Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

.   Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: ".   Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2   Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση με Καταναλωτή (Business to Customer, B2C) = ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο ◦ Ενδοεπιχειρησιακό ΗΕ (Intra-business)  Επιχειρήσεις με υπαλλήλους (Β2Ε) ή Επιχείρηση με επιχείρηση με καταναλωτή (Β2Β2C)

3  ◦ Καταναλωτής με επιχείρηση (Consumer to Business, C2B) ◦ Καταναλωτής με Καταναλωτή (Consumer to Consumer, C2C) ◦ Ηλεκτρονικό Εμπόριο Peer to Peer (P2P) ◦ Κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mobile commerce, m-commerce) ◦ Κοινωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο (social commerce, s-commerce) ◦ Τοπικό ηλεκτρονικό εμπόριο (local commerce, l-commerce)

4   Συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (συνήθως χονδρικό εμπόριο π.χ. κατασκευαστές - προμηθευτές)  Οι εταιρίες προσπαθούν να αυτοματοποιήσουν ηλεκτρονικά την εμπορική διαδικασία, με σκοπό την απλοποίηση των διαδικασιών και του κόστους προμηθειών, ταχύτερη αποστολή προμηθειών και αποτελεσματικό έλεγχο των αποθεμάτων  Σήμερα αποτελεί πάνω από 85% του όγκου του ΗΕ

5  Οι Διεπιχειρησιακές Εφαρμογές περιλαμβάνουν εφαρμογές μεταξύ δύο ή περισσοτέρων επιχειρήσεων που έχουν ως στόχο τον εξορθολογισμό των μεταξύ τους συναλλαγών, ανασχεδιάζοντας, αντικαθιστώντας ή αναβαθμίζοντας μια σειρά διαδικασιών.

6   Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι εφαρμογές Διαχείρισης Προμηθειών οι οποίες προάγουν τις επιχειρηματικές συνεργασίες, μειώνοντας τα κόστη και τους χρόνους επεξεργασίας των παραγγελιών αγοράς  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Αποθεμάτων μειώνουν τη διάρκεια του κύκλου παραγγελία-αποστολή-πληρωμή ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B

7   Οι εφαρμογές Διαχείρισης Διανομών επιτρέπουν την ηλεκτρονική μετάδοση εγγράφων αποστολής και διανομής προϊόντων, συνεισφέροντας στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων.  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Καναλιών ενημερώνουν άμεσα τους εμπορικούς συνεργάτες μιας επιχείρησης για οποιαδήποτε μεταβολή στην κατάσταση λειτουργίας τους.  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Πληρωμών που διασυνδέουν τις επιχειρήσεις με τους προμηθευτές και τους διανομείς τους, επιτρέποντας έτσι την ηλεκτρονική αποστολή και λήψη πληρωμών.  Παραδείγματα: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – B2B –

8   Μία ενδιαφέρουσα εφαρμογή B2B είναι η ηλεκτρονική αγορά της Boeing  Η Boeing είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πολεμικών και πολιτικών αεροσκαφών σε διεθνές επίπεδο  Η εταιρεία διαμόρφωσε μία αγορά, την οποία ονόμασε PART με στόχο να υποστηρίξει τις ανάγκες συντήρησης των πελατών –εταιρειών (εξυπηρέτηση επιχειρηματικών πελατών)  Στρατηγική του PART είναι να παρέχει ηλεκτρονική πρόσβαση από ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης στις αεροπορικές εταιρείες (πελάτες) αλλά και στους παροχείς ανταλλακτικών (προμηθευτές)  Στην αρχή, η επικοινωνία με πελάτες και προμηθευτές πραγματοποιούνταν μέσω τεχνολογιών EDI

9   To 1996, η Boeing δημιούργησε στο Διαδίκτυο την PART  Οι πελάτες μπορούσαν: Να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και τις τιμές τους  Να παραγγείλουν ανταλλακτικά  Να ελέγξουν την κατάσταση των παραγγελιών  Σε λιγότερο από ένα έτος, περίπου το 50% των πελατών της εταιρείας χρησιμοποιούσε το PART για την τοποθέτηση παραγγελιών και την αναζήτηση πληροφοριών υποστήριξης  Η εφαρμογή BOLD (Boeing OnLine Data) δίνει τη δυνατότητα σε μηχανικούς και τεχνικούς στα αεροδρόμια να έχουν πρόσβαση σε τεχνικούς οδηγούς (manuals) που χρειάζονται για συντηρήσεις και επισκευές   https://prezi.com/036er6szw6ft/boeing-marketplace/ https://prezi.com/036er6szw6ft/boeing-marketplace/

