Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών, Μηχανημάτων & Εξοπλισμού Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO, Θεσσαλονίκη 6-9 Μαρτίου 2009 ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

2 2 Ενότητες ομιλίας  Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά στη Γερμανία –η γερμανική αγορά –διάρθρωση εξαγωγών ελληνικών τροφίμων και ποτών –πορεία των τελευταίων ετών  Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών  Ο ρόλος του Γραφείου ΟΕΥ στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία

3 3 Ελληνογερμανικές εμπορικές σχέσεις  Γερμανία: ο κυριότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδος απορροφά το 11,5% (2007) των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς ολόκληρο τον κόσμο (1988: 25,1%)  Ελληνικές εξαγωγές προς Γερμανία: 2007, 1.980,3 εκ. €, α’ εξάμ. 2008: 970 εκ.€ (2008/2007: -1,74%)  Ελληνικές εισαγωγές από Γερμανία: 2007, 7.114,5 εκ. €, α’ εξάμ. 2008: εκ.€ (2008/2007: +6,73%)  Εμπορικό έλλειμα 2007: 5.134,2 εκ.€, α’ εξάμ. 2008: εκ.€ (2008/2007: +4,95%)

4 4 Οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων και ποτών προς τη Γερμανία αποτελούν το 22,33% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών προς τη χώρα αυτή (2007)  Αποτελούσαν το 2007 το 0,98% των συνολικών γερμανικών εισαγωγών τροφίμων & ποτών από ολόκληρο τον κόσμο (2007) (2006: 1,07%)  Αξία εξαγωγών 2006: 478 εκ. € 2007: 494 εκ. € α’ εξάμ. 2008: 265 εκ. € α’ εξάμ / α’ εξάμ. 2007: +7,2%  Κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Τουρκία αλλά και χώρες από Ν. Αμερική, τέως ανατολικές

5 5 Οι ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Κυριότερες κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών προς τη Γερμανία και τα ποσοστά συμμετοχής τους στις συνολικές εξαγωγές τροφίμων & ποτών προς Γερμανία κατά το 2006 και το 2007 –ιχθυηρά (3,2% / 3,07%) –γαλακτοκομικά (11,4% / 11,57%) –νωπά λαχανικά (σπαράγγια, αγγούρια, πιπεριές κτλ) (16,6% / 14,37%) –νωπά φρούτα (επιτραπέζια σταφύλια, πορτοκάλια κτλ) (20,86% / 20,72%) –Λίπη και λάδια ζωικά ή φυτικά (5,89% / 2,9%)  παρθένο ελαιόλαδο (1,78% / 1,21%) –παρασκευασμένα φρούτα και λαχανικά (22,51% / 26,1%) –ποτά (9,94% / 9,7%)

6 6 Ποσοστά κατηγοριών προϊόντων στις γερμανικές εισαγωγές ειδών διατροφής από την Ελλάδα,

7 7 Πορεία εξαγωγών ελληνικών προϊόντων διατροφής προς τη Γερμανία κατά το α’ εξ. 2008, σύγκριση με το α’ εξ  Αύξηση ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών κατά 7,2%  Συγκεκριμένα: ιχθυηρά (+6,7%), γαλακτοκομικά (+38,4%), φρούτα (+23%), παρθένο ελαιόλαδο (+92,4%), παρασκευάσματα φρ. & λαχ. (+2,5%), και κυρίως ροδάκινων, ποτά (+12,3%)  Νωπά λαχανικά (-13,8%)

8 8 Κυριότερες εξαγωγές μεμονωμένων προϊόντων και ποσοστά μεταβολής τους α’ εξάμ / α’ εξάμ  Ψάρια: τσιπούρα (+21,3%), λαβράκι (+33%), θετικές προοπτικές αύξησης εξαγωγών  Γαλακτοκομικά: φέτα (+37,5%), θετικές προοπτικές  Λαχανικά: σπαράγγια (+7,25%), αγγούρια (-13,8%)  Φρούτα: σταφύλια, βερίκοκα, πεπόνια, ροδάκινα, φράουλες, πορτοκάλια, καρπούζια  Λίπη-έλαια, ελιές: παρθένο ελαιόλαδο (+92,4%), ελιές (+27,3%)  Παρασκευάσματα με βάση δημητριακά, άμυλα: ζυμάρι αρτοποιίας, ψωμί  Παρασκευάσματα από λαχανικά, φρούτα: κομπόστα ροδάκινο, ελιές, κονσέρβα τομάτα  Μέλι (τετραπλασιασμός πωλήσεων, 600 χιλ. Ευρώ)  Ποτά: ούζο (+7,8%), ερυθροί οίνοι (-5,8%), λευκοί οίνοι (+20,1%), οίνοι ΟΠΑΠ (+39,5%)

9 9 Βιολογικά προϊόντα στη γερμανική αγορά  Η αγορά βιολογικών προϊόντων στη Γερμανία κατά το 2008 παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης περί το 10%, συνολικό τζίρο 5,8 δις Ευρώ  Κατά το 2008 κατεγράφησαν εταιρείες επεξεργασίας/συσκευασίας, 826 εισαγωγείς βιολογικών προϊόντων σε όλη τη Γερμανία  Έρευνα Ökobarometer: «πού αγοράζετε βιολογικά προϊόντα;», οι καταναλωτές απάντησαν: κατά 77% στο σούπερ μάρκετ, 62% στους discounters, 58% στις εβδομαδιαίες λαϊκές αγορές  Τα βιολογικά προϊόντα που προτιμούν περισσότερο οι Γερμανοί είναι τα αυγά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι πατάτες και τα προϊόντα αρτοποιίας.

