Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ένα απλό σχεδιαστικό πρόγραμμα για παιδιά

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ένα απλό σχεδιαστικό πρόγραμμα για παιδιά"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ένα απλό σχεδιαστικό πρόγραμμα για παιδιά

2 Τι είναι το ; ειδικά σχεδιασμένο για μικρά παιδιά (3 ετών και άνω).
Τι είναι το ; Το TuxPaint είναι ένα ελεύθερο* σχεδιαστικό λογισμικό, ειδικά σχεδιασμένο για μικρά παιδιά (3 ετών και άνω). Πρόκειται για μια απλή, ευκολόχρηστη πλατφόρμα, με ελκυστικούς ήχους και κεντρικό ήρωα-καρτούν που ενθαρρύνει και καθοδηγεί τα παιδιά καθώς χρησιμοποιούν το πρόγραμμα. Περιέχει μια κενή οθόνη/καμβά και ποικιλία σχεδιαστικών εργαλείων που βοηθούν τα παιδιά να δημιουργήσουν τα δικά τους σχέδια. * δηλ. δεν χρειάζεστε κάποια ειδική άδεια. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε δικά σας χαρακτηριστικά (εικόνες, ήχους) για να προσωποποιήσετε την πλατφόρμα.

3 Τα χαρακτηριστικά του Εύκολο και Διασκεδαστικό: Σχεδιάστηκε για μικρά παιδιά. Τα ηχητικά εφέ και ο ήρωας μας ο Tux βοηθούν τους μικρούς χρήστες και παράλληλα τους ψυχαγωγούν. Προσαρμοζόμενο: Μπορούν να προστεθούν έτοιμες εικόνες («στάμπες») και διάφορα σχήματα πινέλων/γραμμών. Για παράδειγμα, ο δάσκαλος μπορεί να προσθέσει μια συλλογή με εικόνες ζώων και να ζητήσει από τα παιδιά να σχεδιάσουν ένα οικοσύστημα. Κάθε εικόνα μπορεί να έχει έναν χαρακτηριστικό ήχο που θα ακούγεται, καθώς και κειμενάκι πληροφοριών που θα «ανοίγει» μόλις το παιδί επιλέξει την εικόνα.

4 Συμβατό: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και με παλαιότερα λειτουργικά προγράμματα χωρίς να αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του. Απλό στη χρήση: Εύκολη αποθήκευση, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργεί το παιδί ειδικούς φάκελους, ούτε να πληκτρολογεί ονόματα. Οι εικόνες ανοίγουν εύκολα κάνοντας κλικ στις συλλογές. Η πρόσβαση σε άλλα αρχεία του υπολογιστή είναι περιορισμένη.

5 Πώς χρησιμοποιείται Εγκατάσταση
Αφού κατεβάσετε το λογισμικό και ξεζιπάρετε, επιλέγετε το TuxPaint Installer για να αρχίσει η εγκατάσταση. Το Installer εξ ορισμού θα θα τοποθετήσει τον φάκελο του λογισμικού στο “C:\Program Files\”. Κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης θα εμφανιστεί η επιλογή αν θέλετε να εμφανίζεται η συντόμευση του προγράμματος στην οθόνη εργασίας. Αν την επιλέξετε, με διπλό κλικ στο εικονίδιο θα αρχίζει το πρόγραμμα. Διαφορετικά θα πηγαίνετε στο Έναρξη-Προγράμματα- ΤuxPaint

6 Οθόνη Τίτλου Μόλις το πρόγραμμα φορτώσει θα εμφανιστεί η οθόνη τίτλου:
Κάντε κλικ στον τίτλο για να προχωρήσετε. Σε περίπου 30’’ η οθόνη θα προχωρήσει αυτόματα στην επόμενη.

7 Κύρια Οθόνη Η κύρια οθόνη αποτελείται από
την γραμμή εργαλείων αριστερά, τα μενού επιλογών δεξιά και κάτω και την κύρια οθόνη/καμβά στο κέντρο. Κάθε φορά που επιλέγετε από τα Εργαλεία κάποιο από αυτά, το μενού δεξιά αλλάζει για να σας δώσει τις ανάλογες επιλογές. Στο κέντρο κάτω από την γραμμή εργαλείων Χρώματα επιλέγετε το χρώμα της αρεσκείας σας. Κάτω από τα Χρώματα ο Tux, ο ήρωας-καρτούν παρέχει πληροφορίες και βοήθεια.

8 Βασική Γραμμή Εργαλείων
Κάθε φορά που επιλέγετε ένα Εργαλείο από τη βασική γραμμή, π.χ. την , στην γραμμή δεξιά ανοίγει μενού με επιλογές για να διαλέξετε το σχήμα, εικόνα, ή πάχος γραμμής που θέλετε.

