Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

7η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "7η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 7η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης
Το Κοινό 7η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης

2 Βασικός Στόχος Η ανάπτυξη αμοιβαία ευεργετικών σχέσεων μεταξύ του πολιτιστικού οργανισμού και του κοινού του αποτελεί προϋπόθεση της βιωσιμότητας του οργανισμού.

3 Δημόσιες Σχέσεις «Μια διαδικασία διαχείρισης μέσα από την οποία αναγνωρίζονται, διαμορφώνονται και διατηρούνται αμοιβαία ευεργετικές σχέσεις, μεταξύ του οργανισμού και των διαφορετικών κατηγοριών του κοινού που υπηρετεί, και από τα οποία εξαρτάται η επιτυχία του». (Cutlip, Center και Broom, 1985, σελ. 4).

4 Σύντομη ιστορία των δημοσίων σχέσεων
Μια πρακτική, γνωστή από την αρχαιότητα. Ο Ιούλιος Καίσαρας και το καθημερινό ημερολόγιο -- Acta Diurna, -- μια παράδοση τεσσάρων αιώνων. Congregatio de Propaganda Fide

5 Πρώτα βήματα Στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Andrew Jackson, οι βιομήχανοι Cornelius Vanderbilt και John Rockefeller, ακόμη και το αμερικανικό Πεντάγωνο προσέλαβαν τους Amos Kendall, Ivy Ledbetter Lee και George Creel οι οποίοι ανέλαβαν να διαμορφώσουν τη δημόσια εικόνα των εργοδοτών τους.

6 Edward Bernays Ο Edward Bernays, ένας άνθρωπος που έβαλε σε τάξη τη διάσπαρτη γνώση του κλάδου, οριοθετώντας τον, τόσο ως θεωρία όσο και ως πρακτική.

7 Τι είναι οι δημόσιες σχέσεις;
Μια διαδικασία: (α) επικοινωνιακή (β) συστηματική και μεθοδική (γ) μετρήσιμη.

8 Τύποι Οργανισμών Οι οργανισμοί που αδιαφορούν για το κοινό τους.
Οι οργανισμοί που ενδιαφέρονται περιστασιακά για το κοινό τους. Οι οργανισμοί που ενδιαφέρονται συστηματικά για το κοινό τους.

9 Κατηγορίες Δημοσίων Σχέσεων
Εσωτερικές Δημόσιες Σχέσεις Εξωτερικές Δημόσιες Σχέσεις

10 Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις
Η εμπέδωση της αποστολής του οργανισμού. Η καλλιέργεια «οικογενειακής» ατμόσφαιρα. Συνεχής και ειλικρινής επικοινωνία μεταξύ των διαχειριστών και του κοινού. Στρατηγική διαχείρισης εσωτερικών προβλημάτων.

11 Εξωτερικές δημόσιες σχέσεις
Η προσέλκυση νέων επισκεπτών. Η μεταμόρφωση των επισκεπτών της μίας επίσκεψης σε ενθουσιώδες κοινό πολλαπλών επισκέψεων. Η μετεξέλιξη των επισκεπτών σε φίλους του μουσείου. Η διατήρηση των φίλων του μουσείου. Το χτίσιμο διαφορετικών κατηγοριών κοινού που συμπεριλαμβάνουν τη νεολαία, τους νέους επαγγελματίες και διαφορετικές εθνικές ομάδες. Η μετεξέλιξη των φίλων σε δωρητές. Η δημιουργία σώματος εθελοντών. Η προσέλκυση τουριστών. (Kotler, Kotler και Kotler, 2008, σελ. 154)

12 - το 53% του κοινού αποκόμισε μια δυνατή συναισθηματική εμπειρία.
Σε μια παναμερικανική δημοσκόπηση όταν ετέθη το ερώτημα στους επισκέπτες: «Τι αποκομίζετε από την επίσκεψή σας σε ένα μουσείο;» - το 57% αναφέρθηκαν στην αξία της κοινωνικής εμπειρίας – το ότι επισκέπτονται τον οργανισμό μαζί με φίλους και συγγενείς. - το 53% του κοινού αποκόμισε μια δυνατή συναισθηματική εμπειρία. το 46% ισχυρίσθηκε ότι αυξήθηκαν οι γνώσεις του. (Ostrower, 2005)

13 Το Ζήτημα του Lifestyle
Υπάρχει ένας συσχετισμός των ακροατών κλασικής μουσικής και εκείνων που επισκέπτονται μουσεία και πινακοθήκες. Οι ειδικοί του πολιτιστικού μάρκετινγκ διερευνούν πώς συγκεκριμένοι τύποι προσωπικοτήτων συσχετίζονται με συγκεκριμένους τρόπους ζωής. οι πολιτιστικοί οργανισμοί που προσπαθούν να προσελκύσουν επισκέπτες, διερευνούν πώς ο τρόπος ζωής των ανθρώπων επηρεάζει τις ψυχαγωγικές τους επιλογές.