10 10 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών  Περίπου 200 σημαντικοί Έλληνες εισαγωγείς/χονδρέμπορεοι τροφίμων και ποτών στις κυριότερες πόλεις της Γερμανίας, πολλά μικρομάγαζα, πλανόδιοι  Περίπου το 50% των Ελλήνων της Γερμανίας απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο χώρο της γαστρονομίας ( )

11 11  Έλληνες χονδρέμποροι: εισάγουν το 70% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών στη Γερμανία  Το υπόλοιπο 30% εξάγεται απευθείας από την Ελλάδα προς γερμανικές αλυσίδες, χονδρεμπόρους, καταστήματα κτλ.  Το 30% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών προς γερμανικές επιχειρήσεις εξάγεται κυρίως από μεγάλες ελληνικές εταιρείες μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες προώθησης ή είναι ελληνικά προϊόντα που συεκευάζονται στην Ελλάδα σύμφωνα με προδιαγραφές που ορίζουν οι γερμανικές εταιρείες

12 12  Οι Έλληνες χονδρέμποροι τροφοδοτούν κατά 60% περίπου τα 8000 ελληνικά εστιατόρια που υπάρχουν στη χώρα όπως και πολλά μικρομάγαζα και τους Έλληνες ομογενείς ( )  Το υπόλοιπο 40% προωθείται από τους Έλληνες εισαγωγείς προς γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα, γαστρονομία  Η συμβολή των Ελλήνων χονδρεμπόρων στη προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων & ποτών στη Γερμανία είναι θετική. Απετέλεσαν πάντα ένα σημαντικό εργαλείο στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων

13 13  Αρχικά θετικός ήταν επίσης και ο ρόλος των ελληνικών εστιατορίων στην προώθηση των ελληνικών τροφίμων & ποτών. Στα τελευταία χρόνια ο κύκλος εργασιών τους παρουσιάζει σημαντική μείωση και η ποιότητα προσφερομένων εδεσμάτων & ποτών, καθώς και η εξυπηρέτηση έχει ιδιαίτερα υποβαθμιστεί.

14 14 Καταγραφή της παρούσας κατάστασης  Το 7-8% περίπου (600) των ελληνικών εστιατορίων σε ολόκληρη τη Γερμανία είναι σήμερα υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται σε υψηλές απαιτήσεις της γαστρονομίας και εξυπηρέτησης πελατών  Τα υπόλοιπα ελληνικά εστιατόρια χαρακτηρίζονται μέτρια έως κακά με χαμηλή ποιότητα προσφερομένων εδεσμάτων & ποτών και μέτρια εξυπηρέτηση

15 15  Τα χαμηλού επιπέδου εστιατόρια αγοράζουν φθηνά και χαμηλών ποιοτικών προδιαγραφών προϊόντα από τους εισαγωγείς με αποτέλεσμα οι εισαγωγείς οι ίδιοι να έχουν στη γκάμα τους ως επί το πλείστον αυτά τα φθηνά ελληνικά προϊόντα για τα οποία παρατηρείται η σχετική ζήτηση  Οι Έλληνες χονδρέμποροι έχουν την ανάγκη απόκτησης σχετικής εκπαίδευσης και γνώσης από τους ίδιους τους Έλληνες παραγωγούς-εξαγωγείς ιδιαίτερα για τρόφιμα και ποτά υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών. Πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν το προϊόν που προωθούν κυρίως προς γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα, γαστρονομία, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλή διαπραγματευτική ικανότητα στις συζητήσεις τους.

16 16  Πολλές φορές οι Έλληνες εισαγωγείς/χονδρέμποροι επιβαρύνουν κάποια υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών ελληνικά τρόφιμα και ποτά υπερβολικά. Υπολογίζουν το κέρδος τους ποσοστιαία και όχι σε απόλυτο μέγεθος με αποτέλεσμα να τα προσφέρουν στην αγορά ιδιαίτερα ακριβά.  Μεταξύ των Ελλήνων χονδρεμπόρων στην ίδια περιοχή της Γερμανίας παρατηρείται πολλάκις αθέμιτος ανταγωνισμός και όχι υγιής και συνεργασία μεταξύ τους, όπως συμβαίνει σε άλλης εθνικότητα χονδρεμπόρους, πχ Ιταλούς, Ισπανούς, Τούρκους. Η συνεργασία και η αλληλεγγύη θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη προώθηση των προϊόντων.