9 Εργαλεία Ζωγραφιά Με το κουμπί Ζωγραφιά μπορείτε
χρησιμοποιώντας διάφορα πινέλα από το Μενού επιλογών δεξιά, και χρώματα από την παλέτα κάτω, να ζωγραφίσετε. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πατήσετε το αριστερό κουμπί στο ποντίκι και κρατώντας το πατημένο να ζωγραφίσετε την εικόνα σας. Καθώς ζωγραφίζετε ακούγεται ένας ήχος.

10 Στάμπα Με το κουμπί Στάμπα έχετε τη δυνατότητα να επικολλήσετε
πάνω στο σχέδιό σας προσχεδιασμένες εικόνες, clipart ή φωτογραφίες. Με τα βέλη περνάτε από τη μια κατηγορία στην άλλη. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες σταμπών (φυτά, ζώα, άνθρωποι, διάστημα, κλπ.) Οι στάμπες μπορούν να μεγαλώσουν ή να μικρύνουν και επίσης να αναποδογυρίσουν ή αλλάξουν πλευρές, χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στην κάτω δεξιά πλευρά της γραμμής εργαλείων.

11 Γραμμές Με το εργαλείο Γραμμές μπορείτε να τραβήξετε ευθείες
γραμμές, χρησιμοποιώντας από το Μενού επιλογών Πινέλα στα δεξιά της οθόνης, διάφορα σχέδια πινέλων, αλλά και διάφορα χρώματα από την παλέτα Χρώματα (δες διαφ. 9). Κάνοντας κλικ με το ποντίκι και κρατώντας το πατημένο γράφετε την γραμμή. Μόλις αφήσετε το ποντίκι η γραμμή σταματά.

12 Σχήματα Αυτό το εργαλείο σας επιτρέπει να
σχεδιάσετε απλά σχήματα, με γέμιση ή όχι. Επιλέξτε ένα σχήμα από το μενού Σχήματα. Στην οθόνη κάντε κλικ με το ποντίκι και κρατήστε το μέχρι να απλωθεί το σχήμα από το σημείο που επιλέξατε. Αφήστε το ποντίκι και το σχήμα είναι έτοιμο. Μερικά σχήματα αλλάζουν αναλογίες (π.χ. παραλληλόγραμμο και έλλειψη), ενώ άλλα (π.χ. τετράγωνο και κύκλος) δεν αλλάζουν. Με ένα κλικ του ποντικιού το σχήμα μπορεί να πάρει το τρέχον χρώμα. Με το ποντίκι μπορείτε να περιστρέψετε επίσης το σήμα όπως θέλετε.

13  Η Γλώσσα αλλάζει με Shift+Alt ή Shift+Ctrl
Κείμενο Επιλέξτε μια γραμματο- σειρά από το μενού Γράμματα και ένα χρώμα από την παλέτα χρωμάτων. Κάντε κλικ στην οθόνη και θα εμφανιστεί ένας κέρσορας. Γράψτε το κείμενό σας και πατήστε Enter για να εμφανιστεί στην οθόνη και να κατέβει ο κέρσορας σειρά. Αν πατήσετε tab, το κείμενο θα εμφανιστεί στην οθόνη, αλλά ο κέρσορας θα μετακινηθεί δεξιά στο κείμενο αντί να κατέβει γραμμή. Αυτό είναι χρήσιμο αν θέλουμε να δημιουργήσουμε κείμενο με διαφορετικές γραμματοσειρές, χρώματα, μεγέθη, κλπ.  Η Γλώσσα αλλάζει με Shift+Alt ή Shift+Ctrl

14 Μαγικά Το εργαλείο αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα
σύνολο από ειδικά εργαλεία. Διαλέγετε ένα απ’ αυτά από το μενού δεξιά, και ανάλογα με την εικόνα, ή κάνετε κλικ και σέρνετε το ποντίκι γύρω από την εικόνα, ή κάνετε μια φορά κλικ πάνω στην εικόνα.

15 Σβηστήρας Ο σβηστήρας μοιάζει με το πινέλο. Όπου κάνετε κλικ (ή κλικ και τράβηγμα) η εικόνα θα σβηστεί. Υπάρχουν διάφορα σχήματα σβηστήρων (μενού επιλογών).

