Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

« Καταναλωτές είμαστε όλοι. Είμαστε η μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, που επηρεάζει και επηρεάζεται από σχεδόν όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές οικονομικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "« Καταναλωτές είμαστε όλοι. Είμαστε η μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, που επηρεάζει και επηρεάζεται από σχεδόν όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές οικονομικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 « Καταναλωτές είμαστε όλοι. Είμαστε η μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, που επηρεάζει και επηρεάζεται από σχεδόν όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές οικονομικές αποφάσεις. Παρόλα αυτά είμαστε η μοναδική σημαντική ομάδα της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται συχνά.» Είναι ένα απόσπασμα από την ομιλία του Προέδρου των Η.Π.Α. Τ. Φ. Κέννεντυ, στο Κογκρέσο, στις 15 Μαρτίου 1962. 23 χρόνια αργότερα, στις 9 Απριλίου 1985, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τις κατευθυντήριες γραμμές του Ο.Η.Ε., για την προστασία των καταναλωτών. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές αγκαλιάζουν τις αρχές των οχτώ βασικών δικαιωμάτων μας και παρέχουν το πλαίσιο, για την εφαρμογή των εθνικών πολιτικών, για την προστασία των καταναλωτών. Με την υιοθέτηση των κατευθυντήριων γραμμών τα δικαιώματα των καταναλωτών απέκτησαν διεθνή αναγνώριση τόσο από τις αναπτυγμένες όσο και από τις αναπτυσσόμενες χώρες. Παρόλα αυτά, συνεχίζουν να αγνοούνται ή να απαξιώνονται από κάποιες κυβερνήσεις, προμηθευτές και ισχυρά συμφέροντα.

3 Ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. συνέχισε: «Όλοι έχουμε το δικαίωμα προστασίας από ψεύτικες ή παραπλανητικές διαφημίσεις ή ετικέτες σήμανσης – δικαίωμα προστασίας από ανασφαλή ή χωρίς αξία φάρμακα και άλλα προϊόντα – δικαίωμα να επιλέγουμε ανάμεσα σε αρκετά ομοειδή προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Αλλά ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι τόσο σύνθετος, που οι ισχύοντες νόμοι δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν τα δικαιώματα αυτά. Χιλιάδες προϊόντα καθημερινής χρήσης περιέχουν επικίνδυνες ουσίες. Κάθε χρόνο νέες χημικές ουσίες προστίθενται στα τρόφιμά μας ή ψεκάζονται στις καλλιέργειές μας. 90% των συνταγογραφούμενων φαρμάκων ήταν άγνωστα 20 χρόνια πριν.

4 Αν μια νοικοκυρά δεν είναι εξειδικευμένη διατροφολόγος, μαθηματικός, χημικός και μηχανικός, δε μπορεί να ψωνίσει για την οικογένειά της ούτε να διαχειριστεί τα οικονομικά του σπιτιού της. Νέα φάρμακα τοποθετούνται στην αγορά, καθημερινά, χωρίς να είναι απαραίτητη η κατάθεση εκ των προτέρων αποδεικτικών στοιχείων ότι είναι πραγματικά αποτελεσματικά για να θεραπεύσουν τις ασθένειες για τις οποίες συνιστώνται. Το ένα πέμπτο του κρέατος που καταναλώνουμε δεν ελέγχεται από το Υπουργείο Γεωργίας. Έχω καταθέσει προτάσεις. Καμιά δεν κοστίζει πολύ. Αλλά μπορεί να είναι πάρα πολύ χρήσιμες για την ευημερία των αμερικανικών οικογενειών.» Ας δούμε, αναλυτικά, τα 8 + 1 δικαιώματα των Καταναλωτών Το Δικαίωμα στην ικανοποίηση των βασικών αναγκών. Ενώ αποτελεί την προϋπόθεση, για την ύπαρξη των 8 δικαιωμάτων και αφορά την εξασφάλιση της πρόσβασης του ατόμου - πολίτη - Καταναλωτή στα είδη διατροφής, ένδυσης, κατοικίας, στις υπηρεσίες υγείας, παιδείας κ.λ.π., δεν έχει αναγνωριστεί, επίσημα, από τον Ο.Η.Ε.

5 Δικαίωμα στο νερό και στην υγιεινή Αναγνωρίστηκε, από τον Ο.Η.Ε., μόλις τον Οκτώβριο του 2002. Σήμερα, 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση, σε ασφαλές, πόσιμο νερό και σε συνθήκες υγιεινής. 30.000 άνθρωποι πεθαίνουν, καθημερινά, από ασθένειες, που συνδέονται με την έλλειψη πόσιμου νερού και υγιεινής. Το 2025, τα 2/3 του συνολικού πληθυσμού της γης θα ζουν, σε δύσκολες συνθήκες, όσον αφορά την πρόσβαση στο νερό, η οποία αποτελεί βασικό συντελεστή της δημόσιας υγείας, της προσωπικής αξιοπρέπειας και ολοκλήρωσης του ανθρώπου. Δικαίωμα στην ασφάλεια Αφορά την ασφάλεια τόσο των προϊόντων, που καταναλώνουμε, όσο και των υπηρεσιών, που χρησιμοποιούμε. Και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες πρέπει να πληρούν κάποιες προδιαγραφές, ώστε να μην επιφέρουν βλάβες, στη σωματική και ψυχική υγεία των Καταναλωτών.

