Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

¨Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…¨ 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους Τρίτη 9 Φεβρουαρίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "¨Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…¨ 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους Τρίτη 9 Φεβρουαρίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ¨Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…¨ 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 ¨Σ υ νδέσου με την Πρόληψη¨ και ¨Πλοηγήσου με Ασφάλεια¨: Καθολικές παρεμβάσεις πρόληψης της προβληματικής χρήσης του διαδικτύου σε μαθητές Ε΄- ΣΤ ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου. Αλεξάκη Βασιλική: Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια - Επιστημονικό Στέλεχος Πρόληψης Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου Κηφισιάς –ΟΚΑΝΑ «ΠΡΟΝΟΗ»

2 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟΥ Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΠΡΟΝΟΗ» ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Κηφισιά από το Μάιο του 2002 σαν μια συνεργασία ανάμεσα στον Οργανισμό Κατά Των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) και τον Δήμο Κηφισιάς. Σήμερα, διανύει τον 14 ο χρόνο λειτουργίας του.

3 Αντικείμενο Παρεμβάσεων ΚΠ «Προνόη» ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

4 Δράσεις Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων «Προνόη» ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙΚΤΥΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΟΥΣΙΩΝ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ (ΔΙΑΥΛΟΣ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΔΦΠ) Οι υπηρεσίες μας παρέχονται δωρεάν

5 Δράσεις στην σχολική κοινότητα για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ « ΠΛΟΗΓΗΣΟΥ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ» ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ « ΣΥΝΔΕΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ» ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΙΛΟΤΙΚΟ )

6 «ΠΛΟΗΓΗΣΟΥ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ» Ενημερωτικές βραχείες παρεμβάσεις μαθητών Γυμνασίου για την πρόληψη και κατανόηση της έννοιας της προβληματικής χρήσης του Διαδικτύου και την ενημέρωσή για θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. (σε συνεργασία με την Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β’ Παιδιατρικής κλινικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) Υλοποιείται σε διδακτικές ώρες στο χώρο του Κ.Π. ή στο χώρο του σχολείου ανά τμήμα (20-25 μαθητές) Το πρόγραμμα τρέχει από τις αρχές του 2012 Με έγκριση του Γραφείου Αγωγής Υγείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπ. Παιδείας. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

7 «ΠΛΟΗΓΗΣΟΥ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ» Διάρκεια: η παρέμβαση υλοποιείται μέσα σε δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες Ομάδα-στόχος: η παρέμβαση απευθύνεται καθολικά σε όλους τους μαθητές της Α΄ Τάξης Γυμνασίου Σκοπός: η έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση των μαθητών, προκειμένου να ενταχθούν στην πρώτη γενιά εφήβων που θα έχει εκπαιδευτεί να πλοηγείται με ασφάλεια στο διαδίκτυο και σε όλες τις χρήσεις αυτού. Επιμέρους στόχοι: Τρόπος Υλοποίησης: οι μαθητές συμμετέχουν βιωματικά στη παρέμβαση μέσω συζήτησης. Αξιοποιούνται οπτικοακουστικά μέσα (Η/Υ,projector) και τους δίνεται η δυνατότητα προσομοιώσεων σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα. Στο τέλος, τους μοιράζεται ανώνυμο ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της εξάρτησης από το διαδίκτυο Να εκπαιδευτούν σε καλούς τρόπους συμπεριφοράς στο διαδίκτυο Να μάθουν να αξιοποιούν τις υπηρεσίες έγκαιρης παρέμβασης για θέματα τεχνικής ασφάλειας και παρενόχλησης

8 Ενδεικτική θεματολογία προγράμματος:  Συμβόλαιο ομάδας –ανάγκη ύπαρξης κανόνων στις διαπροσωπικές σχέσεις  Χαρακτηριστικά – περιγραφή φαινόμενου της εξάρτησης από το διαδίκτυο  Αναγνώριση ατομικών χαρακτηριστικών υψηλού κινδύνου  Κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες υψηλού κινδύνου  Διαφορές πραγματικότητας και εικονικής πραγματικότητας  Γνώσεις και στάσεις απέναντι στο cyberbullying  Ασφάλεια στο διαδίκτυο  Εξάσκηση στην επικοινωνία  Στρατηγικές αντίστασης στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό,κ.α

