Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ. Β Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ. Β Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ. Β Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ. Β Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ. Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Erasmus Mundus

2 Το πρόγραμμα προέκυψε από αντίστοιχο που αφορά μόνον τις διδακτορικές σπουδές, το Διδακτορικό Ανωτάτων Ευρωπαϊκών Σπουδών (Δ.Α.Ε.Σ.) [http://www2.lingue.unibo.it/dese/] όπου συμμετέχει το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. από το 2002, με άλλα 9 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Ιστορικό : Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

3 Συμμετοχή : - το Πανεπιστήμιο της Μπολώνια (Ιταλία) ως συντονιστής -το Πανεπιστήμιο της Μυλούζης (Γαλλία) - το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου (Γαλλία) - το Α.Π.Θ. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

4 Μετά την υπογραφή σύμβασης στην Θεσσαλονίκη, στις 29 Μαρτίου 2012, στο πρόγραμμα εντάχθηκαν και τα πανεπιστήμια:  του Ντακάρ (Σενεγάλη)  της Αλμπέρτα (Καναδάς)  της Βομβάης (Ινδία) Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.. Μετά την υπογραφή σύμβασης στην Θεσσαλονίκη, στις 29 Μαρτίου 2012, στο πρόγραμμα εντάχθηκαν και τα πανεπιστήμια:  του Ντακάρ (Σενεγάλη)  της Αλμπέρτα (Καναδάς)  της Βομβάης (Ινδία) Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

5 Χαρακτηριστικά: -Συνεργασία και κινητικότητα στις ανθρωπιστικές σπουδές, -Διαρκεί 2 χρόνια (4 εξάμηνα), -Προσφέρει μαθήματα σε 2 ή 3 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, -Σε τρεις τομείς (λογοτεχνίας, ιστορίας του πολιτισμού, επιστημών των γλωσσών), -Σε τέσσερεις γλώσσες (γαλλική, ελληνική, ιταλική, αγγλική), -Συνεργασία και κινητικότητα στις ανθρωπιστικές σπουδές, -Διαρκεί 2 χρόνια (4 εξάμηνα), -Προσφέρει μαθήματα σε 2 ή 3 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, -Σε τρεις τομείς (λογοτεχνίας, ιστορίας του πολιτισμού, επιστημών των γλωσσών), -Σε τέσσερεις γλώσσες (γαλλική, ελληνική, ιταλική, αγγλική), Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

6 -Ο κάθε φοιτητής οφείλει να συγκεντρώσει 120 ECTS (30 δηλαδή ανά εξάμηνο) για την απόκτηση του Δ.Μ.Ε. -Στο τέταρτο εξάμηνο ο φοιτητής υποστηρίζει ενώπιον επιτροπής τη Διπλωματική του εργασία, την οποία συνέταξε σε μία από τις γλώσσες του Προγράμματος, εκτός της μητρικής του. -Ο κάθε φοιτητής οφείλει να συγκεντρώσει 120 ECTS (30 δηλαδή ανά εξάμηνο) για την απόκτηση του Δ.Μ.Ε. -Στο τέταρτο εξάμηνο ο φοιτητής υποστηρίζει ενώπιον επιτροπής τη Διπλωματική του εργασία, την οποία συνέταξε σε μία από τις γλώσσες του Προγράμματος, εκτός της μητρικής του. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

7 Σκοπός: -Να προσφέρει υψηλού επιπέδου εξειδικευμένα μαθήματα, -Να αναδείξει τη διάσταση της ευρωπαϊκής πολυπολιτισμικότητας, -Να ενθαρρύνει την πολυγλωσσία, -Να τονίσει την ιδιαιτερότητα κάθε ιδρύματος και το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας. -Να προσφέρει υψηλού επιπέδου εξειδικευμένα μαθήματα, -Να αναδείξει τη διάσταση της ευρωπαϊκής πολυπολιτισμικότητας, -Να ενθαρρύνει την πολυγλωσσία, -Να τονίσει την ιδιαιτερότητα κάθε ιδρύματος και το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