10   VW ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη 6,3 εκατ. αυτοκίνητα κάθε χρόνο  VW Group περιλαμβάνει Audi, Bentley, Bugatti, Lamborgini, Seat, Skoda  Κάθε μεγέθους προμηθευτής μπορεί να έχει πρόσβαση στο VWGroup Supply με ένα βασικό πρόγραμμα περιήγησης  Εγγεγραμμένοι προμηθευτές  60 Εφαρμογές: αιτήσεις για προσφορές, διαπραγματεύσεις συμβολαίων, κατάλογο προϊόντων (περιλαμβάνει 2,5 εκ. προϊόντα), διαχείριση παραγγελιών, πληρωμές...  Το 2010 διεξήχθησαν ηλεκτρονικές διαπραγματεύσεις συμβολαίων στο Internet αξίας 12 δις € 

11   Συναλλαγές λιανικού εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων με μεμονωμένους αγοραστές   

12

13  Οι εφαρμογές της κατηγορίας B2C είναι ταχύτατα εξελισσόμενες λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του διαδικτύου.  Amazon.com (1995) Amazon.com  Oroloi.gr Oroloi.gr  Οι εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικών Οικονομικών επιτρέπουν στον καταναλωτή να διαχειρίζεται τις επενδύσεις και τα οικονομικά του με τη χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών εργαλείων.  Oι εφαρμογές Αγοράς Αγαθών και Απόκτησης Πληροφοριών του παρέχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης online αγορών και εξεύρεσης κάθε είδους πληροφοριών. Διαχείρηση προσωπικών οικονομικώνΑγορά αγαθών και απόκτηση πληροφοριών Διαχείρηση προσωπικών οικονομικώνΑγορά αγαθών και απόκτηση πληροφοριών

14  ΧαρακτηριστικόB2CB2B Αποθήκευση πληροφοριών πελατών Μόνο στο server του εμπορικού καταστήματος Και στον server του πελάτη/ Επικοινωνία συστήματος πελάτη με λογιστικό τμήμα, αποθήκη, τμήμα αποστολής και λήψης παραγγελιών Αναζήτηση νέων προϊόντωνΕιδικά συστήματα λογισμικού λιγότερο απαραίτητα Συστήματα σύγκρισης τιμών απολύτως απαραίτητα Ακριβείς ημερομηνίες παραλαβήςΛιγότερο σημαντικόΠολύ σημαντικό & διευκρινίζονται κατά την παραγγελία Συμβόλαια παραγγελίαςΜη επίσημα είναι ικανοποιητικάΕπίσημα μέσω η-εγγράφων (όροι, προϋποθέσεις, συμφωνίες) Διαδικασία αγοράςΔεν απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες Συνδυασμένη προσπάθεια πολλών συστημάτων και ατόμων Μέσο αγοράςΠιστωτικές κάρτεςΣύνθετες η-πληρωμές (cheques, EFT, συναλλαγματικές διαδικασίες) Ενδιάμεσοι φορείςΔεν υπάρχουν πολλοίΥπάρχουν πολλοί (χρηματομεσιτικές εταιρίες, τράπεζες)

15   Περιλαμβάνει όλες τις εσωτερικές δραστηριότητες ενός οργανισμού που αφορούν στην ανταλλαγή αγαθών/ υπηρεσιών/ πληροφοριών μεταξύ διαφόρων ατόμων, μονάδων και τμημάτων μέσα στον οργανισμό  Λαμβάνει χώρα συνήθως σε ενδοδίκτυα ή σε εταιρικές πύλες  Παραδείγματα: ◦ Πώληση εταιρικών αγαθών σε υπαλλήλους ◦ η-εκπαίδευση

16 Η κατηγορία των Ενδο-επιχειρησιακών Εφαρμογών περιλαμβάνει κάθε εσωτερική χρήση των τεχνολογιών του ΗΕ στα πληροφοριακά συστήματα ενός οργανισμού.

