Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σενάριο μικρού μήκους II

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σενάριο μικρού μήκους II"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σενάριο μικρού μήκους II
Τρίπρακτη δομή στη μικρού μήκους

2

3 Η δραματουργική δομή αναπτύσσεται σε πέντε φάσεις :
Το σενάριο πρέπει να έχει αρχή, μέση, τέλος. Το καθένα ένα από τα στοιχεία αυτά αντιστοιχεί σε μια πράξη. Η αρχή στην πρώτη πράξη (όπου και η δέση του μύθου), η μέση στη δεύτερη (όπου και η σύγκρουση), το τέλος ενός σεναρίου στην τρίτη πράξη (όπου και η λύση). Syd Field.  Η δραματουργική δομή αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις : 1. Την εισαγωγή (set up), 2. Την ανάπτυξη (development), 3. Την επίλυση (resolution). Linda Seger πες τους τι πρόκειται να κάνεις, μετά κάντο και μετά πες τους τι έκανες… Ατάκα από συγγραφέα Vaudeville Η δραματουργική δομή αναπτύσσεται σε πέντε φάσεις : 1. Εισαγωγικό γεγονός(set – up), 2. επιπλοκές (reveal of the conflict), 3. κρίση (crise), 4. κορύφωση (climax – catastrophe) , 5. επίλυση (catharsis) Robert Mc Kee

4

5 Πρόλογος Επεισόδιο Έξοδος
Ο πρόλογος ή Πρώτη πράξη, καλύπτει περίπου το 1/5 του συνολικού έργου. Βάζουμε σε λειτουργία όλα τα δεδομένα του μύθου. Προσδιορίζεται ο κεντρικός ήρωας (ή οι ήρωες) καθώς και το ποιόν και το μέγεθος του προβλήματος που τους απασχολεί. Παρουσιάζονται λοιπόν οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη του μύθου και εισάγεται η δραματική κατάσταση. Συχνά, στο τέλος της πρώτης πράξης υπάρχει μια ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΚΗΝΗ. Πρόκειται για κάποιο επεισόδιο ή γεγονός που μπαίνει στη ροή του μύθου και τη στρέφει σε διαφορετική κατεύθυνση. Στο επεισόδιο ή Δεύτερη πράξη, εμφανίζονται τα εμπόδια που πρέπει να αντιμετωπίσει για την πραγμάτωση των στόχων του. Από την αντιπαράθεση των εμποδίων με το σκοπό ή το στόχο του ήρωα γεννιέται η σύγκρουση. Τα εμπόδια που υπερπηδά ο ήρωας αποτελούν τη δραματική δυναμική του μύθου. Στο τέλος της δεύτερης πράξης υπάρχει μια κρίσιμη σκηνή που οδηγεί ακάθεκτα στη λύση του μύθου. Στην έξοδο ή στην Τρίτη πράξη έχουμε τη λύση του προβλήματος (έξοδος απ΄το αδιέξοδο) και τις επιπτώσεις που έχει σε κάθε έναν από τους ήρωές μας, αίσιες ή τραγικές. Αριστοτέλης

6 1.Αξιοποίηστε το χρόνο ενός ανθρώπου που δεν γνωρίζετε με τρόπο που αυτός να μην αισθάνεται ότι σπαταλήθηκε. 2.Δώστε στον αναγνώστη τουλάχιστον ένα χαρακτήρα με τον οποίο μπορεί να ταυτιστεί. 3.Κάθε χαρακτήρας πρέπει να έχει μια επιθυμία , ακόμα και αν αυτή είναι ένα ποτήρι νερό. 4.Κάθε πρόταση πρέπει να κάνει δυο πράγματα: να αποκαλύπτει έναν χαρακτήρα και να προάγει τη δράση 5.Ξεκινήστε όσο πιο κοντά στο τέλος μπορείτε 6. Να είστε σαδιστές .Ανεξάρτητα από το πόσο γλυκός ή αθώος είναι ο βασικός σας χαρακτήρας , πρέπει να του συμβούν απαίσια πράγματα έτσι ώστε να μπορέσει ο αναγνώστης να καταλάβει τι είδους άνθρωπος είναι. 7. Να γράφετε για να ευχαριστήσετε έναν άνθρωπο .Αν ανοίξετε το παράθυρό σας σε όλο τον κόσμο η ιστορία σας θα πάθει πνευμονία 8. Δώστε στους αναγνώστες σας όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε όσο συντομότερα μπορείτε .Να πάει στα κομμάτια το σασπένς. Οι αναγνώστες πρέπει να έχουν τέτοια κατανόηση για το τι συμβαίνει ,που συμβαίνει και γιατί ώστε να μπορούν να τελειώσουν μόνοι τους την ιστορία ακόμα και αν οι κατσαρίδες φάνε τις τελευταίες σελίδες Ο Κουρτ Βόνεγκατ ήταν Αμερικανός συγγραφέας και δοκιμιογράφος, γνωστός για έργα που αναμειγνύουν τη σάτιρα, τη μαύρη κωμωδία και την επιστημονική φαντασία, όπως τα Σφαγείο Νούμερο 5, Η Φωλιά της Γάτας και Πρόγευμα των Πρωταθλητών

