Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου – e-Marketplaces” Μαρία Γραμματικού Απρίλιος 2009 NETMODE Network Management.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου – e-Marketplaces” Μαρία Γραμματικού Απρίλιος 2009 NETMODE Network Management."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου – e-Marketplaces” Μαρία Γραμματικού Απρίλιος 2009 NETMODE Network Management & Optimal Design Lab Network Management & Optimal Design Lab

2 Μορφές Ηλεκτρονικού Εμπορίου E-Commerce (Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Commerce (Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Business (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) E-Business (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) E-Enterprise (Ηλεκτρονική Επιχείρηση) E-Enterprise (Ηλεκτρονική Επιχείρηση) M-Commerce (Κινητό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) M-Commerce (Κινητό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Marketplace (Ηλεκτρονική Αγορά, Β2Β) E-Marketplace (Ηλεκτρονική Αγορά, Β2Β) E-Malls (Ηλεκτρονικά Εμπορικά Κέντρα) E-Malls (Ηλεκτρονικά Εμπορικά Κέντρα) E-Procurement (Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών) E-Procurement (Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών) E-Auctions (Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών) E-Auctions (Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών) E-Infobrokers (Μεσίτες πληροφοριών) E-Infobrokers (Μεσίτες πληροφοριών)

3 E-Commerce Μία τυπική συναλλαγή Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορεί να περιλαμβάνει : την παρουσίαση των εμπορευμάτων την παρουσίαση των εμπορευμάτων την προσέλκυση των πελατών (διαφήμιση, marketing) την προσέλκυση των πελατών (διαφήμιση, marketing) την αλληλεπίδραση με τον πελάτη (κατάλογοι εμπορευμάτων, πωλήσεις) την αλληλεπίδραση με τον πελάτη (κατάλογοι εμπορευμάτων, πωλήσεις) τη διεκπεραίωση παραγγελιών-πωλήσεων (καταγραφή παραγγελιών, πληρωμές) τη διεκπεραίωση παραγγελιών-πωλήσεων (καταγραφή παραγγελιών, πληρωμές) την υποστήριξη των πελατών (after sales support, order tracking) την υποστήριξη των πελατών (after sales support, order tracking) την επικοινωνία με τους προμηθευτές την επικοινωνία με τους προμηθευτές Κατηγοριοποίηση Όρων: Business-to-Business (B2B)Business-to-Business (B2B) Business-to-Government (B2Government)Business-to-Government (B2Government) Business-to-Consumer (B2C)Business-to-Consumer (B2C) Individual-to-Government (C2G)Individual-to-Government (C2G) (π.χ. Amazon.com)

4 E-Business Ηλεκτρονικό Επιχειρείν : οι συναλλαγές και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην εταιρία και τους εταιρικούς πελάτες της αλλά και τους συνεταίρους της Χαρακτηριστικά της κατηγορίας αυτής είναι: η εστίαση της επιχειρηματικότητας στις βασικές ικανότητες του οργανισμού η εστίαση της επιχειρηματικότητας στις βασικές ικανότητες του οργανισμού ο προσανατολισμός στη συσσώρευση διαδικασιών ο προσανατολισμός στη συσσώρευση διαδικασιών (π.χ. MetalSite.com, maturity2005.htm ) MetalSite.com

5 E-Εnterprise Συνδυασμός των κατηγοριών Β2B & B2C : συνδυασμός των παραδοσιακών ενεργητικών της εταιρίας και της αποτελεσματικής διαμεσολάβησης με τους καταναλωτές, πελάτες, διανομείς, συνεργάτες και Ανταγωνιστές. Οι συν-ανταγωνιστικοί (co-opetitive) οργανισμοί. Οι συν-ανταγωνιστικοί (co-opetitive) οργανισμοί. (π.χ.http://www.Dell.Com ) Dell.Com

