Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;

2 Η ψυχαγωγία ανέκαθεν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του ανθρώπου. Η ψυχαγωγία ανέκαθεν αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του ανθρώπου. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ψυχαγωγείται και να διασκεδάζει, με διάφορους τρόπους. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ψυχαγωγείται και να διασκεδάζει, με διάφορους τρόπους. πάντα υπ ά ρχ ου ν άνθρωποι με προβλήματα τα οποία τους στερο ύ ν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε μορφές ψυχαγωγίας κυρίως πνευματικές. πάντα υπ ά ρχ ου ν άνθρωποι με προβλήματα τα οποία τους στερο ύ ν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε μορφές ψυχαγωγίας κυρίως πνευματικές.

3 Η ψυχαγωγία είναι πολυτέλεια: Για τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες του πληθυσμού Για τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες του πληθυσμού Για τους κατοίκους μη αστικών περιοχών και τους μετανάστες Για τους κατοίκους μη αστικών περιοχών και τους μετανάστες Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες Για τους σύγχρονους άντρες και γυναίκες που αντιμετωπίζουν τη σκληρή καθημερινότητα Για τους σύγχρονους άντρες και γυναίκες που αντιμετωπίζουν τη σκληρή καθημερινότητα Για όσους ταυτίζουν ψυχαγωγία και διασκέδαση Για όσους ταυτίζουν ψυχαγωγία και διασκέδαση

4 Η ψυχαγωγία είναι πολυτέλεια στις οικονομικά ασθενείς ομάδες Παρά τις αντιξοότητες, οι άνθρωποι που ανήκουν στα κατώτερα οικονομικά στρώματα πάντα κατάφερναν να βρίσκουν τρόπους οικονομικούς, ώστε να μην μένουν στο περιθώριο και να ψυχαγωγούνται με τα μέσα που διαθέτουν. Παρά τις αντιξοότητες, οι άνθρωποι που ανήκουν στα κατώτερα οικονομικά στρώματα πάντα κατάφερναν να βρίσκουν τρόπους οικονομικούς, ώστε να μην μένουν στο περιθώριο και να ψυχαγωγούνται με τα μέσα που διαθέτουν.

5 Ιστορική Αναδρομή – Σύγκριση Καραγκιόζης (από τα μέσα του 17 ου αιώνα) Καραγκιόζης (από τα μέσα του 17 ου αιώνα) Μπουλούκια (19 ος -20 ος αιώνας) Μπουλούκια (19 ος -20 ος αιώνας) Θερινό Σινεμά (αρχές 20 ου αιώνα) Θερινό Σινεμά (αρχές 20 ου αιώνα) Κόμικς/9 η Τέχνη (μέσα 20 ου αιώνα) Κόμικς/9 η Τέχνη (μέσα 20 ου αιώνα) Αθλητισμός Αθλητισμός

6 Καραγκιόζης είναι ο κεντρικός χαρακτήρας του παραδοσιακού ελληνικού και τούρκικου Θεάτρου Σκιών. είναι ο κεντρικός χαρακτήρας του παραδοσιακού ελληνικού και τούρκικου Θεάτρου Σκιών. Προέρχεται από την τουρκική λέξη Karagoz (=μαυρομάτης). Προέρχεται από την τουρκική λέξη Karagoz (=μαυρομάτης). Ο Καραγκιόζης έγινε γνωστός στην Ελλάδα μετά την Απελευθέρωση, και μετά το 1900 αποκτά καθαρά ελληνικό χαρακτήρα. Ο Καραγκιόζης έγινε γνωστός στην Ελλάδα μετά την Απελευθέρωση, και μετά το 1900 αποκτά καθαρά ελληνικό χαρακτήρα.

7 Καραγκιόζης στις μέρες μας παρακολουθείται περισσότερο από νοσταλγούς του παρελθόντος ή παιδιά υπό την καθοδήγηση των γονιών τους. στις μέρες μας παρακολουθείται περισσότερο από νοσταλγούς του παρελθόντος ή παιδιά υπό την καθοδήγηση των γονιών τους. Η θεατρική παράδοση αυτή συνεχίζεται με ενδιαφέρον από τους καραγκιοζοπαίκτες των ημερών μας και ανταπόκριση από το κοινό. Η θεατρική παράδοση αυτή συνεχίζεται με ενδιαφέρον από τους καραγκιοζοπαίκτες των ημερών μας και ανταπόκριση από το κοινό.

