία, τον τόπο διαμονής, την οικονομική κατάσταση και τον τύπο εργασίας των οικιακών χρηστών και στη διείσδυση της ευρυζωνικότητας — Το φύλο δεν φαίνεται να διαδραματίζει κάποιον ρόλο

21 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 21 Παράγοντες ανάπτυξης ευρυζωνικότητας: Οικονομικές και κοινωνικές παράμετροι (2/2)

22 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 22 Πολίτες που δεν χρησιμοποιούν Η/Υ ή το Διαδίκτυο στην ΕΕ-25 ανά χώρα (% του συνόλου των πολιτών ετών, 2005)

23 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 23 Βασικές γνώσεις Η/Υ στην ΕΕ-25 (% του συνόλου των πολιτών ετών, 2005)

24 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 24 Πολίτες που δεν χρησιμοποιούν Η/Υ ή το Διαδίκτυο στην ΕΕ-25 ανά ηλικία (% του συνόλου των πολιτών ετών, 2005)

25 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 25 Δεξιότητες χρήσης Η/Υ και Διαδικτύου στην ΕΕ-25 ανά ηλικία (% του συνόλου των πολιτών ετών που ήδη έχουν χρησιμοποιήσει Η/Υ ή Διαδίκτυο, 2005)

26 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 26 Καθημερινή χρήση Η/Υ στην εργασία στην ΕΕ-25 (% του συνόλου των εργαζομένων, 2005)

27 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 27 Παράγοντες ανάπτυξης ευρυζωνικότητας: Τεχνολογικό επίπεδο (1/2) — Φαίνεται ότι υπάρχει μια ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στους δείκτες DAI, e-readiness και NRI και στη διείσδυση της ευρυζωνικότητας για τις περισσότερες χώρες. — Επιπλέον, σχετικά με τη συσχέτιση της συμμετοχής φορέων χωρών σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα και τη διείσδυση της ευρυζωνικότητας θα μπορούσε να λεχθεί ότι δεν διαφαίνεται κάποια ισχυρή συσχέτιση

28 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 28 Παράγοντες ανάπτυξης ευρυζωνικότητας: Τεχνολογικό επίπεδο (2/2) Συσχέτιση της κατάταξης διαφόρων χωρών σχετικά με την διείσδυση της ευρυζωνικότητας και τους δείκτες DAI, e-readines και NRI

29 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 29 Παράμετροι που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών — Οι δομικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στις αγορές τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών —π.χ. αύξηση του ανταγωνισμού και των ιδιωτικοποιήσεων, απελευθέρωση της αγοράς, παγκοσμιοποίηση. — Οι αλλαγές στις υπηρεσίες και στη χρήση αυτών —π.χ. ταχεία διείσδυση της ευρυζωνικότητας, VoIP, κινητή τηλεφωνία, 3G, WLAN, WiFi, WiMAX, ψηφιακή τηλεόραση. — Οι τεχνολογικές εξελίξεις —π.χ. δημιουργία καινοτόμων, διαλειτουργικών και επεκτάσιμων λύσεων σε ένα IP περιβάλλον, IPv6, οπτικά δίκτυα, ψηφιοποίηση, αύξηση της ισχύος των προσωπικών υπολογιστών. — Η ανάγκη για γρήγορη πρόσβαση σε περιεχόμενο. — Το κόστος. — Η ηλεκτρονική ετοιμότητα. — Η σύγκλιση των υπηρεσιών, των δικτύων, των τερματικών και των αγορών.