6 M-Commerce Η κύρια διείσδυση του M-Commerce μέχρι σήμερα είναι μέσω των SMSs (Short Message Service) Η κύρια διείσδυση του M-Commerce μέχρι σήμερα είναι μέσω των SMSs (Short Message Service) Βασικοί Φορείς ανάπτυξης του M-Commerce: Βασικοί Φορείς ανάπτυξης του M-Commerce: Παροχείς Δικτυακών ΥπηρεσιώνΠαροχείς Δικτυακών Υπηρεσιών Έμπιστα Τρίτα ΠρόσωπαΈμπιστα Τρίτα Πρόσωπα Ρυθμιστικά Όργανα (π.χ. ΕΕΤΤ)Ρυθμιστικά Όργανα (π.χ. ΕΕΤΤ) Κατασκευαστές Τηλεφώνων και ΣυσκευώνΚατασκευαστές Τηλεφώνων και Συσκευών Δίκτυα Λιανικού ΕμπορίουΔίκτυα Λιανικού Εμπορίου Εταιρικοί ΠελάτεςΕταιρικοί Πελάτες Δημόσιος ΤομέαςΔημόσιος Τομέας ΚαταναλωτέςΚαταναλωτές

7 Προσπάθειες για ανάπτυξη του Μ-Commerce Είναι ένα πρωτόκολλο για αυτόματη εύρεση πηγών στα πρωτόκολλα του Internet Είναι ένα πρωτόκολλο για αυτόματη εύρεση πηγών στα πρωτόκολλα του Internet Service Location Protocol είναι ένα προϊόν του Service Location Protocol Working Group (SVRLOC) της ΙΕΤF Service Location Protocol είναι ένα προϊόν του Service Location Protocol Working Group (SVRLOC) της ΙΕΤF Τα χαρακτηριστικά του πρωτοκόλλου μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε γλώσσα Τα χαρακτηριστικά του πρωτοκόλλου μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε γλώσσα Το Service Location Protocol infrastructure αποτελείται από τρεις τύπους agents ( RFC 2165 version1, 2608 version2) : Το Service Location Protocol infrastructure αποτελείται από τρεις τύπους agents ( RFC 2165 version1, 2608 version2) : User Agent (που βρίσκεται π.χ. σε ένα palm pilot και παίρνει τις πληροφορίες από τον SA ή τον DA)User Agent (που βρίσκεται π.χ. σε ένα palm pilot και παίρνει τις πληροφορίες από τον SA ή τον DA) Service Agent (αυτός που κρατάει την πληροφορία της υπηρεσίας)Service Agent (αυτός που κρατάει την πληροφορία της υπηρεσίας) Directory Agent (διατηρεί τη λίστα με τις υπηρεσίες δικτύου και μπορεί να υπάρχει ένας DE για κάθε host)Directory Agent (διατηρεί τη λίστα με τις υπηρεσίες δικτύου και μπορεί να υπάρχει ένας DE για κάθε host)

8 E-marketplace Υιοθετείται από : μια επιχείρηση-ενδιάμεσο που εμπλέκεται μεταξύ αγοραστών και πωλητών προκειμένου να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική αγορά (π.χ Yassas.com, ). Υιοθετείται από : μια επιχείρηση-ενδιάμεσο που εμπλέκεται μεταξύ αγοραστών και πωλητών προκειμένου να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική αγορά (π.χ Yassas.com, ). Επιτρέπεται συνήθως η είσοδος συγκεκριμένων αγοραστών και προμηθευτών Επιτρέπεται συνήθως η είσοδος συγκεκριμένων αγοραστών και προμηθευτών Το επιχειρηματικό μοντέλο ανήκει στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β Το επιχειρηματικό μοντέλο ανήκει στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β Οι βασικότερες υπηρεσίες είναι : Οι βασικότερες υπηρεσίες είναι : Δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων με τα προϊόντα των προμηθευτών Δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων με τα προϊόντα των προμηθευτών Τήρηση αρχείου πελατών Τήρηση αρχείου πελατών Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν με ευκολία τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν με ευκολία τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν Ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας και των πληρωμών Ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας και των πληρωμών Παροχή μηχανισμών ασφάλειας για την αυθεντικοποίηση του χρήστη και την ασφαλή μετάδοση των δεδομένων στο Internet Παροχή μηχανισμών ασφάλειας για την αυθεντικοποίηση του χρήστη και την ασφαλή μετάδοση των δεδομένων στο Internet

