Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Mary Peat 1 and Anne Fernandez 2 School of Biological Sciences 1, and UniServe Science 2, Faculty of Science, University of Sydney, Australia Ο ρόλος των.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Mary Peat 1 and Anne Fernandez 2 School of Biological Sciences 1, and UniServe Science 2, Faculty of Science, University of Sydney, Australia Ο ρόλος των."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Mary Peat 1 and Anne Fernandez 2 School of Biological Sciences 1, and UniServe Science 2, Faculty of Science, University of Sydney, Australia Ο ρόλος των ΤΠΕ στην διδασκαλία της βιολογίας: Μια ματιά στην Αυστραλία του 2000

2 Mary Peat 1 and Anne Fernandez 2 School of Biological Sciences 1, and UniServe Science 2, Faculty of Science, University of Sydney, Australia (ΠΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2016…..) Ο ρόλος των ΤΠΕ στην διδασκαλία της βιολογίας: Μια ματιά στην Αυστραλία του 2000

3

4 Από το τέλος του 20 ου αιώνα αλλαγή στη χρήση των υπολογιστών στην παιδεία.

5 Επέδρασαν διάφοροι παράγοντες

6 Από το τέλος του 20 ου αιώνα αλλαγή στη χρήση των υπολογιστών στην παιδεία. Επέδρασαν διάφοροι παράγοντες Σημαντικότερος η επέκταση των δικτύων υπολογιστών

7 Επέδρασαν άλλοι τρεις σχετικοί με τον τομέα της εκπαίδευσης.

8 η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας που πρόσφερε διδακτικές πλατφόρμες πολυμέσων,

9 Επέδρασαν άλλοι τρεις σχετικοί με τον τομέα της εκπαίδευσης. η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας που πρόσφερε διδακτικές πλατφόρμες πολυμέσων, η εμφάνιση της θεωρίας της γνωστικής μάθησης που εστιάζει στην έρευνα

10 Επέδρασαν άλλοι τρεις σχετικοί με τον τομέα της εκπαίδευσης. η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας που πρόσφερε διδακτικές πλατφόρμες πολυμέσων, η εμφάνιση της θεωρίας της γνωστικής μάθησης που εστιάζει στην έρευνα και τέλος η αλλαγή στις ανάγκες της κοινωνίας, όπου το εργατικό δυναμικό του μέλλοντος, πρέπει να σκέφτεται κριτικά να πειραματίζεται και να συνεργάζεται. (Awbrey, 1996).

11 Από το 2000 και μετά η διδασκαλία ΙΤ δεξιοτήτων δεν είναι αποκομμένη από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης

12 Ο Laurillard (1994) πιστεύει ότι όλες οι βασισμένες στην τεχνολογία δραστηριότητες θα πρέπει να έχουν έναν σαφώς ορισμένο στόχο, να καλύπτουν τις μαθησιακές ανάγκες και να συνοδεύονται από κάποια μορφή καθοδήγησης από το δάσκαλο..

13 Επίσης, η χρήση της ΙΤ στα σχολεία, παρέχει πολλαπλά μαθησιακά περιβάλλοντα που είναι προσβάσιμα σε άτομα με διαφορετικά στυλ μάθησης.

14 Έτσι μπορεί να βοηθήσει στο να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια που συναντούν τα παιδιά κατά τη διαδικασία της μάθησης.

15 Χρήση των ΤΠΕ (ΙΤ) στα σχολεία Α. Εκπαιδευτικό υλικό 1. Ιστοσελίδες πληροφόρησης 2. CAL πακέτα διδακτικά και επαναληπτικά 3. CAL πακέτα που δημιουργούνται από τους μαθητές 4. Εικονικές έρευνες πεδίου, προσομοιώσεις και εικονικά εργαστήρια

16 Χρήση των ΤΠΕ (ΙΤ) στα σχολεία Α. Εκπαιδευτικό υλικό 1. Ιστοσελίδες πληροφόρησης 2. CAL πακέτα διδακτικά και επαναληπτικά 3. CAL πακέτα που δημιουργούνται από τους μαθητές 4. Εικονικές έρευνες πεδίου, προσομοιώσεις και εικονικά εργαστήρια B. Επικοινωνία 1. , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης 2. Τηλεδιάσκεψη για τοπική και παγκόσμια επικοινωνία 3. Τηλεσυνεργατικά projects 4. Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες

