Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Ψυχολογικοί Παράγοντες Το άτομο θα επιλέξει τα πολιτιστικά αγαθά τα οποία θα τονίσουν το ποιος θεωρεί ότι είναι ή το ποιος θα ήθελε.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Ψυχολογικοί Παράγοντες Το άτομο θα επιλέξει τα πολιτιστικά αγαθά τα οποία θα τονίσουν το ποιος θεωρεί ότι είναι ή το ποιος θα ήθελε."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Ψυχολογικοί Παράγοντες Το άτομο θα επιλέξει τα πολιτιστικά αγαθά τα οποία θα τονίσουν το ποιος θεωρεί ότι είναι ή το ποιος θα ήθελε να είναι ή ακόμα και το ποιος θα ήθελε να νομίζουν οι άλλοι ότι είναι…

2 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

3

4  Ο όρος προέρχεται από το δοκίμιο των Adorno and Horkheimer που δημοσιεύτηκε στο βιβλίο τους ‘Διαλεκτική του Διαφωτισμού’  Σύμφωνα με Γάλλους κοινωνιολόγους η πολιτιστική βιομηχανία αναφέρεται στους φορείς που ‘εμπλέκονται στην παραγωγή κοινωνικού νοήματος’... Παραγωγή και διάθεση αγαθών, ερμηνειών, που διαμορφώνουν το πώς αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, τη κοινωνική μας συνείδηση, τον εσωτερικό μας κόσμο, τα συναισθήματα, την ταυτότητά μας.

5

6 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Η ιδέα Αυτός που θα την πραγματοποιήσει Η ύπαρξη κοινού Κεφάλαιο Στόχος και περιεχόμενο πολιτιστικού αγαθού Ικανότητες διαχείρισης φορέα, χώρος υλοποίησης Στόχος πολιτιστικού αγαθού, έρευνα αγοράς – τμηματοποίηση, προβολή προς αύξηση ελκυστικότητας Προϋπολογισμός συνόλου δαπανών, αναγκαίων εσόδων από χορηγίες αλλά και ακροατήριο

7 MΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ (Μ.Κ.Ο.) Κεφάλαιο

8 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Οι MΚΟ ορίζονται από την Παγκόσμια Τράπεζα ως «ιδιωτικοί οργανισμοί που ασκούν δραστηριότητά για να απαλύνει τον πόνο, να προωθήσει τα συμφέροντα των φτωχών, την προστασία του περιβάλλοντος, την παροχή βασικών κοινωνικών υπηρεσιών, ή αναλαμβάνουν την ανάπτυξη της κοινότητας».Παγκόσμια Τράπεζα

9 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Οι ΜΚΟ στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένες με τις εξής ανάγκες : Προστασία μη προνομιούχων κοινωνικών ομάδων π.χ. άνεργοι, φτωχοί, κτλ. Προστασία πολιτισμικής κληρονομιάς σε τοπικό επίπεδο και ενίσχυσης των δεσμών ανθρώπων που προέρχονται από την ίδια περιοχή Ανάγκη κάλυψης επενδύσεων για ανάπτυξη σε κάποιον τομέα για τον οποίο το κράτος δεν δίνει την προσοχή που πρέπει, π.χ. προστασία φυσικού περιβάλλοντος MΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ

10 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής το 2011, εκατοντάδες ΜΚΟ δρούσαν επί δεκαετίες χωρίς να δίνουν λογαριασμό ούτε για τα τεράστια χρηματικά ποσά που εισέπρατταν από τον κρατικό κορβανά ούτε για το ακριβές περιεχόμενο των δραστηριοτήτων τους. Δημοσίευμα της «Ε» στις 14 Φεβρουαρίου 2011 ανέφερε ότι ο αριθμός των εγγεγραμμένων στα μητρώα του υπουργείου Εξωτερικών ΜΚΟ υπερβαίνουν τις 600, τη στιγμή που χώρες με πληθυσμό παρόμοιο με την Ελλάδα, όπως η Ολλανδία και η Δανία, είχαν λιγότερες από 200 ΜΚΟ! Μόνο την περίοδο , οι ύποπτες χρηματοδοτήσεις ξεπερνούσαν τα 30 εκατ. ευρώ!

