Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σταυρούλα Πετροπούλου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σταυρούλα Πετροπούλου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σταυρούλα Πετροπούλου
Chipita S.A. Σταυρούλα Πετροπούλου

2 Chipita S.A. Η Chipita αποτελεί μια ελληνική εταιρεία η οποία σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού Forbes Global κατατάσσεται μεταξύ των 20 καλύτερων μικρών εταιρειών παγκοσμίως Λειτουργεί με την μορφή της ανώνυμης εταιρείας, με την πλήρη επωνυμία αυτής “Ανώνυμος Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Τυποποιημένων Τροφίμων” Ανήκει στον κλάδο ειδών διατροφής της ελληνικής βιομηχανίας και δραστηριοποιείται, τόσο στον ελληνικό χώρο όσο και στην διεθνή αγορά, στην παραγωγή και εμπορία κρουασάν, τσιπς, σνακ, κέικ και ψωμιού.

3 Ιστορικό της Chipita S.A.
1973 Ιδρύεται η εταιρία Chipita με μετοχικό κεφάλαιο Δρχ. και την επωνυμία “Ανώνυμος Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Τυποποιημένων Τροφίμων”

4 Ιστορικό της Chipita S.A.
1973 Ιδρύεται η εταιρία Chipita με μετοχικό κεφάλαιο Δρχ. και την επωνυμία “Ανώνυμος Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Τυποποιημένων Τροφίμων” 1986 Ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος σε ηλικία 28 ετών εξαγοράζει το 50% της Chipita

5 Ιστορικό της Chipita S.A.
1973 Ιδρύεται η εταιρία Chipita με μετοχικό κεφάλαιο Δρχ. και την επωνυμία “Ανώνυμος Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Τυποποιημένων Τροφίμων” 1986 Ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος σε ηλικία 28 ετών εξαγοράζει το 50% της Chipita 1989 Ο κ. Θεοδωρόπουλος αποκτά το σύνολο των μετοχών και εστιάζεται στην παραγωγή αλμυρών σνακ από καλαμπόκι.

6 Ιστορικό της Chipita S.A.
1973 Ιδρύεται η εταιρία Chipita με μετοχικό κεφάλαιο Δρχ. και την επωνυμία “Ανώνυμος Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Τυποποιημένων Τροφίμων” 1986 Ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος σε ηλικία 28 ετών εξαγοράζει το 50% της Chipita 1989 Ο κ. Θεοδωρόπουλος αποκτά το σύνολο των μετοχών και εστιάζεται στην παραγωγή αλμυρών σνακ από καλαμπόκι. 1990 Οικοδόμηση ιδιόκτητου εργοστασίου στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας

7 Ιστορικό της Chipita S.A.
1986 Ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος σε ηλικία 28 ετών εξαγοράζει το 50% της Chipita 1989 Ο κ. Θεοδωρόπουλος αποκτά το σύνολο των μετοχών και εστιάζεται στην παραγωγή αλμυρών σνακ από καλαμπόκι. 1990 Οικοδόμηση ιδιόκτητου εργοστασίου στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας 1991 Είσοδος στην αγορά τα κρουασάν 7 Days

8 Ιστορικό της Chipita S.A.
1989 Ο κ. Θεοδωρόπουλος αποκτά το σύνολο των μετοχών και εστιάζεται στην παραγωγή αλμυρών σνακ από καλαμπόκι. 1990 Οικοδόμηση ιδιόκτητου εργοστασίου στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας 1991 Είσοδος στην αγορά τα κρουασάν 7 Days 1992 Λανσάρισμα mini 7 Days Συνεργασία με PepsiCo στην Πορτογαλία

9 Ιστορικό της Chipita S.A.
1990 Οικοδόμηση ιδιόκτητου εργοστασίου στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας 1991 Είσοδος στην αγορά τα κρουασάν 7 Days 1992 Λανσάρισμα mini 7 Days Συνεργασία με PepsiCo στην Πορτογαλία 1993 Εξαγορά της Κων/νος Αραμπατζής ΑΕΒΑ - Μετονομασία σε Smaky ΑΕ Λανσάρισμα κρουασάν με τις επωνυμίες Molto, Recor, Smaky & Chipaco

10 Ιστορικό της Chipita S.A.
1991 Είσοδος στην αγορά τα κρουασάν 7 Days 1992 Λανσάρισμα mini 7 Days Συνεργασία με PepsiCo στην Πορτογαλία 1993 Εξαγορά της Κων/νος Αραμπατζής ΑΕΒΑ - Μετονομασία σε Smaky ΑΕ Λανσάρισμα κρουασάν με τις επωνυμίες Molto, Recor, Smaky & Chipaco 1994 Είσοδος στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (Χ.Α.Α.)