17 17  Αντίθετα ο αθέμιτος ανταγωνισμός δημιουργεί κακό image στην αγορά, ενδεχομένως διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν, γεγονός που δυσχεραίνει τις δυνατότητες προώθησης των προϊόντων.  Θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος προκειμένου όλοι οι χονδρέμποροι της ίδιας περιοχής να προσφέρουν το ίδιο προϊόν στην αγορά με τους ίδιους όρους.

18 18 Ο ρόλος του Γραφείου ΟΕΥ στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών στη Γερμανία  Ενημερώνει ενδιαφερόμενους Έλληνες επιχειρηματίες για τις τάσεις της γερμανικής αγοράς, ανταγωνισμό κτλ και τους προμηθεύει με κατάλογο γερμανικών εταιρειών προκειμένου να ξεκινήσουν διερεύνηση εμπορικού ενδιαφέροντος.  Για κατηγορίες τροφίμων όπως φρούτα & λαχανικά αποστέλλει σε πολλούς αποδέκτες στην Ελλάδα ενημερωτικό δελτίο ανά 15νθήμερο με πολλές πληροφορίες γύρω από την αγορά και το διεθνή ανταγωνισμό.

19 19  Συντάσσει συχνά και αποστέλλει ειδικές μελέτες αγοράς για κατηγορίες τροφίμων και ποτών, όπως βιολογικά προϊόντα, ελαιόλαδο, κρασιά κτλ  Σε συνεργασία με ελληνικά Επιμελητήρια και άλλους επιχειρηματικούς φορείς διοργανώνει συχνά επιχειρηματικές αποστολές από τον κλάδο τροφίμων και ποτών και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για οργάνωση στοχευμένων επιχειρηματικών συναντήσεων με επιλεγμένες γερμανικές εταιρείες.

20 20  Προτείνει στον κάθε ενδιαφερόμενο Έλληνα επιχειρήματία να πραγματοποιήσει επίσκεψη στην περιοχή αρμοδιότητάς μας προκειμένου να του προσφέρει την δυνατότητα για μεμονωμένα επιχειρηματικά ραντεβού στους χώρους του Γραφείου.  Διοργανώνει μικρές και στοχευμένες επιχειρηματικές εκδηλώσεις στους χώρους του Γραφείου ΟΕΥ, όπως γευσιγνωσίες, δοκιμές κρασιού, ελαιολάδου κτλ με παράλληλες επιχειρηματικές συναντήσεις.

21 21  Έχει δημιουργήσει στους χώρους του Γραφείου εκθετήριο ελληνικών τροφίμων και ποτών προκειμένου να δίνεται η ευκαιρία στους Γερμανούς επισκέπτες του Γραφείου να πληροφορούνται σχετικά, να τα δοκιμάζουν και να λαμβάνουν δείγματα και πληροφοριακό υλικό.  Είναι σε συχνή επικοινωνία και συνεργασία με τους Έλληνες εισαγωγείς της περιοχής μας και αρκετές φορές οργανώνει ενημερωτικές συναντήσεις μαζί τους και εκδηλώσεις προβολής ελληνικών τροφίμων σε επιλεγμένες γερμανικές αλυσίδες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να προβάλουν σε γερμανική πελατεία τα ελληνικά τρόφιμα & ποτά που διαθέτουν στη γκάμα τους.

22 22  Οργανώνει συχνά στοχευμένες εκδηλώσεις προβολής και δοκιμής ελληνικών τροφίμων & ποτών σε επιλεγμένα γερμανικά και ελληνικά εστιατόρια της περιοχής με σκοπό να προβάλει τα υψηλών προδιαγραφών ελληνικά προϊόντα σε εξειδικευμένο γερμανικό κοινό. Οι εκδηλώσεις αυτές στοχεύουν στη δημιουργία image για τα ελληνικά ποιοτικά τρόφιμα & ποτά και απευθύνονται ως επί το πλείστον σε επαγγελματικό γερμανικό κοινό από το χώρο των τροφίμων & ποτών και δημοσιογράφους. Βασικός στόχος είναι η πληροφόρηση του εξειδικευμένου γερμανικού κοινού για τις δυνατότητες ποιοτικών προϊόντων που προσφέρει η Ελλάδα και η δημιουργία μεγαλύτερου ποσοστού εξαγωγών ποιοτικών ελληνικών τροφίμων & ποτών που θα εξάγεται από την Ελλάδα κατευθείαν σε γερμανικές αλυσίδες, καταστήματα κτλ. Μέσα στο 2008 πραγματοποιήθηκαν τρεις τέτοιες εκδηλώσεις, που προέβαλαν προϊόντα όπως κρασιά, ελαιόλαδο, ελιές, φέτα, παξιμάδι, μέλι, γλυκά κουταλιού, προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας και στο πρώτο δίμηνο του 2009 εκδήλωση προβολής μεσογειακής διατροφής και εμπορική προβολή Ιονίων νήσων και συγκεκριμένα της Ζακύνθου.

23 23 ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ  Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας. Το Γραφείο μας βρίσκεται στη διάθεσή σας: Schwanthalerstr. 5, München Tel: Fax:


Κατέβασμα ppt "1 Η συμβολή των Ελλήνων εισαγωγέων τροφίμων και ποτών στη διαμόρφωση των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία Detrop 2009: 20η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google