14 Οι άνθρωποι και ο ελεύθερος χρόνος τους
• Εκείνοι που ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους με άλλους ανθρώπους αναζητώντας πάντα εμπειρίες συλλογικού χαρακτήρα. • Εκείνοι που αναζητούν μια εμπειρία που «πιάνει τόπο». Αισθάνονται ότι αξιοποιούν το χρόνο τους κάνοντας κάτι που αξίζει. • Εκείνοι που αξιολογούν το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται ώστε να τους εμπνέει και να αισθάνονται άνετα στο χώρο. • Εκείνοι που αναζητούν την καινούργια εμπειρία και την πρόκληση. • Εκείνοι που αναζητούν την ευκαιρία για μάθηση. • Εκείνοι που συμμετέχουν ενεργά, σε αντίθεση με εκείνους που είναι πιο παθητικοί. (Kotler, Kotler και Kotler, 2008, σελ. 163)

15 Αναζητώντας το κοινό του οργανισμού
Σε ποιον τρόπο ζωής – διασκέδαση και ψυχαγωγία– του κοινού μπορεί να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη επιτυχία ο συγκεκριμένος οργανισμός; Σε ποιες κοινωνικο-οικονομικές ομάδες της ευρύτερης κοινωνίας θα έχει μεγαλύτερη επιρροή ο συγκεκριμένος οργανισμός; Με βάση την εκπαίδευση αλλά και την ευρύτερη παιδεία τους, ποιες ομάδες έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να σχετιστούν με τον οργανισμό; Με βάση την ηλικιακή κατανομή τους, σε ποιες ομάδες θα είχε απήχηση ο οργανισμός; Ποιες άλλες πολιτισμικές καταβολές –γλώσσα, θρησκεία, εθνικότητα, φυλή κ.ά.– θα πρέπει να λάβει υπόψη ο οργανισμός για να προσεγγίσει συγκεκριμένες ομάδες της κοινωνίας;

16 Θέματα Στρατηγικής Σημαντικό είναι να αναγνωρίζεται η συνεισφορά των φίλων του οργανισμού με διαφόρους τρόπους – αναφορά στα έντυπα, εκπτώσεις στην είσοδο, εκπτώσεις στους φόρους για χορηγίες κ.ά. Οι τουρίστες χωρίζονται σε διαφορετικές ομάδες κοινού, όπως εκείνοι που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς, εκείνοι που ταξιδεύουν με τουριστικές ομάδες, ζευγάρια ενηλίκων και οικογένειες. Ο φυσικός χώρος του οργανισμού λειτουργεί είτε ως πόλος έλξης είτε ως παράγοντας απώθησης του επισκέπτη.

17 Ζητήματα Πολυπολιτισμικότητας
Ο Τρίτος κόσμος χτυπημένος από πρωτοφανή φτώχεια, εξαθλίωση, πόλεμο και φυσικές καταστροφές αναζητά καταφύγιο στις πλουσιότερες χώρες του πλανήτη. Οι διαφορετικοί πολιτιστικοί οργανισμοί οφείλουν να λάβουν υπόψη: Τη φτώχεια και την εξαθλίωση Το εμπόδιο της γλώσσας Τις πολιτιστικές διαφορές Τις κοινωνικές προκαταλήψεις Τους μειωμένους πόρους των πολιτιστικών οργανισμών Την αδιαφορία και το έλλειμμα στρατηγικής

18 Παιδιά και πολιτιστικοί οργανισμοί
Όταν το παιδί συμμετάσχει και εκτιμήσει μια εμπειρία ορθολογικής ψυχαγωγίας έναντι άλλων μορφών παθητικής διασκέδασης, υπάρχει πιθανότητα να είναι ενεργός καταναλωτής τέτοιων εμπειριών και ως ενήλικος. Αν δεν του δοθούν ευκαιρίες πολλαπλών πολιτιστικών ερεθισμάτων, το πιθανότερο είναι να αποκτήσει ροπή προς τις πιο παθητικές και εν γένει χαμηλής ποιότητας.

19 Γιατί τα παιδιά είναι σημαντικά;
(α) Οι καταναλωτικές τάσεις και επιλογές εμπειριών της νεανικής ηλικίας συνοδεύουν τον άνθρωπο και ως ενήλικο. (β) τα παιδιά αποτυπώνουν διαφορετικές πληροφορίες αλλά και υιοθετούν αξίες με πολύ μεγαλύτερη άνεση από ότι οι ενήλικοι. (γ) Το παιδικό κοινό του οργανισμού συνδέεται με το μέλλον του οργανισμού.