8 Κινητικότητα: Οι φοιτητές οφείλουν : -να μετακινηθούν - στο Γ’ και Δ’ εξάμηνο των Σπουδών τους - σε ένα από τα τέσσερα συνεργαζόμενα ευρωπαϊκά ιδρύματα ή και σε ένα από τις τρίτες χώρες, -να ασχοληθούν μ’ένα ερευνητικό σχέδιο, -να αποκτήσουν ένα διπλό ή πολλαπλό Μ.Δ.Ε. (Μάστερ). Οι φοιτητές οφείλουν : -να μετακινηθούν - στο Γ’ και Δ’ εξάμηνο των Σπουδών τους - σε ένα από τα τέσσερα συνεργαζόμενα ευρωπαϊκά ιδρύματα ή και σε ένα από τις τρίτες χώρες, -να ασχοληθούν μ’ένα ερευνητικό σχέδιο, -να αποκτήσουν ένα διπλό ή πολλαπλό Μ.Δ.Ε. (Μάστερ). Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

9 Στόχος : 1.Πολιτιστική εκπαίδευση: -ενοποίηση μεθοδολογιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών συστημάτων, -διατήρηση της ιδιαιτερότητας κάθε εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος, -διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας της ευρωπαϊκής παιδείας και του ευρωπαϊκού πολιτισμού, -ανάδειξη του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της Ευρώπης. 1.Πολιτιστική εκπαίδευση: -ενοποίηση μεθοδολογιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών συστημάτων, -διατήρηση της ιδιαιτερότητας κάθε εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος, -διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας της ευρωπαϊκής παιδείας και του ευρωπαϊκού πολιτισμού, -ανάδειξη του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της Ευρώπης. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

10 -ενθάρρυνση εκμάθησης άλλων γλωσσών, αφού η αγγλική θεωρείται lingua franca σήμερα, -πρακτική άσκηση της γλώσσας που μαθαίνει ο φοιτητής σε τουλάχιστον δύο χώρες, -ενθάρρυνση εκμάθησης άλλων γλωσσών, αφού η αγγλική θεωρείται lingua franca σήμερα, -πρακτική άσκηση της γλώσσας που μαθαίνει ο φοιτητής σε τουλάχιστον δύο χώρες, 2. Γλωσσική εκπαίδευση: Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

11 3. Δυναμική εκπαίδευση: -κατάρτιση εξειδικευμένων επιστημόνων στις ανθρωπιστικές σπουδές, -συνειδητοποίηση των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων κάθε χώρας, -απόκτηση πολλαπλών πολιτισμικών εμπειριών. -κατάρτιση εξειδικευμένων επιστημόνων στις ανθρωπιστικές σπουδές, -συνειδητοποίηση των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων κάθε χώρας, -απόκτηση πολλαπλών πολιτισμικών εμπειριών. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

12 Επαγγελματικοί διέξοδοι: -στη διδασκαλία της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας και του ευρωπαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση, -ενθάρρυνση για εμβάθυνση μελέτης στις ευρωπαϊκές λογοτεχνίες και πολιτισμούς, -στη διδασκαλία της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας και του ευρωπαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση, -ενθάρρυνση για εμβάθυνση μελέτης στις ευρωπαϊκές λογοτεχνίες και πολιτισμούς, Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

13 - απασχόληση στα ευρωπαϊκά ιδρύματα πολιτισμού ή σε τοπικούς φορείς που ασχολούνται με πολιτιστικά θέματα, - επεξεργασία προγραμμάτων πολιτισμικού περιεχομένου, συμφωνιών ή άλλου τύπου συνεργασιών. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

14 -χώρος του βιβλίου και της έκδοσης, -μετάφραση, φιλολογική έκδοση & επιμέλεια, -κριτική θεάτρου & της λογοτεχνίας, -ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές πολιτισμού, -διορθώσεις κειμένων, -δημόσιες ή διεθνείς σχέσεις. -χώρος του βιβλίου και της έκδοσης, -μετάφραση, φιλολογική έκδοση & επιμέλεια, -κριτική θεάτρου & της λογοτεχνίας, -ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές πολιτισμού, -διορθώσεις κειμένων, -δημόσιες ή διεθνείς σχέσεις. Απορρόφηση στον ιδιωτικό τομέα : Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

15  Από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 προτείνουμε στους φοιτητές, μια πρακτική άσκηση δύο εβδομάδων, σε Εταιρείες, Οργανισμούς κρατικούς ή ιδιωτικούς, που το κάθε Πανεπιστήμιο επιλέγει.  Το Α.Π.Θ. επέλεξε να συνεργαστεί με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και την ΕΡΤ3, και επίκειται συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.  Από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 προτείνουμε στους φοιτητές, μια πρακτική άσκηση δύο εβδομάδων, σε Εταιρείες, Οργανισμούς κρατικούς ή ιδιωτικούς, που το κάθε Πανεπιστήμιο επιλέγει.  Το Α.Π.Θ. επέλεξε να συνεργαστεί με το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και την ΕΡΤ3, και επίκειται συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