9 Γιατί e-marketplaces? Ενώνουν την προσφορά με τη ζήτησηΕνώνουν την προσφορά με τη ζήτηση Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (financial, logistics)Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (financial, logistics) Υπηρεσίες πληροφοριών (news)Υπηρεσίες πληροφοριών (news) Βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδαςΒελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας Αποτελούν πλέον σχετικά ώριμα επιχειρηματικά μοντέλα στην ΕλλάδαΑποτελούν πλέον σχετικά ώριμα επιχειρηματικά μοντέλα στην Ελλάδα Η αγορά τους τείνει να ισορροπήσει διεθνώς... Η αγορά τους τείνει να ισορροπήσει διεθνώς... Καταλύτες της ψηφιακής οικονομίας (μικρές επενδύσεις για ΜΜΕ) Καταλύτες της ψηφιακής οικονομίας (μικρές επενδύσεις για ΜΜΕ) Απαραίτητη η τόνωση σε κλαδικό επίπεδο (κάθετα e-marketplaces) Απαραίτητη η τόνωση σε κλαδικό επίπεδο (κάθετα e-marketplaces)

10 Οφέλη που προκύπτουν από τη συμμετοχή στα marketplaces Για Logistics : Έλεγχος αποθεμάτων Αξιολόγηση προμηθευτών Έλεγχος πορείας παραγγελιών Υπηρεσίες καταλόγου Συνολικές απαιτήσεις

11 Αναμενόμενα Οφέλη για ΜΜΕ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ: ΓΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ: Μείωση κόστους προμηθειώνΜείωση κόστους προμηθειών Μείωση λειτουργικού κόστους εφοδιαστικής αλυσίδαςΜείωση λειτουργικού κόστους εφοδιαστικής αλυσίδας Διαφανοποίηση των αγορώνΔιαφανοποίηση των αγορών Εργαλεία αξιολόγησης προμηθευτώνΕργαλεία αξιολόγησης προμηθευτών Νέες εμπορικές συνεργασίεςΝέες εμπορικές συνεργασίες Ευκαιρία για Οργάνωση διαδικασιώνΕυκαιρία για Οργάνωση διαδικασιών ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ: ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ: Νέα κανάλια διανομήςΝέα κανάλια διανομής Εύρεση νέων πελατώνΕύρεση νέων πελατών Οργάνωση και τυποποίηση διαδικασιώνΟργάνωση και τυποποίηση διαδικασιών Μείωση κόστους πωλήσεων- marketing κτλ.Μείωση κόστους πωλήσεων- marketing κτλ.

12 E-malls E-malls: είναι εταιρείες εξυπηρέτησης εταιρειών που επιθυμούν να διαφημίζουν και να πουλάνε προϊόντα στο Internet Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου : Παρουσίαση Προϊόντων (π.χ. ηλεκτρονικοί κατάλογοι) Παρουσίαση Προϊόντων (π.χ. ηλεκτρονικοί κατάλογοι) Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης προϊόντων και καταστημάτων Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης προϊόντων και καταστημάτων Δυναμική ενημέρωση του καλαθιού αγορών Δυναμική ενημέρωση του καλαθιού αγορών Ολοκληρωμένος μηχανισμός πληρωμών Ολοκληρωμένος μηχανισμός πληρωμών Παρακολούθηση Παραγγελιών Παρακολούθηση Παραγγελιών Μηχανισμοί Διαφημίσεων Μηχανισμοί Διαφημίσεων (π.χ. net.com/vvtc/DepartmentStores/emalls/) Υπάρχουν αυτόματοι μηχανισμοί δημιουργίας site για αγοραπωλησίες ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα (www.e-pages.com)

13 Προϊόντα ενός E-Mall Hosting (Φιλοξενία μεμονωμένων ιστοσελίδων) Hosting (Φιλοξενία μεμονωμένων ιστοσελίδων) Merchant (Φιλοξενία ιστοσελίδων των Commerce Service Providers – CSPs) Merchant (Φιλοξενία ιστοσελίδων των Commerce Service Providers – CSPs) Epages – Πακέτο λογισμικού για την υλοποίηση των ιστοσελίδων των Hosting και Merchant Epages – Πακέτο λογισμικού για την υλοποίηση των ιστοσελίδων των Hosting και Merchant Λογισμικό υλοποίησης όλων των παραπάνω Λογισμικό υλοποίησης όλων των παραπάνω

14 E-procurement Μεγάλες εταιρίες ή δημόσιοι οργανισμοί υλοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών στο διαδίκτυο Μεγάλες εταιρίες ή δημόσιοι οργανισμοί υλοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών στο διαδίκτυο Επιτυγχάνεται η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών Επιτυγχάνεται η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών (π.χ. Οι λειτουργίες αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου είναι : Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων Διαχείριση παραγγελιών Διαχείριση παραγγελιών Διαχείριση πληρωμών Διαχείριση πληρωμών Μηχανισμός αξιολόγησης προσφορών Μηχανισμός αξιολόγησης προσφορών