30 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 30 Τάσεις — Εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και της ενδυνάμωσης των κανονιστικών πλαισίων στις τηλεπικοινωνίες — Η ουδετερότητα στο Διαδίκτυο — Η απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών

31 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 31 Κατευθύνσεις για αύξηση της ζήτησης για ευρυζωνικότητα(1/2) — Πληροφόρηση του κοινού για την ευρυζωνικότητα — Προώθηση της ευρυζωνικότητας μέσω της δημιουργίας ευρυζωνικών εφαρμογών και περιεχομένου. — Οικοδόμηση περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την καινοτομία της ευρυζωνικότητας — Δημιουργία μιας ανταγωνιστικής δομής αγοράς που κρατά τις τιμές χαμηλά

32 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 32 Κατευθύνσεις για αύξηση της προσφοράς για ευρυζωνικότητα (2/2) — Ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής δομής αγοράς — Ύπαρξη κυβερνητικών προγραμμάτων που εστιάζουν στην ευρυζωνικότητα — Εφαρμογή καινοτόμων ιδεών για την επέκταση των δικτύων

33 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 33 Άλλες προτάσεις της ΕΕ — Πρόταση σύμφωνα με την οποία οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές των πρώην κρατικών μονοπωλίων στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να διαχωρισθούν από τον κλάδο της λιανικής πώλησης, κατέθεσε η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τα ΜΜΕ, Βίβιαν Ρέντινγκ που την 27 η Ιουνίου 2006: —υποστήριξε ότι ο εν λόγω διαχωρισμός θα βοηθήσει στην αύξηση του ανταγωνισμού στον κλάδο των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και θα δημιουργήσει ανάπτυξη. —πρότεινε τη μείωση κατά το ένα τρίτο των αγορών λιανικής που βρίσκονται υπό καθεστώς ρύθμισης και τη χρήση του νομοθετικού πλαισίου για τον ανταγωνισμό προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης. —πρότεινε τη δημιουργία μίας πανευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής που θα καθοδηγεί τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές αναφορικά με την υλοποίηση των ευρωπαϊκών οδηγιών για την αγορά των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

34 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 34 Βέλτιστες Πολιτικές: Κριτήρια Σύγκρισης — Το κόστος 1 Kbps/USD PPP (Α) — Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης της παραγωγικότητας (στο σύνολο της οικονομίας) κατά το διάστημα (B) — Η βαθμολογία ως προς την κατάσταση e-readiness για το 2005 (C) — Ο ρυθμός αύξησης της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας κατά το διάστημα (%) (D) — Η διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε εκατοστιαίο ποσοστό (%) τον Ιούνιο του 2005 (E) — Η διείσδυση (χρήση) του Διαδικτύου σε εκατοστιαίο ποσοστό (%) τον Δεκέμβριο του 2005 (F) — Ο ρυθμός αύξησης της διείσδυσης του Διαδικτύου (%) κατά το διάστημα (G) — Το κόστος 1 Kbps /USD PPP (A). Τα στοιχεία αφορούν τον Νοέμβριο του 2004 (εκτός από τις χώρες Ολλανδία, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Γερμανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία και Νέα Ζηλανδία, για τις οποίες τα στοιχεία αφορούν το 2002) — Οι επενδύσεις σε ΤΠΕ για το 2003 (H). Το συγκεκριμένο κριτήριο αφορά το εκατοστιαίο ποσοστό δημιουργίας ακαθάριστου πάγιου ενεργητικού (gross fixed capital formation) και σχετίζεται με το σύνολο των επενδύσεων του έτους. — Το επίπεδο ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες (I)

35 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 35 Βέλτιστες Πολιτικές: Υπολογισμός — Σύνολο = 2*Α+Β+2*C+3*E+2*F+2*H+2*I —Όπου: •A: Το κόστος 1 Kbps/USD PPP για το •B: Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης της παραγωγικότητας το διάστημα •C: Η βαθμολογία e-readiness για το 2005 •Ε: Η διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε ποσοστό % •F: Η διείσδυση (χρήση) του Διαδικτύου •H: Οι επενδύσεις σε ΤΠΕ για το 2003 •I: Το επίπεδο ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες — Βέλτιστες πρακτικές: Σύνολο > 100 — Καλές πρακτικές: Σύνολο > ΜΟ και D+G>7 — Όπου: •ΜΟ=87 •D: Ο ρυθμός αύξησης διείσδυσης της ευρυζωνικότητας το διάστημα •G: Ο ρυθμός αύξησης της διείσδυσης του Διαδικτύου

