Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δεύτερη Μέρα Καλωσορίσατε και πάλι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δεύτερη Μέρα Καλωσορίσατε και πάλι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δεύτερη Μέρα Καλωσορίσατε και πάλι

2 2 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Το σημερινό σεμινάριο θα είναι… λιγάκι διαφορετικό από όλα τα άλλα που θα έχετε πάει μέχρι τώρα. Και ο λόγος; Σας έχει τύχει να διδάξετε… χωρίς φωνή; Εμένα μου έτυχε ξανά για μια βδομάδα στην Αυστραλία. Λοιπόν, έχω χάσει τη φωνή μου πλήρως. Ο γιατρός διέταξε πλήρη αφωνία. Όχι ότι έχω φωνή, έτσι κι αλλιώς. Το σημερινό σεμινάριο, μου θυμίζει την εποχή που δίδασκα μέσα από το διαδίκτυο στην Αυστραλία και όλες οι διαλέξεις γίνονταν γραπτώς! Λοιπόν, σας καλωσορίζω και σας καλώ να μοιραστείτε μαζί μου την εμπειρία μου πώς μπορεί να είναι κανείς ευέλικτος σε τέτοιες περιπτώσεις… Ο θεός (και η δική σας κατανόηση) βοηθός. Σημείωση: ό,τι είναι σε μπαλόνι που δεικνύει ομιλία, είναι περίπου ότι θα σας έλεγα αν είχα φωνή… Καλή… ακρόαση…

3 3 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (π.χ. η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν οι μαθητές σε μια ξένη γλώσσα είναι πώς να λένε το όνομά τους. Ένα όνομα κρύβει την ταυτότητα του ατόμου. Κρύβει επίσης και πολλά πολιτιστικά στοιχεία. Μια παρουσίαση για την προέλευση του ονόματος του μαθητή μπορεί να έχει πολλαπλό ενδιαφέρον και στόχους.

4 4 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Θα σας δώσω το δικό μου παράδειγμα: Μου έδωσαν το όνομα Σαλώμη για 2 λόγους: 1.Γεννήθηκα την Κυριακή των Μυροφόρων, μετά το Πάσχα. Οι μυροφόρες ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία του Ιακώβου και η Σαλώμη. Μαρία (Μαρούλλα) ονομάζεται η μητέρα μου, έτσι με ονόμασαν Σαλώμη. 2.Τη γιαγιά μου τη λένε Σαλώμη Παρόλο που το όνομά μου δεν είναι ελληνικό, ευτυχώς μου αρέσει γιατί στα Εβραϊκά σημαίνει ‘ειρήνη’. Οικογενειακή παράδοση: το όνομα της γιαγιάς Πολιτιστική (στη συγκεκριμένη περίπτωση, θρησκευτική) παράδοση

5 5 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Ποια / Ποιος θα ήθελε να μας πει την ιστορία του δικού του ονόματος; Ποια / Ποιος άλλος θα ήθελε να μας πει την ιστορία του ονόματός του; Πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η δραστηριότητα; Σε ποιο επίπεδο; Με τι είδους διαφοροποίηση; Τι θα μπορούσε να ακολουθήσει;

6 6 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Στόχοι Προγράμματος Επιμορφωτικών Σεμιναρίων ΝΑΠΞΓ 4.Μετάφραση των αρχών των ΝΑΠΞΓ σε πρακτικές οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας •Ανάπτυξη θεμάτων κατά επίπεδο ΚΕΠΑ •Ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων, σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης των νέων τεχνολογιών •Βιωματική πρακτική μέσα από εμπλοκή σε παραδείγματα δραστηριοτήτων εκμάθησης μιας γλώσσας και μέσα από δραστηριότητες μετάφρασης των αρχών των ΝΑΠΞΓ σε πρακτικές οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας 2.Σύντομη παρουσίαση - Εξοικείωση με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τις Ξένες Γλώσσες (ΝΑΠΞΓ). Βασισμένο (α) στα (ΝΑΠΔΣΚΔ) (β) Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες 3.Σύγκριση ΝΑΠΞΓ με υφιστάμενες πρακτικές – τι νέα στοιχεία φέρνουν τα ΝΑΠΞΓ για όλες τις γλώσσες γενικά και για κάθε γλώσσα ξεχωριστά ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ και όχι ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ •Τι πρέπει να συμπεριλαμβάνει η διδασκαλία σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ και το ΚΕΠΑ •Σύγκριση ΝΑΠΞΓ με υφιστάμενα εγχειρίδια και πρακτικές στην κάθε γλώσσα – τι πρέπει να συμπληρώνεται, σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΌΧΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 1.Σύντομη παρουσίαση - Εξοικείωση με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΝΑΠΔΣΚΔ) – αρχές που τα διέπουν Ας δούμε τι καλύψαμε μέχρι τώρα, σχετικά με τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Κατά τη διάρκεια του πρώτου σεμιναρίου καλύψαμε τους πρώτους 3 στόχους των επιμορφωτικών σεμιναρίων. Σήμερα θα καλύψουμε τον στόχο 4.