7 Κανόνας των 4 λεπτών : τα πιο αναγνωρισμένα φεστιβάλ δέχονται αμέτρητες ταινίες – προτάσεις συμμετοχής. Συχνά τα panels αξιολόγησης βλέπουν 50 με 60 μικρού μήκους τη μέρα. Μια ταινία που δεν καταφέρνει να διεγείρει το ενδιαφέρον τα πρώτα τέσσερα λεπτά σπάνια βλέπεται ολόκληρη. Αν η αρχή είναι αδύναμη, το πιο πιθανό είναι να είναι και η συνέχεια. Σκληρό αλλά αληθινό. Τα σενάρια μικρού μήκους είναι σημαντικό να ξεκινούν γρήγορα και αγκιστρώνουν το κοινό στα πρώτα λεπτά.

8 O Φραντς Κάφκα (Franz Kafka, 3 Ιουλίου 1883 – 3 Ιουνίου 1924) ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς λογοτέχνες του 20ού αιώνα. Γερμανόφωνος και εβραϊκής καταγωγής, έζησε στη σημερινή Τσεχία και έγραψε όλα τα βιβλία του στη γερμανική γλώσσα. Τα χρόνια που ακολούθησαν το θάνατό του, εδραιώθηκε η θέση του στην παγκόσμια λογοτεχνία, χαρακτηρίστηκε ως ο σπουδαιότερος μοντερνιστής γερμανόφωνος πεζογράφος[1] και το έργο του έχει αναλυθεί εκτενώς. Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα του περιλαμβάνονται η νουβέλα Η Μεταμόρφωση (1915) και τα μυθιστορήματα Η Δίκη (1925), Ο Πύργος (1926) και Αμερική (1927). Όταν ο Γκρέγκορ Σάμσα ξύπνησε ένα πρωινό από κακό όνειρο, βρέθηκε στο κρεβάτι του μεταμορφωμένος σε γιγάντια κατσαρίδα. Ήτανε ξαπλωμένος ανάσκελα, πάνω στη σκληρή ράχη του που 'μοιζε με πανοπλία κι όταν σήκωνε λιγάκι το κεφάλι του μπορούσε να δει την τουρλωτή καφετιά κοιλιά του που 'τανε χωρισμένη σε σκληρές καμπυλωτές δίπλες και που μόλις συγκρατούσε τα σκεπάσματά του για να ξεγλιστρήσουν τελείως από πάνω του. Τα πολυάριθμα ποδάρια του, που ήταν αξιοθρήνητα λεπτά σε σύγκριση με το υπόλοιπο κορμί του, ταλαντεύονταν ανήμπορα μπροστά στα μάτια του. Η μεταμόρφωση, μετάφραση Βασίλης Τομανάς, Εκδοτική Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 1996

9 Στο μέσο της ζωής μου, έφυγα από τον ίσιο δρόμο και βρέθηκα να περιπλανιέμαι μόνος σε δάσος σκοτεινό
(η πρώτη φράση από τη «Θεία Κωμωδία», του Dante Aligheri, σε ελεύθερη μετάφραση) Ο Δάντης Αλιγκέρι (Dante Alighieri) (22 Μαΐου ή 13 Ιουνίου 1265 – 14 Σεπτεμβρίου 1321) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Ιταλούς ποιητές. Θεωρείται ο πρώτος σημαντικός δημιουργός στην ιταλική ποίηση ενώ το περίφημο έργο του, η Θεία Κωμωδία, εκτιμάται έως σήμερα ως ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness, it was the epoch of belief, it was the epoch of incredulity, it was the season of Light, it was the season of Darkness, it was the spring of hope, it was the winter of despair, we had everything before us, we had nothing before us, we were all going direct to Heaven, we were all going direct the other way — in short, the period was so far like the present period, that some of its noisiest authorities insisted on its being received, for good or for evil, in the superlative degree of comparison only. "Book I, Chapter 1, The Period. (Opening lines. From the The tale of two cities, Charles Dickens) Ο Κάρολος Ντίκενς, ορθότερα Τσαρλς Ντίκενς (Charles Dickens, 7 Φεβρουαρίου Ιουνίου 1870) ήταν Άγγλος μυθιστοριογράφος. Ο Κάρολος Ντίκενς υπήρξε ένας από τους πιο διάσημους Άγγλους μυθιστοριογράφους. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους συγγραφείς της Βικτωριανής Εποχής (19ος αιώνας). Η δημοτικότητά του ποτέ δεν μειώθηκε στη διάρκεια της ζωής του και σήμερα ακόμη η εκτίμηση για το έργο του είναι πολύ υψηλή.