8 Θεατρικά «Μπουλούκια» Θεατρικά «Μπουλούκια» Τα μπουλούκια ήταν μικρές ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες, από νέους και άπειρους ηθοποιούς, συχνά άνεργους, ή ακόμη και ολόκληρες οικογένειες. Τα μπουλούκια ήταν μικρές ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες, από νέους και άπειρους ηθοποιούς, συχνά άνεργους, ή ακόμη και ολόκληρες οικογένειες. Ήταν περιφερόμενα σχήματα – δεν έμεναν σε συγκεκριμένο μέρος και οι παραστάσεις τους στήνονταν σε τσαντίρια, πρόχειρα πατάρια, αυλές σχολείων κλπ. Ήταν περιφερόμενα σχήματα – δεν έμεναν σε συγκεκριμένο μέρος και οι παραστάσεις τους στήνονταν σε τσαντίρια, πρόχειρα πατάρια, αυλές σχολείων κλπ. Κύριο χαρακτηριστικό τους ήταν ο αυτοσχεδιασμός. Κύριο χαρακτηριστικό τους ήταν ο αυτοσχεδιασμός.

9 Θεατρικά «Μπουλούκια» Άκμασαν από τον 19 ο αιώνα έως το πρώτο μισό του 20 ού. Άκμασαν από τον 19 ο αιώνα έως το πρώτο μισό του 20 ού. Η περίοδος της παρακμής ξεκίνησε μετά τον πόλεμο, με τη δημιουργία των πρώτων θεατρικών αιθουσών Η περίοδος της παρακμής ξεκίνησε μετά τον πόλεμο, με τη δημιουργία των πρώτων θεατρικών αιθουσών επιδεινώθηκε με την πρώτη εμφάνιση του κινηματογράφου. επιδεινώθηκε με την πρώτη εμφάνιση του κινηματογράφου. Ήταν ένας από τους πιο φθηνούς τρόπους ψυχαγωγίας της εποχής αυτής. Ήταν ένας από τους πιο φθηνούς τρόπους ψυχαγωγίας της εποχής αυτής.

10 Θερινά σινεμά ένας Έλληνας κομμωτής, κάτοικος Παρισιού για πολλά χρόνια, ίδρυσε τον πρώτο θερινό κινηματογράφο το 1920, το «Σινέ Παρί». ένας Έλληνας κομμωτής, κάτοικος Παρισιού για πολλά χρόνια, ίδρυσε τον πρώτο θερινό κινηματογράφο το 1920, το «Σινέ Παρί». Τα πρώτα χρόνια οι θεατές πλήρωναν μόνο για τα ποτά και τα τρόφιμα που έπαιρναν κατά τη διάρκεια της προβολής και όχι κάποιο εισιτήριο. Τα πρώτα χρόνια οι θεατές πλήρωναν μόνο για τα ποτά και τα τρόφιμα που έπαιρναν κατά τη διάρκεια της προβολής και όχι κάποιο εισιτήριο.

11 Θερινά Σινεμά Ο θερινός κινηματογράφος είναι μια λαϊκή ψυχαγωγία Ο θερινός κινηματογράφος είναι μια λαϊκή ψυχαγωγία ( χαμηλές τιμές εισιτηρίων). ( χαμηλές τιμές εισιτηρίων). Οι ταινίες που προβάλλονται είναι συνήθως δεύτερες προβολές ταινιών που έκαναν το ντεμπούτο τους σε κανονικές κινηματογραφικές αίθουσες το χειμώνα. Οι ταινίες που προβάλλονται είναι συνήθως δεύτερες προβολές ταινιών που έκαναν το ντεμπούτο τους σε κανονικές κινηματογραφικές αίθουσες το χειμώνα. Ταινίες με ιδιαίτερα ηχητικά εφέ αποφεύγονται για τεχνικούς λόγους (ενόχληση των γειτόνων κτλ.) Ταινίες με ιδιαίτερα ηχητικά εφέ αποφεύγονται για τεχνικούς λόγους (ενόχληση των γειτόνων κτλ.)

