Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1

2  Οργάνωση διαδικασίας διδασκαλίας  Συλλογή  Οργάνωση  Ανάλυση  Δεδομένων  Λογικοί συλλογισμοί  Μεταγνώση  Δομικά στοιχεία της κριτικής σκέψης 2

3  α. Επιλέγονται οι έννοιες  β. Αποφασίζεται η σπουδαιότητα των σημείων  γ. Καθορίζονται οι προσδοκίες  δ. Επιλέγεται το εποπτικό υλικό 3

4  Όλα τα ρήματα κλίνονται  Η λέξη διδάσκω είναι ρήμα  Η λέξη διδάσκω κλίνεται  Λιγότερο χρόνο από την επαγωγική στη πραγμάτωσή της 4

5  Ορισμούς  Χαρακτηριστικά  Όρους  Παράδειγμα  Εννοιολογική Ιεράρχηση 5

6  Χαρακτηριστικά της  Ποια θα επιλέξει να διδάξει  Με τι παραδείγματα και με ποια σειρά  Ιεραρχικά δομημένο σύστημα εννοιών  Αν γενίκευση  Οι μαθητές πρέπει να κατανοούν τις έννοιες που εμπεριέχονται στη γενίκευση 6

7  Γνωστοποίηση των στόχων  Σύνδεσή τους με αναλυτικό πρόγραμμα  Σύνδεσή τους με τις εμπειρίες και τις γνώσεις των μαθητών  Χρήση διαγράμματος  Κατανόηση από πλευράς μαθητών τη λογική δομή των γνωστικών δραστηριοτήτων 7

8  Οι όροι εκφράζουν έννοιες αλλά δεν είναι έννοιες  Η δυνατότητα κατηγοριοποίησης δηλώνει αν μπορεί να κατέχει την έννοια  Μπορεί να γνωρίζει την έννοια όχι όμως και την σχετική ορολογία  Διδακτικές ερωτήσεις για προβληματισμό 8

9  Όνομα  Χαρακτηριστικά  Σχέση χαρακτηριστικών  Κύρια και δευτερεύοντα χαρακτηριστικά  Αποφυγή ταυτολογιών  Συσχετισμός έννοιας με κατώτερες όμοιες και ανώτερες έννοιες με αυτή  Ιεραρχία και επιστημονική πληρότητα εξαρτάται από τους μαθητές 9

10  Ολιγόλεπτη επανάληψη  Συσχετισμός με το τι έχει ήδη διδαχθεί  Παρουσίαση της νέας γνώσης μέσα από σχεδιάγραμμα  Έννοιες =νοητικά πλέγματα κωδικοποίησης και ερμηνείας της πραγματικότητας 10

11  Ανάλυση της έννοιας στα χαρακτηριστικά της  Σύνδεση με παραδείγματα  Σωστό παράδειγμα  Αισθητικοποίηση της αφηρημένης έννοιας  Εικόνες σχεδιαγράμματα σχήματα παραστάσεις  Παράδειγμα που να δείχνει την απουσία χαρακτηριστικών 11

12  Ουσιαστική εμπλοκή μαθητών  Κατηγοριοποιούν τα παραδείγματα και αιτιολογούν τις επιλογές τους  Κάνει ερώτηση στην τάξη αφήνει χρόνο σκέψης  Ταχύτητα και βαθμός συμμετοχής καθορίζει την εξέλιξη της διαδικασίας  Άσκηση εμπέδωση και λειτουργική παρουσίαση της νέας γνώσης 12

13  Εξάσκηση σε παρόμοιες καταστάσεις  Κατανόηση εμπέδωση  Διαδικαστική μάθηση  Μεταφορά της γνώσης σε διαφορετικά γνωστικά πλαίσια  Αυτοματοποιημένη εφαρμογή της γνώσης 13

14  Ολοκληρώνει την εφαρμογή  Ποικιλία παραδειγμάτων  Modeling  Μεταφορά γνώσεων  Δεξιοτήτων και στάσεων  Πλάγια (Ασκήσεις βιβλίου)  Κάθετη (Άλλα γνωστικά αντικείμενα) 14

15  Ανατροφοδότηση ταυτόχρονα με τη διδασκαλία και όχι στο τέλος της  Ερωτήσεις απαντήσεις  Έλεγχος ατομικών εργασιών  Ασκήσεις εμπλουτισμού  Επαναλήψεις διορθώσεις 15

16  Να αξιολογεί τις γνώσεις του  Να επανέρχεται με διορθωτικές παρεμβάσεις  Να καταστρώνει σχέδιο δράσης και να το κατευθύνει 16

17  Λεκτική Περίληψη  Αναπαραστασιακή Διάγραμμα  Απολογιστική  Τι έμαθε τι ήταν λάθος τι πρέπει να μάθει ακόμα 17

18 ΚατηγορίαΟρισμόςΥποκατηγορίες Θυμάμαι (Remember ) Ανακαλώ την προηγούμενη γνώσηαναγνωρίζω (recognize), ανακαλώ (recall) Κατανοώ (Understan d) Προσδιορίζω το νόημα των διδακτικών μηνυμάτων ερμηνεύω (interpret), δείχνω με παράδειγμα (exemplify), ταξινομώ (classify), συνοψίζω (summarize), συμπεραίνω (infer), συγκρίνω (compare), εξηγώ (explain) Εφαρμόζω (Apply) Εκτελώ ή χρησιμοποιώ μια διαδικασία σε μια δεδομένη κατάσταση εκτελώ (execute), υλοποιώ (implement) Αναλύω (Analyze) Αναλύω το υλικό στα συστατικά του μέρη ώστε να το κατανοήσω ως σύνολο διαφοροποιώ (differentiate), οργανώνω (organize), αποδίδω (attribute) Αξιολογώ (Evaluate) Κάνω κρίσεις βασισμένες σε κριτήρια ή κανόνες εξετάζω (check), κρίνω (critique) Δημιουργώ (Create) Συνθέτω στοιχεία για να σχηματίσω ένα καινοτόμο λειτουργικό σύνολο ή φτιάχνω ένα πρωτότυπο προϊόν δημιουργώ (generate), σχεδιάζω (plan), παράγω (produce) 18

19 Πρόσληψη Να είναι ενήμερος να μην παρακολουθεί παθητικάΑκου παρακολούθησε μοιράσου ενημερώσου έλεξε Ανταπόκριση Συμμόρφωση σε προσδοκίες συζήτηση αντίδραση Συμορφώσου ακολούθησε συζητησε εξασκήσου Αποτίμηση Προτίμηση βεβαιότητα πεποίθησηΒοήθησε οργάνωσε συζήτησε επιχειρηματολόγησε Οργάνωση Βασίζουν τις προτιμήσεις και τις επιλογές τους σε ένα σύστημα αξιών Συγκρίνω συστηματοποιώ διαλέγω Χαρακτηρισμός από αξία ή πλέγμα αξιών Συνέπεια με τις αξίες του ατόμου Αναθεώρησε αντιστάσου εσωτερίκευσε 19

20  http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3 698/1095_01_oaed_enotita07_v04.pdf http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3 698/1095_01_oaed_enotita07_v04.pdf  Κομμάτια 5.3 5.4 6.1  Κεφάλαιο 4 σ.270 και μετά  Κεφάλαιο 4 σ. 290 και μετά Διδακτικές λειτουργίες της ερώτησης 20


Κατέβασμα ppt " Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google