10 Ο Σέρλοκ Χολμς πήρε το μπουκάλι από τη γωνία του τζακιού και την υποδερμική του σύριγγα από την όμορφη, μαροκινή της θήκη. Με τα μακριά, λευκά, νευρικά του δάχτυλα προσάρμοσε τη βελόνα πάνω στη σύριγγα και σήκωσε το αριστερό του μανίκι. Για λίγη ώρα τα μάτια του διέτρεξαν το μπράτσο και τον καρπό του - ήταν διάστικτα από αναρίθμητα μικρά σημάδια. Τελικά, κάρφωσε τη βελόνα στο μπράτσο του, πίεσε τη σύριγγα και ακούμπησε το κεφάλι του πίσω στη βελούδινη πολυθρόνα. Το σημάδι των τεσσάρων, Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, ελεύθερη μετάφραση της πρώτης παραγράφου. Ο Σερ Άρθουρ Ιγνάτιος Κόναν Ντόυλ (22 Μαΐου Ιουλίου 1930[1]) ήταν Σκωτσέζος[2] ιατρός και συγγραφέας, ιδιαίτερα γνωστός ως ο δημιουργός των ιστοριών του ντετέκτιβ-σύμβουλου Σέρλοκ Χολμς, που θεωρήθηκαν σημαντική καινοτομία για το πεδίο συγγραφής αστυνομικών μυθιστορημάτων, και των περιπετειών του Καθηγητή Τσάλεντζερ. Ήταν ένας πολυγραφότατος συγγραφέας και τα έργα του περιλαμβάνουν ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, ιστορικά μυθιστορήματα, θεατρικά έργα, ρομαντικά διηγήματα, ποίηση και αληθινές ιστορίες. Εντούτοις, θεωρείται ο πιο διάσημος απ' όλους τους συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων.

11 1.Το αρχικό στήσιμο – set up
2 .ένα hook, ένα καταλυτικό γεγονός /τι κάνει την ιστορία να προχωρήσει; 3 .ένα γρήγορο ξεκίνημα 4.Εισαγωγή του πρωταγωνιστή-τι θέλει ; 5.Εισαγωγή του προβλήματος, διλήμματος , δύσκολης θέσης του πρωταγωνιστή 6 .Εισαγωγή του ανταγωνιστή και της ανάγκης του . Γιατί συγκρούεται με τον πρωταγωνιστή; 7.Εισαγωγή του πλαισίου της ιστορίας-του τόπου και του χρόνου 8.Τί είδους ιστορία είναι; Το είδος, το γένος, το στυλ 9.Ποια είναι το βασικό ερώτημα; Υπάρχει θέμα ; 10 .Δείξτε τι ρισκάρει ο πρωταγωνιστής 11 .Εισάγεται τη βασική σύγκρουση για να αρχίσει η δράση Οι μικρού μήκους ταινίες πρέπει να ξεκινούν όσο γίνεται πιο κοντά στην έναρξη της δράσης .Όταν ξεκινά η ταινία η ιστορία πρέπει ήδη να έχει αρχίσει Αν γίνεται ξεκινήστε με το ίδιο το καταλυτικό γεγονός που θα ξεκινήσει τη δράση και θα εισάγει το πρόβλημα/δίλλημα του πρωταγωνιστή , την επιθυμία του και το διακύβευμα .Είναι επίσης σημαντικό να εισάγεται νωρίς τον ανταγωνιστή ή το εμπόδιο του πρωταγωνιστή για να είναι ολοκληρωμένη η εξίσωση. Ο ανταγωνιστής πρέπει να είναι ένας δυνατός χαρακτήρας με δικες του επιθυμίες αντίθετες με αυτές του πρωταγωνιστή. Μπορεί να φαίνονται πολλά αλλά ορισμένα μπορούν να γίνουν και ταυτόχρονα. Μια δυνατή εικόνα στην αρχή της ταινίας μπορεί να μας εισάγει αμέσως στον κόσμο της . Η εμφάνιση του χαρακτήρα και η τοποθεσία π.χ μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για το πλαίσιο της ταινίας. Οι θεατές συνήθως ταυτίζονται και ακολουθούν τον πρώτο κύριο χαρακτήρα που βλέπουν , επομένως εισάγεται πρώτο τον πρωταγωνιστή. Αν μπορείτε φτιάξτε για αυτόν μια δυνατή σκηνή και βάλτε τον αμέσως στην καρδιά της ιστορίας . Η έναρξη θα πρέπει επίσης να θέτει το βασικό ερώτημα και να δίνει μια ιδέα για το θέμα της ταινίας .Είναι ο έρωτας ,η επιβίωση, η δικαιοσύνη , η επανόρθωση μιας αδικίας ,η εκδίκηση , η ενηλικίωση , η προστασία αυτών που αγαπάς , η αξιοπρέπεια ,η αντίστασης , η δόξας , η επιτυχία;