7 7 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Ξένων Γλωσσών Εκπαιδευτική διαδικασία: Μαθητοκεντρική μάθηση Βιωματική μάθηση Ενεργός μάθηση Συνεργατική μάθηση Ηλεκτρονική μάθηση Ανατρέξατε στο φυλλάδιο / στην ιστοσελίδα των Νέων Αναλυτικών προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Σε γενικές γραμμές, όπως θα θυμάστε από την ομαδική, συνεργατική, μαθητοκεντρική, βιωματική και ενεργό δραστηριότητα, στην οποία λάβατε μέρος την περασμένη φορά, είδαμε όλες τις λεπτομέρειες του τι σημαίνουν οι γενικές αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.

8 8 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Ξένων Γλωσσών Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο / γλωσσικό μάθημα Εκπαιδευτική Διαδικασία Επαρκές, ενιαίο (ΚΕΠΑ) και συνεκτικό (περιεχόμενο) αναλυτικό πρόγραμμα και σώμα γνώσεων Δεξιότητες – Κλειδιά Πίνακας Ελέγχου Σε γενικές γραμμές, όπως θα θυμάστε από την ομαδική, συνεργατική, μαθητοκεντρική, βιωματική και ενεργό δραστηριότητα, στην οποία λάβατε μέρος την περασμένη φορά, είδαμε επίσης όλες τις λεπτομέρειες του τι σημαίνουν οι ειδικές αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες ( ΝΑΠΞΓ), συμπεριλαμβανομένων και των Ευρωπαϊκών κατευθυντηρίων γραμμών (ΚΕΠΑ) πάνω στις οποίες στηρίζονται οι αρχές για τα ΝΑΠΞΓ.

9 9 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γνωριμία με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Ξένων Γλωσσών Ποιοι είναι τελικά οι στόχοι των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων; •Συνοχή σε όλες τις γλώσσες (επίπεδα ΚΕΠΑ) •Αναλυτικά προγράμματα κι’ όχι Διδακτικό Εγχειρίδιο •Μηχανισμός ελέγχου προγραμμάτων – βεβαίωση ύπαρξης όλων των συστατικών ενός σύγχρονου αναλυτικού προγράμματος. Θυμηθείτε τον Κατάλογο Ελέγχου που σας είχα δώσει την περασμένη βδομάδα (check list) •Επιμόρφωση διδασκόντων (αυτό που κάνουμε τώρα) •Αξιολόγηση και εμπλουτισμός γλωσσικού διδακτικού υλικού (προετοιμάζεται) •Περισσότερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών – ψηφιακός αλφαβητισμός (όσο γίνεται μέσα από τα επιμορφωτικά σεμινάρια και μέσα από την ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων) •Περαιτέρω εκσυγχρονισμός

10 10 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Διαφημίσεις Εδώ θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με την κυπριακή ιστοσελίδα του EUROCALL και την Ευρωπαϊκή οργάνωση για τη Διδασκαλία των γλωσσών με τη Χρήση του Υπολογιστή. Περισσότερες πληροφορίες για την οργάνωση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του EUROCALL