20 Παράγοντες που θα έκαναν μια επίσκεψη στο μουσείο πιο ευχάριστη:
• Διαδραστικά παιχνίδια. • Πρόσβαση στο διαδίκτυο. • Επαφή με τα εκθέματα. • Μοντελοποίηση για τα παιδιά. • Πωλητήριο για παιδιά. • Χώρος όπου οι επισκέπτες να μπορούν να καθίσουν και να μιλήσουν. • Φιλικό προσωπικό για να απαντά σε ερωτήματα. • Ηθοποιοί μέσα στο χώρο του μουσείου. • Χειροτεχνίες • Ένταξη των εκθεμάτων στο περιβάλλον τους. • Θεατρικές παραστάσεις για τα παιδιά. • Νέοι που λειτουργούν ως οδηγοί μέσα στο χώρο. • Ευκαιρίες που παρέχονται στα παιδιά για τη δόμηση των εκθέσεων. • Δημιουργία επιγραφών και άλλων κειμένων που αφορούν στα εκθέματα.

21 Δημόσιες σχέσεις και μουσεία
(α) Η αποδοχή από το κοινό της αποστολής του μουσείου, νέων ιδεών, ταυτοτήτων και προσεγγίσεων. (β) Η προσέλκυση χορηγιών και οικονομική υποστήριξη από ποικίλους φορείς. (γ) Η προώθηση του εθελοντισμού. (δ) Η χρήση οπτικοακουστικών μέσων και πολυμέσων.

22 Δημόσιες σχέσεις και μουσεία
(ε) Η προσέγγιση του κοινού από μη προνομιούχες τάξεις. (ζ) Η προώθηση συνεργασιών για την οργάνωση εκδηλώσεων.

23 Οργανισμοί δημοφιλούς ψυχαγωγίας
Η προσέλκυση νέων επισκεπτών αποτελεί στόχο όχι μόνο για τα μουσεία, αλλά και για τον κινηματογράφο. Η μεταμόρφωση των επισκεπτών της μίας επίσκεψης σε ενθουσιώδες κοινό των πολλαπλών επισκέψεων αφορά σε όλες τις πολιτιστικές βιομηχανίες. Η μετεξέλιξη των επισκεπτών σε φίλους του οργανισμού αφορά υπό μια έννοια και στους κερδοσκοπικούς οργανισμούς, αν και συνδέεται περισσότερο με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που προσδίδουν στο κοινό τους κάποια αίσθηση ταυτότητας. Η διατήρηση των φίλων του μουσείου θα μπορούσε να επεκταθεί σε άλλους οργανισμούς με τη διατήρηση καταναλωτών/πελατών.

24 Οργανισμοί δημοφιλούς ψυχαγωγίας
(5) Το χτίσιμο διαφορετικών κατηγοριών κοινού που συμπεριλαμβάνουν τη νεολαία, τους νέους επαγγελματίες και διαφορετικές εθνικές ομάδες, αφορά σε πάγιο στόχο όλων των οργανισμών. (6) Η μετεξέλιξη των φίλων σε δωρητές αφορά περισσότερο στους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. (7) Η δημιουργία σώματος εθελοντών αφορά κυρίως στους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. (8) Η προσέλκυση τουριστών ή γενικότερα περιστασιακών τουριστών αφορά στα μουσεία αλλά δυνητικά σε όλους τους πολιτιστικούς οργανισμούς. (Προσαρμογή από τους Kotler, Kotler και Kotler, 2008, σελ. 154)

25 Πλεονεκτήματα της Δημοφιλούς Ψυχαγωγίας
(α) Εκείνοι που συνηθίζουν να ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους με άλλους ανθρώπους. (β) Εκείνοι που αναζητούν μια εμπειρία που «πιάνει τόπο». (γ) Εκείνοι που δίνουν μεγάλη σημασία στο περιβάλλον που επισκέπτονται. (δ) Εκείνοι που αναζητούν την καινούργια εμπειρία και την πρόκληση (ε) Εκείνοι που αναζητούν την ευκαιρία για μάθηση. (στ) Εκείνοι που συμμετέχουν ενεργά, σε αντίθεση με εκείνους που είναι πιο παθητικοί.

26 Οι δημόσιες σχέσεις στο ψηφιακό περιβάλλον
(α) Η συλλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο (β) Η παρουσία του οργανισμού στο διαδίκτυο (γ) Η δημιουργία δικτυακών κοινοτήτων

27 Διαχείριση κρίσεων (α) Επιλογή εκπροσώπου. (β) Έλεγχος της αξιοπιστίας. (γ) Κοινοποίηση του προβλήματος. (δ) Πρόβλεψη της χειρότερης δυνατής εξέλιξης. (ε) Γνωστοποίηση των θέσεων του οργανισμού.


Κατέβασμα ppt "7η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google