Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΒεελζεβούλ Λαιμός Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Εισαγωγή στη Επικοινωνία 6 η Εβδομάδα Ραδιόφωνο
2
Η Επίθεση από τον Άρη 30 Οκτωβρίου, 1938 Mercury Theater on the Air (Orson Welles και John Houseman) – CBS Ραδιοφωνική απόδοση της νουβέλας «Ο Πόλεμος των Κόσμων» Από τις 32 εκατομμύρια οικογένειες που ζούσαν στην Αμερική, τα 27 εκατομμύρια είχαν ραδιόφωνο στο σπίτι.
3
Στοιχεία του Προγράμματος Μέχρι εκείνο το βράδυ η εκπομπή δεν είχε διαφημιστικό υποστηρικτή – απέκτησε εκείνο το βράδυ (Campbell Soups). Ο Σεναριογράφος του Welles ήταν ο ιδιαίτερα ταλαντούχος, Howard Koch. Υπήρχε έντονος προβληματισμός σχετικά με τη δομή του σεναρίου. Η πρώτη πρόβα έδειξε ότι το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα βαρετό.
4
Η νουβέλα ως ειδήσεις … Η διαμόρφωση σε ειδησεογραφικό δελτίο … Συνεντεύξεις με ειδικούς, πολιτικά πρόσωπα 12 λεπτά μετά τις πρώτες πραγματικές ανακοινώσεις ρουτίνας ξεκινά η αφήγηση επιστημονικής φαντασίας. Στη μέση του προγράμματος διαπίστωσαν στο CBS ότι το πρόγραμμα προκάλεσε αναταραχή. Προκλήθηκε μαζικός πανικός.
5
Ερευνητικά Ερωτήματα Ποια ήταν η έκταση του πανικού; Γιατί το πρόγραμμα πανικόβαλε το ακροατήριο, ενώ άλλα παρόμοια προγράμματα δεν είχαν τέτοιο αντίκτυπο; Γιατί το πρόγραμμα πανικόβαλε μέρος του ακροατηρίου, ενώ άφησε άλλους αδιάφορους;
6
Μεθοδολογία Προσωπικές συνεντεύξεις Δημοσκοπήσεις Ανάλυση περιεχομένου άρθρων των εφημερίδων. Ανάλυση επιστολών που στάλθηκαν στο CBS
7
Αποτελέσματα 10 εκατομμύρια παρακολούθησαν το πρόγραμμα. 1 εκατομμύριο πανικοβλήθηκε. Παρόλο που 1 στους 10 πανικοβλήθηκε, η έκταση του πανικού θεωρείται μεγάλη.
8
Τι έφταιξε; Η δραματοποίηση Η ειδησεογραφική ρεαλιστικότητα – χρήση τοπωνυμίων, πόλεων, γεφυρών κλπ. Η χρήση ειδικών 42% των ακροατών μετακινήθηκαν στη συχνότητα του CBS με καθυστέρηση.
9
Δεν πανικοβλήθηκαν: Εκείνοι που σύγκριναν δεδομένα του προγράμματος και βρήκαν αντιφάσεις ή στοιχεία μη πραγματικά. Εκείνοι που έψαξαν τις εφημερίδες για εξωτερικές μαρτυρίες – π.χ. το πρόγραμμα του ραδιοφώνου.
10
Πανικοβλήθηκαν: Εκείνοι που έψαξαν για κάποια στοιχεία αλλά γρήγορα τα παράτησαν. Εκείνοι που δεν έψαξαν καθόλου. Εκείνοι που είχαν ισχυρά θρησκευτικά «πιστεύω». Εκείνοι που είχαν φοβίες, ανασφάλειες, έλλειψη αυτοπεποίθησης και τάσεις παραίτησης.
11
Χαρακτηριστικά που αναδείχθηκαν από την έρευνα Η θρησκοληψία Έλλειψη εκπαίδευσης
12
Το ραδιόφωνο στον κόσμο Από την αρχή αποδείχθηκε εξαιρετικά δυναμικό και διεισδυτικό μέσο μαζικής επικοινωνίας. Χρησιμοποιήθηκε ως μέσο προπαγάνδας σε διεθνές επίπεδο.
13
Το 1926, το Σοβιετικό ραδιόφωνο μετέδωσε ένα σύντομο μήνυμα ενάντια στην κυβέρνηση της Ρουμανίας. 1930: ραδιόφωνο για τις αποικίες από Γερμανούς, Γάλλους, Άγγλους, Σοβιετικούς και Ιάπωνες. 1945: BBC, Voice of America εκπέμπουν στις χώρες υπό Σοβιετικό έλεγχο.
14
Ραδιοφωνικά Συστήματα Ευρώπη: μεικτά συστήματα ιδιωτών και κρατικού ραδιοφώνου. Ηνωμένες Πολιτείες: Κυρίως ιδιωτικό με έσοδα από διαφημίσεις. Οι πρώην αποικίες διατηρούν το Γαλλικό και το Αγγλικό σύστημα. Το ΒΒC αποτέλεσε θεσμό του μη εμπορικού ραδιοφώνου.
15
Το Ραδιόφωνο στην Ελλάδα 1923: Πρώτη επίδειξη από τον καθηγητή Κώστα Πετρόπουλο. Υπουργείο Ναυτιλίας: πειραματικές εκπομπές. Στη Βόρεια Ελλάδα η χρήση του απαγορεύεται μέχρι το 1928. Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην ιδιωτική ραδιοφωνία – Ο ρόλος του Χρήστου Τσιγγιρίδη.
16
Στην Ελλάδα … Το 1930, η Ελλάδα έχει λίγες χιλιάδες δεκτών που λαμβάνουν πρόγραμμα από την Ιταλία. Το 1936, ο δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς αναθέτει στην Γερμανική εταιρία Telefunken την κατασκευή του εθνικού ραδιοφωνικού δικτύου. (Αμέσως μετά ακολουθεί η γερμανική κατοχή). Μετά τον πόλεμο – δημιουργία του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφώνου (ΕΙΡ).
17
Το ραδιόφωνο και η επιβίωση του Στα πρώτα βήματα μετά τον πόλεμο, το Ελληνικό ραδιόφωνο αντιγράφει το BBC. To τέλος του χρυσής εποχής έρχεται με την άφιξη της τηλεόρασης. Διασώζεται με το τρανζίστορ καθώς μπαίνει στο αυτοκίνητο και αποκτά ένα κινητό κοινό. Αλλάζει περιεχόμενο και συμμαχεί με τη μουσική βιομηχανία.
18
Η γρήγορη προσαρμογή Top-40 Προωθεί νέους ήχους και νέες τεχνοτροπίες. Διατηρεί εκπομπές ειδησεογραφικές σε επίλεκτες ώρες για το κοινό που οδηγεί. Οι ζώνες υψηλής ακροαματικότητας είναι το πρωί και το απόγευμα (Όταν οι εργαζόμενοι οδηγούν προς και από τις δουλειές τους).
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.