Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλία προγραμματισμού μέσω σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Η περίπτωση του GameMaker Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος 13 Απριλίου 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλία προγραμματισμού μέσω σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Η περίπτωση του GameMaker Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος 13 Απριλίου 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλία προγραμματισμού μέσω σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Η περίπτωση του GameMaker Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος 13 Απριλίου 2013

2 Είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε ηλεκτρονικά παιχνίδια χωρίς να χρειαστεί να γράψετε ούτε μία γραμμή κώδικα. Τι είναι το GameMaker; 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

3 Κατεβάζοντας το GameMaker Μπορείτε να κατεβάσετε ελεύθερα την έκδοση 8.1 Lite από την επίσημη ιστοσελίδα του GameMaker. η την πλατφόρμα GameMaker Studio 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

4 Γιατί να χρησιμοποιήσω το GameMaker; ; 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

5 Εισαγωγή στον Object-based προγραμματισμό “man object” x, y, hspeed, vspeed, direction Τι να κάνω στο αριστερό κλικ του ποντικιού ; Properties Behaviors Κάθε αντικείμενο έχει ιδιότητες (properties) και συμπεριφορές (behaviors) ενθυλακωμένες μέσα του. man.vspeed 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

6 Εισαγωγή στον Event-based προγραμματισμό Περίμενε για ένα γεγονός να συμβεί Εκτέλεσε κάποιες ενέργειες για αυτό το γεγονός Ο χρήστης πατάει ένα πλήκτρο Το παιχνίδι ξεκινά από την αρχή Ένα νέο αντικείμενο δημιουργείται Τοποθέτησε το στη σωστή θέση event actions 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

7 Το περιβάλλον του GameMaker 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

8 Στην αριστερή πλευρά του παραθύρου μπορείτε να δείτε όλους τους διαφορετικούς τύπους οντοτήτων που υποστηρίζονται από το GameMaker. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

9 Δύο καταστάσεις Το GameMaker βρίσκεται αρχικά σε μία κατάσταση στην οποία μπορείτε να εκτελέσετε βασικά πράγματα. Ωστόσο επιλέγοντας Advanced μπορείτε να έχετε παραπάνω επιλογές. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

10 Sprites Rooms Backgrounds Objects Instances Actions Events Sounds 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

11 Sprites Είναι εικόνες ή σειρές εικόνων. Π.χ. στο διπλανό παιχνίδι χρησιμοποιούνται εικόνες για τους τοίχους, τα φρούτα και τις βόμβες. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

12 Δημιουργία ενός sprite Κάντε κλικ στο εικονίδιο Create Sprite που βρίσκεται στη γραμμή εργαλείων. Πατήστε το κουμπί Load Sprite στο παράθυρο που θα εμφανιστεί. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

13 Objects Τα sprites όμως είναι μόνο εικόνες. Δεν μπορούν να τρέξουν, να μετακινηθούν ή να αντιδράσουν στο κλικ του ποντικιού. Για να πετύχεις κάτι τέτοιο θα πρέπει να δημιουργήσεις αντικείμενα (objects) τα οποία και θα συνδέσεις με τα κατάλληλα sprites.

14 Δημιουργία ενός object Κάντε κλικ στο εικονίδιο Create Object που βρίσκεται στη γραμμή εργαλείων. Αντιστοιχήστε το object με το κατάλληλο sprite επιλέγοντας το από το μενού. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

15 Συμπαγή objects Κάποια από τα αντικείμενα απαιτείται να είναι συμπαγή, δηλαδή να μην μπορούν να μετακινούνται άλλα αντικείμενα μέσα από αυτά. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

16 Instances Σε ένα παιχνίδι μπορούμε να έχουμε ένα ή περισσότερα στιγμιότυπα (instances) ενός αντικειμένου. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

17 Events και Actions Properties EventsActions 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

18 Events Create : Δημιουργία αντικειμένου Destroy : Καταστροφή αντικειμένου Alarm : Συνολικά 8 ρολόγια Step : Ένα βήμα του παιχνιδιού Collision : Σύγκρουση με άλλο object Keyboard : Όταν πατάμε συνεχώς ένα πλήκτρο Mouse : Γεγονότα που αφορούν το ποντίκι Other : Διάφορα γεγονότα Draw : Σχεδίαση αντικειμένων Key Press : Όταν πατάμε ένα πλήκτρο Key Release : Όταν αφήνουμε ένα πλήκτρο 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

19 Actions Ξεκίνα να μετακινείσαι σε μία κατεύθυνση Θέσε την κατακόρυφη ταχύτητα Πήδα σε συγκεκριμένο σημείο Αναπήδησε κατά τη σύγκρουση Δημιούργησε ένα στιγμιότυπο ενός αντικειμένου Παίξε έναν ήχο Πήγαινε στην επόμενη πίστα Θέσε το σκορ 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

20 Είναι οι πίστες του παιχνιδιού μας. Ένα παιχνίδι μπορεί να έχει μία ή περισσότερες πίστες. Rooms 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

21 Δημιουργία μίας πίστας Κάντε κλικ στο εικονίδιο Create Room που βρίσκεται στη γραμμή εργαλείων. Επιλέξτε ένα αντικείμενο και προσθέστε το στην πίστα με αριστερό κλικ πάνω σε ένα σημείο. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

22 Είναι εικόνες που χρησιμοποιούνται ως φόντο στις πίστες. Backgrounds 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

23 Δημιουργία ενός background Κάντε κλικ στο εικονίδιο Create Background που βρίσκεται στη γραμμή εργαλείων. Πατήστε το κουμπί Load Background στο παράθυρο που θα εμφανιστεί. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

24 Δημιουργία ενός ήχου Κάντε κλικ στο εικονίδιο Create Sound που βρίσκεται στη γραμμή εργαλείων. Πατήστε το κουμπί Load Sound στο παράθυρο που θα εμφανιστεί. 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

25 Η συντεταγμένη Χ εκφράζει την απόσταση από αριστερά. Η συντεταγμένη Y εκφράζει την απόσταση από πάνω. Σύστημα συντεταγμένων 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

26 Το υλικό 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

27 Εισαγωγικό παιχνίδι Φύλλα εργασίας Παιχνίδι - λαβύρινθος 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

28 Προκλήσεις στο GameMaker Προκλήσεις 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

29 Ιστότοπος για το GameMaker 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος

30 Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας! 7 ο Συνέδριο ΠΕΚΑΠ Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλία προγραμματισμού μέσω σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Η περίπτωση του GameMaker Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος 13 Απριλίου 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google