12 Κόμικς / 9 η Τέχνη Το κοινό τους είναι ταυτόχρονα ευρύτατο αλλά και πολύ συγκεκριμένο. Το κοινό τους είναι ταυτόχρονα ευρύτατο αλλά και πολύ συγκεκριμένο. Σήμερα υπάρχουν εκατοντάδες εκδόσεις κόμικς που γεμίζουν τα ελληνικά περίπτερα και βιβλιοπωλεία. Σήμερα υπάρχουν εκατοντάδες εκδόσεις κόμικς που γεμίζουν τα ελληνικά περίπτερα και βιβλιοπωλεία. Η παραγωγή «ντόπιων» δημιουργών έχει αυξηθεί κατά πολύ, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία. Η παραγωγή «ντόπιων» δημιουργών έχει αυξηθεί κατά πολύ, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία.

13 Κόμικς / 9 η Τέχνη Τα κόμικς απέκτησαν τη μορφή που ξέρουμε σήμερα στις αρχές του 20 ού αιώνα, Τα κόμικς απέκτησαν τη μορφή που ξέρουμε σήμερα στις αρχές του 20 ού αιώνα, Στην Ελλάδα έκαναν αισθητή την παρουσία τους τη δεκαετία του ‘50, μετά το τ έ λο ς του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Στην Ελλάδα έκαναν αισθητή την παρουσία τους τη δεκαετία του ‘50, μετά το τ έ λο ς του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. έγιναν εύκολα αποδεκτά από το ελληνικό κοινό γιατί ήταν μία μορφή ψυχαγωγίας ευπρόσιτη λόγω της χαμηλής τιμής και του μικρού επίπεδου γνώσεων που ήταν απαραίτητο για να διαβαστούν. έγιναν εύκολα αποδεκτά από το ελληνικό κοινό γιατί ήταν μία μορφή ψυχαγωγίας ευπρόσιτη λόγω της χαμηλής τιμής και του μικρού επίπεδου γνώσεων που ήταν απαραίτητο για να διαβαστούν.

14 Αθλητισμός Ο αθλητισμός παίζει από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων, από την παιδική τους ηλικία έως και την ενηλικίωση. Ο αθλητισμός παίζει από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων, από την παιδική τους ηλικία έως και την ενηλικίωση. Η ψυχαγωγία μέσω του αθλητισμού δεν απαιτεί χρήματα, αφού τα παιδιά από μικρά ακόμα έρχονται σε επαφή με τον αθλητισμό στη γειτονιά τους. Η ψυχαγωγία μέσω του αθλητισμού δεν απαιτεί χρήματα, αφού τα παιδιά από μικρά ακόμα έρχονται σε επαφή με τον αθλητισμό στη γειτονιά τους. Ακόμα και οι ενήλικες μπορούν να ψυχαγωγηθούν μέσω του αθλητισμού καταβάλλοντας μηδαμινό ή αμελητέο χρηματικό ποσό. Ακόμα και οι ενήλικες μπορούν να ψυχαγωγηθούν μέσω του αθλητισμού καταβάλλοντας μηδαμινό ή αμελητέο χρηματικό ποσό.

15 Αθλητισμός Το κράτος έχει φροντίσει επαρκώς για τη δημιουργία χώρων με αθλητικές εγκαταστάσεις (πάρκα, γήπεδα), ενώ υπάρχουν πολυάριθμοι σύλλογοι ομάδων. Το κράτος έχει φροντίσει επαρκώς για τη δημιουργία χώρων με αθλητικές εγκαταστάσεις (πάρκα, γήπεδα), ενώ υπάρχουν πολυάριθμοι σύλλογοι ομάδων. Ένας ακόμη τρόπος επαφής των παιδιών με τον αθλητισμό είναι το σχολείο, στο μάθημα της Γυμναστικής και στα σχολικά πρωταθλήματα. Ένας ακόμη τρόπος επαφής των παιδιών με τον αθλητισμό είναι το σχολείο, στο μάθημα της Γυμναστικής και στα σχολικά πρωταθλήματα. Τέλος, τα δημόσια γυμναστήρια προσφέρουν τις εγκαταστάσεις τους με πολύ μικρό αντίτιμο. Τέλος, τα δημόσια γυμναστήρια προσφέρουν τις εγκαταστάσεις τους με πολύ μικρό αντίτιμο.