11 Ιστορικό της Chipita S.A.
1992 Λανσάρισμα mini 7 Days Συνεργασία με PepsiCo στην Πορτογαλία 1993 Εξαγορά της Κων/νος Αραμπατζής ΑΕΒΑ - Μετονομασία σε Smaky ΑΕ Λανσάρισμα κρουασάν με τις επωνυμίες Molto, Recor, Smaky & Chipaco 1994 Είσοδος στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (Χ.Α.Α.) 1995 Εξαγορά των κρουασάν Folie από την Kraft Λανσάρισμα Tsipers Tsips, Choko 7 Days & Bake Rolls

12 Ιστορικό της Chipita S.A.
1993 Εξαγορά της Κων/νος Αραμπατζής ΑΕΒΑ - Μετονομασία σε Smaky ΑΕ Λανσάρισμα κρουασάν με τις επωνυμίες Molto, Recor, Smaky & Chipaco 1994 Είσοδος στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (Χ.Α.Α.) 1995 Εξαγορά των κρουασάν Folie από την Kraft Λανσάρισμα Tsipers Tsips, Choko 7 Days & Bake Rolls 1996 Δημιουργία εταιρίας Chipima SA στην Πορτογαλία Δημιουργία της εταιρίας Chipita Bulgaria

13 Ιστορικό της Chipita S.A.
1994 Είσοδος στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (Χ.Α.Α.) 1995 Εξαγορά των κρουασάν Folie από την Kraft Λανσάρισμα Tsipers Tsips, Choko 7 Days & Bake Rolls 1996 Δημιουργία εταιρίας Chipima SA στην Πορτογαλία Δημιουργία της εταιρίας Chipita Bulgaria 1997 Ίδρυση της Chipita Participations στην Κύπρο - Είσοδος στην αγορά της Αιγύπτου Λανσάρισμα του ψωμιού Mr. Bread

14 Ιστορικό της Chipita S.A.
1995 Εξαγορά των κρουασάν Folie από την Kraft Λανσάρισμα Tsipers Tsips, Choko 7 Days & Bake Rolls 1996 Δημιουργία εταιρίας Chipima SA στην Πορτογαλία Δημιουργία της εταιρίας Chipita Bulgaria 1997 Ίδρυση της Chipita Participations στην Κύπρο - Είσοδος στην αγορά της Αιγύπτου Λανσάρισμα του ψωμιού Mr. Bread 1998 Ίδρυση της Zao Chipita στη Ρωσία & της Chipita Espana SA στην Ισπανία Κατασκευάζεται νέα γραμμή παραγωγής Bake Rolls

15 Ιστορικό της Chipita S.A.
1996 Δημιουργία εταιρίας Chipima SA στην Πορτογαλία Δημιουργία της εταιρίας Chipita Bulgaria 1997 Ίδρυση της Chipita Participations στην Κύπρο - Είσοδος στην αγορά της Αιγύπτου Λανσάρισμα του ψωμιού Mr. Bread 1998 Ίδρυση της Zao Chipita στη Ρωσία & της Chipita Espana SA στην Ισπανία Κατασκευάζεται νέα γραμμή παραγωγής Bake Rolls 1999 Εξαγορά του κλάδου κρουασάν της Star Foods σε Πολωνία & Ρουμανία

16 Ιστορικό της Chipita S.A.
1997 Ίδρυση της Chipita Participations στην Κύπρο - Είσοδος στην αγορά της Αιγύπτου Λανσάρισμα του ψωμιού Mr. Bread 1998 Ίδρυση της Zao Chipita στη Ρωσία & της Chipita Espana SA στην Ισπανία Κατασκευάζεται νέα γραμμή παραγωγής Bake Rolls 1999 Εξαγορά του κλάδου κρουασάν της Star Foods σε Πολωνία & Ρουμανία 2000 Λανσάρισμα mini Bake Rolls

17 Ιστορικό της Chipita S.A.
1998 Ίδρυση της Zao Chipita στη Ρωσία & της Chipita Espana SA στην Ισπανία Κατασκευάζεται νέα γραμμή παραγωγής Bake Rolls 1999 Εξαγορά του κλάδου κρουασάν της Star Foods σε Πολωνία & Ρουμανία 2000 Λανσάρισμα mini Bake Rolls 2001 Παράδοση brand name του Mr. Bread στην Κατσέλης Α.Ε. Λανσάρισμα των Strudels και Bake bars στην Ελλάδα

18 Ιστορικό της Chipita S.A.
1999 Εξαγορά του κλάδου κρουασάν της Star Foods σε Πολωνία & Ρουμανία 2000 Λανσάρισμα mini Bake Rolls 2001 Παράδοση brand name του Mr. Bread στην Κατσέλης Α.Ε. Λανσάρισμα των Strudels και Bake bars στην Ελλάδα 2002 Ίδρυση της Chipita Italia στην Ιταλία