17   Οι βασικότερες εφαρμογές αυτής της κατηγορίας αφορούν την Επικοινωνία Ομάδων Εργασίας, επιτρέποντας στα στελέχη μιας επιχείρησης να επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο και Τηλεδιάσκεψη. ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ

18   Οι Ηλεκτρονικές Εκδόσεις αποτελούν εφαρμογές οι οποίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να οργανώνουν, δημοσιεύουν και διανέμουν εγχειρίδια για τους εργαζομένους, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Web.  Οι εφαρμογές που αφορούν την Παραγωγικότητα του Εργατικού Δυναμικού βελτιώνουν τη ροή πληροφοριών μεταξύ των ομάδων παραγωγής και πωλήσεων μιας επιχείρησης, όπως επίσης και μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της. ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ

19   Ο οργανισμός παρέχει υπηρεσίες/ προϊόντα/ πληροφορίες σε υπαλλήλους του  Υποκατηγορία του ενδοεπιχειρησιακού ΗΕ  Κινητοί υπάλληλοι (π.χ. αντιπρόσωποι πωλήσεων) Business-to-mobile- employees

20  Επιχείρηση Επιχείρηση/ Πελάτης Πελάτης

21   Η κατηγορία αυτή συχνά περιλαμβάνεται στο B2B  Μπορεί οι πελάτες να είναι οι υπάλληλοι της εταιρίας  Παραδείγματα: δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο για υπαλλήλους ή δώρα σε υπαλλήλους/ άλλες επιχειρήσεις π.χ. σοκολατάκια Godiva

22

23   Άτομα που πωλούν σε εταιρείες ή ζητούν να βρουν εταιρείες για να τους κάνουν προσφορές για κάτι που πωλούν

24

25   Καταναλωτές πωλούν απευθείας σε άλλους καταναλωτές  Επικοινωνία μεταξύ ατόμων και ομάδων καταναλωτών (μέσω , chat, τηλεδιάσκεψης) για: ◦ Πωλήσεις από μικρές αγγελίες (π.χ. Craigslist) ◦ Διαφήμιση προσωπικών υπηρεσιών στο Διαδίκτυο ◦ Πώληση γνώσης & εξειδίκευσης (δικηγόροι, φοροτεχνικοί, επενδυτικές εταιρίες) ◦ Το πιο επιτυχημένο παράδειγμα: ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ (eBay)

26  Οι εφαρμογές αυτές επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ ατόμων και ομάδων ιδιωτών (καταναλωτών) μέσω , chat, news groups και τηλεδιάσκεψης. Επίσης αναφέρεται στις πωλήσεις μεταξύ ιδιωτών όπως:  Πωλήσεις από αγγελίες, πωλήσεις σπιτιών και αυτοκινήτων.  Διαφήμιση προσωπικών υπηρεσιών στο Internet.  Πώληση γνώσης & εξειδίκευσης. 

27

28

29   Δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες του Internet να μοιράζονται αρχεία και πόρους υπολογιστών απευθείας χωρίς να πρέπει να χρησιμοποιήσουν έναν κεντρικό διακομιστή Web  Τα επιχειρηματικά μοντέλα είναι συχνά ασυνήθιστα, σε πολλές περιπτώσεις παράνομα και δέχονται τη διαρκή επίθεση των Αρχών  Παραδείγματα : ◦ The Pirate Bay The Pirate Bay ◦ Tube PlusTube Plus ◦ iTunes της Apple ( νόμιμα, προστατευμένη ψηφιακή μουσική και ψηφιακά βίντεο) iTunes

30   Αναφέρεται στη χρήση ασύρματων κινητών συσκευών για πραγματοποίηση συναλλαγών στο Web  Περιλαμβάνει τη χρήση ασύρματων δικτύων για φορητούς υπολογιστές, smartphones (iPhone, Android, Blackberry) και tablet (π.χ. iPad)  Περιλαμβάνει συγκρίσεις τιμών καταστημάτων, τραπεζικές συναλλαγές, ταξιδιωτικές κρατήσεις...  Λιανικό κ-εμπόριο: 40 δις $ το 2013