16 Άλλα Εργαλεία Επανάληψη Αναίρεση Με το κουμπί αυτό αναιρείτε την
Κάνοντας κλικ εδώ επαναφέρετε κάποιο σχέδιο που αναιρέσατε όσες φορές θέλετε. Το ίδιο κάνετε και και με Ctrl+R Αναίρεση Με το κουμπί αυτό αναιρείτε την τελευταία σας ενέργεια. Μπορείτε να αναιρέσετε παραπάνω από μια φορά! Το ίδιο συμβαίνει αν πατήσετε Ctrl+Z

17 Νέο Κάνοντας κλικ στο κουμπί αυτό αρχίζετε ένα καινούριο σχέδιο.
(ή Ctrl+N στο πληκτρολόγιο) Θα σας ζητηθεί να επιλέξετε αν Θα αρχίσετε χρησιμοποιώντας Ένα ενιαίο χρώμα φόντου ή μια Αρχική Εικόνα. Αρχικές Εικόνες είναι όσες είναι ένα περίγραμμα εικόνας το οποίο εσείς χρησιμοποιείτε για να γεμίσετε με χρώμα.

18 Άνοιγμα Αυτό σας δείχνει μια λίστα με όλες τις
εικόνες που έχετε σώσει. Κάντε κλικ σε μια εικόνα για να την επιλέξετε και μετά πατήστε το κουμπί άνοιγμα στην αριστερή πλευρά για να «φορτώσετε» την εικόνα. ( ή διπλό κλικ πάνω στην εικόνα)

19 : Με το κουμπί αυτό σβήνετε την επιλεγμένη εικόνα απ’το
Επίσης : Με το κουμπί αυτό σβήνετε την επιλεγμένη εικόνα απ’το μενού. Θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε. : Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τις εικόνες σε slideshow. : Κάντε κλικ εδώ για να επιστρέψετε στην εικόνα που Σχεδιάζατε προηγουμένως.

20 Φύλαξη Δε θα σας ζητηθεί να δώσετε κάποιο όνομα αρχείου. Η εικόνα θα
Με αυτό αποθηκεύετε την εικόνα που δημιουργήσατε. Δε θα σας ζητηθεί να δώσετε κάποιο όνομα αρχείου. Η εικόνα θα αποθηκευθεί αυτόματα και θα ακουστεί ένας ήχος κλείστρου φωτ. μηχανής. Αν η εικόνα έχει σωθεί ξανά, ένα μενού θα σας ζητήσει αν θέλετε να αντικαταστήσετε την παλαιότερη ή να δημιουργήσετε νέο αρχείο. Τα σχέδια σας αποθηκεύονται στο TuxPaint ως αρχεία PNG.

21 Εκτύπωση Έξοδος Με το κουμπί αυτό μπορείτε Με το κουμπί αυτό
να εκτυπώσετε το σχέδιό σας. Μόλις το πατήσετε θα εμφανιστεί το παρακάτω μενού για να επιβεβαιώσετε την επιλογή σας. Με το κουμπί αυτό μπορείτε να βγείτε από το πρόγραμμα (ή με Escape ή κλείνοντας το παράθυρο) Μόλις το πατήσετε θα εμφανιστεί το μενού για να επιβεβαιώσετε την επιλογή σας.

22 Ιδέες για δραστηριότητες με το TuxPaint
Γλώσσα Γράψτε ένα ποίημα και σχεδιάστε μια εικόνα γι’ αυτό. Σχεδιάστε μια εικόνα για κάποιο ρητό ή αίνιγμα. Εικονογραφείστε μια ιστορία ή μέρος της. Δημιουργείστε εικονογραφημένα λεξιλόγια. Μαθηματικά Σχεδιάστε γεωμετρικά σχήματα. Φτιάξτε απλά γραφήματα. Εικονογραφήστε προβλήματα μαθηματικών.

23 Ερευνώ τον Φυσικό Κόσμο
Σχεδιάστε και ονομάστε φυτά, έντομα, μέρη του σώματος, κλπ. Εικονογραφείστε μια διαδικασία, όπως ο κύκλος της ζωής, ο κύκλος του νερού, κλπ. Φτιάξτε μια τροφική πυραμίδα και προσθέστε είδη τροφών. Βάλτε σε κατηγορίες αντικείμενα όπως πετρώματα, ζωικές ομάδες, κλπ. Ιστορία-Γεωγραφία Εικονογραφείστε μια σκηνή από ένα ιστορικό γεγονός. Ζωγραφίστε σημαίες διαφορετικών χωρών. Σχεδιάστε αντικείμενα τέχνης από διάφορους πολιτισμούς και ιστορικές περιόδους. Φτιάξτε μια ιστορική γραμμή. Ζωγραφίστε εικόνες από μέρη του κόσμου.


Κατέβασμα ppt "Ένα απλό σχεδιαστικό πρόγραμμα για παιδιά"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google