11 11 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα δραστηριότητας Θυμάστε που σας είχα ζητήσει να φέρετε μια φωτογραφία; Ποιοι φέρανε; Ωραία! Έφερα κι εγώ μια. Είναι μια φωτογραφία του γιου μου. Προσπάθησα να κάνω μια περιγραφή του γιου μου σε τρία επίπεδα: Α1 Α2 Β1 Ας δούμε τις 3 περιγραφές

12 12 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Φωτογραφία Α1 Είναι ο γιος μου. Τον λένε Ορέστη. Είναι φοιτητής. Μένει στη Μελβούρνη. Α2 Είναι ο γιος μου. Ονομάζεται Ορέστης. Είναι φοιτητής. Σπουδάζει Οικονομικά στο πανεπιστήμιο RMIT. Μένει στη Μελβούρνη. Του αρέσει η μουσική και ο αθλητισμός. Παίζει πιάνο και κιθάρα και τραγουδά. Παίζει ποδόσφαιρο, κολυμπά και κάνει σκέιτ μπορντ. Β1 Να σας παρουσιάσω τον γιο μου. Λέγεται Ορέστης. Είναι 25 χρονών. Γεννήθηκε στη Μελβούρνη. Είναι ελληνοκυπριακής και αυστραλέζικης καταγωγής. Είναι φοιτητής. Σπουδάζει Οικονομικά στο πανεπιστήμιο RMIT. Μένει στη Μελβούρνη. Εργάζεται στην εταιρεία General Motors. Του αρέσουν πολύ οι σπουδές και η δουλειά του. Του αρέσει επίσης η μουσική και ο αθλητισμός. Παίζει πιάνο και κιθάρα, τραγουδά και συνθέτει δικά του τραγούδια. Παίζει σε συναυλίες και σε διάφορες εκδηλώσεις με την ορχήστρα του. Παίζει ποδόσφαιρο δύο φορές τη βδομάδα. Του αρέσει και το κολύμπι. Η μεγάλη του αγάπη, όμως είναι να κάνει σκέιτ μπορντ τον χειμώνα στο χιόνι. Του αρέσει το καλό φαγητό και ποτό και η καλή παρέα. Λατρεύει τη φωτογράφιση. Βγάζει πολλές και ωραίες φωτογραφίες.

13 13 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα δραστηριότητας Ας ακούσουμε και κάποιες άλλες περιγραφές αγαπημένων προσώπων Ποια / ποιος θέλει να μας περιγράψει ένα δικό του αγαπημένο πρόσωπο; Περιγραφή 1 Επίπεδο ΚΕΠΑ Α1 Περιγραφή 2 Επίπεδο ΚΕΠΑ Α2 Περιγραφή 3 Επίπεδο ΚΕΠΑ Β1 Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος στη διδασκαλία σας; Για ποια θέματα; Για ποια επίπεδα; Με πιο τρόπο; Δώστε παραδείγματα

14 14 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Στη συνέχεια, θα συνεχίσουμε με την ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Στο σημείο αυτό, θα επισκεφτούμε την ιστοσελίδα του μαθήματος CALL. Εκεί θα επισκεφτούμε τις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, όπου ανάπτυξαν θεματικές ενότητες, για να δείτε κάποια παραδείγματα, πριν προχωρήσουμε στην ανάπτυξη δικών μας θεματικών ενοτήτων. Οι θεματικές αυτές ενότητες καλύπτουν τα πιο κάτω θέματα:

15 15 Student nameThematic unitWeb 2.0Other BeriaDesigning a story book about Australia Facebook MariaChristmas Voki AndriaValentine’s Day WikiVoki AndreasEaster Personal Videos ElenaSchool Facebook SallyThanksgiving Myspace MariosComics Wikipedia VassosShopping SkypePersonal Photos; Useful tips, Links, Learn English! EleniLondon GeorgiaHalloween Blog TomThe Big Apple YouTubeHuman Engine lali274callunic In student portfolios: Annotated reviews of online activities: speaking, listening, reading, writing, vocabulary, grammar and culture