17 Ιστοσελίδες (site) πληροφόρησης πηγές πληροφόρησης και για τους καθηγητές και για τους μαθητές. + Η πληροφορία ενημερώνεται εύκολα και συχνά και έτσι προσφέρει πρόσβαση στις τρέχουσες εξελίξεις της επιστήμης + επιτρέπει στους μαθητές να παίρνουν αποφάσεις για τον προσανατολισμό της μάθησής τους.

18 Ιστοσελίδες (site) πληροφόρησης πηγές πληροφόρησης και για τους καθηγητές και για τους μαθητές. + Η πληροφορία ενημερώνεται εύκολα και συχνά και έτσι προσφέρει πρόσβαση στις τρέχουσες εξελίξεις της επιστήμης + επιτρέπει στους μαθητές να παίρνουν αποφάσεις για τον προσανατολισμό της μάθησής τους. − Μεγάλο μέρος της πληροφορίας δεν είναι επικυρωμένο ( χρειάζονται καθαρές κατευθυντήριες γραμμές)

19 Πακέτα διδακτικά και επαναληπτικά (CAL) Είναι χρήσιμα για την εκμάθηση εννοιών Αναπτύσσουν κίνητρα στους μαθητές. Τα animations στην τάξη διευκολύνουν τη συζήτηση και αποκαλύπτουν παρανοήσεις των παιδιών οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο τάξης.

20 Πακέτα διδακτικά και επαναληπτικά (CAL) Κάποια διαδραστικά ενθαρρύνουν τους μαθητές να μαθαίνουν ενεργά,. Κάποια δίνουν ευκαιρίες συνεργατικής μάθησης.- Υψηλότερη γνωστική επεξεργασία (Franklin and Peat, 1998). Και τέλος αυτά με κινήσεις πολλαπλών κατευθύνσεων εξυπηρετούν τις διαφορετικές προτιμήσεις. Οι μαθητές αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη μάθησή τους.

21 CAL πακέτα που δημιουργούνται από τους μαθητές σαν μια εκπαιδευτική εμπειρία Η δημιουργία του δικού τους multimedia project δυνατό εργαλείο μάθησης, ανάπτυξη δεξιοτήτων χειρισμού computer.

22 CAL πακέτα που δημιουργούνται από τους μαθητές σαν μια εκπαιδευτική εμπειρία Η δημιουργία του δικού τους multimedia project δυνατό εργαλείο μάθησης, ανάπτυξη δεξιοτήτων χειρισμού computer. Η αξιολόγηση ενός προϊόντος software σε σχέση με ένα ζήτημα. πρόκληση ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. (Reissman,1999)

23 Εικονικές έρευνες πεδίου, προσομοιώσεις και εικονικά εργαστήρια Η ηλεκτρονική αναδημιουργία ενός πειράματος ή μιας έρευνας πεδίου: επιτρέπει στους μαθητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες μη διαθέσιμες στο εργαστήριο. Με ολοένα και χαμηλότερο προϋπολογισμό για την παιδεία και ολοένα και περισσότερο πυκνό αναλυτικό πρόγραμμα η χρήση εικονικών εργαστηρίων κλπ. λύνει πολλά προβλήματα. https://παράδειγμα εικονικού εργαστηρίου βιολογίας...παράδειγμα εικονικού εργαστηρίου βιολογίας...

24 Εικονικές έρευνες πεδίου, προσομοιώσεις και εικονικά εργαστήρια Η ηλεκτρονική αναδημιουργία ενός πειράματος ή μιας έρευνας πεδίου από την άλλη: Προσφέρει τη δυνατότητα εκτίμησης πολλαπλών απόψεων ενός ζητήματος επιτρέποντας τη συλλογή πληροφοριών από τα μέσα και την οικοδόμηση της δικής τους γνώσης. (Harper, 1997). Δίνει έναυσμα στη μαθησιακή διαδικασία. Αναπτύσσει τις ικανότητες των μαθητών να λύνουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου (αυθεντικές εμπειρίες) Ενθαρρύνει την ανακαλυπτική μέθοδο μάθησης (Bitner et al.,1999).