19 Ιστορικό της Chipita S.A.
2000 Λανσάρισμα mini Bake Rolls 2001 Παράδοση brand name του Mr. Bread στην Κατσέλης Α.Ε. Λανσάρισμα των Strudels και Bake bars στην Ελλάδα 2002 Ίδρυση της Chipita Italia στην Ιταλία 2003 Εξαγορά του 51% της Food & Snack στην Γερμανία και στη Ρουμανία

20 Ιστορικό της Chipita S.A.
2001 Παράδοση brand name του Mr. Bread στην Κατσέλης Α.Ε. Λανσάρισμα των Strudels και Bake bars στην Ελλάδα 2002 Ίδρυση της Chipita Italia στην Ιταλία 2003 Εξαγορά του 51% της Food & Snack στην Γερμανία και στη Ρουμανία 2004 Κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στην Νιγηρία

21 Ιστορικό της Chipita S.A.
2002 Ίδρυση της Chipita Italia στην Ιταλία 2003 Εξαγορά του 51% της Food & Snack στην Γερμανία και στη Ρουμανία 2004 Κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στην Νιγηρία 2005 Συγχώνευση με τον όμιλο της ΔΕΛΤΑ

22 Ιστορικό της Chipita S.A.
2003 Εξαγορά του 51% της Food & Snack στην Γερμανία και στη Ρουμανία 2004 Κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στην Νιγηρία 2005 Συγχώνευση με τον όμιλο της ΔΕΛΤΑ 2011 Επαναγορά των μετοχών της ΔΕΛΤΑ από την Chipita

23 Προϊόντα της Chipita S.A.

24 Στοχοθέτηση Προϊόντων
Τα προϊόντα απευθύνονται σε οικογένειες και κυρίως στο νεανικό κοινό καταναλωτών, το οποίο λόγω έλλειψης χρόνου και περιορισμένης διαθεσιμότητας υγιεινών τροφίμων στα σχολεία και σε χώρους διασκέδασης καταναλώνουν περισσότερα τυποποιημένα προϊόντα και προϊόντα τύπου σνακ.

25 Κανάλια Διανομής & Προώθησης
Η Chipita κατέχει τουλάχιστον 20 κέντρα διανομής σε στρατηγικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα και αντίστοιχο αριθμό σε στρατηγικές θέσεις σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο Το προϊόν μεταφέρεται από τα εργοστάσια στα κέντρα διανομής, από τα οποία, μέσω των χονδρεμπόρων ζαχαρωδών προϊόντων, βρίσκονται τοποθετημένα σε περίπου σημεία πώλησης για αυτά τα είδη Το 45% περίπου του συνολικού τζίρου επιτυγχάνεται μέσω των αλυσίδων super market και το υπόλοιπο μέσω του χονδρεμπορίου, στοχεύοντας πάντα η εταιρεία στην 24 ωρών εξυπηρέτησης της πελατείας σε όλη την χερσαία Ελλάδα

26 Οικονομικά στοιχεία Η εταιρεία παρουσιάζει μια συνεχώς ανοδική οικονομική πορεία Οι πωλήσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση κυρίως το έτος 2005 με την Chipita να συμφωνεί στην συγχώνευση αυτής με τον όμιλο ΔΕΛΤΑ ενώ οι πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται και τα επόμενη έτη Η πρόβλεψη για το 2011 κυμαίνεται σε εκατομμύρια ευρώ Για το 2012 οι ενοποιημένες πωλήσεις αναμένεται να κυμανθούν στα 208 εκατομμύρια ευρώ και τα καθαρά κέρδη του ομίλου στα 16 εκατομμύρια ευρώ Πωλήσεις σε εκατ. € Κέρδη σε εκατ. €

27 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Περιβάλλον Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Αυστηρή νομοθεσία σχετικά με τα τρόφιμα θεσπίζει κανόνες τόσο για την προστασία του καταναλωτή και της δημόσιας υγείας όσο και για την απόδοση ευθύνης στους προμηθευτές και παραγωγούς Κοινοτική οδηγία 93/43 υποχρεώνει όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις με παρασκευή, μεταποίηση και διανομή τροφίμων να εφαρμόζουν αυστηρούς κανόνες υγιεινής διασφαλίζοντας τον τελικό καταναλωτή.

28 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Περιβάλλον Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Περιβαλλοντική νομοθεσία περιλαμβάνει σειρά αυστηρών νομοθετημάτων που θέτουν άμεσα και έμμεσα ειδικούς όρους και οδηγίες Σχέδιο Δράσης για τις Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες (ETAP) στοχεύοντας στην παραγωγή περιβαλλοντικών τεχνολογιών Κοινοτικό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου με στόχο την μείωση στο ελάχιστο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την λειτουργία των βιομηχανιών.

