Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΟΝΟΜΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΟΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΑΔΩΡΟΣ ΟΝΟΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ: ΜΗΤΣΟΒΑ ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ
3
Τάξη : ΣΤ΄ Δημοτικού Αριθμός μαθητών : 20 Ζώνη μάθησης : Ευέλικτη Ζώνη την περίοδο πριν το Καρναβάλι ( 3 ώρες εβδομαδιαίως ) Διαθεματικές πτυχές : Γλώσσα, Φυσική, Μαθηματικά, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική ,Ιστορία, Θρησκευτικά, Γεωγραφία, Γυμναστική Μέσα : Η/Υ, προτζέκτορας, μαγνητόφωνο, διαδίκτυο, εκτυπωτής, χάρτες, πίνακας, βιβλία μαθητή και δασκάλου,φωτοτυπίες, χαρτόνια Συνολική διάρκεια : 14 ώρες (χωρίς το θεατρικό- για την προετοιμασία του θα χρειαστούν άλλες 9 ώρες)
5
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Ατομικά ή ομαδικά: 5 ομάδες των 4 ατόμων Τάξη: κατάλληλη διάταξη ώστε άτομα κάθε ομάδας να κάθονται μαζί Οι χώροι: η τάξη, το εργαστήριο πληροφορικής, το προαύλιο και ο χώρος εκδηλώσεων του σχολείου για το θεατρικό. Εκπαιδευτικές τεχνικές: συζήτηση, διάλογος, ομάδες εργασίας, ερωτήσεις-απαντήσεις, παιχνίδι ρόλων
6
Μαθαίνουν τις βασικές εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού
ΣΤΟΧΟΙ Μαθαίνουν τις βασικές εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού Μαθαίνουν βασικά στοιχεία για το Καρναβάλι σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού Εφαρμόζουν γραμματικούς κανόνες που ήδη γνωρίζουν Επανάληψη βασικών εννοιών της Γεωμετρίας σχετικά με τις γωνίες και τρίγωνα Ευαισθητοποιούνται σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος Ξαναθυμούνται τις πρωτεύουσες και τους νομούς της Ελλάδας.
7
Μαθαίνουν τις παραβολές του «Ασώτου υιού» και «Τελώνη και Φαρισαίου»
Μαθαίνουν για τις απαρχές του Καρναβαλιού και τη σχέση του με τις τελετές προς τιμήν του θεού Διονύσου. Μαθαίνουν βασικές λέξεις σχετικές με το Καρναβάλι σε άλλες γλώσσες Καλλιεργούνται οι μουσικές, χορευτικές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες Ενισχύεται η καλλιέργεια ελεύθερης σκέψης και έκφρασης Ενθαρρύνεται η δημιουργική δράση, ατομική και ομαδική μέσα σε ένα κλίμα αμοιβαίου σεβασμού.
9
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 1)ΑΦΟΡΜΗΣΗ Χρησιμοποιούμε ένα κουτί που περιέχει κάρτες με λέξεις και φωτογραφίες από τα έθιμα του Πατρινού Καρναβαλιού. 2)ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν με τι θα ασχοληθούμε. 3)Μπαίνει στη τάξη ο επισκέπτης-Αρλεκίνος που δίνει πληροφορίες σχετικά με το Πατρινό Καρναβάλι (ετυμολογία, Τελετή έναρξης, Τσικνοπέμπτη, μπουρμπούλια, παρελάσεις, σοκολατοπόλεμος, τελετή λήξης και Καθαρή Δευτέρα).
10
Παράλληλα γίνεται προβολή φωτογραφιών και στο τέλος βλέπουμε βίντεο με σχετικά βίντεο όπως «Το καρναβαλικό εργαστήρι» και «Το καρναβάλι την παλιά εποχή».
11
Στο χορό των Μπουρπουλιών
12
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες και δίνουμε διαφορετικά φύλλα εργασίας σε κάθε ομάδα.
Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με μία από τις εκδηλώσεις που γίνονται την περίοδο του Καρναβαλιού. Α΄ ΟΜΑΔΑ: Γάμος της Γιαννούλας της Κουλουρούς Β΄ ΟΜΑΔΑ: Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού Γ΄ ΟΜΑΔΑ: Καρναβάλι των μικρών Δ΄ ΟΜΑΔΑ: Άρματα και παρελάσεις Ε΄ ΟΜΑΔΑ: Έθιμα διατροφής των Αποκριών Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απαντήσεις στην τάξη.