25 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Η επικοινωνία μέσω παρέχει ένα γρήγορο, απλό και εφικτό τρόπο για μαθητές και καθηγητές επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους και σχολεία σε όλο τον κόσμο. (Cooke, 1996).

26 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Η επικοινωνία μέσω παρέχει ένα γρήγορο, απλό και εφικτό τρόπο για μαθητές και καθηγητές επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους και σχολεία σε όλο τον κόσμο. (Cooke, 1996). διευκολύνει εκτεταμένες εμπειρίες μάθησης, συμπεριλαμβανομένων παροχής συμβουλών από επαγγελματίες εκτός σχολείου. Αυτές μπορούν να βοηθήσουν την ανάπτυξη χαρακτηριστικών της δια βίου μάθησης.

27 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Ομάδες και λίστες συζήτησης Είναι λίστες στις οποίες μαθητές και προσωπικό μπορούν να θέσουν ένα μήνυμα ή να αξιοποιήσουν θέματα της συζήτησης.

28 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Ομάδες και λίστες συζήτησης Είναι λίστες στις οποίες μαθητές και προσωπικό μπορούν να θέσουν ένα μήνυμα ή να αξιοποιήσουν θέματα της συζήτησης. Συνήθως έχουν ένα συγκεκριμένο θέμα.

29 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Ομάδες και λίστες συζήτησης Είναι λίστες στις οποίες μαθητές και προσωπικό μπορούν να θέσουν ένα μήνυμα ή να αξιοποιήσουν θέματα της συζήτησης. Συνήθως έχουν ένα συγκεκριμένο θέμα. Ο δάσκαλος έχει την ευθύνη για την εγγραφή νέων μελών και συχνά φροντίζει να προσθέτει γκρουπ που έχουν να προσφέρουν γνώση.

30 , ομάδες συζήτησης και λίστες συζήτησης Ομάδες και λίστες συζήτησης Είναι λίστες στις οποίες μαθητές και προσωπικό μπορούν να θέσουν ένα μήνυμα ή να αξιοποιήσουν θέματα της συζήτησης. Συνήθως έχουν ένα συγκεκριμένο θέμα. Ο δάσκαλος έχει την ευθύνη για την εγγραφή νέων μελών και συχνά φροντίζει να προσθέτει γκρουπ που έχουν να προσφέρουν γνώση. + εκτεταμένη επικοινωνία μεταξύ καθηγητών και μαθητών σε μια σχολική κοινότητα και στην ευρύτερη παγκόσμια κοινότητα.

31 Τηλεδιάσκεψη για τοπική και παγκόσμια επικοινωνία H χρήση της τηλεδιάσκεψης  παρέχει πρόσβαση στην πληροφορία και στην εξειδίκευση των μαθητών  βοηθά τους καθηγητές να αλληλεπιδρούν με μαθητές που βρίσκονται μακριά.( Hudson,1997)

32 Τηλεδιάσκεψη για τοπική και παγκόσμια επικοινωνία H χρήση της τηλεδιάσκεψης  παρέχει πρόσβαση στην πληροφορία και στην εξειδίκευση των μαθητών  βοηθά τους καθηγητές να αλληλεπιδρούν με μαθητές που βρίσκονται μακριά.( Hudson,1997) Ο Ζωολογικός κήπος της Μελβούρνης πρόσθεσε στην ιστοσελίδα του τη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης.

33 Τηλεδιάσκεψη για τοπική και παγκόσμια επικοινωνία Οι διεθνείς τάξεις επιτρέπουν στους μαθητές να έχουν πρόσβαση και να μοιράζονται πηγές και ιδέες στην παγκόσμια και εγχώρια αρένα.  Βοηθάει τους μαθητές να χτίσουν τις λεκτικές και ακουστικές τους δεξιότητες.  Αυξάνει τον ενδιαφέρον τους για άλλους πολιτισμούς.