12 1. Δεν πρέπει να γίνει κοιλιά στο ρυθμό (ένα συχνό πρόβλημα της δεύτερης πράξης)
2. Οι χαρακτήρες πρέπει να συνεχίσουν να είναι ενεργοί , σε δράση 3. Τα ρίσκα/διακύβευμα μεγαλώνουν και για τα δύο μέρη που συγκρούονται 4. Μην διασπάτε την αφήγηση δημιουργώντας δευτερεύοντα ζητήματα ή subplot 5. Κρατήστε τον ανταγωνιστή δυνατό για την τελική σύγκρουση 6. Συνεχίστε να αυξάνεται την ένταση και την προσμονή 7. Κάντε κόλαση την ζωή του πρωταγωνιστή αλλά δώστε του δύναμη να αντέξει μέχρι το τέλος 8. Για να προσθέσετε δυσκολία , αβεβαιότητα και ένταση χρησιμοποιήστε twist , εμπόδια και ανατροπές Επίσης μπορείτε να εμφανίσετε ένα ψεύτικο τέλος. Ο πρωταγωνιστής νικάει τον ανταγωνιστή αυτός όμως επιστρέφει και φέρνει μαζί του ένα μεγαλύτερο πρόβλημα που ο πρωταγωνιστής πρέπει να λύσει .Αυτό προσθέτει μια ακόμη διάσταση στην ιστορία . Το τέλος της δεύτερης πράξης μας φέρνει στο κατώφλι της τελικής αναμέτρησης : της κλιμάκωσης . Ο περιορισμένος χρόνος είναι το πρόβλημα στις μικρού μήκους ταινίες Στη δεύτερη πράξη ο πρωταγωνιστής έχει χρόνο να αντιμετωπίσει ένα το πολύ δύο εμπόδια και η σύγκρουση δεν μπορεί να γίνει πολύπλοκη . Όπως και να΄ χει πρέπει να έχει δύναμη , ένταση που κλιμακώνεται και σασπένς και να υπόσχεται ένα δραματικό τέλος για την ιστορία .Μπορεί να υπονοεί ότι εκτός οθόνης υπάρχουν δραματικές εξελίξεις οι οποίες επηρεάζουν την ιστορία και τον πρωταγωνιστή .Η ιστορία στο σημείο αυτό οδηγεί τον πρωταγωνιστή από το κακό στο χειρότερο .

13 Το τελευταίο μέρος του σεναρίου μας πρέπει να περιέχει τα παρακάτω σημαντικά στοιχεία :
1. Την επίλυση της ιστορίας. 2. Την κατάληξη του τόξου της μεταμόρφωσης του κεντρικού χαρακτήρα. 3. Την τελική έκθεση του θέματος και κάποια ίσως έμφαση στα συμπεράσματα γύρω από τη διαπραγμάτευσή του. 4. Μια δυνατή στιγμή κορύφωσης. 5. Την απάντηση του προβλήματος ή την απάντηση της κεντρικής ερώτησης που τέθηκε στην εισαγωγή. 6. Την παράθεση των καινούργιων ιστοριών μετά την τελική έκβαση της ιστορίας. Screenwriting is all about ending A. Χίτσκοκ.


Κατέβασμα ppt "Σενάριο μικρού μήκους II"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google