Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

50 Χρόνια Λειτουργίας του ICSID: Κριτική Αποτίμηση της Επίλυσης Διαφορών Κράτους-Επενδυτή. Οι προκλήσεις για την Ελλάδα. Στρατής Γ. Γεωργιλάς, Δικηγόρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "50 Χρόνια Λειτουργίας του ICSID: Κριτική Αποτίμηση της Επίλυσης Διαφορών Κράτους-Επενδυτή. Οι προκλήσεις για την Ελλάδα. Στρατής Γ. Γεωργιλάς, Δικηγόρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 50 Χρόνια Λειτουργίας του ICSID: Κριτική Αποτίμηση της Επίλυσης Διαφορών Κράτους-Επενδυτή. Οι προκλήσεις για την Ελλάδα. Στρατής Γ. Γεωργιλάς, Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω, G - H Chambers, Head of Chambers.

2 Η Προστασία του Αλλοδαπού Επενδυτή: πάμε σαν άλλοτε... ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Η διαφορετική προσέγγιση των Κρατών που εξάγουν κεφάλαια σε σχέση με τα Κράτη που επιζητούν κεφάλαια: Cordell Hull v. Eduardo Hay (1938) & Carlos Calvo (1863). «Πρόβα Τζενεράλε»: Η Οκτωβριανή Επανάσταση (1917) στη Ρωσία, όπου αλλοδαποί ιδιοκτήτες, των οποίων η ιδιοκτησία απαλλοτριώθηκε, έλαβαν την ίδια ακριβώς αποζημίωση με τους Ρώσους, δηλαδή ΤΙΠΟΤΑ. Εξαίρεση, η διεθνής διαιτησία για τα ορυχεία Lena στη Σιβηρία. Mavrommatis Palestine Concessions, PCIJ, Ser. A/02, Judgment of 30AUG1924 (Objection to the Jurisdiction), Mavrommatis Jerusalem Concessions, PCIJ, Ser. A/05, Judgment of 26MAR1925, Readaptation of the Mavrommatis Jerusalem Concessions, PCIJ, Ser. A/11, Judgment of 10OCT1927.

3 Η Προστασία του Αλλοδαπού Επενδυτή: 1925 - 1960 ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Πανθομολογούμενοι Νεωτερισμοί: (α) δικαίωμα προς διεθνή διαιτησία, (β) Η ορδή των ΒΙΤs και των ΜΙΤs. Όλα επιβεβαιώθηκαν στις 3ΜΑΡ1928: «[...] σε μία εμπορική σχέση, υπό τη μορφή επένδυσης, τα φυσικά πρόσωπα θα μπορούσαν να έχουν αγώγιμα δικαιώματα εντός της εσωτερικής δικαιοταξίας, ερειδόμενα σε διεθνείς συμβάσεις χωρίς την ενσωμάτωση των τελευταίων [...] ». Jurisdiction of the Courts in Danzig, PCIJ, Adv. Op., Ser. B 15. Τα Κράτη δεσμεύονται από πολλαπλές διεθνείς υποχρεώσεις, που ρυθμίζουν την ίδια συμπεριφορά: η ίδια πρακτική τους μπορεί να συνιστά παραβίαση περισσοτέρων από μίας υποχρέωσής τους κάθε φορά.

4 “ Procedure before Substance ”: Τα Ιστορικά Παραλειπόμενα: ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Ο Νομικός Σύμβουλος της Παγκόσμιας Τράπεζας Aron Broches. Περιφερειακά Συνέδρια (Αντίς Αμπέμπα, Σαντιάγο Χιλής, Γενεύη & Μπαγκογκ) – διαβούλευση με Κράτη και τους Νομικούς Συμβούλους τους – πρώτο σχέδιο Σύμβασης – Νομική Επιτροπή Εκτελ. Διευθυντών – τελικό σχέδιο Σύμβασης - εκτενής Αναφορά στους Εκτελεστικούς Διευθυντές της Παγκ. Τράπεζας – σύναψη της Σύμβασης της Ουάσινγκτων (1965) για την Επίλυση των Επενδυτικών Διαφορών μεταξύ Κρατών και Υπηκόων τρίτων Κρατών. 18 Μαρτίου 1965: άνοιγμα προς υπογραφή 14 Οκτωβρίου 1966: τίθεται σε ισχύ.