36 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 36 Βέλτιστες Πολιτικές: Αποτελέσματα (1/4)

37 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 37 Βέλτιστες Πολιτικές: Αποτελέσματα (2/4) — Βέλτιστες πρακτικές προκύπτουν οι πρακτικές των παρακάτω χωρών: —Δανία —ΗΠΑ —Ιαπωνία —Καναδάς —Κορέα — Ως καλές πρακτικές προκύπτουν οι πρακτικές των παρακάτω χωρών: —Μεγάλη Βρετανία —Ολλανδία — Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι στην τελευταία θέση με την χαμηλότερη βαθμολογία

38 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 38 Βέλτιστες Πολιτικές: Αποτελέσματα (3/4) — Μόνο μία χώρα της Ευρώπης (η Δανία) αποτελεί παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής, ενώ — Δύο ακόμη θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως καλές πρακτικές (η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία). — Ωστόσο, στη σχετική κατάταξη υπάρχουν τέσσερις χώρες (το Βέλγιο, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Φινλανδία) που βρίσκονται σε αρκετά υψηλή θέση.

39 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 39 Βέλτιστες Πολιτικές: Αποτελέσματα (4/4) — Δεν διαφαίνεται κάποια ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στη γεωγραφική κάλυψη των χωρών και την βαθμολογία τους — Διαφαίνεται κάποια μικρή σχέση ανάμεσα στην πληθυσμιακή κάλυψη των χωρών και τη βαθμολογία

40 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 40 Βέλτιστες Πολιτικές: Συμπεράσματα (1/3) — Η ανάπτυξη των ΤΠΕ συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης σε μια ισχυρή ευρυζωνική υποδομή, απαιτεί τον εκτεταμένο συντονισμό και τη συνεργασία μεταξύ των φορέων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα — Οι χώρες που έχουν επιτύχει τη συγκριτικά μεγαλύτερη επιτυχία στην ανάπτυξη των ΤΠΕ καταδεικνύουν την αξία της ύπαρξης μιας συγκεκριμένη στρατηγικής, επιτεύξιμων στόχων και πολιτικών που έχουν σχεδιαστεί για την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας

41 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 41 Βέλτιστες Πολιτικές: Συμπεράσματα (2/3) — Ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να κάνει τις απαραίτητες επενδύσεις στην ανάπτυξη των ΤΠΕ, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση μπορεί να δημιουργήσει τα κίνητρα για τέτοιες επενδύσεις με την παροχή και την εγγύηση δανείων, την παροχή ευνοϊκής φορολογικής αντιμετώπισης και την οικονομική υποστήριξη μιας μερίδας απαραίτητων ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων επίδειξης.

42 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 42 Βέλτιστες Πολιτικές: Συμπεράσματα (3/3) — Σε ένα μακρο-επίπεδο αυτές οι χώρες κατήρτισαν τους νόμους που —δημιούργησαν κίνητρα για τη ανάληψη κινδύνων και την ανάπτυξη καινοτομιών, —επέβαλαν τιμωρίες στις αντιδικίες και τις στρατηγικές που συνέβαλλαν στην καθυστέρηση των απαραίτητων επενδύσεων στα υψηλά χρηματοδοτούμενα προγράμματα. — Σε ένα μικρο-επίπεδο αυτές οι χώρες συνέδεσαν τη δημόσια χρηματοδότηση με τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες που —άθροισαν την ζήτηση, —παρήγαγαν ισοδύναμα πάγια κεφάλαια, και —δικαιολόγησαν την εγκατάσταση των ΤΠΕ, ακόμη και σε περιοχές με μη ελκυστικά γεωγραφικά και πληθυσμιακά χαρακτηριστικά.