15 E-auctions Οι εμπλεκόμενες οντότητες σε ένα σύστημα ηλεκτρονικών δημοπρασιών είναι: Ο «πλειστηριαστής»: καθορίζει τους όρους με βάση τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία Ο «πλειστηριαστής»: καθορίζει τους όρους με βάση τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία Ο «προμηθευτής»: προσφέρει τα προϊόντα του προς πώληση Ο «προμηθευτής»: προσφέρει τα προϊόντα του προς πώληση Ο «πελάτης»: προσφέρει τιμή για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει Ο «πελάτης»: προσφέρει τιμή για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει (π.χ.

16 E-Infobrokers Μεσίτες Πληροφορίας με ασφαλή και γρήγορο τρόπο Λειτουργίες: Εντοπισμός Πληροφορίας Εντοπισμός Πληροφορίας Συγκέντρωση Πληροφορίας Συγκέντρωση Πληροφορίας Αποθήκευση Πληροφορίας Αποθήκευση Πληροφορίας Λειτουργία ως TTP Λειτουργία ως TTP (π.χ.

17 Παράδειγμα: Raffles Hotel Το πρόβλημα : Ανταγωνιστικό περιβάλλον Ανταγωνιστικό περιβάλλον Διαχειρίζονται τα ακριβότερα ξενοδοχεία Διαχειρίζονται τα ακριβότερα ξενοδοχεία Η επυτυχία κρίνεται στις εταιρείες που έχουν τα ξενοδοχεία αν μπορούν να προσφέρουν οσο το δυνατό περισσότερες υπηρεσίες σε συνολικά οικονομικά πακέτα Η επυτυχία κρίνεται στις εταιρείες που έχουν τα ξενοδοχεία αν μπορούν να προσφέρουν οσο το δυνατό περισσότερες υπηρεσίες σε συνολικά οικονομικά πακέτα

18 Η Λύση Address two types of issues: Address two types of issues: Business-to-consumer Business-to-consumer -διατηρεί διαφοροποιημένο εταιρικό portal (raffles.com), ανοικτό στο κοινό εισάγει τους πελάτες στην επιχείρηση εισάγει τους πελάτες στην επιχείρηση πληροφορίες υπηρεσιών του για τα ξενοδοχεία πληροφορίες υπηρεσιών του για τα ξενοδοχεία ένα σύστημα κρατήσεων ένα σύστημα κρατήσεων συνδέσεις με ταξιδιωτικούς πόρους συνδέσεις με ταξιδιωτικούς πόρους σε απευθείας σύνδεση κατάστημα για τα προϊόντα Raffles σε απευθείας σύνδεση κατάστημα για τα προϊόντα Raffles

19 The Results Εταιρικά portals για την απόκτηση πελατών Εταιρικά portals για την απόκτηση πελατών Οι προωθήσεις και οι άμεσες πωλήσεις επιτρέπουν στο ξενοδοχείο μια σχετικά υψηλή κατοχή Οι προωθήσεις και οι άμεσες πωλήσεις επιτρέπουν στο ξενοδοχείο μια σχετικά υψηλή κατοχή Τα ιδιωτικά marketplaces υποχρεώνουν τους προμηθευτές στη μείωση τίμών και αυξάνουν τον ανταγωνισμό των suppliers Τα ιδιωτικά marketplaces υποχρεώνουν τους προμηθευτές στη μείωση τίμών και αυξάνουν τον ανταγωνισμό των suppliers Οι εταιρείες σώζουν περίπου $1 εκατομμύρια ετησίως σε προμήθεια Οι εταιρείες σώζουν περίπου $1 εκατομμύρια ετησίως σε προμήθεια Η επιχείρηση επεκτείνεται επιθετικά στις Ασιατικές αγορές Η επιχείρηση επεκτείνεται επιθετικά στις Ασιατικές αγορές

20 Raffles Hotel in EC B2C market -πώληση των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές B2C market -πώληση των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές B2B private market - αγοράζουν από τους προμηθευτές τους και πωλούν τα προϊόντα σε άλλα ξενοδοχεία B2B private market - αγοράζουν από τους προμηθευτές τους και πωλούν τα προϊόντα σε άλλα ξενοδοχεία Used several e-commerce mechanisms : corporate portal corporate portal electronic catalogs electronic catalogs e-procurement using reverse auctions e-procurement using reverse auctions