5 Και ἐ γένετο ICSID... Πέντε Βασικά Χαρακτηριστικά ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Αλλοδαπό φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο δύναται να προσφύγει ευθέως σε διεθνή διαιτησία και να παρασταθεί εναντίον Κράτους-Υποδοχής. Η «κρατική ασυλία» έχει ουσιωδώς περιορισθεί. Το διεθνές δίκαιο μπορεί να εφαρμοσθεί στη σχέση Επενδυτή - Κράτους Υποδοχής. Ο κανόνας της (προγενέστερης) εξάντλησης των εθνικών βοηθημάτων και μέσων κατ’ αρχήν δεν εφαρμόζεται. Οι διαιτητικές αποφάσεις του ICSID είναι ευθέως και αμέσως εκτελεστές στο έδαφος όλων των Κρατών – Μελών του ICSID.

6 Τα πιο συνηθισμένα προστατευτέα ουσιαστικά δικαιώματα ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers fair and equitable treatment (FET) (= legitimate expectations and transparency, no denial of justice); full protection and security (FPP); no arbitrary or discriminatory measures impairing the investment (no indirect expropriation included); national and “most favoured nation” treatment (MFN); free transfer of funds related to the investments; no expropriation without compensation; observance of specific undertakings (umbrella clauses).

7 Η Νομιμότητα της Επένδυσης Η θεμελιώδης παρανομία κατά τη έναρξη μίας επένδυσης σε ορισμένες περιπτώσεις (όρος νομιμότητας ή προσδιορισμός της προστατευτέας επένδυσης) μπορεί να δράσει καταλυτικά στην αρμοδιότητα του διαιτητικού δικαστηρίου. Το Κράτος πρέπει ν’ αποδείξει (α) είτε ότι η επένδυση καθαυτή είναι παράνομη σύμφωνα με το εσωτερικό του δίκαιο είτε (β) είναι μεν νόμιμη αλλά καταρτίστηκε με παράνομο ή απατηλό τρόπο (όχι απλώς τεχνικές παραβιάσεις) – fraus omnia corrumpit. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

8 Οι Συνέπειες της Διαφθοράς (Corruption) «Εύκολα το υποστηρίζεις, δύσκολα το αποδεικνύεις». World Duty Free v. Kenya: “the bribe was paid to obtain, during the audience with President Moi this agreement on the contemplated investment”. Νiko Resources v. Bangladesh: δεν βρήκε αιτιώδη σχέση μεταξύ της δωροδοκίας (έγινε άμεσα γνωστή) και της επενδυτικής συμφωνίας (καταρτίστηκε αργότερα). Η διαφθορά ως λόγος που περιορίζει την αρμοδιότητα του διαιτητικού δικαστηρίου (όρος νομιμότητας). ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

9 Η Αρνησιδικία (Denial of Justice) Το σχετικό παράπονο προστατεύει τους επενδυτές από αδικοπρακτικές συμπεριφορές των εθνικών δικαιοδοτικών οργάνων. Το Κράτος-υποδοχής υπέχει μίας μη- συμβατικής υποχρέωσης να παρέχει ένα δικαιοδοτικό σύστημα που αντιμετωπίζει τους αλλοδαπούς δίκαια, έντιμα κι αμερόληπτα. Ο παραπονούμενος επενδυτής πρέπει, κατά νομική αναγκαιότητα, να ήταν διάδικος στις εθνικές δικαιοδοτικές διαδικασίες. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