29 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Περιβάλλον Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Σύμφωνα με το νόμο 3522/06 χορηγούνται ελκυστικά κίνητρα για επενδύσεις άνω των €, σε όλους τους τομείς της οικονομίας, που υλοποιούνται στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας ΕΣΠΑ : ενισχύονται επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης, του τουρισμού και των τροφίμων (τυποποιημένων και μη) για την υλοποίηση επενδύσεων που αφορούν την αύξηση της ανταγωνιστικότητας

30 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Νομικό Περιβάλλον Οικονομικό Περιβάλλον Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Τεχνολογικό Παρά την οικονομική ύφεση ο κλάδος των τυποποιημένων τροφίμων, στον οποίο ανήκει και ο οργανισμός Chipita, συνεχίζει να παρουσιάζει μια μικρή αλλά σταθερή αύξηση Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η βιομηχανία ειδών διατροφής είδε τα έσοδα της να μειώνονται αισθητά ενώ η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένων κρουασάν, σνακ και μπισκότων παρουσίασε μικρή ανοδική πορεία, με τις συνολικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,11% και το κόστος πωληθέντων κατά 8,28%.

31 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Νομικό Οικονομικό Οικονομικό Περιβάλλον Κοινωνικοπολιτιστικό Περιβάλλον Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Τεχνολογικό Ο σύγχρονος τρόπος ζωής υπαγορεύει γρήγορους ρυθμούς, πολλές ώρες εργασίας και σαφώς μείωση του ελεύθερου χρόνου, με απόρροια αύξηση της κατανάλωσης του γρήγορου φαγητού και σνακ Ενημέρωση σχετικά με τις υγιεινές τροφές ενώ διαπιστώνεται και μια στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα υψηλής ποιότητας αλλά και λιγότερων θερμίδων Στροφή προς τα εγχώρια παραγόμενα προϊόντα με την ελληνικότητα να αποτελεί ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι παρόμοιων εισαγόμενων προϊόντων

32 Εξωτερικό Μάκρο-Περιβάλλον (PEST-DG)
Νομικό Νομικό Οικονομικό Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Κοινωνικοπολιτιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικό Περιβάλλον Τεχνολογικό Αυτοματοποίηση διαφόρων λειτουργιών της παραγωγής εξοικονομώντας ενέργεια και προσδίδοντας σταθερότητα στα παραγόμενα προϊόντα Εξελίξεις στην συσκευασία των τροφίμων είτε με την χρήση τροποποιημένης ατμόσφαιρας, τις συσκευασίες κενού είτε με την κατασκευή συσκευαστικών ειδών ειδικά για την ασφαλή μεταφορά και φύλαξη των προϊόντων.

33 Ανάλυση Κατά των 5 Δυνάμεων του Porter
Νομικό Απειλή Εισόδου Νέων Επιχειρήσεων 1. Οικονομικό Κοινωνικοπολιτιστικό Τεχνολογικό Περιβάλλον 2. 3. 4. 5. Οι οικονομίες κλίμακας δυσχεραίνουν την είσοδο νέων επιχειρήσεων στον κλάδο Μεγάλες απαιτήσεις σε κεφάλαια που δημιουργούν τόσο ο σύγχρονος εξοπλισμός, η αυτοματοποιημένη παραγωγική διαδικασία και οι τακτικοί έλεγχοι για την διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων όσο και οι διαφημίσεις αυτών Δύσκολη πρόσβαση σε κανάλια διανομής, με την Chipita να κατέχει πάνω από 20 κανάλια σε στρατηγικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα Εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα, με την Chipita να κατέχει πλέον την ηγετική θέση στην αγορά και με το επίπεδο αναγνωρισιμότητας αυτής να ξεπερνά το 90%.

34 Ανάλυση Κατά των 5 Δυνάμεων του Porter
1. Απειλή Εισόδου Νέων Επιχειρήσεων 1. Διαπραγματευτική Δύναμη Προμηθευτών 2. 2. 3. 3. 4. 4. 5. 5. Κύριες πρώτες ύλες το αλεύρι και το βούτυρο χωρίς δυνατότητα υποκατάστασης από κάποιο άλλο προϊόν Στην βιομηχανία αλεύρων δραστηριοποιείται ένας αξιόλογος αριθμός μεγάλων βιομηχανιών Οι απαραίτητες ποσότητες βουτύρου καλύπτονται από εισαγωγές Η ύπαρξη αρκετών προμηθευτών παρέχει την δυνατότητα διαπραγμάτευσης καλύτερη τιμής, τρόπου πληρωμής και ποιότητας προϊόντων, μειώνοντας ταυτόχρονα και την διαπραγματευτική τους Το μέγεθος της ίδιας της εταιρείας Chipita της παρέχει μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη έναντι των προμηθευτών