34 Τηλεσυνεργατικά projects Τα τηλεσυνεργατικά projects μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ενθαρρύνουν συζητήσεις για διάφορα θέματα.(Harris, 1996). Για παράδειγμα το (GLOBE) είναι ένα διεθνές επιστημονικό - εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συντονίζει τη δουλειά μαθητών, δασκάλων και επιστημόνων πάνω στην παρακολούθηση του παγκόσμιου περιβάλλοντος(GLOBE)

35 Τηλεσυνεργατικά projects Τι πρέπει να γίνεται: Οι μαθητές να πετυχαίνουν στόχους που  συγκεκριμενοποιούνται μέσω δράσεων

36 Τηλεσυνεργατικά projects Τι πρέπει να γίνεται: Οι μαθητές να πετυχαίνουν στόχους που  συγκεκριμενοποιούνται μέσω δράσεων  είναι στενά συνδεδεμένοι με το αναλυτικό πρόγραμμα.

37 Τηλεσυνεργατικά projects Τι πρέπει να γίνεται: Οι μαθητές να πετυχαίνουν στόχους που  συγκεκριμενοποιούνται μέσω δράσεων  είναι στενά συνδεδεμένοι με το αναλυτικό πρόγραμμα.  χρειάζεται προσοχή και προσχέδιο για την επιτυχία τους – όλοι πρέπει να ξέρουν τα σχέδια, τις καταληκτικές ημερομηνίες και τους στόχους.

38 Τηλεσυνεργατικά projects Τι πρέπει να γίνεται: Οι μαθητές να πετυχαίνουν στόχους που  συγκεκριμενοποιούνται μέσω δράσεων  είναι στενά συνδεδεμένοι με το αναλυτικό πρόγραμμα.  χρειάζεται προσοχή και προσχέδιο για την επιτυχία τους – όλοι πρέπει να ξέρουν τα σχέδια, τις καταληκτικές ημερομηνίες και τους στόχους. Στο διαδίκτυο αναρτώνται sites για δασκάλους που αναζητούν on-line εταίρους για το project.

39 Τηλεσυνεργατικά projects Τι πρέπει να γίνεται: Οι μαθητές να πετυχαίνουν στόχους που  συγκεκριμενοποιούνται μέσω δράσεων  είναι στενά συνδεδεμένοι με το αναλυτικό πρόγραμμα.  χρειάζεται προσοχή και προσχέδιο για την επιτυχία τους – όλοι πρέπει να ξέρουν τα σχέδια, τις καταληκτικές ημερομηνίες και τους στόχους. Στο διαδίκτυο αναρτώνται sites για δασκάλους που αναζητούν on-line εταίρους για το project.

40 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πραγματικές επιστημονικές δραστηριότητες, ερευνώντας υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα

41 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πραγματικές επιστημονικές δραστηριότητες, ερευνώντας υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα ανταλλάσοντας πληροφορίες

42 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πραγματικές επιστημονικές δραστηριότητες, ερευνώντας υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα ανταλλάσοντας πληροφορίες συνεργαζόμενοι με άλλα σχολεία,

43 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πραγματικές επιστημονικές δραστηριότητες, ερευνώντας υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα ανταλλάσοντας πληροφορίες συνεργαζόμενοι με άλλα σχολεία, και εμπλέκοντας επιστήμονες

44 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε πραγματικές επιστημονικές δραστηριότητες, ερευνώντας υπαρκτά και σημαντικά προβλήματα ανταλλάσοντας πληροφορίες συνεργαζόμενοι με άλλα σχολεία, και εμπλέκοντας επιστήμονες + Αυξημένο κίνητρο + ενδιαφέρον για τις επιστήμες.