21 E-marketplaces Τρεις κύριες λειτουργίες των αγορών: συσχέτιση αγοραστών και πωλητών συσχέτιση αγοραστών και πωλητών διευκολύνεται η ανταλλαγή των πληροφοριών, των αγαθών, των υπηρεσιών, και των πληρωμών που συνδέονται με τις συναλλαγές αγοράς διευκολύνεται η ανταλλαγή των πληροφοριών, των αγαθών, των υπηρεσιών, και των πληρωμών που συνδέονται με τις συναλλαγές αγοράς παρέχεται μια θεσμική υποδομή, όπως ένα νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο επιτρέπει την αποδοτική λειτουργία της αγοράς παρέχεται μια θεσμική υποδομή, όπως ένα νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο επιτρέπει την αποδοτική λειτουργία της αγοράς Marketspace: Μια αγορά (marketplace) στην οποία οι πωλητές και οι αγοραστές ανταλλάσσουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες για τα χρήματα (ή για άλλα αγαθά και υπηρεσίες)

22 Marketspace Components Customers Sellers Sellers Products Products Infrastructure Infrastructure Front end Front end Back end Back end Intermediaries Intermediaries Other business partners Other business partners Support services Support services

23 Marketspace Components Front end: Η μερίδα των επιχειρησιακών διαδικασιών ενός e-πωλητή μέσω της οποίας οι πελάτες αλληλεπιδρούν, συμπεριλαμβανομένων των portals των πωλητών, τους ηλεκτρονικούς καταλόγους των πωλητών, της μηχανής αναζήτησης (search engine), και της πύλης πληρωμής (payment gateway) Front end: Η μερίδα των επιχειρησιακών διαδικασιών ενός e-πωλητή μέσω της οποίας οι πελάτες αλληλεπιδρούν, συμπεριλαμβανομένων των portals των πωλητών, τους ηλεκτρονικούς καταλόγους των πωλητών, της μηχανής αναζήτησης (search engine), και της πύλης πληρωμής (payment gateway) Back end: Οι δραστηριότητες που υποστηρίζονται on-line Back end: Οι δραστηριότητες που υποστηρίζονται on-line περιλαμβάνουν την εκπλήρωση, διαχείριση καταλόγων, περιλαμβάνουν την εκπλήρωση, διαχείριση καταλόγων, αγοράζοντας από τους προμηθευτές, επεξεργασία πληρωμής, συσκευασία, και παράδοση αγοράζοντας από τους προμηθευτές, επεξεργασία πληρωμής, συσκευασία, και παράδοση Intermediary : Ένας τρίτος (third party) που λειτουργεί μεταξύ πωλητών και αγοραστών Intermediary : Ένας τρίτος (third party) που λειτουργεί μεταξύ πωλητών και αγοραστών

24 Marketplaces Ηλεκτρονικό storefront: Ηλεκτρονικό storefront: Ένας ενιαίος ιστοχώρος επιχείρησης όπου τα προϊόντα και οι υπηρεσίες είναι μηχανισμοί απαραίτητοι για τη διεύθυνση της πώλησης: electronic catalogselectronic catalogs search enginesearch engine e-auction facilitiese-auction facilities payment gatewaypayment gateway shipment courtshipment court customer servicescustomer services

25 Marketplaces e-mall (online mall): Ένα σε απευθείας σύνδεση εμπορικό κέντρο με καταστήματα e-mall (online mall): Ένα σε απευθείας σύνδεση εμπορικό κέντρο με καταστήματα Μερικά είναι μόνο ηλεκτρονικοί κατάλογοι Μερικά είναι μόνο ηλεκτρονικοί κατάλογοι Μερικά παρέχουν κοινές υπηρεσίες (π.χ. του choicemall.com) Μερικά παρέχουν κοινές υπηρεσίες (π.χ. του choicemall.com) Μερικά είναι virtual retailers (e.g. buy.com) Μερικά είναι virtual retailers (e.g. buy.com)