10 Η Αρνησιδικία (Denial of Justice) Ερμηνεύτηκε ότι υπερβαίνει την «μη πρόσβαση ενώπιον Δικαστηρίου» και καταλαμβάνει παράπονα εναντίον κατάδηλα άδικων δικαστικών αποφάσεων αλλά και παρεμβάσεις των Κυβερνήσεων στην απονομή της Δικαιοσύνης, μέσω διοικητικών πράξεων ή νομοθεσίας. (Petrobart v. Kyrgyzstan): Η παρέμβαση της Κυβέρνησης (εξαγγελία του Πρωθυπουργού γι’ αναστολή εκτέλεσης και μεταβίβαση όλης της περιουσίας του εναγομένου σε άλλη κρατική επιχείρηση) αντιβαίνει το γενικό διεθνές δίκαιο και παραβιάζει την υποχρέωση για δίκαιη κι ισότιμη μεταχείριση. (Amto v. Ukraine): Το Κράτος υποχρεούται να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα όχι μόνο του συστήματος απονομής της δικαιοσύνης αλλά και των άλλων δύο εξουσιών, αναφορικά με τη διάγνωση μίας αξίωσης του Επενδυτή και της ουσιαστικής πραγμάτωσής της (εκτέλεση). ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

11 Η ρυθμιστική εξουσία του Κράτους (Police Powers) Το δόγμα αποτελεί προσπάθεια των διαιτητικών δικαστηρίων να εναρμονίσουν την κρατική παρέμβαση, χάριν του δημοσίου συμφέροντος, με τις διεθνείς συμβατικές υποχρεώσεις του, ήδη δε αποτελεί όρο σε αρκετές ΒΙΤ. Ορισμένες διαιτητικές αποφάσεις δέχονται ότι είναι εθιμικής προέλευσης – υπάρχει, ωστόσο, έντονος αντίλογος. Suez v. Argentina: συνιστά ένσταση μόνο για την περίπτωση απαλλοτρίωσης. Οι προϋποθέσεις εφαρμογής του παραμένουν ασαφείς και αμφιλεγόμενες. Χρήση της αρχής της αναλογικότητας ίσως θα βοηθήσει στην ορθή και δίκαιη εφαρμογή του. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

12 Η «συμβατική» διαιτησία του ICSID ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Το Κέντρο έχει προετοιμάσει 22 διαφορετικούς όρους για τη συναίνεση στην αρμοδιότητά του, μόνο εάν: (α) πρόκειται για νομική διαφορά που ανέκυψε στα πλαίσια μίας επένδυσης και (β) αφορά είτε ένα Κράτος-μέλος του Κέντρου ή τις υποδιαιρέσεις του ή τις υπηρεσίες του ή τα ν.π. του, που καθορίζονται εξειδικευμένα στο Κέντρο και από την άλλη ένα πολίτη ενός άλλου Κράτους-μέλους του Κέντρου και (γ) όλα τα μέρη πρέπει να συναινούν γραπτώς να υποβληθεί η επενδυτική διαφορά στο Κέντρο προς επίλυση.

13 Το εύρος της συναίνεσης του Κράτους στην αρμοδιότητα του ICSID ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Αποτελεί αναπόσπαστο δικαίωμα κάθε διαδίκου σε μία επενδυτική διαφορά να προσδιορίσει τα όρια της συναίνεσής του. Το μεγάλυτερο εύρος φαίνεται ότι προσφέρουν όροι που επιτρέπουν «κάθε» και «όλες» τις διαφορές σχετικές μ’ επενδύσεις ή μεταξύ ενός επενδυτή και ενός Κράτους-Υποδοχής ν’ αχθούν σε διαιτησία. Η προστασία που προσφέρει μία ΒΙΤ ή μία επενδυτική σύμβαση ή ένας εθνικός επενδυτικός νόμος δύναται να εξαιρεί ή να είναι περιορισμένης μορφής, σε σχέση με αυτή που προσφέρει το εθιμικό δίκαιο. Η προστασία που προσφέρει μία ΒΙΤ ή μία επενδυτική σύμβαση ή ένας εθνικός επενδυτικός νόμος είναι πιθανό να ισχύει μόνο από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του, ενώ μία διαφορά μπορεί να έχει γεννηθεί νωρίτερα.