16 Μια ιστορική αναδρομή Οι πρόσφυγες του ΄22 Η ψυχαγωγία των μεταναστών.

17 Το 1922 αυξάνεται κατακόρυφα η προσέλευση των προσφύγων στην Ελλάδα. Το 1922 αυξάνεται κατακόρυφα η προσέλευση των προσφύγων στην Ελλάδα. Η κακή οικονομική κατάσταση τους απέτρεψε αρχικά από το να ψυχαγωγούνται. Η κακή οικονομική κατάσταση τους απέτρεψε αρχικά από το να ψυχαγωγούνται.

18 Οι έλληνες δεν τους δέχτηκαν και δεν τους επέτρεψαν να ενταχθούν εύκολα στην κοινωνία. Οι έλληνες δεν τους δέχτηκαν και δεν τους επέτρεψαν να ενταχθούν εύκολα στην κοινωνία. οι πρόσφυγες μετέφεραν στη νέα τους πατρίδα τον πολιτισμό τους. Η μουσική τους, επηρέασε τα λαϊκά στρώματα, παρέχοντας νέους τρόπους έκφρασης οι πρόσφυγες μετέφεραν στη νέα τους πατρίδα τον πολιτισμό τους. Η μουσική τους, επηρέασε τα λαϊκά στρώματα, παρέχοντας νέους τρόπους έκφρασης

19 Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα 50 ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν από μετανάστες άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών

20 Ποιο είδος ψυχαγωγίας προτιμάτε ; Όσον αφορά στους νέους 67% απάντησε «Έξω για φαγητό ή ποτό με φίλους», το 29% αθλείται, το 32 % παρακολουθεί ταινίες, το 11% διαβάζει βιβλία και το 4% κάνει εκδρομές στη φύση. Στους ενήλικες το μεγαλύτερο ποσοστό (46%) μένει στο σπίτι. Υπάρχει ένα ποσοστό 19 % που δηλώνει ότι έχει ελάχιστο ελεύθερο χρόνο.

21 η ψυχαγωγία των σύγχρονων μεταναστών στην χώρα  Παράλληλα έντονη είναι η απουσία του θεάτρου στη ζωή των μεταναστών καθώς μόνο το 2 % των νέων παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις και το 6% των ενηλίκων.  Ενδιαφέρον είναι το ποσοστό που επιλέγει την άθληση ως μέσο ψυχαγωγίας καθώς το 38 % των ενηλίκων δηλώνει ότι αθλείται δυο φορές την εβδομάδα και το 43 % των νέων δηλώνει ότι αθλείται καθημερινά.

22  Η ταβέρνα  Το ρεμπέτικο τραγούδι  Το λαϊκό πανηγύρι

23 Ήταν το σημείο αναφοράς όλων, εκεί τα άτομα μοιραζόταν καημούς και εμπειρίες σε ένα κλίμα αλληλοϋποστήριξης. Ήταν το σημείο αναφοράς όλων, εκεί τα άτομα μοιραζόταν καημούς και εμπειρίες σε ένα κλίμα αλληλοϋποστήριξης. Οι ταβέρνες ήταν συνήθως τοποθετημένες σε πιο απόμακρα μέρη κυρίως σε υπόγεια, μακριά δηλαδή από τον κόσμο και την επιρροή του. Οι ταβέρνες ήταν συνήθως τοποθετημένες σε πιο απόμακρα μέρη κυρίως σε υπόγεια, μακριά δηλαδή από τον κόσμο και την επιρροή του.

24 Στάθηκε δ ί πλ α στον Έλληνα σε πολύ δύσκολες στιγμές όπως ο πόλεμος,η πείνα, όχι σαν ένα μέρος τροφής και οινοποσίας μα ως μια αναλλοίωτη στο χρόνο ιδέα. Στάθηκε δ ί πλ α στον Έλληνα σε πολύ δύσκολες στιγμές όπως ο πόλεμος,η πείνα, όχι σαν ένα μέρος τροφής και οινοποσίας μα ως μια αναλλοίωτη στο χρόνο ιδέα. Η ταβέρνα έγινε πολλές φορές και κέντρο προεκλογικών συγκεντρώσεων όπου οι υποψήφιοι μάζευαν τους ψηφοφόρους και είτε δωροδοκώντας είτε μεθώντας επηρέαζαν την βούληση τους προς το δικό τους συμφέρον. Η ταβέρνα έγινε πολλές φορές και κέντρο προεκλογικών συγκεντρώσεων όπου οι υποψήφιοι μάζευαν τους ψηφοφόρους και είτε δωροδοκώντας είτε μεθώντας επηρέαζαν την βούληση τους προς το δικό τους συμφέρον.