35 Ανάλυση Κατά των 5 Δυνάμεων του Porter
1. 1. 2. Διαπραγματευτική Δύναμη Προμηθευτών 2. Διαπραγματευτική Δύναμη Αγοραστών 3. 3. 4. 4. 5. 5. Τα κύρια σημεία αποτελούν οι αλυσίδες super market και τα mini markets με την συγκέντρωση αυτών και τον όγκο των συναλλαγών τους να είναι μεγάλη προμηθεύοντας όλη την χώρα Η συνολική εγχώρια αγορά αυτών για την περίοδο παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 14,2% σκιαγραφώντας έναν ισχυρό αγοραστή που μπορεί να διαπραγματευτεί τόσο τις τιμές που επιθυμεί όσο και τον τρόπο πληρωμής και παράδοσης των προϊόντων

36 Ανάλυση Κατά των 5 Δυνάμεων του Porter
1. 1. 2. 2. 3. Διαπραγματευτική Δύναμη Αγοραστών 3. Απειλή από Υποκατάστατα Προϊόντα 4. 4. 5. 5. Υποκατάστατα των προϊόντων Chipita θεωρούνται το φρέσκο κρουασάν, το τσουρέκι φούρνου, τα βουτήματα, τα χειροποίητα κέικ και τα κριτσίνια Οι κοινωνικοί παράγοντες τα τελευταία χρόνια οδηγούν ολοένα και περισσότερα τον καταναλωτή προς τα φρέσκα προϊόντα ενώ οι χαμηλές τιμές των υποκατάστατων αποτελούν σημαντικό παράγοντα ροπής του καταναλωτή προς αυτά

37 Ανάλυση Κατά των 5 Δυνάμεων του Porter
1. 1. 2. 2. 3. 3. Απειλή από Υποκατάστατα Προϊόντα 4. 4. Ανταγωνισμός Ανάμεσα στις Υπάρχουσες Επιχειρήσεις ενός Κλάδου 5. 5. Η εγχώρια αγορά τυποποιημένων τροφίμων χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, εφόσον ελέγχεται από λίγες εδραιωμένες εταιρείες Το γεγονός αυτό καθιστά εντονότερο τον ανταγωνισμό, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να διατηρήσουν αλλά και να αυξήσουν τα μερίδιά τους με κάθε τρόπο, ενώ η ένταση αυτού αυξάνεται με την αύξηση του μεριδίου αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

38 Διεύθυνση Διεθνών Δραστηριοτήτων
Εσωτερικό περιβάλλον 1. 2. 3. 4. Ανταγωνισμός Ανάμεσα στις Υπάρχουσες Επιχειρήσεις ενός Κλάδου 5. Γενική Διεύθυνση Ελλάδας Διεύθυνση Διεθνών Δραστηριοτήτων Διεύθυνση Παραγωγής Διεύθυνση Marketing Διεύθυνση Επενδυτικών Σχέσεων Προμηθειών Λειτουργιών Διεύθυνση Έρευνας & Ανάπτυξης ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Πρόεδρος Δ.Σ. Επιτροπή Αμοιβών Επιτροπή Ελέγχου Εσωτερικού Ελέγχου

39 Εσωτερικό περιβάλλον Ο πολυτιμότερος πόρος της Chipita αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό της, με την μέριμνα στον άνθρωπο να αποτελεί και το κύριο χαρακτηριστικό της εταιρικής της κουλτούρας Αριθμεί πάνω από ανθρώπινο δυναμικό, επενδύοντας συνεχώς τόσο στις προσωπικές αξίες και ικανότητές τους όσο και στην διαρκή ανάπτυξή τους Δεν έχει τμήμα προσωπικού, εκτιμώντας ότι κανένας δεν μπορεί να αξιολογήσει κάποιο άτομο που εργάζεται ή δύναται να εργαστεί στην εταιρεία καλύτερα από το ίδιο το άτομο ή από το διευθυντή που εργάζεται ή πρόκειται να εργαστεί.