6 Δικαίωμα στην πληροφόρηση Ο Καταναλωτής πρέπει να παίρνει σαφή και λεπτομερή πληροφόρηση, για τα πλεονεκτήματα αλλά και για τα μειονεκτήματα του είδους, που προτίθεται να καταναλώσει. Όλοι γνωρίζουμε ότι, από την αρχή του ανθρώπινου είδους, η πληροφόρηση έπαιζε πρωταρχικό ρόλο, στην ανάπτυξη του Ανθρώπου. Στο παρελθόν, η πληροφόρηση αποτελούσε κτήμα μόνον συγκεκριμένων μικρών ομάδων, οι οποίες στόχευαν στη χειραγώγηση των μαζών, εκμεταλλευόμενες την άγνοιά τους. Σήμερα, έχουμε περάσει στον αντίποδα. Κατακλυζόμαστε από τέτοιο όγκο πληροφοριών, που, πολλές φορές, δε μπορούμε να αξιολογήσουμε. Και, βέβαια, μέσα στην πληθώρα αυτή, διατρέχουμε και τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης, είτε αθέλητης είτε, πολύ συχνά, εσκεμμένης. Δικαίωμα στην επιλογή Συνδέεται, άμεσα, με το δικαίωμα στην πληροφόρηση. Αν είμαι σωστά πληροφορημένος, μπορώ να κάνω και σωστές επιλογές. Προϋπόθεση αυτού του δικαιώματος αποτελούν η ύπαρξη επάρκειας αγαθών, στην αγορά και η προσφορά ομοειδών ειδών, που διασφαλίζουν την επιλογή.

7 Δικαίωμα στην εκπροσώπηση Ο Καταναλωτής πρέπει να μπορεί να συμμετέχει, σε όλα τα όργανα, που αποφασίζουν πολιτικές, σε όλα τα κέντρα λήψης αποφάσεων. Επειδή η συμμετοχή κάθε Καταναλωτή, μεμονωμένα, είναι αδύνατη, όπως καταλαβαίνουμε όλοι, οι Καταναλωτές εκπροσωπούνται, από τον αντιπρόσωπο της Καταναλωτικής Οργάνωσης, στην οποία είναι μέλη. Δικαίωμα στην αποζημίωση Σε περίπτωση που υποστούμε κάποια βλάβη, εξ αιτίας ελαττωματικού προϊόντος η ελλιπούς υπηρεσίας, μπορούμε να διεκδικήσουμε και να λάβουμε αποζημίωση. Το δικαίωμα αυτό περιορίζει τυχόν ασυδοσία των παραγωγών - προμηθευτών, θέτοντάς τους, προ των ευθυνών τους. Δικαίωμα στην εκπαίδευση Αφορά την εκπαίδευση των πολιτών, σε σχέση με την κατανάλωση, με σκοπό οι Καταναλωτές να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους και να συνειδητοποιήσουν τη δύναμή τους, στη λειτουργία της αγοράς.

8 Δικαίωμα σε ένα υγιεινό περιβάλλον Έχει αποδειχτεί ότι η υγεία μας επηρεάζεται κατά: 30% από το περιβάλλον 30% από τη διατροφή 30% από την κληρονομικότητα και 10% από την επιστήμη της ιατρικής.Αν συνυπολογίσουμε την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, από τους τρόπους παραγωγής και τη συμμετοχή του μολυσμένου περιβάλλοντος, στην παραγωγή των ειδών της διατροφής, αντιλαμβανόμαστε, αμέσως, ότι το περιβάλλον αναδεικνύεται, σε κυρίαρχο παράγοντα, για την καλή μας υγεία.

9 Καταναλωτικές οργανώσεις Ε.ΚΑΤ.Ο. (Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση)Υπουργείο Ανάπτυξης - Γενική Γραμματεία ΚαταναλωτήI Can BeΑρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού ΧαρακτήραΙΝ.ΚΑ. (Ινστιτούτο Καταναλωτών)Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (ΕΛ.Ο.Τ.)ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών)Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.)Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. (Ένωση Καταναλωτών - Η Ποιότητα της Ζωής)eBusinessForumΕθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου

10 http://www.dolceta.eu/greece/Mod1/%CE%94%CE% B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC %CE%B1%CF%84%CE%B1.html http://dide.flo.sch.gr/Links/gr-consumers.html Παναγάκη Δήμητρα Νταλιάνη Αγγελική


Κατέβασμα ppt "« Καταναλωτές είμαστε όλοι. Είμαστε η μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, που επηρεάζει και επηρεάζεται από σχεδόν όλες τις δημόσιες και ιδιωτικές οικονομικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google