43 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 43 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (1/4) — Η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 25 χωρών, όσον αφορά την ανάπτυξη και διείσδυση ευρυζωνικών δικτύων και την παροχή «γρήγορου Internet» τεχνολογίας xDSL.

44 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 44 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (2/4) — Διείσδυση στη χώρα μας 1,5 - 2% - Μέσος όρος EU 13,6% (Πηγή: ΚτΠ και ΕΕ) για τις 25 χώρες και 15% για τις 15 χώρες — Η Ελλάδα υποχώρησε από την 34η θέση ( ) στην 42η ( ) στην κατάταξη με βάση το Δείκτη Ετοιμότητας Δικτυακών Τεχνολογιών (Networked Readiness Index-NRI) ενώ για το 2005 η Ελλάδα βρίσκεται στην 43η θέση μεταξύ 115 κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο. — Η Ελλάδα είναι στην 20 η θέση των 25 χωρών της ΕΕ στις δαπάνες για έρευνα και τεχνολογία (0,58 του ΑΕΠ, ενώ ο μέσος όρος των 25 χωρών είναι 1,90 του ΑΕΠ) — Η Ελλάδα είναι στη 16 η θέση στις δαπάνες για τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στη δημόσια διοίκηση με έξοδα 26,8ΕΥΡΩ κατά κεφαλήν κατοίκου το χρόνο (0,13% του ΑΕΠ)

45 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 45 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (3/4) — Οι πρόσφατες σημαντικές μειώσεις τιμών του ADSL στη χώρα μας σχεδόν από όλους τους παρόχους, — Το φοιτητικό γρήγορο Internet — Νέος Τηλεπικοινωνιακός Νόμος — Οι αναγγελίες του ΟΤΕ για «πόρτες» μέσα στο 2006 (με νέες το 1 ο τρίμηνο του 2006) — Για πρώτη φορά εντάσσονται στον αναπτυξιακό νόμο οι επενδύσεις σε ευρυζωνικά δίκτυα και υπηρεσίες. Αναμένεται να τονώσουν την αγορά και να αυξήσουν τους ποσοτικούς δείκτες της χώρας μας

46 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 46 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (4/4) Νέα ψηφιακή στρατηγική της χώρας για την περίοδο από την Επιτροπή Πληροφορικής: — Έως το 2008 θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών προμηθειών, την ενίσχυση της ευρυζωνικότητας, την αυτοματοποίηση των πέντε συχνότερα απαιτούμενων δικαιολογητικών και τη θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής υπογραφής. — Μετά το 2008, η στρατηγική εστιάζεται στη δημιουργία ηλεκτρονικών σημείων μιας στάσης για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα και τη δυναμικότερη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.

47 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 47 Τόπος πρόσβασης στο Διαδίκτυο ανά περιφέρεια

48 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 48 Λόγοι χρήσης Διαδικτύου

49 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 49 Τόπος πρόσβασης στο Διαδίκτυο ανά ηλικία

50 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα λόγοι για τους οποίους καθυστερεί η ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα — Η Ευρυζωνικότητα είναι ακριβή — Καθυστέρηση στην ψήφιση νέου τηλεπικοινωνιακού νόμου. Είναι ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή η ΕΕΤΤ ; — Η Ευρυζωνικότητα δεν υπάρχει στο λόγο των πολιτικών — ΈΝΑΣ πάροχος κάτοχος υποδομών ΚΑΙ σε πλεονεκτική θέση — Χαμηλή διείσδυση Internet — Γλώσσα - Περιεχόμενο – Υπηρεσίες — Κουλτούρα – Τρόπος ζωής — Κακή αντιμετώπιση από το κράτος — Δυσκολία κατανόησης πλεονεκτημάτων από τους πολίτες — Σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα της ΚτΠ — Η Ευρυζωνικότητα δεν αντιμετωπίζεται σαν Υποδομή και Δημόσιο Αγαθό

