Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι σύγκρουσης, των διαφόρων αρχιτεκτονικών αξιών, με τελικό αποδέκτη τον άνθρωπο τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. “Ο θάνατος των CIAM”,μετά το τελευταίο συνέδριο στο Otterlo το 1959 Aldo Van Eyck: Hubertus House Jordaan Σπουδαστική ομάδα Γ. Γεωργίου Ε. Σαγιά

2 Βασικά σημεία στην θεωρία του Van Eyck -αναγνώριση της ιστορικής πόλης ως αναντικατάστατη πηγή χωρικών ποιοτήτων -η πόλη δεν είναι μια γεωμετρικά ισότροπη ακολουθία, αλλά “ένας λαβύρινθος, ένα καλειδοσκόπιο” -ο πλουραλισμός των εντυπώσεων και των ερμηνειών -η σημασία και η αρχιτεκτονική ποιότητα του “τόπου”, δηλαδή του χώρου του κατακτημένου από τη γλώσσα της πόλης -τα δίδυμα φαινόμενα: παρελθόν-μέλλον, χώρος-χρόνος, ατομικό-συλλογικό -το ενδιάμεσο Το δέντρο είναι φύλλο και το φύλλο είναι δέντρο- Η πόλη είναι σπίτι και το σπίτι είναι πόλη Αντίστοιχα σημεία στο μοντέρνο κίνημα -δαιμονοποίηση της ιστορικής πόλης -σχεδιασμός με μαθηματική ακρίβεια -καθαρή έκφραση του κτισμένου, χωρίς αμφισημίες -αδιαφορία για τον τόπο -διακοπή κάθε συνέχειας με το παρελθόν -απουσία της έννοιας του ενδιάμεσου (κυρίως όσον αφορά τη σχέση κτιρίου και αστικού χώρου)

3 Hubertus House, Plantage Middenlaan, Amsterdam 1973-81 Σπίτι για μονογονεϊκές οικογένειες -Κτήριο “κρίκος” μέσα στον αστικό ιστό(infill), όχι με τη χρήση μορφολογικών στοιχείων αλλά με τη δομή του χώρου και την έκφραση της κατασκευής (αρχές του μοντέρνου) -Το νέο δεν αποτελεί αντανάκλαση του υπάρχοντος, αλλά απάντηση σε αυτό

4 Κάτοψη ισογείου

5

6 Ανάπλαση της συνοικίας Jordaan 1970 – 1973 Aldo van Eyck, Theo Bosch, Lucien Lafour, Guus Knemeijer -Η περιοχή είναι τμήμα της παλαιάς πόλης, περιβάλλεται από δύο κανάλια και δύο λεωφόρους. -Τα οικόπεδα περιλαμβάνουν 48 κατοικίες και 22 καταστήματα και εργαστήρια -Η είσοδος του αυτοκινήτου και η εγκατάσταση εμπορίου και επιχειρήσεων επιβάρυνε την κατοικία (κυρίως εργάτες) -Η ομάδα του Aldo προτείνει ένα εικοσαετές πρόγραμμα αναβίωσης της περιοχής που περιλαμβάνει αξιολόγηση των υπαρχόντων κτηρίων, συντήρηση και σταδιακή ανοικοδόμηση. Με την στρατηγική αυτή αποφεύγει την ευρεία κερδοσκοπία της αστικής ανανέωσης Περιοχή ανάπλασης

7 Η πρόταση επιχειρεί: -να εξασφαλίσει την ποικιλία των λειτουργιών και το συσχετισμό τους -να αποφύγει κάθε απώλεια στη φυσική και κοινωνική δομή της περιοχής -να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των κατοίκων στη διαδικασία του σχεδιασμού -να μη διαχωρίσει τις εμπορικές λειτουργίες, ενισχύοντάς τις σε βάρος της κατοικίας -να διαθέσει πολλούς τύπους κατοικίας

8 Κάτοψη ισογείουΚάτοψη ορόφου Για τις κατοικίες υιοθετήθηκαν οι στενόμακροι πυρήνες της παραδοσιακής τυπολογίας της πόλης (4,5x11m) -εκφράζουν το ρυθμικό πρότυπο της πόλης (όμοια πρόσωπα οικοπέδων) -υποδηλώνονται από τις θολωτές στέγες, που συνδυάζονται με το περίγραμμα των υπολοίπων κτηρίων -ανοιχτές σκάλες, εξώστες-διάδρομοι και ταρατσώματα εξασφαλίζουν τη ροή ανοικτού-κλειστού χώρου

9 Κάτοψη ισογείου Κάτοψη ορόφου -Η ποικιλία τύπων και χωρικών ποιοτήτων είναι βασικό στοιχείο της πρότασης. Στο ιδιόμορφο αυτό τμήμα τα κτήρια των δύο οικοπέδων συνδέονται μεταξύ τους με ταρατσώματα μεταξύ των εσωτερικών αυλών του 3 ου ορόφου

10 Οι υπαίθριοι χώροι στο εσωτερικό των τετραγώνων: -αξιοποιούνται ως δημόσιοι και ημιδημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι -Συνδέονται με περάσματα με τους δρόμους -Εξασφαλίζεται η ροή ανοικτού-κλειστού χώρου -Ο δημόσιος αυτός χώρος διαφοροποιείται σε ταράτσες –πεζοδρόμους και ταράτσες με μεγαλύτερη ιδιωτικότητα


Κατέβασμα ppt "Στο τελευταίο C.I.A.M. ο Aldo Van Eyck παρουσιάζει τους “κύκλους του Otterlo” με τη μορφή μανιφέστου, όπου διακηρύσσει την ανάγκη συγκερασμού, και όχι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google