14 Η συναίνεση του Κράτους ICSID - ΙCJ ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Η πλούσια και μάλλον σταθερή νομολογία του Δ.Δ. για τη συναίνεση δεν είναι δυνατό να παραβλεφθεί από τα διαιτητικά δικαστήρια του ICSID. Wintershell v. Argentina: ο επενδυτής πρέπει να συμμορφώνεται προς τις διαδικαστικές προϋποθέσεις που προβλέπονται σε μία ΒΙΤ, πριν την κάταρξη της διαιτητικής διαδικασίας, διότι οριοθετούν το εύρος της συναίνεσής του Κράτους. Το διαιτητικό δικαστήριο έχει περιορισμένη εξουσία, δεν υπάρχει τεκμήριο υπέρ της αρμοδιότητάς του και οι όποιοι τεθέντες περιορισμοί δεν πρέπει να παραβλέπονται, εκτός εάν υπάρχει επαρκής και σαφής απόδειξη ότι λ.χ. προσφυγή στα εθνικά δικαστήρια δεν είναι διαθέσιμη ή, αν είναι διαθέσιμη, ο επενδυτής δεν θα ετύγχανε δίκαιης δίκης (Kilic v. Turkmenistan, Phillip Morris v. Uruguay).

15 Ασφαλιστικά Μέτρα & Εκτέλεση Απόφασης του ICSID: ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers √ Οι διάδικοι είναι δυνατό να αιτηθούν τη χορήγηση Προσωρινών Μέτρων προστασίας. √ Η Σύμβαση ICSID προβλέπει την άνευ ετέρου αναγνώριση των διαιτητικών αποφάσεων. Τα εθνικά δικαστήρια οφείλουν να εκτελέσουν αμέσως τις χρηματικές διατάξεις σαν να είχαν εκδοθεί από τα ίδια τα εθνικά δικαστήρια. √ Κωλύοντας την εξέλιξη της εκτελεστικής διαδικασίας εναντίον του, το Κράτος αποξενώνεται ραγδαία από τους επενδυτές, που είχε προσπαθήσει να προσελκύσει με τη συμμετοχή του στο σύστημα του ICSID.

16 Ακύρωση Απόφασης του ICSID: ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers √ Μηχανισμός Επανεξέτασης (μοναδικό χαρακτηριστικό του Συστήματος) των διαιτητικών αποφάσεων μόνο για: συμπληρωματική απόφαση, διόρθωση, ερμηνεία, αναθεώρηση και ακύρωση. √ “The goal of correctness yields to the goal of finality.” √ Klöckner v. Cameroon I, Wena v. Egypt: επιδοκιμάστηκε ο περιορισμένος χαρακτήρας του μηχανισμού επανεξέτασης.

17 Η Επίδραση των ΒΙΤ: Συμβατικό ή Εθιμικό διεθνές δίκαιο; ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers √ Μεγάλος αριθμός ΒΙΤs + παγκόσμιο δίκτυο + εννοιολογική ομοιομορφία κειμένων = ορισμένες standard ουσιώδεις διατάξεις της μεγάλης πλειοψηφίας των ΒΙΤs έχουν μεταμορφωθεί σε κανόνες εθιμικού διεθνούς δικαίου. √ Οι ΒΙΤs εξειδικεύουν πιο ρητά, λεπτομερειακά και εκτεταμένως σε σχέση με αυτό που είχε προταθεί ως γενικό διεθνές δίκαιο την εποχή του Cordell Hull – το minimum standard προστασίας του επενδυτή είναι το σύγχρονο standard.

18 Η επίλυση των Διεθνών Επενδυτικών Διαφορών... ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers... επιδρά καταλυτικά στην ανάταξη της εθνικής οικονομίας, καθώς η άμεση πρόσβαση των επενδυτών σε διεθνείς διαιτησίες αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο προσέλκυσης ξένων επενδύσεων.... δι’ ενός ουδέτερου μηχανισμού, θεωρείται, πλέον, ως εκ των ων ουκ άνευ συστατικών της έννομης προστασίας, που θα πρέπει ν’ απολαμβάνει ο αλλοδαπός επενδυτής.... συντελείται μέσα σε 2 – 3 έτη (με την έκδοση αμετάκλητης απόφασης), αφ’ ης κατατεθεί το εισαγωγικό δικόγραφο.... δια μίας διεθνούς επενδυτικής διαιτησίας, μίας κατεξοχήν δαπανηρής διαδικασίας, αντιμετωπίζεται εσχάτως με κλιμακούμενο διεθνή σκεπτικισμό, εξαιτίας δυνητικών καταχρήσεων του συστήματος.