16 Πρόγραμμα σπουδών: Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ. Κάθε πανεπιστήμιο παρουσιάζει μια εξειδίκευση στα μαθήματά του. Το Πανεπιστήμιο της Μπολώνια στοχεύει προς μια ευρωπαϊκή λογοτεχνία, αναλύοντας ιστορικά την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα. Κάθε πανεπιστήμιο παρουσιάζει μια εξειδίκευση στα μαθήματά του. Το Πανεπιστήμιο της Μπολώνια στοχεύει προς μια ευρωπαϊκή λογοτεχνία, αναλύοντας ιστορικά την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα.

17 Το Πανεπιστήμιο της Μυλούζης με τα μαθήματα που προσφέρει επιδιώκει να μελετήσει τους σταθμούς των ευρωπαϊκών πολιτισμών, εξετάζοντας διαχρονικά το σύμπλεγμα και τη διαλεκτική φύση της ευρωπαϊκής λογοτεχνικής παραγωγής. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

18 Το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου επικεντρώνει την προσοχή του στις μορφολογίες της ρητορικής και της λογοτεχνίας, αναλύοντας τους ρητορικούς, αφηγηματικούς και διακειμενικούς μηχανισμούς που διέπουν την ευρωπαϊκή λογοτεχνία και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

19 Το Α.Π.Θ. εστιάζει το πρόγραμμα του στην επίδραση και πρόσληψη της παράδοσης στο ευρωπαϊκό πολιτισμικό γίγνεσθαι, εξετάζοντας την πρόσληψη και αφομοίωση αρχαίων, λατινικών, βυζαντινών και μεσαιωνικών κειμένων στο σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

20 Προϋποθέσεις Εγγραφής: 1.Πανεπιστημιακό πτυχίο με μαθήματα στη Λογοτεχνία, στις Επιστήμες της γλώσσας, στη Φιλολογία, στην Ιστορία, στην Ιστορία της Τέχνης. 2.Καλή γνώση της αγγλικής και πολύ καλή γνώση μιας από τις ακόλουθες : γαλλική, ελληνική, ιταλική. 1.Πανεπιστημιακό πτυχίο με μαθήματα στη Λογοτεχνία, στις Επιστήμες της γλώσσας, στη Φιλολογία, στην Ιστορία, στην Ιστορία της Τέχνης. 2.Καλή γνώση της αγγλικής και πολύ καλή γνώση μιας από τις ακόλουθες : γαλλική, ελληνική, ιταλική. ΕΡγαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

21 Πόροι του Προγράμματος: -Τα δίδακτρα ανέρχονται σε 1.000 € το εξάμηνο ανά φοιτητή, -Επιχορήγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, -Χορηγίες διαφόρων οργανισμών, -Υποτροφίες για περιορισμένο αριθμό φοιτητών που προέρχονται από τρίτες χώρες και που παραχωρεί η Ε.Ε.ή άλλα ιδρύματα. -Τα δίδακτρα ανέρχονται σε 1.000 € το εξάμηνο ανά φοιτητή, -Επιχορήγηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, -Χορηγίες διαφόρων οργανισμών, -Υποτροφίες για περιορισμένο αριθμό φοιτητών που προέρχονται από τρίτες χώρες και που παραχωρεί η Ε.Ε.ή άλλα ιδρύματα. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

22 Μερικά στατιστικά στοιχεία:  Στα τέσσερα χρόνια που λειτουργεό το Πρόγραμμα επέλεξαν το Α.Π.Θ. 40 φοιτητές από ένα σύνολο 120 φοιτητών. Απ’αυτούς  10 για να φοιτήσουν ένα έτος:  5 για να παρακολουθήσουν το Α’ και Β’εξάμηνο και  5 το Γ’ και το Δ’ εξάμηνο,  11 φοιτητές για να φοιτήσουν μόνον το Γ΄εξάμηνο και  24 μόνον το Δ΄εξάμηνο, προκειμένου να συντάξουν τη Διπλωματική τους εργασία υπό την επίβλεψη Έλληνα καθηγητή. Μερικά στατιστικά στοιχεία:  Στα τέσσερα χρόνια που λειτουργεό το Πρόγραμμα επέλεξαν το Α.Π.Θ. 40 φοιτητές από ένα σύνολο 120 φοιτητών. Απ’αυτούς  10 για να φοιτήσουν ένα έτος:  5 για να παρακολουθήσουν το Α’ και Β’εξάμηνο και  5 το Γ’ και το Δ’ εξάμηνο,  11 φοιτητές για να φοιτήσουν μόνον το Γ΄εξάμηνο και  24 μόνον το Δ΄εξάμηνο, προκειμένου να συντάξουν τη Διπλωματική τους εργασία υπό την επίβλεψη Έλληνα καθηγητή. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