26 Marketplaces e-marketplace: e-marketplace: An online market, usually B2B, in which buyers and sellers exchange goods or services; the three types of e-marketplaces are private, public, and consortia Private e-marketplaces: Private e-marketplaces: Online markets owned by a single company; can be either sell-side or buyside marketplaces Sell-side e-marketplace: Sell-side e-marketplace: A private e-market in which a company sells either standard or customized products to qualified companies

27 Marketplaces Buy-side e-marketplace: A private e-market in which a company makes purchases from invited suppliers Public e-marketplaces: Public e-marketplaces: B2B markets, usually owned and/or managed by an independent third party, that include many sellers and many buyers; also known as exchanges Consortia: Consortia: E-marketplaces owned by a small group of large vendors, usually in a single industry

28 Portals Information portal: a single point of access through a Web browser to business information inside and/or Outside Commercial (public) portals Commercial (public) portals Corporate portals Corporate portals Publishing portals Publishing portals Personal portals Personal portals Mobile portals: a portal accessible via a mobile device Mobile portals: a portal accessible via a mobile device Voice portals: a portal accessed by telephone or cell phone Voice portals: a portal accessed by telephone or cell phone

29 Brokers Οι μεσάζοντες (μεσίτες) παρέχουν υπηρεσίες στους αγοραστές και τους πωλητές Οι μεσάζοντες (μεσίτες) παρέχουν υπηρεσίες στους αγοραστές και τους πωλητές Οι μεσάζοντες είναι πωλητές λιανικής και χονδρικής πώλησης Οι μεσάζοντες είναι πωλητές λιανικής και χονδρικής πώλησης Infomediaries: Ηλεκτρονικοί μεσάζοντες που ελέγχουν τη ροή πληροφοριών στο web, συγκεντρώνοντας πληροφορίες και πουλώντας τες σε τρίτους

30

31 Brokers E-distributors in B2Β: e-distributor: e-distributor: Ένας μεσάζων ηλεκτρονικού εμπορίου που συνδέει τους προμηθευτές με τους αγοραστές με τη συνάθροιση των καταλόγων πολλών προμηθευτών σε ένα Web site Maintenance, repair, and operation items: Maintenance, repair, and operation items: Στοιχεία που δεν είναι συνήθως στο πλαίσιο της κανονικής σύμβασης με τους προμηθευτές

32 Disintermediation and Reintermediation Disintermediation: Αποβολή των μεσαζόντων μεταξύ των πωλητών και των αγοραστών Αποβολή των μεσαζόντων μεταξύ των πωλητών και των αγοραστών Reintermediation: Η καθιέρωση των νέων ενδιάμεσων ρόλων για τους παραδοσιακούς μεσάζοντες Η καθιέρωση των νέων ενδιάμεσων ρόλων για τους παραδοσιακούς μεσάζοντες

33 Syndication as an EC mechanism Syndication: Syndication: Η πώληση του ίδιου αγαθού (π.χ., ψηφιακό περιεχόμενο) σε πολλούς πελάτες, οι οποίοι την ενσωματώνουν έπειτα σε άλλες προσφορές και την μεταπωλούν ή την δίνουν μακριά for free Η πώληση του ίδιου αγαθού (π.χ., ψηφιακό περιεχόμενο) σε πολλούς πελάτες, οι οποίοι την ενσωματώνουν έπειτα σε άλλες προσφορές και την μεταπωλούν ή την δίνουν μακριά for free

34 Electronic Catalogs Electronic catalogs: Η παρουσίαση των προϊόντων σε μια ηλεκτρονική μορφή e- selling sites Η παρουσίαση των προϊόντων σε μια ηλεκτρονική μορφή e- selling sites Electronic catalogs can be classified by the following dimensions: The dynamics of the information presentationThe dynamics of the information presentation The degree of customizationThe degree of customization Integration with business processesIntegration with business processes

35

36 Electronic Catalogs Customized catalogs Customized catalogs Ένας κατάλογος που συγκεντρώνει συγκεκριμένα στοιχεια για μια επιχείρησηΈνας κατάλογος που συγκεντρώνει συγκεκριμένα στοιχεια για μια επιχείρηση Two approaches to customized catalogs: Two approaches to customized catalogs: Οι πελάτες μπορούν να προσδιορίσουν τα ενδιαφέροντα μέρη από το συνολικό κατάλογοΟι πελάτες μπορούν να προσδιορίσουν τα ενδιαφέροντα μέρη από το συνολικό κατάλογο Το σύστημα μπορεί να προσδιορίσει αυτόματα τα χαρακτηριστικά των πελατών βασισμένα στα αρχεία συναλλαγής τουςΤο σύστημα μπορεί να προσδιορίσει αυτόματα τα χαρακτηριστικά των πελατών βασισμένα στα αρχεία συναλλαγής τους