25 Ονομάζεται το αστικό, λαϊκό, ελληνικό τραγούδι. Ονομάζεται το αστικό, λαϊκό, ελληνικό τραγούδι. Εμφανίστηκε τον 19 ο αιώνα και πήρε την γνώριμη μορφή του την τρίτη δεκαετία του 20 ου αιώνα. Εμφανίστηκε τον 19 ο αιώνα και πήρε την γνώριμη μορφή του την τρίτη δεκαετία του 20 ου αιώνα.

26 Το ρεμπέτικο συνεχίζει και σήμερα να συγκινεί και να ελκύει, τόσο αισθητικά, όσο και συναισθηματικά, όχι μόνο ανθρώπους από τη γενιά που πρόφθασε το ζωντανό άκουσμα του, αλλά και ανθρώπους από τις νεώτερες γενιές και ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας. Το ρεμπέτικο συνεχίζει και σήμερα να συγκινεί και να ελκύει, τόσο αισθητικά, όσο και συναισθηματικά, όχι μόνο ανθρώπους από τη γενιά που πρόφθασε το ζωντανό άκουσμα του, αλλά και ανθρώπους από τις νεώτερες γενιές και ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας.

27 Γιορτή για κυρίως θρησκευτικούς αλλά και εμπορικούς λόγους. Γιορτή για κυρίως θρησκευτικούς αλλά και εμπορικούς λόγους. Αναφέρονται σε λαϊκές τάξεις, κυρίως μη αστικών περιοχών. Αναφέρονται σε λαϊκές τάξεις, κυρίως μη αστικών περιοχών. Με τα χρόνια από παράδοση έγιναν εκτόνωση. Στις μέρες μας σπανίζουν τα γνήσια πανηγύρια. Στις μέρες μας σπανίζουν τα γνήσια πανηγύρια.

28

29 Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες στην ψυχαγωγία τους Προσβασιμότητα Προσβασιμότητα Εμπόδια επικοινωνίας Εμπόδια επικοινωνίας Προκαταλήψεις λόγω της εξωτερική εμφάνιση Προκαταλήψεις λόγω της εξωτερική εμφάνιση Μεταφορές Μεταφορές

30 ΤΡΟΠΟΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΤΡΟΠΟΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ Ζωγραφική Ζωγραφική Χορωδία Χορωδία Αθλητισμός Αθλητισμός Θέατρο Θέατρο

31 Μουσικοθεραπεία Μουσικοθεραπεία Γελωτοθεραπεία Γελωτοθεραπεία Ψυχαγωγία στο σπίτι και ευρύτερα στο πλαίσιο των φίλων Ψυχαγωγία στο σπίτι και ευρύτερα στο πλαίσιο των φίλων

32 σκοπός των κέντρων ψυχαγωγίας για άτομα με ειδικές ανάγκες σκοπός των κέντρων ψυχαγωγίας για άτομα με ειδικές ανάγκες εκμάθηση αποδεκτού κοινωνικού κώδικα συμπεριφοράς εκμάθηση αποδεκτού κοινωνικού κώδικα συμπεριφοράς καλλιέργεια και ανάπτυξη ενδιαφερόντων καλλιέργεια και ανάπτυξη ενδιαφερόντων ανάπτυξη κοινωνικού και συναισθηματικού στοιχείου ανάπτυξη κοινωνικού και συναισθηματικού στοιχείου ενεργητική επίδραση της τέχνης με δημιουργική έκφραση ενεργητική επίδραση της τέχνης με δημιουργική έκφραση

33 Είναι πολυτέλεια για τους σύγχρονους άντρες και γυναίκες η ψυχαγωγία; της έλλειψης του ελεύθερου χρόνου λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας. Των οικονομικών προβλημάτων που οδήγησαν πολλούς στην ανεργία Της ψυχικής κόπωσης που προκαλούν τα προβλήματα της καθημερινότητας Είναι πολυτέλεια εξαιτίας:

