Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γιώργος Κώστα Καθηγητής ΤΕΦΑΑ. ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Σφακιανάκης, 2000) Από γεωγραφική άποψη Από άποψη κατεύθυνσης πλήθους (εσωτερικός- εξωτερικός- εισερχόμενος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γιώργος Κώστα Καθηγητής ΤΕΦΑΑ. ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Σφακιανάκης, 2000) Από γεωγραφική άποψη Από άποψη κατεύθυνσης πλήθους (εσωτερικός- εξωτερικός- εισερχόμενος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γιώργος Κώστα Καθηγητής ΤΕΦΑΑ

2 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Σφακιανάκης, 2000) Από γεωγραφική άποψη Από άποψη κατεύθυνσης πλήθους (εσωτερικός- εξωτερικός- εισερχόμενος κλπ.) Από άποψη εποχής Από άποψη μεγέθους τουριστικού πλήθους Άποψη σκοπού Άποψη οικονομικών δυνατοτήτων

3 ΤΥΠΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ (Cohen, 1967) 1. Πλήρως οργανωμένος τουρίστας, γενικά δεν είναι πρόθυμος να κάνει επιλογή 2. Τουρίστες γκρουπ με πρακτορείο. Αφήνει λίγο χρόνο. 3. Τουρίστες που συλλέγουν πληροφορίες αλλά δεν δεσμεύονται 4. Μοναχικοί τουρίστες ή με παρέα τους 5. Ελεύθερος τουρισμός αναζήτησης

4 Διεθνείς -Εθνικοί οργανισμοί 1. Οργανισμοί δημοσίων συμφερόντων μη κερδοσκοπικοί Ευρωπαϊκοί -Παγκόσμιοι π.χ. WTO, STIC, ATLAS ) Τοπικοί -περιφερειακοί (ΠΟΞ, ΣΕΤΕ) 2. Τουριστικοί οργανισμοί ιδιωτικών συμφερόντων (οι χονδρέμποροι του τουρισμού) π.χ. TUI, TOMPSON, Neckerman, Hapag-Lloyd, Club Med

5 Βιομηχανία του τουρισμού Εμπορικός - ιδιωτικός τομέας (ξενοδοχεία, εστιατόρια, ενοικιάσεις, πρακτορεία, καταστήματα, υπηρεσίες) Δημόσιος τομέας -Υπουργείο Ανάπτυξης Προγράμματα ΕΕ (Γ κοινοτικό πλαίσιο-ΕΠΑΝ) ΕΟΤ (νόμοι, φορολογία, προβολή, αστυνομία,εκπαίδευση, εκπροσώπηση κλπ.) ΕΤΑ: Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (περιουσιακά στοιχεία, μαρίνες, ιαματικές πηγές, ορεινά καταφύγια κλπ.)

6 Τουρισμός στην Ελλάδα Νο 1 ‘βιομηχανία’ για την εισαγωγή ξένου συναλλάγματος % του ενεργού εργατικού δυναμικού Το 2001 πάνω από 13εκ. Τουρίστες Το εκ. τουρίστες Το εκ. τουρίστες Κύριοι προορισμοί: Ρόδος, Κρήτη, Κέρκυρα, Μύκονος- Κυκλάδες, Χαλκιδική, Δυτ. Πελοπόννησος, Ιόνια νησιά

7 Τουρισμός στην Ελλάδα SWOT ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ έντονος εποχιακός χαρακτήρας άνιση γεωγραφική κατανομή τουριστικής δραστηριότητας χαμηλή κατά κεφαλή δαπάνη των εισερχόμενων τουριστώn απουσία διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων διαφορετική προέλευση εισερχόμενων τουριστών (Candor capital, 2000)

8 Τουρισμός στην Ελλάδα ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ Ανάπτυξη & επενδύσεις χειμερινός τουρισμός, επιμήκυνση περιόδου παρθένα αγορά για αθλητικό τουρισμό οικολογικός τουρισμός τουρισμός υγείας υπαίθριες δραστηριότητες αγροτικός τουρισμός

9 Τουρισμός στην Ελλάδα ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Κεφάλαια από ιδιωτικές εταιρείες και χρηματιστήριο. Χαμηλές τιμές λόγω κρίσης. 15η θέση στους δημοφιλέστερους προορισμούς, πίσω από την Τσεχία &την Ουγγαρία.