40 Ανάλυση Δυνάμεων, Αδυναμιών, Ευκαιριών και Απειλών (SWOT)
Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν S W Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν O T

41 Ανάλυση Δυνάμεων, Αδυναμιών, Ευκαιριών και Απειλών (SWOT)
Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν W W Υψηλές δανειακές υποχρεώσεις Συγκεντρωτισμός Διοίκησης Αδυναμία εξεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων Η Vivartia και η MIG διατηρούν το δικαίωμα επαναγοράς ποσοστού Βασικό προϊόν Chipita (κρουασάν) καθόλου διαφοροποιημένο από εκείνα των αντιπάλων S Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν S W Υψηλές δανειακές υποχρεώσεις Συγκεντρωτισμός Διοίκησης Αδυναμία εξεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων Η Vivartia και η MIG διατηρούν το δικαίωμα επαναγοράς ποσοστού Βασικό προϊόν Chipita (κρουασάν) καθόλου διαφοροποιημένο από εκείνα των αντιπάλων O T

42 Ανάλυση Δυνάμεων, Αδυναμιών, Ευκαιριών και Απειλών (SWOT)
Υψηλές δανειακές υποχρεώσεις Συγκεντρωτισμός Διοίκησης Αδυναμία εξεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων Η Vivartia και η MIG διατηρούν το δικαίωμα επαναγοράς ποσοστού Βασικό προϊόν Chipita (κρουασάν) καθόλου διαφοροποιημένο από εκείνα των αντιπάλων O Εκμετάλλευση αναδυόμενων νέων τεχνολογιών Αύξηση κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων Έντονοι ρυθμοί ζωής στις πόλεις, είσοδος γυναίκας στην αγορά εργασίας ώθηση ζήτησης τυποποιημένων τροφίμων-σνακ σε υψηλότερα επίπεδα Επέκταση σε νέες γεωγραφικές αγορές Δημογραφική ανάπτυξη Πρόθεση της κυβέρνησης να πωλήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ΕΒΖ Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς τυποποιημένων προϊόντων μαλακής ζύμης-σνακ Σύναψη συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας S Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν S W Υψηλές δανειακές υποχρεώσεις Συγκεντρωτισμός Διοίκησης Αδυναμία εξεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων Η Vivartia και η MIG διατηρούν το δικαίωμα επαναγοράς ποσοστού Βασικό προϊόν Chipita (κρουασάν) καθόλου διαφοροποιημένο από εκείνα των αντιπάλων W Εκμετάλλευση αναδυόμενων νέων τεχνολογιών Αύξηση κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων Έντονοι ρυθμοί ζωής στις πόλεις, είσοδος γυναίκας στην αγορά εργασίας ώθηση ζήτησης τυποποιημένων τροφίμων-σνακ σε υψηλότερα επίπεδα Επέκταση σε νέες γεωγραφικές αγορές Δημογραφική ανάπτυξη Πρόθεση της κυβέρνησης να πωλήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ΕΒΖ Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς τυποποιημένων προϊόντων μαλακής ζύμης-σνακ Σύναψη συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας O T

43 Ανάλυση Δυνάμεων, Αδυναμιών, Ευκαιριών και Απειλών (SWOT)
Εκμετάλλευση αναδυόμενων νέων τεχνολογιών Αύξηση κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων Έντονοι ρυθμοί ζωής στις πόλεις, είσοδος γυναίκας στην αγορά εργασίας ώθηση ζήτησης τυποποιημένων τροφίμων-σνακ σε υψηλότερα επίπεδα Επέκταση σε νέες γεωγραφικές αγορές Δημογραφική ανάπτυξη Πρόθεση της κυβέρνησης να πωλήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ΕΒΖ Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς τυποποιημένων προϊόντων μαλακής ζύμης-σνακ Σύναψη συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας T Ύπαρξη αρκετών κοντινών υποκατάστατων προϊόντων Ισχυρός ανταγωνισμός στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων Παγκόσμια οικονομική κρίση Μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών Αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών Αλλαγή διατροφικών συνηθειών T S Συμμαχίες με ισχυρές εταιρίες που παρέχουν πρόσβαση σε ελκυστικά κανάλια διανομής Ισχυρή εικόνα του εμπορικού σήματος της εταιρίας Προϊόν καλύτερης ποιότητας σε σχέση με τους ανταγωνιστές Ισχυρή πελατειακή βάση Ευρεία Γεωγραφική κάλυψη και Παγκόσμια Διανομή προϊόντων Δυνατότητες εισαγωγής καινοτομιών στα προϊόντα Άριστα καταρτισμένο προσωπικό Ισχυρές σχέσεις με την οικογένεια του σαουδαραβικού ομίλου Olayan Know-How της παραγωγής κρουασάν S W Υψηλές δανειακές υποχρεώσεις Συγκεντρωτισμός Διοίκησης Αδυναμία εξεύρεσης επενδυτικών κεφαλαίων Η Vivartia και η MIG διατηρούν το δικαίωμα επαναγοράς ποσοστού Βασικό προϊόν Chipita (κρουασάν) καθόλου διαφοροποιημένο από εκείνα των αντιπάλων W Ύπαρξη αρκετών κοντινών υποκατάστατων προϊόντων Ισχυρός ανταγωνισμός στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων Παγκόσμια οικονομική κρίση Μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών Αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών Αλλαγή διατροφικών συνηθειών O Εκμετάλλευση αναδυόμενων νέων τεχνολογιών Αύξηση κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων Έντονοι ρυθμοί ζωής στις πόλεις, είσοδος γυναίκας στην αγορά εργασίας ώθηση ζήτησης τυποποιημένων τροφίμων-σνακ σε υψηλότερα επίπεδα Επέκταση σε νέες γεωγραφικές αγορές Δημογραφική ανάπτυξη Πρόθεση της κυβέρνησης να πωλήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ΕΒΖ Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς τυποποιημένων προϊόντων μαλακής ζύμης-σνακ Σύναψη συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας O T Ύπαρξη αρκετών κοντινών υποκατάστατων προϊόντων Ισχυρός ανταγωνισμός στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων Παγκόσμια οικονομική κρίση Μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών Αυξημένη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών Αλλαγή διατροφικών συνηθειών T

