Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

2 Ιστορία της Ειδικής Αγωγής- Ιστορία Κοινωνικών Αλλαγών και των επιπτώσεων τους στις στάσεις, αντιμετώπιση, εκπαίδευση και τη συμμετοχή των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία. Ειδική Αγωγή και Κοινωνικές Αλλαγές O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

3 Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης  Στάδιο απόρριψης και κακομεταχείρισης (προ-χριστιανική περίοδος)  Στάδιο οίκτου, προστασίας και ξεχωριστής εκπαίδευσης ( χριστιανική περίοδος ως το 1960)  Στάδιο διεκδικήσεων, προσπελασιμότητας, ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και κοινωνικής συμμετοχής ( 1960-σήμερα ) Ο Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

4 Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης  : Περίοδος Αμφισβήτησης και Κριτικής της Ξεχωριστής Εκπαίδευσης και του ιατρικού μοντέλου εκπαίδευσης  : Περίοδος Εκδημοκρατισμού και Θεσμοθέτησης της Ένταξης  Σεβασμός στη Διαφορετικότητα. Ένα σχολείο για όλους, συνεκπαίδευση- συμμετοχή. Αναπηρία-κοινωνικά δομημένη έννοια O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

5 Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα : Ιδρυματική ξεχωριστή εκπαίδευση εκτός Υπουργείου Παιδείας-Ιατρικό μοντέλο : Κινητοποίηση του αναπηρικού κινήματος και των γονέων-Ιατρικό μοντέλο 1981 το ΥΠΕΠΘ αναλαμβάνει την ευθύνη της Ειδικής Αγωγής-Ν.1143/81: Ειδικές Τάξεις Η ειδική Αγωγή στον Ν1566/84. Φροντιστηριακές τάξεις Ν.2817/00. Ένταξη ως προτεραιότητα. Τμήματα Ένταξης, ΚΔΑΥ, ΕΕΕΕΚ. Προσπάθειες απομάκρυνσης του ιατρικού μοντέλου και υιοθέτησης του κοινωνικού Ν3699/08. Αλλαγές ορολογίας, κατάργηση ΚΔΑΥ, ίδρυση ΚEΔΔΥ, έμφαση στη ξεχωριστή εκπαίδευση- ιατρικό μοντέλο O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

6 Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αλλαγή Ορολογίας ή Ονομασίας; 1.Ειδική Αγωγή ή Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; 2.Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και Αναπηρίες; 3.Παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή με νοητική αναπηρία; Κωφά και βαρήκοα παιδιά ή με αισθητηριακή ανεπάρκεια ακοής; 4.ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ; ΕΕΠ ή ΕΠΕ κτλ O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

7 Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποχρεωτική Εκπαίδευση ή Ρητορεία; 1.Δεν ιδρύονται κέντρα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά βρεφικής ηλικίας(0-4 χρόνων) και τους γονείς τους. 2.Δεν ιδρύονται ειδικά σχολεία για παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες. 3.Δεν ιδρύονται κέντρα αυτόνομης διαβίωσης και δια-βίου εκπαίδευσης. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση;

8 Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αναβίωση του Ιατρικού Μοντέλου 1.Ορολογία ιατρική 2.Κατάργηση των ΚΔΑΥ και του εκπαιδευτικού τους χαρακτήρα-Ίδρυση ΚΕΔΔΥ με έμφαση στη διάγνωση. Κατάργηση της αξιολόγησης και του υποχρεωτικού ΕΕΠ. 3.Πρόσληψη γιατρών σε ΚΕΔΔΥ και Π.Ι 4.Αποδυνάμωση του ρόλου των γονέων O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

9 Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής Διαφοροποιείται από τη γενική εκπαίδευση: Α) Ηλικία πρόσβασης-νυχτερινά σχολεία, ΙΕΚ. Β) Τα προσόντα δασκάλων. Γ) Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Δ) Οι γονείς πληρώνουν τη Δημόσια εκπαίδευση. Ε) Ξεχωριστές Επιτροπές για Εκπαιδευτικά Θέματα κτλ  Ποια ήταν η σκοπιμότητα της θεσμοθέτησης ενός προβληματικού νόμου Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας; O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών

10 Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Η Ειδική Αγωγή από το  Απόπειρες εφαρμογής της λεγόμενης «παράλληλης στήριξης» σε περιορισμένο αριθμό παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα σε κοινές τάξεις από ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ.  Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα Τμήματα ένταξης είναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές (ΕΣΠΑ).  Καμία αξιολόγηση δεν έχει γίνει επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή παρόλο ότι έχουν δαπανηθεί τεράστια ευρωπαϊκά κονδύλια. O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών10

11 Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα  Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε δομές, προγράμματα, υλικά και κυρίως καθοδήγηση και εποπτεία του όλου οικοδομήματος.  Η ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης είναι αμφισβητήσιμη και η Ειδική Αγωγή ανύπαρκτη για το Υπουργείο Παιδείας και γενικότερα την επίσημη Πολιτεία. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 11

12 Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Μάρτιος Πλησιάζουν εκλογές και το Υπουργείο παιδείας ετοιμάζει καινούργιο νόμο για την Ειδική Αγωγή.. οι συντάκτες του νόμου είναι άγνωστοι, ως συνήθως, κάπως έτσι γράφεται η ιστορία της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.. Μια ιστορία εκμετάλλευσης, αδιαφορίας και ασυδοσίας, με θύματα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες Διαβάστε και το ηλεκτρονικό άρθρο με τίτλο Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: Ένας μετέωρος βηματισμός Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 12


Κατέβασμα ppt "Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google