51 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 51 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (1/2) — Δημιουργία ανταγωνιστικών ευρυζωνικών δικτύων στην Ελληνική επικράτεια — Διασύνδεση μεγάλου μέρους των φορέων δημόσιας διοίκησης, υγείας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης — Αύξηση του ανταγωνισμού στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών με στόχο τη μείωση του κόστους — Τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις περιοχές κατασκευής των δικτύων

52 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 52 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (2/2) — Δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες μη ευνοημένων αστικών ή αγροτικών περιοχών — Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας — Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών — Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών

53 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 53 Συμπληρωματικές Ενέργειες — Η ευρυζωνικότητα να μπει στο λόγο των πολιτικών κομμάτων — Να αντιληφθούν όλοι οι πολιτικοί πως η χώρα πρέπει να επενδύσει σε αυτή τη νέα υποδομή, προς όφελος της κοινωνίας, της παιδείας, της οικονομίας, της ανάπτυξης και του πολιτισμού — Χρειάζονται πολιτικές που αντιλαμβάνονται την ευρυζωνικότητα σαν μία νέα καθολική υποδομή με σημαντικές και καθοριστικές επιδράσεις στην ανάπτυξη, οικονομία, εκπαίδευση, ευημερία και πρόοδο της κοινωνίας — Οι πολιτικές πρέπει να θεωρούν την ευρυζωνικότητα σαν δημόσιο αγαθό, για το οποίο η πολιτεία οφείλει να λάβει εκείνα τα μέτρα ώστε να είναι διαθέσιμο το συντομότερο δυνατόν σε όλους τους πολίτες της χωρίς αποκλεισμούς

54 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 54 Το αύριο στην Ελλάδα-εκτιμήσεις (1/2) — Σήμερα: —Γεωγραφική Κάλυψη: 13% —Πληθυσμιακή Κάλυψη: 65% — Στόχος 2008: —Γεωγραφική Κάλυψη: 60% —Πληθυσμιακή Κάλυψη: 90%

55 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 55 Το αύριο στην Ελλάδα-εκτιμήσεις (2/2) — Κυβέρνηση: Διείσδυση 7% στο τέλος του 2008 (τουλάχιστον) — Ο ΟΤΕ μιλάει για τουλάχιστον 10% στο τέλος του 2006 — Η Ελλάδα θα φτάσει το σημερινό μέσο όρο (13,6%) της Ε.Ε. το 2010 (πηγή: Merrill Lynch) Ποιος όμως θα είναι ο μέσος όρος της ΕΕ το 2010; — Εκτίμηση: ο μέσος όρος της ΕΕ το 2010 θα είναι περίπου 30% Ποια θα είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ευρυζωνικών συνδέσεων στην Ελλάδα σε σχέση με αυτά των άλλων χωρών της ΕΕ; — Η Ελλάδα θα προσφέρει συνδέσεις της τάξης Κbps ενώ οι υπόλοιπες χώρες της τάξης Μbps;

56 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 56 Μια νέα υποδομή στη χώρα — Πρόσκληση 93: —Ευρυζωνικά Μητροπολιτικά Δίκτυα σε 75 Δήμους — Πρόσκληση 105: —Ασύρματα Ευρυζωνικά Δίκτυα σε 120 Δήμους και 20 ΤΕΔΚ

57 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 57 Η Ανάγκη για Επιχειρηματικά Μοντέλα (ΕΜ) — Βιώσιμες λύσεις για την ανάπτυξη δικτύων ευρυζωνικών υποδομών — Σχέδια για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχημάτων με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση και βιωσιμότητα των ευρυζωνικών υποδομών

58 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 58 Βασικά επίπεδα ενός EM (1/2)