11 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Έλεγχος αποτελεσμάτων και διαφάνειας Το παράδειγμα του Χαμόγελου του Παιδιού

12 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων που αφορούν στις δραστηριότητες της ΜΚΟ καθώς και εισαγωγή μαθημάτων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια Βελτίωση του επιπέδου επαγγελματισμού : ανάπτυξη ικανοτήτων, διαχείριση οικονομική, διαχείριση έργων (project management), γενικά διαχείριση πόρων  Για την επίτευξη του επαγγελματισμού οι ΜΚΟ πρέπει να εφαρμόσουν τις αρχές του Management προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες : Διαφοροποίηση από τον βασικό στόχο του κέρδους Προσαρμογή στα εκάστοτε περιβάλλοντα που δραστηριοποιούνται (οι βασικές πρακτικές management έχουν αναπτυχθεί σε περιβάλλοντα δυτικών κοινωνιών – αναπτυγμένων χωρών) Μελλοντικές προκλήσεις σε σχέση με τις ΜΚΟ

13 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΜANAGEMENT ΜΚΟ ΜΚΟ = ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΕΙΣΡΟΕΣ ΣΕ ΕΚΡΟΕΣ ΕΙΣΡΟΕΣ : ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ (ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ (ΧΟΡΗΓΙΕΣ, ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΩΝ, ΚΤΛ.) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ (ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ) ΕΚΡΟΕΣ : ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (ΣΤΟΙΧΟΙ ΜΚΟ) ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ (ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ)

14 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος https://culturenow.wordpress.com/category/%CE%BC%CE%BA%CE%BF/ Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ενωση ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία της «Europa Nostra» («Γιουρόπα Νόστρα»), της οργάνωσης – «ομπρέλας» …«μια παν-ευρωπαϊκή ομοσπονδία, περισσότερων από 220 μη κυβερνητικών οργανώσεων αφιερωμένων στην πολιτιστική και φυσική κληρονομιά της Ευρώπης Το «Βραβείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρωπαϊκής Ενωσης/ Europa Nostra» θεσμοθετήθηκε το 2002 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την «Europa Nostra», με σκοπό «την προβολή σημαντικών πρωτοβουλιών στον τομέα της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς που καλύπτουν ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων: Αναπαλαίωση κτιρίων και προσαρμογή τους σε νέες χρήσεις, αναβάθμιση αστικού και αγροτικού τοπίου, ερμηνεία των αρχαιολογικών χώρων και μέριμνα για συλλογές έργων τέχνης για έργα στον τομέα της έρευνας, της εκπαίδευσης και για έργα ευαισθητοποίησης, που σχετίζονται με την πολιτιστική κληρονομιά, και για ειδικές υπηρεσίες για τη διαφύλαξη της κληρονομιάς από φυσικά πρόσωπα ή οργανώσεις». Για παράδειγμα, μέλος της «Europa Nostra» από την Ελλάδα είναι η «Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού» …αυτή η «ΜΚΟ» παρουσίασε έναν κατάλογο μνημείων που η Αρχαιολογική Υπηρεσία αδυνατεί να συντηρήσει (κυρίως βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία), με στόχο …«την αναζήτηση χορηγών που θα επιθυμούσαν να αναλάβουν την αναστήλωση ενός μνημείου»(αφού «υπάρχουν άπειρα κτίρια μεγάλης αξίας, που δεν υπάρχουν οι πόροι» από το κράτος, δεδομένου ότι …«είναι φυσιολογικό το υπουργείο Πολιτισμού να αναλαμβάνει μνημεία με “ειδικό” βάρος»!

15 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

16

17

18

19

20  Ο σύγχρονος πολιτισμός ανάγεται σε έναν από τους πλέον δυναμικούς τομείς (τομέας «αιχμής») της επιχειρηματικής δραστηριότητας και ως εκ τούτου εμφανίζει τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που επιτάσσει η διεθνής οικονομία.  Στη χώρα μας, πέραν της προστασίας των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων, τα οποία παραμένουν υπό τον άμεσο έλεγχο του Υπουργείου Πολιτισμού, η πλειοψηφία των έργων υποδομής και λειτουργικών προγραμμάτων σχετικών με τον πολιτισμό ελέγχεται και χρηματοδοτείται από τις τοπικές αρχές … Αυτός που θα την πραγματοποιήσει