23  Οι φοιτητές που επέλεξαν το Α.Π.Θ. προέρχονται από 23 χώρες:  1 από την Αργεντινή,  1 από το Βέλγιο,  1 από το Βιετνάμ,  1 από τη Βοσνία-Ερζεγκοβίνη,  1 από τη Βραζιλία,  1 από τη Γαλλία,  1 από τη Γερμανία,  1 από τη Γεωργία,  1 από τη Γκουατεμάλα,  5 από την Ελλάδα,  Οι φοιτητές που επέλεξαν το Α.Π.Θ. προέρχονται από 23 χώρες:  1 από την Αργεντινή,  1 από το Βέλγιο,  1 από το Βιετνάμ,  1 από τη Βοσνία-Ερζεγκοβίνη,  1 από τη Βραζιλία,  1 από τη Γαλλία,  1 από τη Γερμανία,  1 από τη Γεωργία,  1 από τη Γκουατεμάλα,  5 από την Ελλάδα, Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

24 2 από τις Η.Π.Α., 2 από την Ισπανία, 5 από την Ιταλία, 2 από την Κίνα, 1 από την Κύπρο, 1 από την Κολομβία, 4 από την Ουκρανία, 3 από τη Ρωσία, 1 από τη Σενεγάλη, 2 από τη Σερβία, 1 από τα Σκόπια, 1 από το Σουδάν, 1 από τις Φιλιππίνες. 2 από τις Η.Π.Α., 2 από την Ισπανία, 5 από την Ιταλία, 2 από την Κίνα, 1 από την Κύπρο, 1 από την Κολομβία, 4 από την Ουκρανία, 3 από τη Ρωσία, 1 από τη Σενεγάλη, 2 από τη Σερβία, 1 από τα Σκόπια, 1 από το Σουδάν, 1 από τις Φιλιππίνες. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..

25 Προβλήματα:  Για την απόκτηση άδειας εισόδου και παρομονής,  Με την ελληνική πανεπιστημιακή γραφειοκρατία που αργεί υπερβολικά και δυσχεραίνει την έγκριση κάθε αλλαγής των Μ.Π.Σ.,  Με τη σημερινή κατάσταση πολλών πολιτιστικών φορέων που δεν επιθυμούν να ανοιχθούν στις νέες αντιλήψεις της διεθνούς αγοράς. Προβλήματα:  Για την απόκτηση άδειας εισόδου και παρομονής,  Με την ελληνική πανεπιστημιακή γραφειοκρατία που αργεί υπερβολικά και δυσχεραίνει την έγκριση κάθε αλλαγής των Μ.Π.Σ.,  Με τη σημερινή κατάσταση πολλών πολιτιστικών φορέων που δεν επιθυμούν να ανοιχθούν στις νέες αντιλήψεις της διεθνούς αγοράς. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ.

26 Eπικοινωνία: Ιστοσελίδα: www.cle.unibo.itwww.cle.unibo.it Tμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Τ.Θ. 81 - 541 24 Θεσσαλονίκη Τηλ: 2310-99.74.94 Φαξ: 2310-99.75.65 Η/Δ: freris@frl.auth.gr Ιστοσελίδα: www.cle.unibo.itwww.cle.unibo.it Tμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ. Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Τ.Θ. 81 - 541 24 Θεσσαλονίκη Τηλ: 2310-99.74.94 Φαξ: 2310-99.75.65 Η/Δ: freris@frl.auth.gr Εργαστήριο Συγκριτικής Γραμματολογίας Α.Π.Θ..


Κατέβασμα ppt "Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ. Β Ευρωπαϊκοί Πολιτισμοί και Λογοτεχνίες Υ.Π. 1461/Β 7/6-2-2009/ΦΕΚ 298/18-2-2009/τ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google