37 Pricing Dynamic pricing: Τιμές που αλλάζουν με βάση τις σχέσεις προσφοράς και ζήτησης σε οποιαδήποτε στιγμή Τιμές που αλλάζουν με βάση τις σχέσεις προσφοράς και ζήτησης σε οποιαδήποτε στιγμή Τέσσερις σημαντικές κατηγορίες δυναμικής τιμολόγησης: Ένας αγοραστής, ένας πωλητής Ένας αγοραστής, ένας πωλητής Ένας πωλητής, πολλοί πιθανοί αγοραστές Ένας πωλητής, πολλοί πιθανοί αγοραστές Ένας αγοραστής, πολλοί πιθανοί πωλητές Ένας αγοραστής, πολλοί πιθανοί πωλητές Πολλοί πωλητές, πολλοί αγοραστές Πολλοί πωλητές, πολλοί αγοραστές

38 One seller - many buyers Forward auction : Μια δημοπρασία στην οποία ένας πωλητής χειρίζεται τις προσφορές από τους αγοραστές Forward auction : Μια δημοπρασία στην οποία ένας πωλητής χειρίζεται τις προσφορές από τους αγοραστές Forward δημοπρασίες που χρησιμοποιούνται για τη γρήγορη εκκαθάριση και ως κανάλι πώλησης. Η τιμή αυξάνεται και ο υψηλότερος πλειοδότης κερδίζει Forward δημοπρασίες που χρησιμοποιούνται για τη γρήγορη εκκαθάριση και ως κανάλι πώλησης. Η τιμή αυξάνεται και ο υψηλότερος πλειοδότης κερδίζει

39 One buyer - many potential suppliers Reverse auction (bidding or tendering system) Reverse auction (bidding or tendering system) Η δημοπρασία στην οποία ο αγοραστής τοποθετεί ένα στοιχείο για την προσφορά με ένα αίτημα για το σύστημα (RFQ) αποσπάσματος, πιθανοί προμηθευτές που προσφέρονται στην εργασία, με την τιμή που μειώνουν διαδοχικά, και τη χαμηλότερη προσφορά κερδίζει πρώτιστα ο B2B, πολλοί πιθανοί πωλητές (special model) Η δημοπρασία στην οποία ο αγοραστής τοποθετεί ένα στοιχείο για την προσφορά με ένα αίτημα για το σύστημα (RFQ) αποσπάσματος, πιθανοί προμηθευτές που προσφέρονται στην εργασία, με την τιμή που μειώνουν διαδοχικά, και τη χαμηλότερη προσφορά κερδίζει πρώτιστα ο B2B, πολλοί πιθανοί πωλητές (special model) “name-your-own-price” model: “name-your-own-price” model: Γίνεται δημοπρασία το πρότυπο στο οποίο ένας δυνάμει αγοραστής διευκρινίζει με ποια τιμή (και άλλους όρους) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν σε οποιοδήποτε πωλητή Γίνεται δημοπρασία το πρότυπο στο οποίο ένας δυνάμει αγοραστής διευκρινίζει με ποια τιμή (και άλλους όρους) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν σε οποιοδήποτε πωλητή

40 Many sellers - many buyers Double auction: Δημοπρασίες στις οποίες οι πολλαπλάσιοι αγοραστές και οι τιμές προσφοράς τους αντιστοιχούνται στους πολλαπλάσιους πωλητές και τις ζητούμενες τιμές τους, εξετάζοντας τις ποσότητες και στις δύο πλευρές Δημοπρασίες στις οποίες οι πολλαπλάσιοι αγοραστές και οι τιμές προσφοράς τους αντιστοιχούνται στους πολλαπλάσιους πωλητές και τις ζητούμενες τιμές τους, εξετάζοντας τις ποσότητες και στις δύο πλευρές