45

46 Αυθεντικές επιστημονικές συνεργασίες Από την άλλη η επιτυχής χρήση, προϋποθέτει: μια αλλαγή στο διδακτικό στυλ - οι διδακτικές να βασίζονται σε έναν σημαντικό παιδαγωγικό θεσμό υποστήριξη από επιστήμονες - βοήθεια στην ανάλυση των πληροφοριών πρόσθετος χρόνος για εισαγωγή καινοτομιών μέσα στην αίθουσα. (Wilburg, 1994) οι καθηγητές να παρέχουν στους μαθητές οδηγίες για πλοήγηση. (Slater και Beaudrie,1998)

47 Συμπέρασμα Η διδασκαλία και η μάθηση των επιστημών είναι συναρπαστική εμπειρία. Η χρήση της ΙΤ μπορεί να τις κάνει ακόμα συναρπαστικότερες

48 Συμπέρασμα Η εκτεταμένη διαθεσιμότητα στο διαδίκτυο

49 Συμπέρασμα Η εκτεταμένη διαθεσιμότητα στο διαδίκτυο και η αστρονομικά καθημερινή αύξηση των πηγών δίνει στους καθηγητές φυσικών επιστημών την ευκαιρία να προσφέρουν στους μαθητές τους:

50 Συμπέρασμα Η εκτεταμένη διαθεσιμότητα στο διαδίκτυο και η αστρονομικά καθημερινή αύξηση των πηγών δίνει στους καθηγητές φυσικών επιστημών την ευκαιρία να προσφέρουν στους μαθητές τους ενημερωμένη πληροφόρηση

51 Συμπέρασμα Η εκτεταμένη διαθεσιμότητα στο διαδίκτυο και η αστρονομικά καθημερινή αύξηση των πηγών δίνει στους καθηγητές φυσικών επιστημών την ευκαιρία να προσφέρουν στους μαθητές τους ενημερωμένη πληροφόρηση και εκατοντάδες ουσιώδεις εμπειρίες.

52 Συμπέρασμα Προς το παρόν η χρήση της ΙΤ στα σχολεία είναι ακόμα στα χέρια λίγων, αλλά με τη βελτιούμενη πρόσβαση, την επικοινωνία και την επαγγελματική κατάρτιση του προσωπικού, επίκεινται η ευρεία εφαρμογή της.

53 Συμπέρασμα Αν και παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα της επιλογής κατάλληλου υλικού

54 Συμπέρασμα Αν και παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα της επιλογής κατάλληλου υλικού και της προσαρμογής του στο αναλυτικό πρόγραμμα,

55 Συμπέρασμα Αν και παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα της επιλογής κατάλληλου υλικού και της προσαρμογής του στο αναλυτικό πρόγραμμα, εφόσον η χρήση της ΙΤ προσεγγιστεί με έναν συντονισμένο και συνεργατικό τρόπο τα πλεονεκτήματα θα είναι καταπληκτικά. Θα συντελεστεί ικανοποίηση και εξέλιξη στους καθηγητές,

56 Συμπέρασμα Αν και παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα της επιλογής κατάλληλου υλικού και της προσαρμογής του στο αναλυτικό πρόγραμμα, εφόσον η χρήση της ΙΤ προσεγγιστεί με έναν συντονισμένο και συνεργατικό τρόπο τα πλεονεκτήματα θα είναι καταπληκτικά. Θα συντελεστεί ικανοποίηση και εξέλιξη στους καθηγητές, αύξηση του ενδιαφέροντος, της απόλαυσης της επιστήμης και της επίδοσής στους μαθητές.

57 Συμπέρασμα Αν και παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα της επιλογής κατάλληλου υλικού και της προσαρμογής του στο αναλυτικό πρόγραμμα, εφόσον η χρήση της ΙΤ προσεγγιστεί με έναν συντονισμένο και συνεργατικό τρόπο τα πλεονεκτήματα θα είναι καταπληκτικά. Θα συντελεστεί ικανοποίηση και εξέλιξη στους καθηγητές, αύξηση του ενδιαφέροντος, της απόλαυσης της επιστήμης και της επίδοσής στους μαθητές.

58 Γεια σας !!!!


Κατέβασμα ppt "Mary Peat 1 and Anne Fernandez 2 School of Biological Sciences 1, and UniServe Science 2, Faculty of Science, University of Sydney, Australia Ο ρόλος των."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google