16 16 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Στις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, μπορείτε επίσης να βρείτε τα εξής: Περιγραφή μιας τεχνολογίας και την χρήση της στη διδασκαλία της γλώσσας: Κάθε φοιτητής ερεύνησε μία νέα τεχνολογία και τη χρήση της στη γλωσσική διδασκαλία. Στη συνέχεια, μοιράστηκαν τις νέες γνώσεις μεταξύ τους. Οι νέες τεχνολογίες που ερευνήθηκαν ήταν: facebook, voki, wiki, , Myspace, wikipedia, Skype, Blog, YouTube Αν σας ενδιαφέρει να μάθετε κι εσείς γι’ αυτές τις τεχνολογίες και πώς χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία μιας γλώσσας, επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες των φοιτητών μου. Στις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, υπάρχουν επιπρόσθετα τα εξής: Κριτική περιγραφή ψηφιακών δραστηριοτήτων που βρίσκονται στο διαδίκτυο καθώς και οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτές τις δραστηριότητες. Έτσι, αν σας ενδιαφέρει, υπάρχει πρόσβαση σε έναν σεβαστό αριθμό δραστηριοτήτων που καλύπτουν τον προφορικό και γραπτό λόγο, την κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου, λεξιλόγιο, γραμματική και πολιτισμός.

17 17 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Οι μαθητές μπορούν να εμπλουτίσουν την ιστοσελίδα τους με το δικό τους υλικό και να της δώσουν το δικό τους προσωπικό άρωμα. Οι φοιτητές μου, για παράδειγμα, ο καθένας πρόσθεσε διάκοσμο του δικού του γούστου, ποιήματα, τραγούδια, επιπρόσθετο υλικό για τα θέματα που μελετήθηκαν, προσωπικές φωτογραφίες, και άλλου τύπου υλικό. Θα σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός φοιτητή μου, του Tom, που ανέδειξε το ταλέντο του μέσα από την ιστοσελίδα του… Η συνέχεια στην οθόνη σας…

18 18 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θέματος στα διάφορα επίπεδα Πώς αναπτύσσεται ένα θέμα στα διάφορα επίπεδα του ΚΕΠΑ; Α1 Α2 Β1 Β2 Γ1 Γ2; Πώς αναπτύσσεται το ίδιο θέμα από το ένα επίπεδο στο άλλο; Δέστε το πιο κάτω παράδειγμα με θέμα Ελεύθερος χρόνος :

19 19 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Common European Framework of Reference (CEFR) for Languages TOPIC: SPARE TIME Teacher Sample A1A2B1  talk and enquire about sport and hobbies  enquire and talk about hobbies and sports  express likes and dislikes ask about and tell where to go and how to get there  enquire and express likes and dislikes and spare time and weekend activities B2C1C2  enquire and express likes and dislikes and preferences about music, and TV  enquire and express likes and dislikes about movies and theatre  enquire and tell about plans for going out  enquire and express likes and dislikes about other spare time activities  enquire and express likes and dislikes about (English) entertainment and arrangements for outings

20 20 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Πώς αναπτύσσεται το ίδιο θέμα από το ένα επίπεδο στο άλλο; Δραστηριότητα σε δύο ομάδες με θέμα: Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Αναπτύξετε το θέμα, με βάση τα επίπεδα ΚΕΠΑ Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1 και Γ2. Λόγω χρόνου, μπορείτε να κάνετε αυτή τη δραστηριότητα στο σπίτι, αν θέλετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φύλλο εργασίας που ακολουθεί.

21 21 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες ΘΕΜΑ: Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Διαβάστε την περιγραφή του ΚΕΠΑ Α1 πάνω στο θέμα Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Εργαστείτε σε δυάδες και γράψτε περιγραφές για τα υπόλοιπα επίπεδα για το ίδιο θέμα. Αλλάξτε συνεργάτη. Εργαστείτε με κάποιον από μια άλλη δυάδα. Συζητήστε τις περιγραφές σας. Συζητήστε τα πορίσματά σας με την υπόλοιπη ομάδα. Μελετήστε το ΔΕΙΓΜΑ και συγκρίνετε. A1A2B1  Αναγνωρίστε μέλη της οικογένειας  Ρωτήσετε και πέστε τα ονόματα μελών της οικογένειας  Αναγνωρίστε οικογενειακές σχέσεις (πχ Ο κος Γιάννης είναι πατέρας του Κώστα)  Ρωτήστε άλλους πώς είναι και πέστε πώς είστε (πχ τι κάνεις; Καλά.)  Ρωτήστε και πέστε τον αριθμό μελών της οικογένειας B2C1C2 Στη συνέχεια, μπορείτε να συγκρίνετε την εργασία σας με το παράδειγμα που ακολουθεί, με το ίδιο θέμα