13
Α΄ ΟΜΑΔΑ: ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ ΤΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΟΥΣ
Η Γιαννούλα η Κουλουρού ανήκε στους λαϊκούς χαρακτήρες της παλιάς Πάτρας του Μεσοπολέμου, που έμενε στην πάνω πόλη. Προδομένη, κατά φημολογούμενες πληροφορίες, από το φούρναρη σύζυγό της, της είχε μπει η ιδέα ότι την είχε ερωτευθεί ο Πρόεδρος της Αμερικής Ουίλσον. Αυτή την εμμονή της εκμεταλλεύονταν οι συμπολίτες της, οι οποίοι της καλλιεργούσαν το «μύθο» για τον Ουίλσον, όπως εκείνη αποκαλούσε τον… αγαπημένο της φαντασίας της. Η ίδια ήθελε να πιστεύει πως εκείνος θα έρθει να την παντρευτεί και να την κάνει… «δούκισσα» της Αμερικής! Καθιερώθηκε, λοιπόν, κάθε χρόνο, στην περίοδο της Αποκριάς να γίνεται αναπαράσταση του γάμου της Γιαννούλας της Κουλουρούς με τον Ουίλσον. Το αξιοσημείωτο είναι ότι και τους 2 ρόλους τους υποδύονται άντρες.
15
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Αφότου διαβάσατε το κείμενο που σας δόθηκε, απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις: Ποιοι χαρακτήρες εμφανίζονται στο έθιμο αυτό; Περιγράψτε σύντομα τη Γιαννούλα την Κουλουρού 3) Έχετε παρακολουθήσει το έθιμο αυτό; Ποιες ήταν οι εντυπώσεις σας;
16
Β ΟΜΑΔΑ: ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ
Ο Κρυμμένος Θησαυρός ξεκινά από το Σάββατο πριν την Τσικνοπέμπτη και ολοκληρώνεται το προτελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς. Τα παιχνίδια του Κρυμμένου Θησαυρού περιλαμβάνουν ερωτήσεις από ιστορία, φιλολογία, μαθηματικά και ασκήσεις προσανατολισμού που έχουν ως στόχο την εύρεση του χαμένου θησαυρού. Επίσης περιλαμβάνουν πρωτότυπα κουίζ, καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς ζωγραφικής, παντομίμας, θεάτρου, χορού ή ότι άλλο σκαρφιστεί η Καρναβαλική επιτροπή. Η βαθμολογία των γκρουπ καθορίζει τη σειρά που θα έχουν στην παρέλαση την επόμενη χρονιά.
17
Γ ΟΜΑΔΑ: ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ Το Καρναβάλι των Παιδιών κορυφώνεται με την Μεγάλη Παρέλαση των Παιδιών την προτελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Εκείνη την ημέρα χιλιάδες μικροί καρναβαλιστές παρελαύνουν στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας. Ειδικά τραγούδια γράφονται γι αυτό, διεξάγονται ειδικοί διαγωνισμοί και παιχνίδια. Στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων στήνεται η Καρναβαλούπολη όπου οι μικροί καρναβαλιστές μπορούν να παίξουν, να πάρουν μέρος σε διάφορες καρναβαλικές δραστηριότητες, να δουν θέατρο δρόμου κλπ.
19
Δ ΟΜΑΔΑ: ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΜΑΤΑ
Το Σάββατο το βράδυ γίνεται η νυχτερινή ποδαράτη παρέλαση. Λέγεται έτσι επειδή δεν συμμετέχουν άρματα αλλά μόνο οι ομάδες του κρυμμένου θησαυρού. Την Κυριακή πραγματοποιείται η μεγάλη παρέλαση, η κορυφαία εκδήλωση του Πατρινού Καρναβαλιού. Προηγούνται τα καρναβαλικά άρματα του Δήμου κι ακολουθούν χωρίς τελειωμό τα γκρουπ.
20
Τα άρματα αντλούν τα θέματά τους από την επικαιρότητα
Τα άρματα αντλούν τα θέματά τους από την επικαιρότητα. Για παράδειγμα σατιρίζουν τις αδυναμίες του κράτους, την οικονομική κατάσταση και πολιτικά πρόσωπα.
21
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.