41

42 Auctions

43 Negotiating Online Διαπραγματευόμενη (negotiated) τιμολόγηση που χρησιμοποιείται για τα ακριβά ή εξειδικευμένα προϊόντα Διαπραγματευόμενη (negotiated) τιμολόγηση που χρησιμοποιείται για τα ακριβά ή εξειδικευμένα προϊόντα Οι διαπραγματευόμενες τιμές είναι δημοφιλείς όταν αγοράζονται μεγάλες ποσότητες Οι διαπραγματευόμενες τιμές είναι δημοφιλείς όταν αγοράζονται μεγάλες ποσότητες Αποτέλεσμα από τις αλληλεπιδράσεις και διαπραγμάτευση μεταξύ των πωλητών και των αγοραστών Αποτέλεσμα από τις αλληλεπιδράσεις και διαπραγμάτευση μεταξύ των πωλητών και των αγοραστών

44 Negotiating Online Deals with nonpricing terms, such as payment method and credit Τα ψηφιακά προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να προσωποποιηθούν και «να συσσωρευθούν- bundled» σε μια συζητημένη τυποποιημένη τιμή Τα ψηφιακά προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να προσωποποιηθούν και «να συσσωρευθούν- bundled» σε μια συζητημένη τυποποιημένη τιμή

45 E-Commerce in the Wireless Environment: M-Commerce Mobile computing: Mobile computing: Permits real-time access to information, applications, and tools that, until recently, were accessible only from a desktop computer Mobile commerce (m-commerce): Mobile commerce (m-commerce): E-commerce conducted via wireless devices m-business: m-business: The broadest definition of m-commerce, in which e-business is conducted in a wireless environment

46 E-Commerce in the Wireless Environment: M-Commerce Promise of m-commerce Η κινητικότητα αλλάζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι και οι εμπορικοί εταίροι αλληλεπιδρούν, επικοινωνούν και συνεργάζονται Η κινητικότητα αλλάζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι και οι εμπορικοί εταίροι αλληλεπιδρούν, επικοινωνούν και συνεργάζονται Οι κινητές εφαρμογές αναμένεται να αλλάξουν τον τρόπο που ζούμε και κάνουμε τις επιχειρήσεις Οι κινητές εφαρμογές αναμένεται να αλλάξουν τον τρόπο που ζούμε και κάνουμε τις επιχειρήσεις Ένα μεγάλο κομμάτι της κουλτούρας του Διαδικτύου μπορεί να αλλάξει και να γίνει βασισμένο στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας Ένα μεγάλο κομμάτι της κουλτούρας του Διαδικτύου μπορεί να αλλάξει και να γίνει βασισμένο στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας Το M-commerce δημιουργεί τα νέα επιχειρησιακά πρότυπα για το EC, ειδικότερα οι location-based εφαρμογές Το M-commerce δημιουργεί τα νέα επιχειρησιακά πρότυπα για το EC, ειδικότερα οι location-based εφαρμογές

47 Competition in EC Competitive factors Lower search costs for buyers Lower search costs for buyers Speedy comparisons Speedy comparisons Differentiation and personalization Differentiation and personalization Differentiation: Providing a product or service that is unique Personalization: The ability to tailor a product, service, or Web content to specific user preferences Lower prices Lower prices Customer service Customer service

48 Competition Characteristics necessary for perfect competition are the following: Many buyers and sellers must be able to enter the market at little or no entry cost Many buyers and sellers must be able to enter the market at little or no entry cost Large buyers or sellers are not able to individually influence the market Large buyers or sellers are not able to individually influence the market Products must be homogeneous (no product differentiation) Products must be homogeneous (no product differentiation) Buyers and sellers must have comprehensive information about the products and about the market participants’ demands, supplies, and conditions Buyers and sellers must have comprehensive information about the products and about the market participants’ demands, supplies, and conditions

49

50

51

52 Impacts on human resource management EC is changing how people are recruited evaluated, promoted, and developed EC is changing how people are recruited evaluated, promoted, and developed EC also is changing the way training and education are offered to employees EC also is changing the way training and education are offered to employees Companies cut training costs by 50 percent or more Companies cut training costs by 50 percent or more New e-learning systems offer two-way video, on-the-fly interaction, and application sharing New e-learning systems offer two-way video, on-the-fly interaction, and application sharing Impacts on manufacturing Impacts on manufacturing Build-to-order: Production system in which manufacturing or assembly will start only after an order is received Build-to-order: Production system in which manufacturing or assembly will start only after an order is received


Κατέβασμα ppt "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου – e-Marketplaces” Μαρία Γραμματικού Απρίλιος 2009 NETMODE Network Management."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google