44 Στρατηγική Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
Ο Michael Porter (1980) προτείνει τρείς στρατηγικές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που μια εταιρεία μπορεί να υιοθετήσει Στρατηγική Διαφοροποίησης Στρατηγική Διαφοροποίησης Στρατηγική Ηγεσίας Κόστους Στρατηγική Εστίασης

45 Στρατηγική διαφοροποίησης
Προσφέρει προϊόντα μαλακής ζύμης ανώτερης ποιότητας από αυτά των ανταγωνιστών και ανώτερης καινοτομικότητας, καλύπτοντας αποτελεσματικότερα τις μελλοντικές ανάγκες του καταναλωτικού της κοινού, ενώ παρόλο της σχετικά υψηλής τιμής αυτών η αγορά στόχος στην οποία και απευθύνονται, λόγω της διαφορετικότητά τους, είναι διατεθειμένη να πληρώσει το ποσό αυτό

46 Εταιρικές Στρατηγικές
Στρατηγική Σταθερότητας Στρατηγική Ανάπτυξης Στρατηγική Ανάπτυξης Στρατηγική Διάσωσης/Αναστροφής

47 Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Οριζόντιας Ολοκλήρωσης Στα τέλη του προηγούμενου χρόνου βρίσκονταν σε επικοινωνία με την οικογένεια Φιλίππου της ΦΑΓΕ για την εξαγορά της Elbisco, μια συμφωνία η οποία τελικά ναυάγησε, καθώς οι δύο πλευρές δεν συμφώνησαν στο τίμημα της εξαγοράς. Τέθηκε μπροστά και το σχέδιο για μια νέα παραγωγική μονάδα με την επωνυμία Moderns Foods, μια επένδυση στον ίδιον κλάδο ύψους 15 εκατ. Ευρώ Στρατηγική Ασυσχέτιστης Διαφοροποίησης Στήνουν στην Δράμα πρότυπη καλλιέργεια οπωροκηπευτικών με στόχο το ελληνικό αγροτικό προϊόν να καθιερωθεί πλέον στα ράφια του λιανεμπορίου όπου κυριαρχούν εισαγόμενα προϊόντα, είτε λόγω της αυξημένης τιμής, είτε λόγω έλλειψης αντίστοιχων ελληνικών προϊόντων.

48 Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Οριζόντιας Ολοκλήρωσης Στα τέλη του προηγούμενου χρόνου βρίσκονταν σε επικοινωνία με την οικογένεια Φιλίππου της ΦΑΓΕ για την εξαγορά της Elbisco, μια συμφωνία η οποία τελικά ναυάγησε, καθώς οι δύο πλευρές δεν συμφώνησαν στο τίμημα της εξαγοράς. Τέθηκε μπροστά και το σχέδιο για μια νέα παραγωγική μονάδα με την επωνυμία Moderns Foods, μια επένδυση στον ίδιον κλάδο ύψους 15 εκατ. Ευρώ Στρατηγική Συγκέντρωσης Επικεντρώνεται στην προσέλκυση των πελατών των ανταγωνιστών διαφοροποιώντας τα προϊόντα της στα μάτια των καταναλωτών μέσα από τις ενισχυμένες προσπάθειες προώθησης αυτών στοχεύοντας τόσο στην αύξηση του brand appeal των προϊόντων όσο και στην αύξηση της συχνότητας χρήσης και του αριθμού νέων αγοραστών Στρατηγική Ασυσχέτιστης Διαφοροποίησης Στήνουν στην Δράμα πρότυπη καλλιέργεια οπωροκηπευτικών με στόχο το ελληνικό αγροτικό προϊόν να καθιερωθεί πλέον στα ράφια του λιανεμπορίου όπου κυριαρχούν εισαγόμενα προϊόντα, είτε λόγω της αυξημένης τιμής, είτε λόγω έλλειψης αντίστοιχων ελληνικών προϊόντων. Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντων Αναπτύσσει προϊόντα με νέα χαρακτηριστικά για την υπάρχουσα αγορά . χαρακτηριστικά τα οποία επικεντρώνονται κυρίως σε καινούριες γεύσεις και μεγαλύτερο μέγεθος προϊόντων