9 Τεχνικές που χρησιμοποιούμε στην εφαρμογή του προγράμματος:  Συζήτηση σε υπο-ομάδες και ολομέλεια  Μουσική  Εικαστικά μέσα  Παρουσίαση σε power point  Παιχνίδια ρόλων  Βιωματικές ασκήσεις  Προσομοίωση αναζήτησης πληροφοριών, προστασίας προσωπικών δεδομένων, βοήθειας από ειδικούς ψυχικής υγείας, κλπ  Ερωτηματολόγια αξιολόγησης  Έντυπα ενημέρωσης,κ.α

10 Παίζουμε και μαθαίνουμε με : Challenge game Καρτέλες γνώσεων Παιχνίδια γνωριμίας Παιχνίδια ρόλων Προσομοίωση πλοήγησης Αξιολόγηση συνάντησης/ έντυπα

11 Απολογισμός- Αξιολόγηση προγράμματος 2.500 μαθητές 135 εκπαιδευτικοί 21 σχολεία 1.000 γονείς 2012-εως σήμερα

12 Ποσοτική αξιολόγηση:

13

14 Ποσοτική Αξιολόγηση: Με το να τα μοιράζομαι μόνο με τους φίλους μου Με το να τα κοινοποιώ σε όλους Με το να τα στέλνω σε όποιον μου τα ζητάει Με τα να τα ¨ανεβάζω¨ σε διαδικτυακά παιχνίδια Δεν ξέρω 77% 2,2%1,1%0,6%19,1% Πώς πιστεύετε ότι προστατεύονται τα προσωπικά μας δεδομένα στο διαδίκτυο; Τι θα κάνατε αν κάποιος σας έστελνε ένα μήνυμα στο facebook, στο κινητό σας ή γενικά στο διαδίκτυο ότι θέλει να αυτοκτονήσει; ΤίποταΘα το έπαιρνα για πλάκα Θα του πρότεινα να απευθυνθεί σε ειδικό επιστήμονα Θα ενημέρωνα την αστυνομία Θα το συζητούσα μαζί του Δεν ξέρω 10,5%11,6% 34,8%42,8% 29,3%6,7%

15 Ποσοτική Αξιολόγηση: Πληκτρολογώντας την σε μια μηχανή αναζήτησης και επιλέγοντας τα πρώτα αποτελέσματα Πληκτρολογώντας την σε μια μηχανή αναζήτησης και επιλέγοντας την με κριτική αξιολόγηση 22,8% 77,2% Με ποιους τρόπους μπορώ να βρω μια αξιόπιστη πληροφορία στο διαδίκτυο; Τι δυσάρεστες συνέπειες μπορεί να έχει κάποιος που έχει εξαρτηθεί από το διαδίκτυο; Mείωση σχολικής επίδοσης Συναισθήματα θλίψης Διαταραχή των σχέσεων με φίλους & οικογένεια Μείωση της φυσικής δραστηριότητας Σωματικά συμπτώματα (όπως διατροφικές διαταραχές, προβλήματα στα μάτια, ημικρανίες, μυοσκελετικά προβλήματα) Παραμέληση της προσωπικής υγιεινής 72,3% 46,2%58,4%54,3%55,5%50,9%

16 Ποσοτική Αξιολόγηση: Έχοντας καθημερινό πρόγραμμα των υποχρεώσεων μου Με το να είμαι στο διαδίκτυο όσες ώρες μπορώ Όταν επιστρέφω σπίτι να σερφάρω Όταν επιστρέφω σπίτι πρώτα να ξεκουράζομαι, μετά να διαβάζω και εάν έχω χρόνο να σερφάρω Δεν ξέρω 62,9% 6,9%5,1%53,1%6,3% Πώς μπορώ να προλάβω να μην εξαρτηθώ από το διαδίκτυο; Γνωρίζετε πόση ώρα την ημέρα μπορώ να είμαι μπροστά σε μια οθόνη; 5-6 ώρες8-10 ώρες2 ώρες12 ώρεςΌσο μπορώ Δεν ξέρω 3,3%2,2% 82,6% 3%6%1,8%