34 Η πλειοψηφία αντρών και γυναικών επιλέγει τη διασκέδαση - εκτόνωση

35 Ψυχαγωγία αντρών 1. Αθλητισμός (ποδόσφαιρο) 2. Ανάγνωση εφημερίδας 3. Συναντήσεις με φίλους 4. Διαδίκτυο 5. Τηλεόραση 6. Ασχολία με αυτοκίνητα-μηχανές 7. Νυχτερινή έξοδος (Club, Bar, Ταβέρνες κτλ)

36 Ψυχαγωγία γυναικών 1. Shopping 2. Ανάγνωση περιοδικών- βιβλίων 3. Συναντήσεις με φίλες 4. Τηλεόραση 5. Διαδίκτυο 6. Νυχτερινή έξοδος (Club, Bar κτλ) 7. Παρακολούθηση ταινιών Κοινωνικές, Αισθηματικές, Ρομαντικές).

37 Τηλεόραση ως μέσο ψυχαγωγίας για τους άντρες και τις γυναίκες

38 Πρωινή Ζώνη Άνδρες 1. Πολιτικές εκπομπές. 2. Προγράμματα ειδήσεων. 3. Ενημερωτικές εκπομπές. Γυναίκες 1. Εκπομπές μαγειρικής. 2. Ενημερωτικές εκπομπές για το περιβάλλον και τον κόσμο. 3. Πρωινά προγράμματα μόδας και ενδυμασίας.

39 Μεσημεριανή Ζώνη Άνδρες 1. Αθλητικές εκπομπές. 2. Κωμικές σειρές (επαναλήψεις). 3. Ντοκιμαντέρ Γυναίκες 1. Κουτσομπολίστικες εκπομπές. 2. Κωμικές σειρές (επαναλήψεις). 3. Ξένες σειρές.

40 Βραδινή Ζώνη Άνδρες 1. Ξένες Ταινίες (Κωμικές, Δράσης- Περιπέτειας, Μυστηρίου) 2. Ταινίες Τρόμου 3. Ερευνητικές εκπομπές Γυναίκες 1. Δραματικές σειρές 2. Αισθηματικές Ταινίες 3. Ελληνικές σειρές

41 Συνοψίζοντας  οι σύγχρονοι άνθρωποι ταυτίζουν λανθασμένα την ψυχαγωγία με τη διασκέδαση  η ψυχαγωγία είναι πολυτέλεια για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα  είναι ανάγκη για την ψυχική και σωματική μας υγεία και την πνευματική και ηθική μας ολοκλήρωση

42

43 Ψυχαγωγία: Η αγωγή της ψυχής και η ταυτόχρονη απομάκρυνση του ανθρώπου από τα σωματικά, πνευματικά και ψυχικά προβλήματα της καθημερινότητας που τον κουράζουν. Διασκέδαση: Στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει διασκορπισμός, ενώ στη νεοελληνική είναι η ενέργεια του διασκεδάζω, δηλαδή του να περνώ ευχάριστα, συνήθως μέσω της εκτόνωσης.

44 Θέατρο:  Ο μέσος καθημερινός Έλληνας προτιμά να παρακολουθήσει μία αμφιβόλου ποιότητας κινηματογραφική ταινία παρά μία θεατρική παράσταση με βαθύτερο στοχασμό.  Στις μέρες μας δεν ελκύει τόσο τον κόσμο όσο συνέβαινε στο παρελθόν.

45 Το θέατρο είναι:  Απαραίτητο για την παιδεία του ανθρώπου και για την πνευματική του καλλιέργεια.  ένα σημαντικό είδος θεραπευτικής αγωγής.

46 Μουσική:  Ο περισσότερος κόσμος προτιμά τα μπουζούκια και πολλά άλλα είδη διασκέδασης που δεν προβάλλουν βαθύτερους στοχασμούς.

47  Το γνήσια λαϊκό τραγούδι ή το έντεχνο υπηρετείται από πολλούς αξιόλογους και αναγνωρισμένους συνθέτες,στιχουργούς και τραγουδιστές, χρόνια καταξιωμένους στο χώρο της μουσικής.  Η νεότερη γενιά δεν προσεγγίζει ή ακόμη απορρίπτει παντελώς αυτό το είδος μουσικής όπως επίσης και της κλασσικής.