49 Προτεινόμενες Εταιρικές Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Κάθετης Ολοκλήρωσης προς τα πίσω Αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζαχάρεως, που προτίθεται η κυβέρνηση να πωλήσει στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης της Αγροτικής Τράπεζας Δημιουργία και λειτουργία ενός νέου αλευρόμυλου στην περιοχή της Θεσσαλίας, σε συνεργασία με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Λάρισας που επεξεργάζεται ένα παρόμοιο μελλοντικό πλάνο, με κύριο πεδίο την διάθεση αυτής τόσο στον ίδιο οργανισμό όσο και στην τοπική αγορά, πετυχαίνοντας την ενίσχυση αυτής. Στρατηγική Διεθνών Επιχειρήσεων Σταυρούλα Γ. Πετροπούλου

50 Προτεινόμενες Εταιρικές Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Συσχετισμένης Διαφοροποίησης Στρατηγική Κάθετης Ολοκλήρωσης προς τα πίσω Δημιουργία μιας νέας εταιρείας παραγωγής, όχι τυποποιημένων, αλλά φρέσκων ειδών μαλακής ζύμης (κρουασάν, κέικ, τσουρέκι), με άμεση ημερομηνία λήξης, εξισορροπώντας την απειλή που δέχεται από τα υποκατάστατα των τυποποιημένων προϊόντων της

51 Προτεινόμενες Εταιρικές Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντων Στρατηγική Συσχετισμένης Διαφοροποίησης Ανάπτυξη προϊόντων με χαρακτηριστικά αυτών τα χαμηλά λιπαρά στοχεύοντας στην προσέλκυση μεγαλύτερου μεριδίου της αγοράς

52 Προτεινόμενες Εταιρικές Στρατηγικές Ανάπτυξης
Στρατηγική Συγκέντρωσης Στρατηγική Ανάπτυξης Προϊόντων Μεγαλύτερη έμφαση των προωθητικών ενεργειών στην “ελληνική καταγωγή” της εταιρείας, διαφοροποιώντας τα προϊόντα της στα μάτια των καταναλωτών σε σχέση με αυτά των ανταγωνιστών

53 Προτεινόμενες Αλλαγές για να Υλοποιηθούν Αποτελεσματικά οι Στρατηγικές
Σημαντική αλλαγή η οποία συνίσταται να πραγματοποιηθεί αναφέρεται στο στυλ της διοίκησης και συγκεκριμένα στον συγκεντρωτισμό που την χαρακτηρίζει, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιθώρια ελιγμών από τους συνεργάτες Ένας παράγοντας που συμβάλλει σε μεγαλύτερη επιτυχία είναι οι σχέσεις με το εξωτερικό περιβάλλον και τις ομάδες ενδιαφερομένων, κάτι το οποίο προϋποθέτει οι ηγέτες να βρίσκονται συνεχώς σε μια διαδικασία συνεργασίας με αυτούς αλλά και διαρκούς μάθησης προκειμένου να βελτιώνουν τις ηγετικές τους ικανότητες, έτσι ώστε να μπορούν να συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη ανάπτυξη της επιχείρησής

54 Προτεινόμενες Αλλαγές για να Υλοποιηθούν Αποτελεσματικά οι Στρατηγικές
Για την υλοποίηση των προτεινόμενων προϊόντων με καινούργια χαρακτηριστικά, ο οργανισμός θα χρειαστεί νέο ανθρώπινο δυναμικό Με υποψηφίους εξοικειωμένους σε νέες και ποικίλες ιδέες, αντιλήψεις, πρακτικές και διαδικασίες που επικρατούν και εφαρμόζονται στον κλάδο των τροφίμων, τυποποιημένων και μη, καθώς και εκτεταμένη εμπειρία και αποφασιστικότητα ώστε να προγραμματίζουν και να επιτυγχάνουν τους εκάστοτε στόχους Αναβάθμιση του τμήματος μάρκετινγκ και πωλήσεων με προσανατολισμό στην αγορά, εστίαση στην ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη και στην διαμόρφωση μιας δημιουργικής επικοινωνίας με αυτόν

55


Κατέβασμα ppt "Σταυρούλα Πετροπούλου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google