21 Βασικά μέσα Πολιτιστικής Βιομηχανίας

22 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Συνδυασμός γνώσεων από: 1. Οργάνωση & Διοίκηση 2. Ιστορία Πολιτισμού & Τέχνης  Συνεχής επιμόρφωση  Αίσθημα ευθύνης  Εφαρμογή πολιτιστικής πολιτικής  Προβολή και προώθηση των πολιτιστικών αγαθών Αυτός που θα την πραγματοποιήσει

23 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

24 Διοικητικές Δεξιότητες Υπάρχουν 3 είδη ομάδων-δεξιοτήτων που τα διοικητικά στελέχη πρέπει να εκτελούν αποτελεσματικά. 1. Νοητικές Δεξιότητες (Conceptual skills): αναφέρεται στην ικανότητα του διοικητικού στελέχους να αναλύει μια κατάσταση και να βρίσκει την αιτία και το αποτέλεσμα. 2. Ανθρώπινες Δεξιότητες (Human skills): αναφέρεται στην ικανότητα του διοικητικού στελέχους να αντιλαμβάνεται, να τροποποιεί, να καθοδηγεί και να ελέγχει την ανθρώπινη συμπεριφορά. 3. Τεχνικές Δεξιότητες (Technical skills): αναφέρεται στην ικανότητα του διοικητικού στελέχους να κατέχει τις απαιτούμενες γνώσεις για να εκτελέσει μια συγκεκριμένη δουλειά. Οι δεξιότητες βελτιώνονται μέσω της εκπαίδευσης και της εμπειρίας.

25 Αντικείμενο της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς (ΟΣ)

26 Τι είναι οργάνωση… o Ορισμός της οργάνωσης Βασικός ορισμός: ο προγραμματισμένος συντονισμός των δραστηριοτήτων ενός αριθμού ανθρώπων για την επίτευξη κάποιου κοινού, εμφανούς σκοπού ή στόχου, μέσα από τον καταμερισμό της εργασίας και των λειτουργιών, καθώς και την ιεράρχηση της εξουσίας και των ευθυνών (E. Schein) Δύο κριτήρια είναι αρκετά για να διαφοροποιήσουν τις οργανώσεις από άλλες κοινωνικές ομαδοποιήσεις :  Η σημασία της απόδοσης (για να είναι βιώσιμη)  Η ανάγκη για έλεγχο σε σχέση με τους στόχους

27 Το οργανωσιακό δίλημμα Το ψυχολογικό συμβόλαιο Συνεισφορές από άτομο (προσδοκίες οργάνωσης) Παροχές από οργάνωση (προσδοκίες ατόμου) Προσπάθεια Προσπάθεια Ικανότητες Ικανότητες Αφοσίωση Αφοσίωση Δεξιότητες Δεξιότητες Χρόνος Χρόνος Επαγγελματικές ικανότητες Επαγγελματικές ικανότητες Μισθός Μισθός Ασφάλεια εργασίας Ασφάλεια εργασίας Ευκαιρίες καριέρας Ευκαιρίες καριέρας Σύμβολα κοινωνικής θέσης Σύμβολα κοινωνικής θέσης Ευκαιρίες προαγωγής Ευκαιρίες προαγωγής Κάθε άτομο έχει ένα ψυχολογικό συμβόλαιο, πρέπει να γίνει σεβαστό από την οργάνωση.

28 Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Όταν νιώσει το άτομο αδικία πιστεύει ότι το ψυχολογικό συμβόλαιο δεν τηρείται...  Στο σύγχρονο περιβάλλον επειδή... οι μισθοί μειώνονται, υπάρχει αρκετή ανασφάλεια, οι προοπτικές εξέλιξης δεν είναι ιδιαίτερα ‘ορατές’...οι επιχειρήσεις και φορείς προσπαθούν να τα αντικαταστήσουν στα ψυχολογικά συμβόλαια με προσφορά μετοχών, κουπονιών για έξοδα, προγράμματα κατάρτισης, κτλ...  Παλαιότερα πίστευαν οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων και φορέων ότι αρκούσε για τους εργαζόμενους το «τι» και «πώς» να κάνουν κάτι στην επιχείρηση. Με τη βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου έχει προστεθεί και το «γιατί»... Νιώθει περισσότερη ικανοποίηση ο εργαζόμενος που ξέρει ότι βοηθάει παραγωγικά στην αλυσίδα δραστηριοτήτων (΄δεν χάνει το χρόνο του’, ‘συμβολή στην παραγόμενη αξία...’ )… Ψυχολογικό Συμβόλαιο