59 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 59 Βασικά επίπεδα ενός EM (2/2) — Το πρώτο επίπεδο αφορά τον παθητικό εξοπλισμό του δικτύου δηλαδή αγωγούς, οπτικές ίνες κλπ. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στο ποιος (ιδιωτική ή δημόσια επιχείρηση, κλπ.) παρέχει και εκμεταλλεύεται την βασική υποδομή ενός ευρυζωνικού δικτύου. — Το δεύτερο επίπεδο αφορά τον ενεργό εξοπλισμό του δικτύου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται στο ποιος (ιδιωτική ή δημόσια επιχείρηση, κλπ.) παρέχει και εκμεταλλεύεται την ενεργή υποδομή ενός ευρυζωνικού δικτύου. — Το τρίτο επίπεδο αφορά το ποιος έχει πρόσβαση στο δίκτυο, τις υπηρεσίες και το περιεχόμενο που προσφέρει.

60 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 60 Προτεινόμενο ΕΜ

61 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 61 Προτεινόμενο ΕΜ: Πλεονεκτήματα — Μια πανελλαδική επιχείρηση στα πλαίσια της ΚΕΔΚΕ θα φροντίζει για την επέκταση της φυσικής υποδομής με έσοδα που θα προκύπτουν από την κοστοστρεφή διάθεση των υποδομών και από άλλους πόρους (επιδοτήσεις, δάνεια, συνέργεια με άλλα έργα κλπ). — Οι πάροχοι δικτύου θα αγοράζουν πόρους από την πανελλαδική επιχείρηση της ΚΕΔΚΕ και θα υλοποιούν δίκτυα με συνθήκες κοστοστρέφειας και άρα σε συνθήκες ανταγωνισμού. — Οι πάροχοι υπηρεσιών θα παρέχουν υπηρεσίες με συνθήκες ανταγωνισμού και θα αγοράζουν υπηρσίες δικτύου με συνθήκες ανταγωνισμού. — Ο συνδρομητής θα είναι κερδισμένος λόγω της ευρείας ποικιλίας υπηρεσιών που προσφέρονται στη βάση κόστους και ποιότητας και ανταγωνισμού. — Υπαρξη ανταγωνισμού και στο επίπεδο δικτύου και υπηρεσιών.

62 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 62 Ευρυζωνικότητα – Επίλογος (1/3) — Ο Πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Erkki Liikanen είχε αναφέρει: «Οι ευρυζωνικές υποδομές και υπηρεσίες είναι σήμερα τόσο σημαντικές για την οικονομία, όσο υπήρξε και ο ηλεκτρισμός. Ακόμη και αν δεν καταλαβαίνουμε τη σημασία τους ας το κάνουμε. Θα το αντιληφθούμε όταν τελειώσουμε.»

63 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 63 Ευρυζωνικότητα – Επίλογος (2/3) — Η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για την "Κοινωνία της Πληροφορίας" και τα Media, Viviane Reding, τον Ιούνιο 2005 είχε αναφέρει: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2010, να είναι συνδεδεμένα τα μισά ευρωπαϊκά νοικοκυριά σε ευρυζωνικά δίκτυα με ταχύτητες τουλάχιστον 10 Megabit το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας έτσι την πρόσβαση σε πλούσιες μορφές επικοινωνίας όπως το video.»

64 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 64 Ευρυζωνικότητα – Επίλογος (3/3) — Η Ευρυζωνικότητα είναι η Υποδομή του 21 ου αιώνα που θα έχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε: —Εκπαίδευση —Ανάπτυξη —Οικονομία —Δημόσια Διοίκηση —Έρευνα —Καινοτομία και θα σηματοδοτήσει την ευημερία και την πρόοδο της κοινωνίας μας

65 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 65 Πληροφορίες Για περισσότερες πληροφορίες και υποστηρικτικό υλικό, επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του έργου «Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» — — Helpdesk:

66 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 66 Ευχαριστώ Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΜ-6/ΕΑΙΤΥ ru6.cti.gr/bouras


Κατέβασμα ppt "Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα σελίδα 1 Ευρυζωνικότητα: Η Υποδομή του 21ου Αιώνα Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google