17 Ποιοτική Αξιολόγηση:

18 «Συνδέσου με την Πρόληψη» Ενημερωτικές βραχείες παρεμβάσεις μαθητών Ε΄& Στ’ Δημοτικού για την πρόληψη και κατανόηση της έννοιας της προβληματικής χρήσης του Διαδικτύου και την ενημέρωσή για θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο. (σε συνεργασία με την Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β’ Παιδιατρικής κλινικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών) Υλοποιείται σε διδακτικές ώρες στο χώρο του Κ.Π. ή στο χώρο του σχολείου ανά τμήμα (20- 25 μαθητές) Το πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά από το σχολικό έτος 2014-2015 Με έγκριση του Γραφείου Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπ. Παιδείας. ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

19 «ΣΥΝΔΕΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ» Διάρκεια: η παρέμβαση υλοποιείται μέσα σε δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες Ομάδα-στόχος: η παρέμβαση απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Ε΄ & ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού Σκοπός: ευαισθητοποίηση – ενημέρωση αναφορικά με τους κινδύνους του Διαδικτύου και η παροχή εναλλακτικών τεχνικών διαχείρισης των δυσκολιών αλλά και της διασκέδασης. Επιμέρους στόχοι: Τρόπος Υλοποίησης: οι μαθητές συμμετέχουν βιωματικά στη παρέμβαση μέσω συζήτησης. Αξιοποιούνται οπτικοακουστικά μέσα (Η/Υ,projector) και τους δίνεται η δυνατότητα προσομοιώσεων σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα. Στο τέλος, τους μοιράζεται ανώνυμο ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Να κατανοήσουν την έννοια της υπερβολικής ενασχόλησης με το Διαδίκτυο Να κατανοήσουν οι μαθητές τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης του διαδίκτυο Να κατανοήσουν ότι οι παραβάσεις στον διαδικτυακό κόσμο έχουν τις ίδιες συνέπειες με τον πραγματικό κόσμο Να κατανοήσουν ότι μέσω της σωστής δικής του διαχείρισης και συνεργασίας με γονείς και εκπαιδευτικούς, θα μπορούν να αντιμετωπίσουν προβληματικές συμπεριφορές και φαινόμενα στο διαδίκτυο

20 Προβληματισμοί - προτάσεις για το μέλλον:  Δημιουργία αξιόπιστων μεθοδολογικών εργαλείων για μακροπρόθεσμες & βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις στους μαθητές  Υλοποίηση μακροπρόθεσμων προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στους μαθητές  Παράλληλη εκπαίδευση εκπαιδευτικών & γονέων  Επίσημη επιστημονική αποσαφήνιση του θέματος εάν είναι χρήσιμο να υλοποιούνται εγκαίρως παρεμβάσεις πρόληψης  Δημιουργία πλατφόρμας με πιστοποιημένους φορείς ενασχόλησης με το αντικείμενο και συντονισμός τους

21 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ! Καλή συνέχεια! Site: www.pronoi.org.gr: www.pronoi.org.gr E-mail: info@pronoi.org.grinfo@pronoi.org.gr Τηλ: 210-8082673 Οι εθελοντές μας : -Λοΐζου Δωροθέα -Παπάζογλου Ελίζα -Παπακωνσταντίνου Κάτια & Οι συντονίστριες των παρεμβάσεων: -Αλεξάκη Βασιλική: Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια - Επιστημονικό Στέλεχος Πρόληψης - Αλεξάκη – Αναστασοπούλου Αρχοντούλα: Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια- Οικογενειακή Σύμβουλος, Επιστημονικό Στέλεχος Πρόληψης - Σωτηρία Μακαρώνη: Ψυχολόγος Υγείας Msc - Ψυχοθεραπεύτρια, Υπ. Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης


Κατέβασμα ppt "¨Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…¨ 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους Τρίτη 9 Φεβρουαρίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google