22 22 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Common European Framework of Reference (CEFR) for Languages TOPIC: Family and Home Life Sample A1A2B1  Identify family members  ask and tell family member names  Identify family relationships  ask and say how people are  ask and tell number of family members  ask about and describe family members and pets  ask and talk about house work  ask about and describe houses, rooms and furniture  ask and tell about family members’ professions  talk about and describe family celebrations B2C1C2  ask about and describe houses, rooms and furniture  talk about kinds of dwellings in Cyprus, US, USA, Australia, Canada, Africa  accept and refuse complements / opinions about your family  accept and refuse complements / opinions about your house, rooms, furniture, decoration  talk about your family members, their activities and your house.  research and report on British/American/Australian family life

23 23 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Πώς αναπτύσσεται μια θεματική ενότητα με βάση κάποια είδη λόγου, σχετικά με μια συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση; Ας δούμε το παράδειγμα με θέμα Οικογενειακό Ταξίδι στην Ελλάδα

24 24 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Τι είναι τα είδη λόγου ; Μελετήστε το φυλλάδιο που σας έχει δοθεί. 1.Στη μια μεριά είναι τα είδη του προφορικού λόγου Αυτά χρησιμοποιούνται και για την κατανόηση του προφορικού λόγου 2. Στην άλλη μεριά είναι τα είδη του γραπτού λόγου Αυτά χρησιμοποιούνται και για την κατανόηση του γραπτού λόγου Οποιαδήποτε επικοινωνία γίνεται μέσα από τη χρήση κάποιου είδους προφορικού ή γραπτού λόγου

25 25 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας

26 26 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Βρέστε τα κύρια είδη λόγου που σχετίζονται με το θέμα πάνω στο οποίο θα εργαστείτε.

27 27 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας 1.Κατευθυντήριες Γραμμές για την ανάπτυξη Αναλυτικού Προγράμματος για τις Ξένες Γλώσσες 2.Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (σύνοψη, Περιληπτικός πίνακας, πίνακας αξιολόγησης, Πίνακας Αυτό-αξιολόγησης μαθητή) 3.Αρχές: μαθητοκεντρική, βιωματική, ενεργός, συνεργατική και ψηφιακή μάθηση 4.Θεματική Τράπεζα / Συλλογή δραστηριοτήτων 5.Πίνακας Ανάπτυξης θεματικής ενότητας 6.Πακέτο γλωσσικού διδακτικού υλικού 7.Θεματικό έντυπο και ψηφιακό υλικό 8.Παραδείγματα δραστηριοτήτων 9.Ιστοσελίδα CALL 10.Πηγές (ιστοσελίδα Επιμορφωτικών) 11.Πίνακας Ελέγχου Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες 12.Το διαδίκτυο Για την ανάπτυξη μιας θεματικής ενότητας θα χρειαστείτε: Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας σε ομάδες 1.Οι ομάδες θα εργαστούν πάνω σε ένα θέμα η κάθε μια 2.Οι ομάδες στα γαλλικά, επίπεδο Α1 3.Οι ομάδες στα αγγλικά, επίπεδο Α2 4.Ανταλλαγή Παραδείγματα στην ιστοσελίδα

28 28 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας - Παράδειγμα Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Για την ανάπτυξη μιας θεματικής ενότητας δείτε το παράδειγμα που σας έχει δοθεί, με θέμα: A trip to London

29 29 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε τα βήματα που θα ακολουθηθούν, όπως συνήθως καταγράφονται σε ένα σχέδιο μαθήματος (στήλη 3), αλλά να γίνεται και έλεγχος ότι όλα τα απαραίτητα συστατικά έχουν συμπεριληφθεί. Αυτά είναι: 1.Τα είδη λόγου (στήλη 1) 2.Γλωσσικές δεξιότητες (στήλη 2) 3.Πιθανοί χώροι διεξαγωγής επικοινωνίας / επικοινωνιακής περίστασης 4.Ρόλοι που θα παίξουν αυτοί που θα λάβουν μέρος στην επικοινωνιακή περίσταση 5.Απαραίτητα γλωσσικά στοιχεία (γραμματική, συντακτικό, κλπ) 6.Απαραίτητο λεξιλόγιο 7.Πιθανά στοιχεία προφοράς που πρέπει να διδαχτούν ξεχωριστά 8.Πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας-στόχου 9.Διαπολιτισμική αγωγή: μητρικής / και γλώσσας στόχου και άλλων γλωσσών και πολιτισμών 10.Τρόποι αξιολόγησης 11.Πηγές / Υλικό