31   Υποστηρίζεται από τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαδικτυακές κοινωνικές σχέσεις  Αναφέρεται ως εμπόριο Facebook  Βασίζεται στην αυξημένη δημοτικότητα της κοινωνικής εγγραφής, διαδικτυακή ειδοποίηση, συστάσεις από διαδικτυακούς φίλους  ΗΠΑ 5 δις $ 2013, Παγκοσμίως 8 δις $  Το Facebook είναι το κορυφαίο site κοινωνικής δικτύωσης και κοινωνικού ηλεκτρονικού εμπορίου  Βρίσκεται σε βρεφική ηλικία

32   Επικεντρώνεται στην ενημέρωση του καταναλωτή βάσει της γεωγραφικής του θέσης  Οι τοπικοί έμποροι χρησιμοποιούν διάφορες διαδικτυακές τεχνικές μάρκετινγκ για να οδηγήσουν τους καταναλωτές στα καταστήματά τους  Η Groupon προσφέρει στους συνδρομητές της ημερήσιες προσφορές από τοπικές επιχειρήσεις με τη μορφή κουπονιών, τα οποία τίθενται σε ισχύ όταν αρκετοί συνδρομητές συμφωνήσουν να προχωρήσουν σε αγορά

33   Β2Β 4,7 τρις $  B2C 419 δις $  C2C 90 δις $  Κινητό εμπόριο 40 δις $  Κοινωνικό εμπόριο 5 δις $  Τοπικό εμπόριο 4,4 δις $

34   Η ηλεκτρονική παράδοση πληροφοριών για εκπαίδευση και επιμόρφωση  Προσφερόμενη υπηρεσία είναι η γνώση. Η εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει εφαρμογές που απευθύνονται τόσο σε υπαλλήλους οργανισμών πάσης φύσεως, όσο και σε τελικούς καταναλωτές.  openeclass.aua.gr openeclass.aua.gr  elearn.elke.uoa.gr (150 προγράμματα) elearn.elke.uoa.gr  ( free online courses from top universities courses)

35   Μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου, κατά το οποίο μία κυβερνητική οντότητα αγοράζει ή παρέχει αγαθά, υπηρεσίες ή πληροφορίες σε επιχειρήσεις ή σε πολίτες ◦ Δημόσιος Φορέας με Επιχείρηση (Government to Business, G2B) ◦ Δημόσιος Φορέας με Πολίτη/Καταναλωτή (Government to Customer, G2C)

36 Οι Εφαρμογές η-Κυβέρνησης, κύριος φορέας των οποίων είναι το κράτος, αφορούν την παροχή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών, εφαρμογές ανάμεσα σε κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες, τη συνεργασία των κρατικών φορέων με τις επιχειρήσεις, καθώς και τις εφαρμογές της η-Δημοκρατίας. Περιπτώσεις τέτοιων εφαρμογών είναι οι εφαρμογές στη υγεία και κοινωνική ασφάλιση, οι εφαρμογές στις ένοπλες δυνάμεις, οι ηλεκτρονικές προμήθειες, η ηλεκτρονική διαχείριση λογαριασμών και ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων αλλά και οι ηλεκτρονικές τοπικές κοινότητες.

37   Βασικοί στόχοι που εξυπηρετούνται από την εισαγωγή εφαρμογών ΗΕ στους κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες είναι η εξυγίανση του συστήματος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, η βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων πόρων, η εγκατάσταση πιο αποτελεσματικών τρόπων διεπαφής και αλληλεπίδρασης με εξωτερικούς φορείς και τους πολίτες, η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ή ακόμα η ενθάρρυνση για την ευρύτερη χρήση του ΗΕ, ειδικότερα από κοινωφελείς οργανισμούς και επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το δημόσιο και γενικότερα από τις επιχειρήσεις.  Taxisnet, ηλεκτρονικές υπηρεσίες IKA, διαδικτυακές δημοτικές πύλες ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ e-Goverment

38   Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν περιλαμβάνει εμπορικές εφαρμογές.  Ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός μη επιχειρηματικών ιδρυμάτων (π.χ. ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, κοινωνικές οργανώσεις) χρησιμοποιούν διάφορους τύπους ΗΕ για να μειώσουν τα έξοδά τους ή για να βελτιώσουν τις λειτουργίες και την εξυπηρέτηση των πελατών τους.  eStudent.aua.gr ( Πληροφοριακό Σύστημα Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας ΓΠΑ)


Κατέβασμα ppt ".   Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: ◦ Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) ◦ Επιχείρηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google