19 Η επίλυση των Διεθνών Επενδυτικών Διαφορών... ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers... αποκαθιστά την προστατευόμενη εμπιστοσύνη του Επενδυτή, η οποία τιτρώσκεται όχι μόνο από την αλλαγή της επενδυτικής & οικονομικής πολιτικής του Κράτους, αλλά κι από την επιμέρους αντιμετώπισή του κατά τη διάρκεια της μεταβολής της πολιτικής,... επικεντρώνει τον έλεγχό της στη διαφάνεια, σταθερότητα και στο fair play των σχέσεων Επενδυτή – Κράτους,... καυτηριάζει ασαφείς κι ανακόλουθες κρατικές πρακτικές, λ.χ. αντινομία μεταξύ της πρακτικής του Υπ. Ανάπτυξης και του ΥπΕΚΑ της Χιλής οδήγησε σε καταδίκη της Χιλής (ΜΤΒ Equity v. Chile),... Το Κράτος μπορεί να ρυθμίζει την οικονομία του όπως επιθυμεί, τούτο όμως δε σημαίνει ότι οι ξένοι επενδυτές θα στερηθούν δικαιωμάτων και προστασίας που τους προσφέρουν οι διεθνείς συνθήκες (Daimler v. Argentina).

20 Υπάρχει Χώρος για το Διεθνές Δικαστήριο; ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Σαφής διαχωρισμός του θεσμού της διπλωματικής προστασίας ή της κατάστασης ανάγκης (εθιμικό δίκαιο) και των προϋποθέσεων λειτουργίας τους, από το ειδικό συμβατικό καθεστώς του ICSID και των ΒΙΤ. Γενικά, τα διαιτητικά δικαστήρια του ICSID αναφέρονται ρητά και παραπέμπουν στη νομολογία του ΔΔ με ιδιαίτερο σεβασμό, λ.χ. όταν εφαρμόζουν γενικές αρχές ερμηνείας των συνθηκών, ζητήματα πηγών του διεθνούς δικαίου, διεθνούς ευθύνης, δικονομικά ζητήματα κλπ. “It should be noted that the BIT [and this is more generally true for the whole ICSID system] is not a self-contained closed legal system limited for substantial material rules of direct applicability but it has to be envisaged within a wider juridical context in which rules from other sources are integrated through implied incorporation methods or by direct reference to certain supplementary rules”, (AAPL v. Sri Lanka).

21 Αξιοσημείωτο & Αξιοπερίεργο στην επιχειρούμενη Ιδιωτικοποίηση Α/Λ: ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers Απουσιάζει η παραμικρή μνεία ή παραπομπή στο κανονιστικό πλαίσιο της προστασίας των επενδύσεων και των επενδυτών. Η Ελληνική Δημοκρατία: Είναι από το 1969 Μέλος του Διεθνούς Κέντρου Επίλυσης Επενδυτικών Διαφορών – ICSID, της μακράν προτιμώμενης διεθνούς πλατφόρμας επίλυσης. Έχει συνάψει 42 Διμερείς Συμβάσεις Προστασίας των Επενδύσεων (ΒΙΤs).

22 Ορισμένα Βασικά Χαρακτηριστικά των Αερολιμένων : Αποτελούν πυλώνα των σύγχρονων μεταφορών και ταυτόχρονα το «ακαδημαϊκό» παράδειγμα Μονοπωλίου. Αναπτύσσουν μία σύνθετη – πλήρως καθετοποιημένη - αυτόνομη επιχειρηματική δράση. Παρουσιάζουν «χαμηλή» κερδοφορία, με αποτέλεσμα ν’ αντιμετωπίζονται καταρχήν ως μη ελκυστικές μεσοπρόθεσμες επενδύσεις. Η «ιδιωτική οπτική» επιδιώκει προοδευτική κερδοφορία κι επιζητά εξασφάλιση δικαιωμάτων με προοπτική διάρκειας. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