10 Τουρισμός στην Ελλάδα ΑΠΕΙΛΕΣ γραφειοκρατία υπηρεσίες ένταση ανταγωνισμού στο μεσογειακό χώρο από λιγότερο αναπτυγμένες χώρες π.χ. Τυνησία, Τουρκία, Αίγυπτος, Πορτογαλία, Μαρόκο τρομοκρατία

11 Μαζικός τουρισμός Ο μαζικός τουρισμός αντιπροσωπεύεται από χρονική και χωρική υπερσυγκέντρωση τουριστών με δυσμενείς επιδράσεις στο περιβάλλον, φυσικό, κοινωνικό, οικονομικό, πολιτιστικό

12 Μαζικός τουρισμός Ο προορισμός υποβαθμίζεται και απαξιώνεται, διαχρονικά χάνονται τα πλεονεκτήματα για τα οποία χαρακτηρίστηκε τουριστικός προορισμός μεγάλα κέρδη για επιχειρηματίες-φθηνότερος για τουρίστες 1980 αντιπαράθεση, εναλλακτικές μορφές

13 Εναλλακτικές μορφές 1 Γενικός τουρισμός Μορφωτικός τουρισμός Συνεδριακός τουρισμός Τουρισμός υγείας: θεραπευτικός/υγιεινής/ομο ρφιάς Αθλητικός :ενεργητικός/ παθητικός, ολυμπιακός, π εριπέτειας Ορεινός τουρισμός

14 Εναλλακτικές μορφές 2 Αγροτικός τουρισμός ή αγροτουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός Οικοτουρισμός ή οικολογικός τουρισμός Κοινωνικός τουρισμός Θρησκευτικός τουρισμός Παραχείμασης Τουρισμός κινήτρων

15 Οικοτουρισμός Οικοτουρισμός είναι μια αειφορική μορφή τουρισμού Υπαίθρου που εστιάζεται στην απόκτηση εμπειριών και γνώσεων για τη φύση ήπιος (χαμηλού αντικτύπου) συνδυάζεται με κάποιες άλλες μορφές με τρόπο ώστε να είναι μη καταναλωτικός και να είναι τοπικά προσανατολισμένος αναπτύσσεται σε φυσικές περιοχές και συντελεί στη διατηρησιμότητα των περιοχών αυτών

16 Αγροτουρισμός Ο τουρισμός που έχει σαν προορισμό τις αγροτικές περιοχές (καλλιεργήσιμη γη) ΗΠΑ 1960 συνδυασμός μορφών ήπια ανάπτυξη, συνεισφορά στο αγροτικό εισόδημα τουρισμός υπαίθρου agricultural tourism+ agrotourism= rural Μορφές γεωργικός τουρισμός farmhouse holidays αγροτουρισμός hotel based κοντά σε περιοχές καλλιέργειες- κτηνοτροφία Ευρώπη δίκτυο ECEAT, επιδοτούμενα προγράμματα

17 Τουρισμός υγείας Περιλαμβάνει: Θεραπευτικός ιαματικός Υγιεινής διαβίωσης Ομορφιάς διάφορες μορφές φυσικοθεραπείας ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ υγείας, σε ιαματικές πηγές ή όχι Γέφυρα μεταξύ εναλλακτικής και ορθόδοξης ιατρικής Εφαρμόζουν προγράμματα διατήρησης, πρόληψης, θεραπείας, ανάρρωσης, αποκατάστασης υγείας ομορφιάς, επανένταξης, αποτοξίνωσης- φυσικό περιβάλλον-δραστηριότητες

18 Αθλητικός Τουρισμός Μία από τις μορφές που κερδίζει συνέχεια έδαφος είναι ο Αθλητικός Τουρισμός Λόγω των συνδέσμων μεταξύ αθλητισμού και τουρισμού το φαινόμενο γίνεται παγκόσμιο

19 Αθλητικός Τουρισμός Συγκερασμός Αθλητισμού- τουρισμού Τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν στα διαφημιστικά τους τις αθλητικές τους εγκαταστάσεις LE tour de France, scuba diving in Kenya -Black Sea, Coral reefs, Calgary Winter Games 1988, Marathon New York, adventure weeks

20 Κατηγορίες αθλητικών τουριστών Αυτοί που ασχολούνται με: νεανικά αθλήματα περιπέτειας Θαλασσινά ή χειμερινά αθλήματα Δραστηριότητες στη φύση Περιήγηση σε πολιτισμούς Νυχτερινή διασκέδαση (χορός, κλάμπινγκ) Κοσμοπολίτικα θέρετρα (γκολφ, γιώτινγκ)

21 Μοντέλο κινήτρων αθλητικού ταξιδιού ήπια έντονη Δραστηριότητα ΑνταγωνισμόςΑνταγωνισμός Ήπιος έντονο ς Κριτήρια α) ένταση της δραστηριότητας και β) τον ανταγωνισμό Ηall (1992 )

22 Ειδικές τουριστικές υποδομές Πηγή: Andersen (2002). Στόχος τα 19,4εκ. Τουρίστες το 2014 στην Ελλάδα, Χρήμα και Τουρισμός, ΣΕΤΕ

23 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ????


Κατέβασμα ppt "Γιώργος Κώστα Καθηγητής ΤΕΦΑΑ. ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Σφακιανάκης, 2000) Από γεωγραφική άποψη Από άποψη κατεύθυνσης πλήθους (εσωτερικός- εξωτερικός- εισερχόμενος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google