30 30 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Για κάθε βήμα / δραστηριότητα του μαθήματος πρέπει να καταγράφεται στην ανάλογη στήλη, το είδος λόγου, η γλωσσική δεξιότητα, οι πιθανοί χώροι διεξαγωγής επικοινωνίας / επικοινωνιακής περίστασης, οι ρόλοι που θα παίξουν αυτοί που θα λάβουν μέρος στην επικοινωνιακή περίσταση, τα απαραίτητα γλωσσικά στοιχεία (γραμματική, συντακτικό, κλπ), το απαραίτητο λεξιλόγιο, τα πιθανά στοιχεία προφοράς που πρέπει να διδαχτούν ξεχωριστά, αν υπάρχουν, τα πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας-στόχου, τα στοιχεία διαπολιτισμικής αγωγής (μητρικής / και γλώσσας στόχου και άλλων γλωσσών και πολιτισμών) που σχετίζονται με το θέμα, πιθανούς τρόπους αξιολόγησης όπου ταιριάζουν καθώς και οι πηγές και το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί.

31 31 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε τα βήματα που θα ακολουθηθούν, όπως συνήθως καταγράφονται σε ένα σχέδιο μαθήματος, αλλά να γίνεται και έλεγχος ότι όλα τα συστατικά έχουν συμπεριληφθεί. Το έντυπο θα σας βοηθήσει, σχετικά με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ξένων Γλωσσών. Για τις Γενικές Αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, μη ξεχάσετε να συμβουλευτείτε τον Κατάλογο Ελέγχου (Check List) που σας έχει δοθεί για να βεβαιωθείτε ότι η θεματική σας ενότητα συμπεριλαμβάνει και μαθητοκεντρική, δημοκρατική, ενεργό, βιωματική, συνεργατική, και ηλεκτρονική μάθηση.

32 32 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Παραδοτέα σε ντοσιέ: 1.Το έντυπο αυτό 2.Φωτοτυπημένο το υλικό που θα χρησιμοποιήσετε Χρησιμοποιείστε το έντυπο αυτό για να αναπτύξετε την θεματική σας ενότητα.

33 33 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα διαπολιτισμικής δραστηριότητας με βάση τις γλώσσες που διδάσκονται στα κρατικά σχολεία στην Κυπριακή Δημοκρατία Αναγνώριση τοποθεσιών, χαρακτηριστικών των χωρών αυτών Κοιτάξτε τις φωτογραφίες. Σε ποια χώρα αναφέρεται η κάθε τοποθεσία στην κάθε φωτογραφία;

34 34 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Υποστηρικτών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γλώσσες που διδάσκονται στην Κύπρο Αναγνωρίστε τη χώρα Συζήτηση για τις μέχρι τώρα μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν

35 35 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γλώσσες που διδάσκονται στην Κύπρο Αναγνωρίστε τη χώρα

36 36 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γεια σας 再见 До свидания Au revoir Good bye Auf Wiedersehen Adiós Arrivederci さようなら Ελπίζω να σας τα είπα καλά σήμερα… Κι’ ό,τι είπαμε, ψωμί κι’ αλάτι… Παραδοτέα σε ντοσιέ την άλλη φορά: 1.Θεματική ενότητα: έντυπο ανάπτυξης θεματικής ενότητας 2.Φωτοτυπημένο το υλικό που θα χρησιμοποιήσετε Στο δεύτερο μέρος του 3 ου σεμιναρίου θα γίνουν οι παρουσιάσεις των θεματικών ενοτήτων


Κατέβασμα ppt "1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δεύτερη Μέρα Καλωσορίσατε και πάλι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google