23 Τα «Επενδυτικά» Μέτρα : Θεσπίζουν εμπόδια στην εγκατάσταση & λειτουργία των αλλοδαπών επενδυτών (ενδεικτικά: ελάχιστο κεφάλαιο, έγκριση, προϋποθέσεις συμμετοχής). Υιοθετούν διαδικαστικές προϋποθέσεις στα ουσιώδη ζητήματα της χρήσης/κυριότητας και του ελέγχου της επένδυσης (ενδεικτικά: joint ventures, fade out requirement, golden shares). ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

24 Η Ιδιωτικοποίηση Α/Λ : αποτελεί πλέον αναπόσπαστο λήμμα του «αεροπορικού λεξιλογίου», δεν έχει ακόμα παρουσιάσει, σε οικουμενικό ή σε περιφερειακό επίπεδο, απτές αποδείξεις επιτυχούς ολοκλήρωσης, δε διαθέτει «ανοσία» έναντι του κινδύνου, Κατατείνει στο συγκερασμό του δημοσίου σκοπού με την επενδυτική κερδοφορία, συνιστώσες που δεν φημίζονται για τη μεταξύ τους αρμονική σχέση. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

25 Ο «Κίνδυνος» στην Ιδιωτικοποίηση Α/Λ : Υπάρχει σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι γίνεται αντιληπτό και μπορεί να επηρεάσει τον υπέρ ου η παραχώρηση, τον Επενδυτή αλλά και το Κράτος Υποδοχής σε διαφορετικό τρόπο και βαθμό. Η εμπειρία από ιδιωτικοποιήσεις Α/Λ είναι περιορισμένη για να μπορεί να γίνει ασφαλής επίκληση «σφραγίδας επιτυχίας» σε κάθε εγχείρημα. Όχι όλοι οι Α/Λ είναι οικονομικά βιώσιμοι για Ιδιωτικοποίηση. Αυτοί με χαμηλή κυκλοφορία και περιορισμένα έσοδα ίσως δε δυνηθούν ποτέ να καλύψουν καν το κόστος λειτουργίας τους – ούτε λόγος γι’ απόδοση επενδυθέντος κεφαλαίου. Θα μείνουν στ’ «αζήτητα»; ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers

26 Προστασία πριν/κατά τη Διάρκεια της Διαδικασίας Ιδιωτικοποίησης Α/Λ ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers ΜΟDUS OPERANDI Διαγωνιστική Διαδικασία Όχι Απευθείας Ανάθεση ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 1) Η Επιλογή «ανοικτής» ή «κλειστής» Διαδικασίας 2) Οι Θεσμικές Εγγυήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 1)Τα Εθνικά Δικαστήρια + το ΔΕΕ 2)Τα Διεθνή Δικαιοδοτικά Όργανα

27 Η μέχρι σήμερα διεθνής πρακτική ιδιωτικοποίησης Α/Λ είναι βραχεία, ο σχετικός κλάδος δεν έχει δοκιμάσει κάποια αποτυχία και μία, συνακόλουθη, ακύρωση κάποιας παραχώρησης. Δεν υπάρχει εγγύηση ότι κάτι τέτοιο δεν θα λάβει χώρα στο μέλλον. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers www.ghlaw.co.gr

28 Κράτος – Επενδυτές: Διάλογος μεταξύ Κουφών; Η αντιδικία μεταξύ του Επενδυτή και του Κράτους δεν είναι αυτοσκοπός. Αν κι αποτελεί ένα βήμα προς την επίλυση του προβλήματος, δε συνιστά μία από μόνη της ολοκληρωμένη λύση. ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers www.ghlaw.co.gr

29 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! Q + A? ILA/Hellenic Branch – 50 Years of ICSID, ATH 28SEP2016 – G-H Chambers www.ghlaw.gr


Κατέβασμα ppt "50 Χρόνια Λειτουργίας του ICSID: Κριτική Αποτίμηση της Επίλυσης Διαφορών Κράτους-Επενδυτή. Οι προκλήσεις για την Ελλάδα. Στρατής Γ. Γεωργιλάς, Δικηγόρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google