48 Βιβλία:  Αποτυπώνεται γραπτώς όλος ο πνευματικός πλούτος του ανθρώπινου πολιτισμού.  Μορφώνουν τον άνθρωπο με το περιεχόμενό τους  Βελτιώνουν την έκφραση και το λεξιλόγιό του, και καλλιεργούν τη φαντασία του.

49 εξελίσσουν πνευματικές ιδιότητες όπως την κριτική ικανότητα και διευρύνουν τους γνωστικούς ορίζοντες. εξελίσσουν πνευματικές ιδιότητες όπως την κριτική ικανότητα και διευρύνουν τους γνωστικούς ορίζοντες.  Αποτελούν πηγή έμπνευσης για οποιαδήποτε μορφή δημιουργίας.  «Ευφραίνουν» την ψυχή και ανυψώνουν το πνεύμα του ανθρώπου.

50 O ρόλος της Οικογένειας: O ρόλος της Οικογένειας:  Η οικογένεια επηρεάζει το νέο με τα πρότυπα που προβάλλει και στην ψυχαγωγία.  Καλλιεργεί από μικρή ηλικία το ενδιαφέρον ενός νέου για το θέατρο τη μουσική ή το βιβλίο.

51 O ρόλος του Σχολείου: O ρόλος του Σχολείου:  Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν προωθεί αποτελεσματικά την ανάπτυξη θεμάτων με πολιτιστικό χαρακτήρα.

52 Συμπεράσματα:  Η ψυχαγωγία φαντάζει πολυτέλεια.  Ο μέσος Έλληνας του 21 ου αιώνα επιλέγει την «εύκολη» ψυχαγωγία.  Μήπως αρνείται κάτι ποιοτικό γιατί έχει συνηθίσει και αρκείται στην κοινότυπη και φτηνή διασκέδαση;

53 Τι είναι ψυχαγωγία; Τι είναι ψυχαγωγία; Ψυχαγωγία είναι η συμμετοχή του ανθρώπου στα ανώτερα έργα του ανθρώπινου πολιτισμού, που τον μορφώνει πνευματικά και αισθητικά και τον εξευγενίζει. Η ψυχαγωγία, παρόλο που επιτυγχάνεται με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε πολιτισμό, σε όλους συνδέεται με την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία και, μυώντας τον άνθρωπο κατάλληλα, φέρνει την αρμονία σώματος και ψυχής.

54 εργάστηκαν οι μαθητές: Βεργίνη Αθανασία, Βογιατζή Φένια, Ζορμπάς Απόστολος, Ιατρού Γιάννης, Καραγιάννη Περσεφόνη, Καραΐσκος Βασίλειος, Κίνης Ανδρέας, Κοτρόγια Δέσποινα, Κρουσταλιά Ελένη, Λιάπης Μάριος, Λιαπούδης Γιάννης, Μακρής Βασίλειος, Μωρρές Αλέξανδρος, Ντάκη Νικόλ, Ντάτσιου Ραφαέλλα, Ντέρος Κωνσταντίνος, Παπαδούλη Ευθυμία, Πιτσιώρη Δάφνη, Προφυλλίδης Άκης, Σιαντίδου Ευαγγελία, Σφυάκη Κατερίνα, Τσεπάνι Αντώνης Βεργίνη Αθανασία, Βογιατζή Φένια, Ζορμπάς Απόστολος, Ιατρού Γιάννης, Καραγιάννη Περσεφόνη, Καραΐσκος Βασίλειος, Κίνης Ανδρέας, Κοτρόγια Δέσποινα, Κρουσταλιά Ελένη, Λιάπης Μάριος, Λιαπούδης Γιάννης, Μακρής Βασίλειος, Μωρρές Αλέξανδρος, Ντάκη Νικόλ, Ντάτσιου Ραφαέλλα, Ντέρος Κωνσταντίνος, Παπαδούλη Ευθυμία, Πιτσιώρη Δάφνη, Προφυλλίδης Άκης, Σιαντίδου Ευαγγελία, Σφυάκη Κατερίνα, Τσεπάνι Αντώνης


Κατέβασμα ppt "Ψυχαγωγία Πολυτέλεια ή ανάγκη ; Πολυτέλεια ή ανάγκη ;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google