29 Ανάγκες και προσδοκίες ατόμου σε αντίθεση με συλλογικούς σκοπούς οργάνωσης Συμβολή της ΟΣ: επίλυση του οργανωσιακού διλήμματος, βοηθώντας στη δημιουργία οργανώσεων που μαθαίνουν να συνταιριάζουν το ψυχολογικό συμβόλαιο των ατόμων με την επίτευξη των συλλογικών σκοπών της οργάνωσης. Προσδοκία από την πλευρά της εταιρίας είναι οι εργαζόμενοι να θεωρούν την επιχείρηση ‘και δικιά τους υπόθεση’, ώστε να δουλεύουν «με καρδιά» και να αφοσιώνονται έτσι περισσότερο...

30 Αντικείμενο της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς Οι οργανώσεις αποτελούν συστήματα στα οποία αλληλεπιδρούν άνθρωποι –Πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι μέσα στις οργανώσεις; –Τι υποκινεί την συμπεριφορά τους; –Πώς είναι δυνατόν να επηρεασθεί η συμπεριφορά (σε επίπεδο ατόμου – ομάδας – συνόλου) ώστε μέσα από την «βέλτιστη» αλληλεπίδραση να εκπληρωθούν οι στόχοι της οργάνωσης; Σε αντίθεση με το παρελθόν που ο ρόλος του ανθρώπου ήταν δεδομένος για το μάνατζμεντ (μηχανιστική προσέγγιση), με την ΟΑ δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον «ανθρώπινο παράγοντα»

31 Αναλύεται σε 3 αλληλοεξαρτώμενα επίπεδα: Ατομικό επίπεδο: εξετάζονται θέματα σχετικά με προσωπικότητα, αντίληψη, υποκίνηση. Επίπεδο ομάδας: εξετάζεται πώς οι ομάδες επηρεάζουν τα άτομα και τη λήψη των αποφάσεων. Το «όλον», επίπεδο της οργάνωσης συνολικά: εξετάζεται διάρθρωση, κουλτούρα, τρόποι επιρροής των ανθρώπων της οργάνωσης. Καθένα από τα 3 επίπεδα επηρεάζει τη συμπεριφορά στις οργανώσεις. Αντικείμενο της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς

32 Διαπροσωπικές Σχέσεις Η «κόλλα» που κρατάει ενωμένη την οργάνωση Το πρόβλημα συχνά δεν είναι ο καθορισμός των στόχων και η λήψη αποφάσεων ΑΛΛΑ η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ των αποφάσεων… ….που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στην οργάνωση.... Έχει γενικά κλονιστεί η εμπιστοσύνη στην ικανότητα των δομών και της τεχνολογίας να λύσουν τα προβλήματα που εμφανίζονται στις οργανώσεις...

33 Ορισμός της ΟΣ Ανάλυση της επίδρασης που έχουν τα άτομα, ομάδες και δομές στην συμπεριφορά εντός των οργανώσεων με στόχο την βελτίωση της απόδοσης των ατόμων και των οργανώσεων συνολικά Η επίδραση ανάμεσα στο άτομο – ομάδα – οργάνωση είναι αμφίδρομη Σημασία της ΟΣ: –Σε μια εποχή ιδιαίτερα έντονου ανταγωνισμού η συνεισφορά του κάθε εργαζόμενου είναι εξαιρετικά σημαντική για την οργάνωση (‘Ανθρώπινο κεφάλαιο’) –Ο μάνατζερ θα πρέπει να είναι σε θέση να κινητοποιεί και αξιοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα

34 τεχνολογία διαδικασίες Ορατά στοιχεία Άυλα στοιχεία προϊόντα Εξυπηρέτηση πελατών κάτω από την επιφάνεια πάνω από την επιφάνεια εμπιστοσύνησυνεργασία εργαζομένων Εκπαίδευση – νοοτροπία ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟΥ : ΘΕΜΕΛΙΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ομαδικότητα στήριξη διαφήμιση δημόσιες σχέσεις


Κατέβασμα ppt "Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Ψυχολογικοί Παράγοντες Το άτομο θα επιλέξει τα πολιτιστικά αγαθά τα οποία θα τονίσουν το ποιος θεωρεί ότι είναι ή το ποιος θα ήθελε."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google